بهترین پارک‌های ماجراجویی و تم پارک‌های هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین پارک‌های ماجراجویی و تم پارک‌های هند

پارک‌های ماجراجویی و تم پارک‌های هند، انواع جذابیت‌ها و وسایل سرگرمی را ارائه داده و آدرنالین را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. در این فضاها، پارک‌های آبی با استخر و سرسره‌های مختلف، ترن هوایی، موزه‌های علمی و فودکورت‌ها به استقبالتان می‌آیند و ساعاتی مفرح و باکیفیت را برای شما و عزیزانتان در سفر با تور هند رقم می‌زنند.

این گزینه‌ها، بهترین راه برای فرار از یکنواختی زندگی روزمره بوده و حتی می‌توانند استرس‌هایتان را تا حد زیادی تخلیه کنند. هر چند توصیه می‌کنیم از حضور در این مکان‌های تفریحی در شلوغی‌های آخر هفته‌ها و تعطیلات خودداری کنید تا شادی و آرامش بیشتری را تجربه نمایید.

 

آدلابس ایمجیکا در هند (Adlabs Imagica)

اینجا یکی از بهترین تم پارک‌های هند است که با اختصاص بودجه کلانی، در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. این فضا با الگوبرداری از یونیورسال استودیو، بیش از ۳۰ وسیله سواری با تم‌های مختلف (از جمله بزرگ‌ترین ترن هوایی کشور و سواری ‌ای مهیج ۴ بعدی) و ۸ رستوران موضوعی را در خود جای داده است. ایده پشت خلق این مکان، فرار از یکنواختی زندگی روزمره از طریق فانتزی‌ها و زنده کردن داستان‌هاست.

 

روزی هیجان‌انگیز در پارک ملی رانتامبور هند

عکس: holidify

 

در ضمن بعنوان بخشی از فاز دوم و سوم توسعه، پارک آبی Aqua Magica در نیز سپتامبر ۲۰۱۴ افتتاح شد و پس از آن، هتل پنج ستاره Novotel Imagica Khopoli در سپتامبر ۲۰۱۵ به  روی علاقمندان گشوده شد. در نهایت یک پارک برفی نیز در آوریل ۲۰۱۶ راه اندازی گشت که گزینه بسیار جذابی، برای تعطیلات گردشگران تور بمبئی و مردمان بومی به شمار می‌آید.

گفتنی است بلیط‌های این تم پارک در هند، از ۹۹۹ روپیه شروع می‌شوند. البته برای سالمندان و دانشجویان، تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است. قیمت بلیط پارک آبی ۵۹۹ روپیه بوده و پکیج‌های ترکیبی چند پارکی نیز، برای خرید در دسترس هستند. در کنار اینها پکیج‌هایی همچون حمل و نقل با اتوبوس‌های ولوو از بمبئی هم ارائه می‌شوند. این پارک جذاب همه روزه، ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است و صبحانه نیز در ساعت ۹:۳۰ صبح برای مخاطبان سرو می‌شود.

عکس: timesofindia.indiatimes

 

آدرس: 30/31Sangdewadi, SH92, near Lonavala, Khalapur, Maharashtra 410203, India

 

کینگدام دریمز در هند (Kingdom of Dreams)

این مکان که یکی از بهترین تم پارک‌های هند به شمار می‌آید، در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. اینجا یک مقصد تفریحی و سرگرمی زنده بزرگ است که کارناوال‌های هند را گرد هم می‌آورد. این مجموعه، هم فرهنگ هند و هم هنرهای نمایشی را در بر می‌گیرد. نقطه برجسته در این مکان، بلوار هنری Culture Gully است که صنایع دستی و غذاهای خیابانی هند را به نحوی استادانه ارائه می‌دهد. همچنین سالن نمایش پیشرفته Nautanki Mahal برای اجراهای زنده و آمفی تئاتر چند وجهی Showshaa نیز، در اینجا درنظر گرفته شده‌اند. اگر گذرتان به این مکان افتاد، توصیه می‌کنیم از تماشای اجرای موزیکال زنده بالیوود غافل نشوید.

و اما در مورد هزینه‌های این تم پارک در هند، باید گفت قیمت بلیط ورودی Culture Gully ۶۰۰ روپیه است. بلیط نمایش‌ها نیز بسته به روز و محل صندلی، از ۱۰۹۹ روپیه تا ۳۹۹۹ روپیه متغیر است. در نهایت این مکان از سه شنبه تا یکشنبه، از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱۲ صبح به روی علاقمندان باز است.

 

معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند

عکس: delhitourism

 

آدرس: Sridevi Road, near IFFCO Metro Station, Sector 29, Gurugram, Haryana 122001, India

 

واندرلا بنگلور در هند (Wonderla Bangalore)

این تم پارک در هند، در واقع یک پارک تفریحی زنجیره‌ای در سطح جهانی است که شعبات آن در سراسر هند در حال گسترش است. این پارک بی نظیر بیش از ۵۰ سواری از جمله ۱۲ سواری آبی، ۱۳ مورد ویژه برای کودکان خردسال و ۱۰ سواری هیجان‌انگیز برای بزرگسالان را شامل می‌شود.

اگر عاشق خیس شدن زیر باران هستید، Rain Disco را از دست ندهید. این بخش در واقع، یک زمین رقص سرپوشیده با نورهای لیزری توهم زا و یک سیستم بارانی است که بارانی از آب گرم را جاری کرده و تمامی این جذابیت‌ها با موسیقی همراه است. همچنین، یک ریزرورت در این پارک وجود دارد که می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید.

عکس: livemint

 

در مورد هزینه ورودی نیز باید گفت قیمت بلیط  بزرگسالان ۹۲۳ روپیه در روزهای هفته و ۱۱۸۲ روپیه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی است. این هزینه برای کودکان ۷۴۰ روپیه در روزهای هفته، ۹۴۵ روپیه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی بوده و تمامی قیمت‌ها، معاف از مالیات هستند.

در ضمن این مکان که از بهترین پارک‌های ماجراجویی و تم پارک‌های هند به شمار می‌آید، روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (سواری های آبی از ۱۲:۳۰ تا ۵ بعد از ظهر) و روزهای شنبه، یکشنبه، تعطیلات و فصول جشنواره، از ۱۰:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است.

 

جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آگرا

عکس: arrivalguides

 

آدرس: 28th km, Mysore Rd, Bengaluru, Karnataka 562109, India

 

واندرلا کوچی در هند (Wonderla Kochi)

این پارک سرسبز و استوایی، در کنار تپه قرار دارد و در میان خانواده‌ها بسیار محبوب است. اینجا حدود ۴۰ وسیله سواری و جاذبه توریستی را در خود جای داده که به صورت خانوادگی، بازی‌های آبی و بازی‌های مخصوص کودکان خردسال ارائه می‌شوند.  بعلاوه این تم پارک در هند، سفر با قایق به درون غاری پر رمز و راز و به دنبال آن پرتاب شدن به داخل یک استخر شفاف را به علاقمندان هدیه می‌دهد. از طرفی در این مکان، یک سالن سینمای ۳ بعدی نیز وجود دارد.

قیمت بلیط ورودی این مکان که یکی دیگر از یکی از بهترین تم پارک‌های هند به شمار می‌آید، برای بزرگسالان ۸۰۸ روپیه در روزهای هفته و ۱۰۳۹ روپیه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی و برای کودکان ۶۴۵ روپیه در روزهای هفته و ۸۳۰ روپیه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی است. در ضمن این قیمت‌ها، بدون مالیات درنظر گرفته شده اند. به لحاظ ساعات کاری نیز باید گفت این تم پارک در هند، دوشنبه تا جمعه ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر و همچینن شنبه، یکشنبه، تعطیلات و فصول جشنواره از ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است.

عکس: bluebirdtravels

 

آدرس: Kumarapuram, P O, Pallikkara, Kerala 683565, India

 

شهر فیلم راموجی در هند (Ramoji Film City)

آیا شما مجذوب بالیوود هستید؟ اگر بله، پس در نزدیکی حیدرآباد، مقصد نهایی شما در سفر به دهلی است. این مکان که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد، ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارد و یک مجموعه عظیم استودیوی فیلم به شمار می‌آید که سالانه هزاران فیلم هندی در آن فیلمبرداری می‌شوند.

این پارک که که یکی از پرطرفدارترین تم پارک‌های هند است، همچنین نمایش‌های زنده، یک منطقه بوم گردی (از جمله پارک بونسای و پارک پروانه‌ها)، پارک پرندگان، تم پارک‌ها با وسایل سواری، پارک ماجراجویی و پارک سرگرمی برای کودکان را ارائه می‌دهد. از امکانات مهیج آن می‌توان به وسایل نقلیه تمام زمینی، بانجی جامپینگ، زوربینگ و پینت بال اشاره کرد.

این مکان همه روزه، از ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و قیمت بلیط ورودی برای گشت و گذار در شهر فیلم، از ۱۱۵۰ روپیه برای بزرگسالان و ۹۵۰ روپیه برای کودکان شروع می‌شود.

 

راهنمای گشت و گذار شبانه در جیپور

عکس: travelure

 

آدرس: 404, Fourth Floor| Arunachal Building|, 19, Barakhamba Rd, New Delhi, Delhi 110001

 

آکواتیکا در هند (Aquatica)

اینجا یک پارک آبی معروف در کلکته بزرگ است و دارای سواری‌های هیجان انگیز و سرسره‌های تفریحی برای تمام بازدیدکنندگان در هر رده سنی است. جالب است بدانید این تم پارک، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی آبی در شرق هند و از جمله بهترین تم پارک‌های هند بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بعلاوه مهمانی‌های همیشگی و نمایش‌های مد، خصوصا در فصل زمستان در اینجا میزبانی می‌شوند. از طرفی ۵۵ اتاق و فضا بعنوان سالن کنفرانس، سالن مهمانی، اتاق هیئت مدیره، فودکورت و غیره در این پارک درنظر گرفته شده‌اند.

همچنین این پارک تفریحی و تم پارک در هند، یک ریزورت را در خود جای داده که بهترین مکان برای استراحت، پس از یک روز هیجان انگیز بازی و تفریح به شمار می‌آید.

این مکان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است. قیمت بلیط  نیز ۹۰۰ روپیه برای بزرگسالان در روزهای هفته و ۱۰۰۰ روپیه در تعطیلات آخر هفته و همچنین ۴۵۰ روپیه برای کودکان در تمام روزهاست.

عکس: visitflorida

 

آدرس: Township, near Rajarhat, Kolkata, West Bengal 700156, India

 

نیکو پارک در هند (Nicco Park)

این پارک در کلکته که به دیزنی لند بنگال غربی نیز شهرت دارد، یکی از محبوب‌ترین تم پارک‌های هند و از بزرگ‌ترین پارک‌های ماجراجویی در سراسر شرق هند به شمار می‌آید. اغلب مردمان محلی و گردشگران برای مقاصد تفریحی و سرگرمی، از این مکان دیدن می‌کنند.

این پارک به طور گسترده‌ای، مملو از وسایل سواری است و همچنین یک پارک آبی به نام Wet-o-Wild را شامل می‌شود. این مکان در مجموع بیش از ۳۰ سواری، یک سالن بولینگ، تعدادی جاذبه و یک آمفی تاتر را در خود جای داده و اگر قصد دارید کل روز را در اینجا بگذرانید، پکیج‌های روزانه تفریحی نیز ارائه می‌شوند. همچنین می‌توانید برای شکم گردی از انواع غذاهای لذیذ هندی، چینی، هندی جنوبی و تنقلات در فود کورت این پارک برخوردار شوید.

این تم پارک در هند، همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر باز بوده و قیمت بلیط ورودی ۲۵۰ روپیه برای هر نفر است. هر چند که پکیج پارک آبی نیز، ورودی ۷۵۰ روپیه برای هر نفر را شامل می‌شود.

 

۲۰ موزه معروف هند را بشناسید

عکس: timesofindia.indiatimes

 

آدرس: Salt Lake Bypass, Jheel Meel, HM Block, Sector IV, Bidhannagar, Kolkata, West Bengal 700106, India

 

پارک آبی سورج در هند (Suraj)

پارک آبی Suraj، یکی از شهربازی‌های محبوب بمبئی و از جمله تم پارک‌های هند بوده و در مساحت ۱۱ هکتار گسترش یافته است. طراحی این مکان، ترکیبی نادر از فناوری مدرن و سنتی را شامل می‌شود. این بهشت تفریحی آبی برای هر گروه سنی، خصوصا کودکان مدرسه‌ای بسیار جذاب بوده و دارای امکانات بی شماری از جمله استخر موج و سرسره‌های سرگرم کننده است.

همچنین این تم پارک زیبا، دارای یک رستوران فوق العاده برای استراحت و شکم گردی پس از یک روز مفرح است. مجسمه دو پری دریایی بزرگ در ورودی و مجسمه لرد شیوا، طولانی ترین تونل فایبر گلاس در کل قاره آسیا، آبشار مصنوعی و یک موزه، از دیگر جذابیت‌های مهم این پارک مفرح به شمار می‌آیند. در نهایت این مکان همه روزه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر پذیرای علاقمندان بوده و قیمت بلیط ورودی، برای بزرگسالان ۸۰۰ روپیه و برای کودکان زیر ۴.۵ اینچ  ۶۵۰ روپیه است. در ضمن برای آشنایی با سایر گزینه‌های جذاب در سفر به بمبئی، مقاله ۶ پارک آبی بمبئی که می‌توانید آب تنی را در آنها تجربه کنید را نیز مطالعه کنید.

عکس: thrillophilia

 

آدرس: MH SH 42, Dongripada, Thane West, Thane, Maharashtra 400615, India

 

بلک تاندر در هند (Black Thunder)

این مکان، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های آبی و تفریحی و تم پارک‌های هند، در دامنه‌های تپه‌های دیدنی نیلگیری به شمار می‌آید. این پارک سواری‌های شگفت انگیز در آب، سواری در خشک، ریزورت، هتل‌های تفریحی، قایق ‌سواری کارتینگ و غیره را ارائه می‌دهد. وسایل بازی، متناسب با هر رده سنی و در مساحتی بالغ بر ۷۵ هکتار در نظر گرفته شده‌اند.

این پارک همچنین دارای یک فودکورت است که تنقلات و وعده‌های غذایی خوشمزه‌ای سرو می‌کند و مکانی عالی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، پس از تفریح و گشت و گذار به شمار می‌آید.

در ضمن این پارک جذاب، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی علاقمندان باز است. بلیط ورودی نیز ۷۵۰ روپیه برای بزرگسالان، ۶۵۰ روپیه برای برای کودکان ۳-۱۰ سال، ۴۵۰ روپیه برای دانش آموزان مدرسه‌ای و ۵۵۰ روپیه برای دانشجویان کالج است.

 

بهترین مکان‌های توریستی در آگرا

عکس: yatra

 

آدرس: Nagapattinam - Coimbatore - Gundlupet Hwy, Mettupalayam, Tamil Nadu 641305, India

 

جلاویهار در هند (Jalavihar)

اینجا یک شهربازی محبوب در حیدرآباد است که در جاده necklace واقع شده و مساحتی بالغ بر ۱۲.۵ هکتار را به خود اختصاص داده است. گفتنی است اینجا یکی از بزرگ‌ترین تم پارک‌های هند بوده و به دلیل برخورداری از محیطی تمیز، امن و دوستانه نیز شهرت دارد.

این مکان علاوه بر سرسره‌ها و سواری‌های سرگرم‌کننده، دارای یک منطقه بازی سرپوشیده، رقص باران و یک فودکورت بزرگ است. همچنین ۳ سالن ضیافت ایده آل برای مناسبت‌های خاص و مهمانی‌های خانوادگی را شامل می‌شود. این سالن‌های ضیافت با محیطی سرسبز، خدمات عالی و چشم‌اندازهای پانوراما از دریاچه، ساعاتی خاطره انگیز را برای مهمانانشان رقم می‌زنند.

این مکان همه روزه، از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر پذیرای علاقمندان بوده و هزینه ورودی به ازای هر فرد با قد ۳ فوت یا بالاتر ۳۵۰ روپیه و برای هر فرد زیر ۳ فوت و کودکان ۲۵۰ روپیه است.

عکس: artsandculture.google

 

آدرس: Necklace Road, 22/9, PV Narasimha Rao Marg, Hyderabad, Telangana 500063, India

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران