معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی برترین و زیباترین پارک‌های ملی هند

اگر از آن دسته مسافرینی هستید که عاشق دیدن فضای سبز، جنگل‌های متنوع و حیات وحشند، مسلما وقت سفر به هر کشوری دوست دارید بدانید که بهترین پارک‌های ملی آن کشورها کجاست تا بتوانید به بهترین نقطه برای دیدن طبیعتش بروید. در هند اما پارک‌های ملی بی‌شماری وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها کمی سخت است. در این مقاله ما ۱۰ مورد از بهترین‌هایشان را به انتخاب "تریپ دیسکاوری" به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر با تور هند آشنایی کلی با این پارک‌ها داشته باشید.

 


۱- پارک ملی Bandhavgarh


یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی هند که محل زندگی پلنگ‌های رویال بنگال است. غیر از این پلنگ شناخته شده، پارک ملی Bandhavgarh مامنی برای چند نوع پلنگ، گراز وحشی، گوزن، انواع سوسمار و صدها نوع پرنده است. منظره‌ی آن نیز نقاشی زیبایی از دشت‌های سرسبز و کوه‌ها و تپه‌هاست.

 

بازدید از باغ وحش‌های هند برای علاقه‌مندان به حیوانات

 

 

 Bandhavgarh

 


۲- پارک ملی Sundarbans


با داشتن چندین منطقه آبی و جنگل‌های مانگرو، Sundarbans یکی از پناهگاه‌های امن برای گونه‌های جانوری در بنگال است. ببرهای بنگال در این پارک ملی هم سکونت دارند اما این گونه با ببرهای رویال متفاوتند. گردش به همراه قایق در آب‌های این پارک ملی در ماه‌های دسامبر و فوریه، یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین خاطرات شما در طبیعت هند خواهد بود.

 

 

 Sundarbans

 


۳- پارک ملی هیمالیای بزرگ


جدیدترین پارک ملی هند که دارای زمین‌های سبز، چنگل و صخره‌های زیباست و همه‌ی آن چیزی که یک طبیعت دوست را بخواهد در خود داشته ودر سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو انتخاب شده است. در این پارک ملی تا چشم کار می‌کند جلوه‌های طبیعت است و پستانداران و پرندگان متنوع و جذابی که در آن به زندگی مشغولند. البته با توجه به مسیرهای منتهی به این پارک، برای رفتن به آن نیاز به یک پیش‌زمینه ورزشی و حداقل آمادگی بدنی خواهید داشت.

 

  معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست 

 

 

هیمالیای بزرگ

 


۴- پارک ملی جیم کوربت


طعنه آمیز است که اولین پارک ملی هند به نام کسی‌ست که خود شکارچی پلنگ بوده است. این پارک ملی که یکی از شناخته‌شده‌ترین محل‌های حفاظت شده طبیعی در هند است، خانه‌ای امن برای جانورانی همچون پلنگ، فیل، گوزن و بسیاری دیگر است. با توجه به طبیعت پر گل و زیبای پارک ملی جیم کوربت، بهترین زمان برای بازدید از این مکان بین ماه‌های نوامبر تا می است، در این ایام پیدا کردن سافاری‌های خوبی که شما را به قلب این پارک ملی ببرند نیز راحت‌تر می‌شود.

 

 

 جیم کوربت

 


۵- پارک ملی Ranthambore


با توجه به نزدیکی این پارک ملی به دهلی و همچنین زدگی کردن نوع خاصی از معروف‌ترین ببرهای دنیا در Ranthambore، این پارک نیز در هند بسیار شناخته شده است و سافاری‌های زیادی از دهلی حرکت می‌کنند تا گردشگران را با خود به این مکان بزرگ برسانند. بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی نیز بین ماه‌های نوامبر تا مارس است، البته در این مدت کمی شلوغ هم خواهد شد. در نهایت اما تور هند بهترین فرصت برای دیدن یکی از زیباترین بخش‌های طبیعی هند خواهد بود.

 

 

 Ranthambore

 


۶- پارک ملی جنگل گیر


با توجه به محافظ ویژه از این جنگل که خانه‌ی شیرهای هندی است، تعداد این پستانداران رو به رشد شده و حالا می‌توان به همراه سافاری‌های معتبر به دیدن این حیوانات باشکوه رفت. البته بهترین زمان ممکن برای رفتن به این پارک ملی ماه‌های دسامبر تا مارس است که هوا برای رفتن جیپ‌ها به داخل جنگل عالی می‌شود. البته شیرها تنها حیواناتی نیستند که در جنگل گیر خواهید دید، روباه‌های خاص این جنگل، جغدهای ماهی‌خواهرو چندین نوع جانور محلی که بعضی‌هایشان به شدت نادر هستند نیز در پارک ملی جنگل گیر زندگی می‌کنند.

 

 ۸ چشم‌انداز زیبا برای تماشای غروب آفتاب در هند 

 

 

جنگل گیر

 


۷- پارک ملی Mudumalai


این مقصد گردشگری در جنوب هند، یکی از زیابترین نقاط طبیعی در این منطقه است که با توجه به تنوع کم‌نظیر جانوری‌اش بسیار معروف است. جانوارن زیادی در این پارک ملی زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به چند گونه میمون، طاووس، ببر جنگلی، گراز وحشی، گوزن و ده‌ها گونه دیگر اشاره کرد که در کنار صدها گونه پرنده مختلف زندگی می‌کنند که بعضی از آن‌هایشان تنها در این نقطه از دیا قابل رویت هستند. کمپ فیلم‌ها، رودخانه مازور، موزه Mudumalai و برکه پیکارا از جمله نقاط دیدنی این پارک هستند که اگر به آن مراجعه کردید باید حتما از آن‌ها دیدن نمایید.

 

 

Mudumalai

 

۱۰ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران