بهترین تفریحات در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین تفریحات در هند

وقتی صحبت از بهترین تفریحات هند به میان می‌آید، از هیمالیای باشکوه گرفته تا صحرای بزرگ تار و جزایر گرمسیری آندامان، گزینه‌های بسیار جذاب و متنوع به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند.

حقیقت این است که این خطه، سرزمینی پر جنب و جوش با تضادهایی خیره کننده است که در آن دنیاهای سنتی و مدرن، با هم به آشتی رسیده‌اند. بعلاوه هند، هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور از نظر تعداد جمعیت بوده و بدیهی است که میراثی غنی، حاصل قرن‌ها فرهنگ و مذاهب مختلف را به دوش می‌کشد. بنابراین فرصت‌هایی بی‌نظیر را برای تجربه مجموعه‌ای از مکان‌های مقدس و دیدارهای معنوی پیش رو خواهید داشت، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل آفتاب زده، پارک‌های ملی سرسبز و پناهگاه‌های حیات وحش هیجان انگیز لذت خواهند برد.

 

سافاری پارک ملی کازیرانگا 

در ابتدای آشنایی با بهترین تفریحات هند، از سافاری حیات وحش پارک ملی Kaziranga  یاد می‌کنیم که بدون شک یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توان در آسام در سفر با تور هند انجام داد. این پارک که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، محل زندگی دو سوم کرگدن‌های تک شاخ جهان است و یکی از قابل دسترس‌ترین پارک‌های ملی در شمال شرقی هند به شمار می‌آید.

این پارک همچنین به دلیل افزایش جمعیت ببرها، بعنوان ذخیره گاه ببر شناخته شده است. و البته بسیاری از گونه‌های دیگر مانند فیل، گوزن و گاومیش را نیز می‌توان در حال چرا یا پرسه زدن در اطراف باتلاق و چمنزار یافت.

عکس: rainforestcruises.com

 

رفتینگ در رودخانه برهماپوترا

رودخانه عظیم برهماپوترا، تجربه‌ای مهیج را برای رفتینگ علاقمندان سراسر جهان ارائه می‌دهد و از بهترین تفریحات هند محسوب می‌شود. سفر اصلی از رودخانه سیانگ در توتینگ شروع می‌شود و لازم است مسافتی بیش از ۱۱۲ مایل طی شود. این مسیر از میان دره‌های منزوی و جنگل‌های بارانی انبوه استوایی می گذرد و تندبادهای متلاطم فراوان در طول راه شما را همراهی خواهند کرد.

 

۶ تفریح رایگانی که در گوا می‌توانید انجام بدهید

عکس: outdoorvoyage.com

 

پاراگلایدر در گوا 

تصور کنید به بالا نگاه می‌کنید و آسمان آبی لاجورد را می‌بینید که در افق ذوب می‌شود، و سپس نگاهی به پایین می‌اندازید و منظره دریا شما را مسحور می‌کند. برای برخورداری از چنین تجربه باشکوهی، دو مقصد اصلی پاراگلایدر در گوا وجود دارد: سواحل آرامبول و کوئریم. البته آرامبول محبوب‌تر است. زیرا در اینجا، دوره‌های حرفه‌ای پاراگلایدر نیز ارائه می‌شوند. شما می‌توانید تایم‌های مختلف، از جمله ۱۵ دقیقه ای تا یک ساعته را برای برخورداری از پاراگلایدر انتخاب کنید.

عکس: rainforestcruises.com

 

اسکی و هلی اسکی در هیمالیا

هند، به ندرت بعنوان مقصدی برای ورزش‌های زمستانی در نظر گرفته می‌شود. اما در واقع، هیمالیای پوشیده از برف کشمیر دارای برخی از مرتفع‌ترین، چالش‌برانگیزترین و دست نخورده‌ترین پیست‌های اسکی جهان است. گولمارگ، اصلی ترین پیست اسکی کشمیر است و اسکی بازان بی باک را به فضای اسکی و مرتفع‌ترین تله کابین جهان درارتفاع ۱۳۴۰۰ فوتی دعوت می‌کند.

در همین حال، اگر به اندازه کافی جرات دارید که از ارتفاعات گیج کننده بالا بروید، می‌توانید از هلی اسکی نیز برخوردار شوید که در شمار بهترین تفریحات هند آورده می‌شود. در این رابطه، یک هلیکوپتر شما را بالا می‌برد و در بالای برخی از چشمگیرترین و بکرترین مناظر کوهستانی جهان پیاده می‌کند و می‌توانید از اسکی در اوج لذت ببرید.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

عکس: totalheliski.com

 

غارنوردی در مگالایا 

ایالت مگالایا که در گوشه شمال شرقی هند پنهان شده، غارها، تپه‌ها، آبشارها و کوه‌های شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد. برخی از غارها باریک، برخی بلند و برخی به طرز باورنکردنی عمیق هستند و سازندهای ماورایی، گونه‌های کمیاب و فسیل‌های میلیون‌ها سال پیش را در دل خود نهان دارند و گشت و گذار در میان آنها، بهترین تفریحات هند را رقم می‌زند.

می‌توانید از این دنیای زیرزمینی شگفت‌انگیز در غارهایی نظیر Arwah و Mawsmai لذت ببرید که دسترسی به آنها راحت‌تر است. هر چند Krem Dam و Krem Riblai، به دلیل طبیعت تسخیر نشده‌شان هیجان بیشتری را برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند.

عکس: theprint.in

 

کایاک سواری در دریای کرالا

کرالا، مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلاتی آرامش‌بخش همراه با کایاک سواری است که جزو بهترین تفریحات هند محسوب می‌شود. پارو زدن در آب‌های خلوت و آرام از طریق کانال‌های باریک زیر سایه درختان نارگیل در این محدوده، جذابیتی است که همیشه به خاطر خواهید داشت.

بعلاوه کرالا این فرصت را به شما می‌دهد تا با ماهیگیران محلی ملاقات کرده، حومه زیبای این حوالی را تحسین کنید و از روستاهای کوچکی که فقط از طریق آب قابل دسترسی هستند دیدن نمایید.

عکس: hiddenplaces.net

 

هلیکوپتر سواری در اودایپور

اودایپور با کاخ‌های سفید باشکوه و حوض‌های سلطنتی، محصور در رشته‌ کوه آراوالی و دریاچه‌ای که در قلبش آرمیده، شما را با جذابیت عجیب و غریب دنیای قدیمش فریفته می‌کند. هلیکوپتر سواری در این محدوده، بهترین تفریحات هند را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

در این تجربه، خلبان شما را بر فراز گستره‌های آبی دریاچه پیچولا، با چشم‌اندازی از کاخ‌ها و طبیعت باشکوه از جمله کاخ شهر، کاخ ساجان گره و تپه‌ای برای تماشای ابرهای موسمی می‌گرداند و در عین حال، از تماشای منظره دریاچه ساگار و معبد نیماچ ماتا بی بهره نخواهید ماند. گفتنی است این پرواز مهیج، از ۵ دقیقه تا ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

 

تفریح در بهترین سواحل گوا

عکس: blog.akbartravels.com

 

تورهای دوچرخه سواری در جیپور 

جنبه ماجراجویی "شهر صورتی" جیپور، کشف سلطنت و شکوه آن با دوچرخه است. می‌توانید با خیال آسوده، همراه دوچرخه‌تان از کاخ‌ها و بازارها دیدن کنید، با صنعتگران آشنا شوید و غذاهای خوشمزه خیابانی را بچشید، از قلعه ناهارگر در امتداد دیوارهای دفاعی شهر دیدن کرده و از تماشای مناظر بی بدیل لذت ببرید.

عکس: rainforestcruises.com

 

تپه شنی در جیسالمر

آیا عاشق صحرانوردی هستید؟ در این صورت باید بدانید جایسالمر، محبوب‌ترین مقصد تپه شنی در کشور بوده و بهترین تفریحات هند را برای مخاطبانش رقم می‌زند. اگر مشتاق بالارفتن آدرنالین هستید، تپه‌های ماسه‌ای طلایی به ارتفاع ۱۳ تا ۱۶ فوتی در صحرای تار در حومه شهر طلایی، مکانی ایده‌آل برای احساس هیجان تپه‌ها و آفرود سواری و گشت و گذار با چهارچرخ ATV به شمار می‌آیند. در عین حال، می‌توانید از تماشای پرندگان، خوابیدن زیر ستاره‌گان و سافاری با شتر یا جیپ لذت ببرید.

عکس: rainforestcruises.com

 

سافاری حیات وحش در پارک ملی رانتامبور

اگر از علاقمندان به ماجراجویی در حیات وحش هستید، Ranthambore، بزرگ‌ترین پارک ملی هند، در منطقه ساوای مادوپور در راجستان، مقصدی باورنکردنی در این رابطه به شمار می‌آید و بهترین تفریحات هند را به ارمغان می‌آورد. این پارک جنگل‌های برگریز انبوه و علفزارها، پناهگاه ساوای مان سینگ و پناهگاه کلادوی را دربر می‌گیرد. ضمن اینکه اینجا، یکی از بهترین پارک‌های کشور برای دیدن ببرهای باشکوه هندی محسوب می‌شود. در نهایت این مکان، خانه چندین گونه دیگر از جانوران در معرض خطر انقراض است.

 

بازدید از زیباترین کاخ‌ های هند

عکس: rainforestcruises.com

 

زیپ لاین در محدوده قلعه نیمرانا    

یکی دیگر از بهترین تفریحات هند، بازدید از قلعه Neemrana در راجستان و لذت بردن از زیپ لاین بر فراز قلعه است. نیمرانا، یک شهر تاریخی باستانی در منطقه الوار است که هتل ۵ ستاره میراثی فورت پالاس را در خود جای داده است. این محدوده، دارای ۵ خط زیپ لاین به طول حداکثر ۴۰۰ متر است که به شما امکان می‌دهد با مناظر خیره کننده از حومه شهر راجستان و آرامش جو قلعه باشکوه و رشته کوه‌های آراوالی مواجه شوید.

عکس: rainforestcruises.com

 

بالون سواری در کامشت 

مکان‌های متعددی برای بالون سواری در کشور وجود دارد که از بهترین تفریحات هند به شمار می‌آید. و کامشت، در نزدیکی لوناوالا، در ایالت ماهاراشترا، در حدود ۶۰ مایلی از بمبئی، یکی از برترین فضاها را در این رابطه برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد.

در اینجا می‌توانید پروازی باشکوه را تجربه کنید و تا ارتفاع حدود ۴۰۰۰ فوتی بر فراز فضای سرسبز، آبشارها، دریاچه‌ها و قلعه‌ها اوج بگیرید. و در عین حال از طلوع یا غروب خورشید لذت خواهید برد. این سفر، خاطره‌ای به یادماندنی برای تمام عمر در ذهن و قلبتان حک خواهد کرد.

 

آداب ازدواج در هند

عکس: adventurenation.com

 

بانجی جامپینگ در ریشیکش

و در پایان معرفی بهترین تفریحات هند، نمی‌توان از بانجی جامپینگ غافل شد. اما آیا آنقدر شجاع هستید که خود را از صخره پرتاب کنید تا بتوانید از منظر دیگری به جهان نگاه کنید؟ برای بالارفتن آدرنالین، ارزشش را دارد یکبار هم که شده بانجی جامپینگ را امتحان کنید و اگر در سفر با تور هند به سر می‌برید،  روستای موهان چاتی در ریشیکش، در ایالت شمالی اوتاراکند هند، مکانی عالی برای این پرش در میان مناظر باشکوه حومه شهر در دامنه‌های هیمالیا ارائه می‌دهد.

این پرش از ارتفاع ۲۷۲ فوتی، از یک سکوی ثابت بر روی یک صخره سنگی مشرف به شاخه‌ای از رودخانه گنگ صورت می‌گیرد. در عین حال این فعالیت، در نهایت ایمنی توسط کادری مجرب ترتیب داده می‌شود.

عکس: rainforestcruises.com

 

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران