بازدید از سنگ‌های دیدنی و ارزشمند در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بازدید از سنگ‌های دیدنی و ارزشمند در هند

هند یکی از قدیمی‌ترین و عجیب‌ترین کشورهای جهان است که دیدنی‌های بسیاری برای گردشگران خارجی دارد. بعضی از افراد که با تور هند به شهرهای مختلف این کشور پهناور سفر می‌کنند، به دنبال بازدید از اماکن خاص و کشف چیزهایی هستند که گردشگران کمتری به سمت و سوی آنها می‌روند. سنگ یکی از آنهایی است که دست طبیعت در ساخت آن نقش بسزایی داشته و انسان با استفاده از سنگ به ایجاد زیبایی‌های بیشتری پرداخته و علاقه‌مندان بخصوص خود را دارد.

 

سنگ کریشنا Vaan Irai Kal

در ابتدا در مورد سنگ کریشنا Vaan Irai Kal که داستان‌های بسیاری در پی خود دارد، می‌گوییم. این سنگ مشهور، در جنوب ایالت تامیل نادو و در شهر ماهابالیپورام Mahabalipuram، قرار گرفته است و چنان گویند که قوانین فیزیک را نفی می‌کند. سنگ کریشنا در فارسی به معنی سنگ آسمان خدا ترجمه می‌شود. به همین دلیل داستان این سنگ در میان مردم هند به این صورت نقل می‌شود که خداوند آن را برای نشان دادن قدرت و عظمت خود به ساکنان شهر در ماهابالیپورام قرار داده است. وزن این سنگ ۲۵۰ تن تخمین زده می‌شود که فقط در یک نقطه کوچک به زمین متصل است و هیچ کس نمی‌داند چطور این سنگ به سمت پایین سقوط نمی‌کند و یا در طول سالیان اندکی حرکت نکرده است. در مورد ثبات سنگ گفته می‌شود که در اوایل قرن بیستم شخصی به نام آرتور لاولی بنا به ترسی که بابت تخریب شهر توسط این سنگ داشت، سعی کرد تا به کمک چند فیل، آن را به پایین تپه بیندازد اما موفق نشد کمترین جابجایی در سنگ ایجاد کند.

 

رعایت ۹ نکته مهم در بازدید از معابد هند

در ایالت دیگر هند به نام ماهاراشترا، با توجه به تحقیقات زمین شناسان و باستان‌شناسان، سنگ‌هایی یافت شده است که طرح‌های حیوانات، انسان و طرح‌های هندسی دیگری بر روی آنها حک شده است. این آثار سنگی جز قدیمی‌ترین سنگ‌نگاشت‌های تاریخ هستند و قدمت آنها به حدود صدهزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. حال جالب اینجاست که بعضی از تصاویر از موجودات دریایی همچون وال و لاکپشت بوده و همچنین تعدادی از حیوانات آفریقایی مانند کرگدن‌ها نیز در طرح‌ها دیده شده است که هدف این طراحی‌ها تا امروز مشخص نشده است. در واقع این سنگ‌نگاشت‌ها نشان دهنده فرهنگ و تمدن هند در این منطقه در سالیان دور بوده است که محققان را وا داشته تا در مورد آن بیشتر مطالعه کنند. همچنین برخی از مردم محلی این سنگ‌ها را می‌پرستند.

 

پنج دلیل برای بازدید از مثلث طلایی هند

سنگ India Stonemart

یکی دیگر از سنگ‌های پر ارزش هند، سنگ مرمریت سبز رنگ تیره‌ای است که خطوط مشکی نازکی بر روی آن دیده میشود. معدن این سنگ قیمتی در کشور هند است و آرامش و زیبایی خاصی به نمای داخلی و خارجی ساختمان می بخشد. سنگ مرمریت سبز هند به دلیل رنگ، مقاومت، جذب آب پایین در قسمت های داخلی ساختمان کاربرد دارد و مورد توجه طراحان، معماران و سازندگان ساختمان قرار می‌گیرد. بنابراین برای دیدن سنگ‌های مخصوص و قابل فروش کشور هند، علاقه‌مندان بسیاری به نمایشگاه سنگ می‌روند تا بهترین و جدیدترین سنگ‌های معرفی شده از این کشور را وارد کنند. به طور مثال شهر بنگلور، بورس سنگ گرانیت در دنیاست. به همین دلیل در زمان مشخصی از سال تور نمایشگاه سنگ India Stonemart برگزار می‌شود که می‌توانید به همراه دیگر علاقه‌مندان، این تور را خریداری نموده و از نمایشگاه بازدید نمایید. نمایشگاه بین‌المللی در صنعت سنگ معمولا در شهر جیپور برای اراپه سنگ‌های طبیعی به معماران، صادر کنندگان و وارد کنندگان و شرکت‌ها برگزار می‌شود. برای برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بهتر است، تاریخ رویدادهای صنعتی هند را دنبال کنید تا پس از اعلام برگزاری این رویداد بین‌المللی بتوانید برای حضور در آنجا برنامه‌ریزی کرده و تور خریداری نمایید. سال گذشته این نمایشگاه بهمن ماه برپا شد و تاجران بسیاری از سراسر دنیا برای خرید و فروش انواع سنگ‌ها به جیپور رفتند.

 

نکاتی که باید قبل از سفر به هند بدانید

۰۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران