بازدید از زیباترین کاخ‌ های هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بازدید از زیباترین کاخ‌ های هند

در سال ۱۹۷۱، فرمان شاهزاده‌ هند لغو شد و به امتیازات مهاراجه‌ها و نواب‌های بازنشسته پایان داد. برخی از مهاراجه‌ها که با پایان خدمت این دولت فقیر شدند، کاخ های خود را به موزه و هتل تبدیل کردند. این خانه‌ها گواهی بر شکوه دوران فئودالی و استعماری است که به کاروانسراهای مجلل و تاریخی برای لذت مسافرانی که با تور هند سفر می‌کنند، تبدیل شده است. در این کاخ‌ها مانند پادشاهان از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود. با ما همراه باشید تا زیباترین کاخ‌های هند را بشناسیم.

 

کاخ عمید بهوان، جودپور

کاخ عظیم عمید بهوان (Ummaid Bhawan) در جودپور (Jodhpur)، ۳۵۷ اتاق دارد و رتبه‌بندی بهترین هتل جهان در سال ۲۰۱۶ را داراست. این کاخ به مدت ۱۵ سال، مهاراجه را قادر ساخت تا به سه هزار نفر از مردم محلی که به دلیل خشکسالی فقیر شده بودند، کار کند. کاخ که ترکیبی زیبا از سنگ آهک طلایی، مرمر و ساج برمه است، امروز توسط گروه تاج اداره می‌شود. این بنای تاریخی زیر نور خورشید شعله‌ور به نظر می‌رسد و به "شهر خورشید" معروف است.

kayak.com

 

کاخ دریاچه تاج، اودایپور

کاخ دریاچه تاج (Taj Lake Palace) در اودایپور (Udaipur) قصری شناور و افسانه‌ای با یک بنای مرمری سفید رنگ است که در وسط دریاچه مقدس قرار گرفته است. در سفرتان با تور هند می‌توانید در حیاطی زیر درختچه‌هایی که پر از رایحه‌های یاس و پیچ امین‌الدوله است، بنشینید و غروب آفتاب را به آرامی بر روی آب‌های دریاچه مقدس تماشا کنید. زنان جوانی که در ساری‌ها به آرامی دسته‌هایی از گل‌ها را روی امواج می‌گذارند. برای شنیدن و دیدن اودایپور در حالی که در مقابل شما به آن نور می‌تابد و روشن می‌شود فقط یک کلمه وجود دارد: «جادویی»

 

آب و هوای هند در فصول مختلف

wikimedia.org

 

کاخ تاج محل، بمبئی

همه گردشگران می‌دانند که تاریخ جادویی هند در کاخ تاج محل (Taj Mahal Palace) ساخته شده است. تاج محل به عنوان یکی از زیباترین کاخ‌های هند همانطور که در بین مردم عادی هم شناخته شده است، گل سرسبد گروه تاتا، در سال ۱۹۰۳ در سواحل اقیانوس در کنار دروازه هند بمبئی (Mumbai) ساخته شد. تاج یک بنای یادبود نمادین است که سالانه مسافران زیادی به این شهر می‌آیند تا از آن دیدن کنند. این کاروانسرا با ۱۵۰۰ کارمند، سوئیت‌های مجلل، رستوران‌های مد روز و یک استخر نمادین در پایتخت بالیوود، نسخه نهایی کاروانسرا است.

kayak.com

 

قلعه دیوی گار، دلوارا

دیوی گار (Devi Garh) بر روی تپه‌ای زیبا در حومه اودایپور در روستای دلوارا (Delwara) واقع شده است. در قلب باغ‌های عدن، پر از چمن‌زارهای بریتانیایی، قلعه‌ای با سنگ سفید است که با باروهایی با قدمت چند صد ساله احاطه شد‌ه‌اند. سوئیت‌هایی با حداقل تزئینات، رستوران‌هایی که می‌توان برای آن‌ها زندگی کرد و اسپا با انبوهی از درمان‌ها وجود دارد. خوب است که در سفر خود به هند از این قلعه هم دیدن کنید.

 

بهترین غذاهای گوشتی در هند

udaipurweddings.com

 

کاخ تاج فلک‌نوما، حیدرآباد

پادشاهان بومی حیدرآباد (Hyderabad) به خود برچسب «نظام» می‌زدند. پادشاه بسیار ثروتمند بود و این کاخ باورنکردنی تاج فلک‌نوما (Taj Falaknuma Palace ) را که به سبک ایتالیایی اواسط تودور ساخت. سنگ مرمر، نقاشی‌های دیواری، کریستال و یشم، هیچ چیز برای پادشاه خیلی خوب نبود. شما می‌توانید در یکی از زیباترین کاخ‌های هند با کالسکه وارد شوید، پله‌های فراموش نشدنی و تراس‌های الهی مشرف به شهر را ببینید و مانند خانواده سلطنتی در اینجا زندگی کنید. به طور طبیعی، خدمات بیش از حد عالی است و خوشمزه‌‌ترین غذاهای هند سرو می‌شود.

steppestravel.com

 

کاخ اوبروی اودایویلاس، راجستان

کاخ اوبروی اودایویلاس (Oberoi Udaivilas) در راجستان نه تنها تاریخی بلکه باشکوه است. در آنجا کلبه شکار باستانی پادشاه محلی هنوز پابرجاست. این هزارتوی گنبدی، حیاط، استخر و باغ روی دریاچه پیچولا در ابتدای این قرن ساخته شد. این ادای احترام به سلسله‌های قبلی است. هر اتاق دارای استخر و منظرهای از دریاچه رو به اودایپور و کاخ شهر است.

greavesindia.co.uk

 

قلعه آهیلیا، ماهشوار

این کاخ در ماهشوار هند (Maheshwar) قطعا ارزش دیدن دارد. قصر کوچکی در کناره نامادا، قلعه آهیلیا (Ahilya Fort)، بسیار زیبا است. در میان باغ‌های سرسبز قرار گرفته و تنها دارای دوازده اتاق از جمله یک چادر است. به کارکنان مراقب، باغ‌های زیبا با سبزیجات خانگی، گشت‌وگذارهای شگفت‌انگیز، و پارچه‌های ماهشوار شگفت‌انگیز فکر کنید.

 

آشنایی با معابد آگرا

media.architecturaldigest.in

 

شاهپورا باغ، شاهپورا

اگر فکر می کنید راجستان کمی بیابانی است، صبر کنید تا شاهپورا باغ (Shahpura Bagh) را ببینید. در قلب مثلث طلایی «جودپور، جیپور، اودایپور» دریاچه‌ای قرار دارد که باتلاق‌های آن سبزی و نرمی عجیبی دارند. در سواحل آن دو خانه استعماری به طرز شگفت‌انگیزی وجود دارد که یکی از آنها خانواده سلطنتی سابق را در خود جای داده است. دارای اتاق‌های بزرگ، تنها نه سوئیت و یک استخر شنا است. سبک آن به شدت تحت تأثیر ثروت بالیوود قرار گرفته است، با ۵۰ هکتار باغ و پناهگاهی برای پرندگان که طاووس‌ها در آن پرسه می‌زنند. باغ شاهپورا جواهری از زمان‌های گذشته است و به راحتی یکی از ده کاخ برتر هند به شمار می‌آید.

steppestravel.com

 

قصر ساموده، ساموده

پس از کاوش در مورد آنچه که جیپور دارد، آنجا را ترک کنید و به سمت شمال به ساموده (Samode) بروید. در اینجا چشم‌اندازی سبزتر، پر از تپه‌های غلتان را در کنار یکی از زیباترین کاخ‌های هند،  قصر ساموده (Samode Palace) خواهید دید. گالری آینه، این سفر به تنهایی را توجیه می‌کند. کاخ بدون شک زیباترین استخر جهان را دارد. موزاییک‌های مرمری، نقاشی‌های دیواری گل و فرش‌های غنی، همگی به تجملات این مکان کمک می‌کنند.

travelmemo.com

 

کاخ لیلا، اودایپور

کاخ لیلا (Leela Palace) چندان قدیمی نیست و به عنوان یک هتل مجلل در دریاچه پیچولا (Pichola)، در اودایپور (Udaipur) ساخته شده است. چه منظره‌ای! این هتل که روبه‌روی کاخ سلطنتی، قصر دریاچه قرار دارد، زیبا و حتی در شب جادویی‌تر است. اتاق‌های فوق‌العاده راحت، امکانات عالی، استخرهای الهی و خدمات درجه یک دارد. مدرنیته جنبه‌های مثبتی هم دارد. علاوه بر استقبال سنتی، شما با قایق در بارانی از گلبرگ‌های رز به آنجا می‌رسید. این خاطره بسیار شگفت‌انگیز برای همیشه در ذهن شما ثبت می‌شود.

 

خوشمزه‌ ترین دسرهای هندی

images.cvent.com

 

کاخ جال محل، راجستان

کاخ شناور جال محل (Jal Mahal) در کشور هند در میانه دریاچه مان ساگار، در پایتخت ایالت راجستان، شهر جیپور واقع شده است. این کاخ و دریاچه‌ در قرن هجدهم میلادی به دستور جی سینگ دوم ساخته شد. جال محل به معنای قصر آب است که برخی محلی‌ها به آن واترمحل نیز می‌گویند.کاخ جال محل پنج طبقه دارد که چهار طبقه آن زیر آب است و تنها یک طبقه آن که به وضوح پیداست بالای آب است که این خود یکی از عجایب کاخ جال محل به شمار می‌رود.

jaipurstuff.com

 

قصر هوا محل، جیپور

قصر هوا محل (Hawa Mahal) در جیپور هند، یکی از دیدنی‌ترین و مشهور‌ترین کاخ‌های هند است که گردشگران زیادی را در طول سال به سوی خود جذب می‌کند. این کاخ پرآوازه نمایی متفاوت دارد و به خاطر موادی که در ساخت آن به کار رفته، به رنگ صورتی است. قصر هوا محل در قسمت جنوبی شهر جیپور قرار گرفته است. هوامحل یا قصر بادها، کاخی است که به علت نمای خاص خود با تعداد بسیار زیادی پنجره‌ کوچک، جلوه‌ خاصی به آن منطقه داده و چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. این کاخ در گذشته به عنوان کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار ‌گرفته است.

jaipurstuff.com

 

کاخ ریاست جمهوری، دهلی

کاخ ریاست جمهوری هند (Rashtrapati Bhavan)، مکانی دیدنی و تاریخی است که در بخش غربی دهلی واقع شده و دارای تالارهای بزرگی است. این کاخ ۳۴۰ اتاق دارد و همچنین باغ بزرگ مغول گاردن محوطه این کاخ به شمار می‌رود که یک ماه در سال بازدید آن آزاد است. معماری کاخ ریاست جمهوری بسیار به معماری انگلستان نزدیک است. جالب‌تر اینکه این کاخ پر از شعرهای فارسی و نقاشی‌هایی است که در سقف این سالن و حاشیه‌ فوقانی دیواره‌های آن نقش گرفته‌ و آنجا را تزیین کرده‌اند و برای هر گردشگر ایرانی یا خارجی از جذابیت بالایی برخوردارند. در طبقه‌ دوم کاخ ریاست جمهوری دهلی هم یک سالن بزرگ قرار دارد که به آن آشوکا می‌گویند و از آن برای برگزاری رسمی‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور هندوستان استفاده می‌شود.

 

گردشگری سلامت در هند

resize.indiatvnews.com

 

کشور هند، یکی از سرزمین‌هایی است با عجایب بسیار در کنار فرهنگ جالب و حیرت‌انگیزش، تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و پر از عمارات و بناهای زیباست. جمعیت زیاد در خیابان‌ها و محله‌های پرهیاهو، به یقین یکی از متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری را به وجود می‌آورد تا هر ساله توریست‌های زیادی از سراسر جهان به این سرزمین هزار رنگ، سفر ‌کنند.

 

 

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران