بهترین مکان‌های شیلونگ مگالایا در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین مکان‌های شیلونگ مگالایا در هند

شیلونگ بخش مهمی در تور هند برای کاوش شمال شرقی در مگالایا است که شامل بهترین مقاصد گردشگری این کشور می‌شود. اما ممکن است دقیقا ندانید که شیلونگ کجاست و در آنجا چه باید بکنید. این مقاله، پس از معرفی مختصر، در ایجاد یک برنامه عالی برای گشت و گذار در شیلونگ به شما کمک می‌کند تا آن را به عنوان یک راهنمای سفر به شیلونگ در نظر بگیرید.

شیلونگ، دهکده‌ای عجیب در شمال شرقی هند، پایتخت مگالایا است که به آن «محل ابرها» نیز می‌گویند. همچنین مرکز اداری ناحیه شرقی خاسی هیلز است. ادعا می‌شود که تپه‌های اطراف شهر، تصوری اسکاتلندی به آنجا داده است. در نتیجه، آنها آن را «اسکاتلند شرقی» هم می‌نامند. در طول اشغال هند توسط بریتانیا تا تشکیل ایالت مستقل مگالایا، شیلونگ به عنوان پایتخت کامپوزیت آسام خدمت کرد. شیلونگ حدود صد کیلومتر از گواهاتی فاصله دارد که می‌توان با ماشین در امتداد NH 40 به آنجا رسید. رانندگی حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد و از تپه‌های سرسبز و دریاچه اومیام می‌گذرد.

 

دریاچه اومیام: مکانی برای فعالیت‌های آبی

دریاچه اومیام، Umiam Lake یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها و بهترین مقاصد گردشگری برای بازدید در شیلونگ هند است. اطراف آن را درختان انبوه سوزنی برگ و تپه‌های خاسی شرقی احاطه کرده‌اند. این بدنه عظیم دریاچه‌ای ساخته دست بشر که با نام باداپانی نیز شناخته می‌شود، با سد کردن رودخانه اومیام ایجاد شده است. چند جزیره کوچک روی دریاچه پراکنده‌اند و پارک لوم نهرو که در نزدیکی آن قرار دارد، منطقه‌ای عالی برای گشت‌وگذار و پیک‌نیک است. دریاچه اومیام یک توقف کلیدی در تور گردشگری و تفریحی شیلونگ است زیرا علاوه بر زیبایی طبیعی، ورزش‌های آبی مهیج و فعالیت‌های سرگرم کننده مانند کایاک‌سواری، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری در آب و اسکوات را به ماجراجویان تور هند ارائه می‌دهد. 

کارهای برتر در داخل و اطراف دریاچه اومیام:

  • قایقرانی
  • صید ماهی
  • پیاده‌روی
  • چادر زدن و کمپینگ
  • اسکوتر آبی

فاصله دریاچه اومیام از شهر شیلونگ: ۱۷ کیلومتر

 

معرفی ۸ فرودگاه معروف هند

دره‌های لایتلوم: دره‌هایی عمیق با مناظر خیره کننده

لیتلوم دره شیلونگ، Laitlum Canyons یا همان دره‌های لایتلوم، واقع در تپه‌های خاسی شرقی شیلونگ، ممکن است شگفت‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین مقصد گردشگری در نظر شما باشد. به گفته برخی از گردشگران، به طور نمادین "پایان تپه‌ها" یا "پایان جهان" را نشان می‌دهد. دره‌های لایتلوم که در آغوش دامنه‌ها و دره‌های باشکوه قرار گرفته‌اند، یکی از این مکان‌هاست که از آنجا می‌توان نمایش وسیع، سرسبز و جذاب مگالایا را دید و تحسین کرد. برای دوستداران پیاده‌روی، حومه شهر و کسانی که به دنبال آرامش هستند، دره لایتلوم مکان مناسبی است. هنگام بازدید از این منظره مرتفع از مناظر خیره کننده دره‌ها، تپه‌های دور و جاده‌های کوهستانی پرپیچ و خم لذت ببرید. اینجا بدون شک یکی از بهترین مکان‌ها برای کاوش در شیلونگ به دلیل زیبایی طبیعی و آرامش منطقه است.

کارهای برتر در داخل و اطراف دره‌های لایتلوم: 

  • پیاده‌روی
  • دره‌نوردی
  • تماشای طلوع و غروب خورشید

فاصله دره‌های لایتلوم از شهر شیلونگ: ۲۱ کیلومتر

آبشار فیل: آبشار شفاف کریستالی

آبشار فیل شیلونگ، Elephant Falls چشمگیرترین آبشار شهر محسوب می‌شود و زیبایی آبشاری سه طبقه آن یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در شیلونگ در طول سال است. به دلیل صخره‌ای بزرگ در نزدیکی که شباهت عجیبی به فیل دارد، انگلیسی‌ها به آن لقب «صخره فیل» دادند. این صخره در یک زلزله تخریب شده است، بنابراین دیگر نمی‌توان آن را دید. آبشار فیل در واقع «آبشارهای سه پله‌ای» است که اولین آبشار بزرگی است که در میان سبزه‌های سرسبز پنهان شده است، دومی رشته‌های نازک آب است و سومی خیره‌کننده‌ترین و شفاف‌ترین آبشارهایی است که در پس‌زمینه آبشار می‌جویند.

کارهای برتر در اطراف آبشار فیل:

  • عکاسی
  • پیاده‌روی
  • خرید کردن

 

رسم و رسوم و اعتقادات جالب هندی‌ها

قله شیلونگ: تماشای مناظر خیره کننده شهر شیلونگ

از قله شیلونگ، بلندترین نقطه دید را خواهید داشت و یکی از برترین مکان‌های دیدنی شیلونگ برای چشم‌اندازی خیره‌کننده از تپه‌ها و دره‌های اطراف به حساب می‌آید. این قله در ارتفاع ۱۹۶۱ متری از سطح دریا، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی از مناظر اطراف را ارائه می‌دهد. شما باید مدارک شناسایی را در دروازه ارائه دهید زیرا IAF مسئول مدیریت منطقه است. با توجه به اینکه هوا ممکن است مه‌آلود شود، باید همیشه یک دوربین خوب همراه خود داشته باشید. برای به دست آوردن نماهای نزدیک از شهر، یک تلسکوپ راه‌اندازی شده است. قله شیلونگ، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری هند در تور گشت و گذار شیلونگ، مناظری از دشت‌های بنگلادش، آبشارها و رشته‌کوه‌های هیمالیا را در نزدیکی خود ارائه می‌دهد.

کارهای برتر در قله شیلونگ:

  • تماشای پرندگان
  • عکاسی
  • پیاده‌روی

 

فاصله قله شیلونگ از شهر شیلونگ: ۴ کیلومتر

موزه دون بوسکو: بازدید مجموعه گسترده‌ای از فرهنگ قبیله‌ای بومی

موزه فرهنگ‌های بومی دون بوسکو، Don Bosco Museum یکی از برترین مکان‌های گردشگری در شیلونگ است و از همه بازدیدکنندگان، هنردوستان و علاقمندان به تاریخ در تور هند دعوت به بازدید می‌کند. علاوه بر گالری‌های هنری و مجموعه‌های بزرگی از صنایع دستی، مصنوعات، لباس‌ها، تزئینات و سلاح‌های مورد استفاده قبایل مختلف در شمال شرقی هند، می‌توان مناظری پانوراما از کل شمال شرقی هند را دید. این موزه یک سازه هفت طبقه با هفده گالری مجزا است که در محوطه کلیسای قلب مقدس قرار دارد. اینجا بدون شک یکی از برترین مقاصد گردشگری شیلونگ به شمار می‌رود. این موزه دارای هفده گالری است که در هفت سطح خود شامل گالری کشاورزی، گالری سبد، گالری زیورآلات و جواهرات، گالری ماهیگیری و شکار و دیگر مجموعه‌ها می‌شود. این آثار، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی را به نمایش می‌گذارند که درک عمیق‌تری از گذشته در اختیار شما قرار می‌دهند.

کارهای برتر در داخل و اطراف موزه دون بوسکو:

  • تور موزه
  • کاوش در آثار باستانی
  • تماشای فرهنگ و تمدن گذشتگان

فاصله موزه دون بوسکو از شهر شیلونگ: ۳.۳ کیلومتر

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در هند

پارک فان‌نونگلایت: پارک سبک ژاپنی با گیاهان و جانوران

پارک فان‌نونگلایت، Phan Nonglait Park به عنوان یکی از برترین مکان‌های گردشگری شیلونگ، در مرکز شهر واقع شده است. هر روز هزاران نفر از مردم محلی و بازدیدکنندگان به این پارک دوست داشتنی که به سبک ژاپنی ساخته شده است می‌روند. یک باغ وحش در داخل پارک وجود دارد که در آن می‌توانید موجوداتی مانند خرس سیاه هیمالیا، خارپشت، شغال و پلنگ را ببینید. شما توسط حوضچه‌های بسیار زیبای پارک و گیاهان متنوع و سرسبز و حیات‌وحش مجذوب خواهید شد. حتی قایق‌سواری در دریاچه زمانی لذت بخش است که مناظر زیبا در اطراف وجود دارد. از آنجایی که پارک فان‌نونگلایت در شهر واقع شده است، می‌توان با تاکسی به آن رسید. لازم است در ابتدا برای ورود به این پارک هزینه‌ای بپردازید که در صورت حمل دوربین آن مبلغ دو برابر می‌شود.

کارهای برتر در داخل و اطراف فان‌نونگلایت:

  • تماشای گیاهان و جانوران
  • قایقرانی
  • بازدید از موزه
  • کاوش در پارک پروانه‌ها
  • عکاسی

فاصله پارک فان‌نونگلایت از شهر شیلونگ: ۲ کیلومتر

آبشار شیرین: تماشای پرندگان و نقل داستان‌های جن زده

آبشار شیرین، Sweet Falls به دلیل داشتن محیطی آرام، مقصد ایده‌آلی برای فرار از زندگی شلوغ شهری است. این مکان مناظر زیبایی از طبیعت را به شما ارائه می‌دهد و یکی از برترین مکان‌های گردشگری شیلونگ است. اگرچه در مسیر منتهی به این آبشار، بخش‌های خطرناک و سنگ‌های زیادی وجود دارد، اما این تلاش ارزشش را دارد. این آبشارها افسانه‌ای از روح‌ها در دل خود دارد. مردم محلی فکر می‌کنند که گروه‌های فرد همیشه در گروه‌های زوج برمی‌گردند! پس حواستان باشد که در گروه چند نفره به این منطقه قدم می‌گذارید. یک محیط آرام برای پیک‌نیک اغلب با صدای آواز پرندگان، جاری شدن آب شیرین و آرامش ناشی از فضای سرسبز ایجاد می‌شود. بسیاری از ساکنان شیلونگ به آبشار شیرین می‌روند که ۹۴ متر ارتفاع دارد و به خاطر گیاهان سرسبزش میان گردشگران معروف است.

کارهای برتر در اطراف آبشار شیرین:

  • پیک نیک
  • پیاده‌روی
  • عکاسی

فاصله آبشار شیرین از شهر شیلونگ: دوازده کیلومتر

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مثلث طلایی هند

 

آبشار عقاب: مکان نهایی برای عکاسان در شیلونگ

یکی از بهترین کارهایی که در شیلونگ انجام می شود، دیدن آبشار عقاب، Spread Eagle Falls به عنوان یکی از آبشارهای بسیار جذاب شهر است. در واقع نام این آبشار برگرفته از تصویر عقاب بال‌گسترده با معنی میهن‌پرستی است که حتی یکی از نمادهای نظامی ایالات متحده آمریکاست. آبشار عقاب یک مکان عالی است که کودکان و علاقه‌مندان به طبیعت و آب می‌توانند به آنجا بروند تا استراحت کنند و مدتی را در فضای باز بگذرانند. تنها درمانی که برای آرام کردن بی‌قراری در افکارتان به آن نیاز دارید، صدای آب جاری است. این یک مکان فوق‌العاده برای عکاسان است. طراحی بال مانند آبشار در حال سقوط نه تنها شگفت‌انگیز است، بلکه تصویری عالی از هنر طبیعت است. هنگام جستجوی نقاط محبوب شیلونگ، این مورد را در نظر بگیرید.

کارهای برتر در داخل و اطراف آبشار عقاب: 

  • عکاسی
  • فعالیت‌های آبی
  • پیاده‌روی در طبیعت
  • شنا کردن

فاصله آبشار عقاب از شهر شیلونگ: ۳ کیلومتر

موزه میراث راینو: مصنوعات گذشتگان و تاریخچه آنها

یکی از شناخته شده‌ترین موزه‌های جنگ در شمال شرق هند، موزه میراث راینو Rhino Heritage Museum است. شایعه شده است که اسیران ژاپنی در جنگ جهانی دوم در اینجا نگهداری می‌شدند. یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید با خانواده در ایستگاه تپه شیلونگ، موزه میراث راینو است که در سال ۱۹۲۸ تأسیس شد. سرلشکر شوکین چاوهان، مدیر کل تفنگ‌های آسام، ساختمان بازسازی‌شده موزه را افتتاح کرد. هم تصاویر تاریخی مربوط به نظامی و هم اقلام مربوط به فرهنگ محلی در موزه نشان داده شده است. تاریخ غنی منطقه HQ 101 و واحدهای آن در موزه میراث راینو که به تازگی بازسازی شده به نمایش گذاشته خواهد شد. علاوه بر این، بینش مخاطبان را در مورد دخالت ستاد در جنگ هند و پاکستان در سال ۱۹۷۱، که منجر به ایجاد بنگلادش شد، می‌دهد. این موزه در تمام طول هفته به جز پنجشنبه‌ها باز است. 

کارهای برتر در داخل و اطراف موزه میراث راینو: 

  • تور موزه
  • طبیعت گردی
  • کاوش در آثار تاریخی

فاصله موزه میراث راینو از شهر شیلونگ: ۴ کیلومتر

 

مقاصد عاشقانه هند برای سفر ماه عسل

موزه ایالتی مگالایا: بهترین مکان برای علاقمندان به تاریخ

یکی از مهم‌ترین کارهایی که دوستداران تاریخ باید انجام دهند، سفر به موزه ایالتی مگالایا، Meghalaya State Museum در شیلونگ است. این موزه مجموعه بزرگی از اقلام دوران قبیله و همچنین مجموعه قابل توجهی از نوشته‌های باستانی را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه فرهنگی درباره قبایل مگالایا اطلاعات بیشتری کسب کنند. این موزه که به عنوان موزه ایالتی کاپیتان ویلیامسون سانگما نیز شناخته می‌شود، در مجموعه کتابخانه مرکزی ایالتی در لاچومیر قرار دارد و توسط دولت ایالتی اداره می‌شود. برای دیدن ابزارهای عتیقه، جواهرات، آلات موسیقی و کپی دایناسورها، از موزه دیدن کنید، که یکی از مکان‌های دیدنی شیلونگ با رتبه برتر به شمار می‌رود.

کارهای برتر در داخل و اطراف موزه ایالتی مگالایا:

  • تور موزه
  • کاوش در آثار باستانی
  • آشنایی با ابزار قبیله‌ای

فاصله موزه ایالتی مگالایا از شهر شیلونگ: ۲.۷ کیلومتر

منبع

 

۲۹ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران