رعایت ۹ نکته مهم در بازدید از معابد هند

جاذبه‌های گردشگری هند
رعایت ۹ نکته مهم در بازدید از معابد هند

یکی از دیدنی‌ترین و مهم‌ترین مکان‌ها که در تور هند هر گردشگری باید از آن‌ها بازدید کند معبدهای باستانی هند هستند. اما موضوع قابل توجه این است که معابد ارزش و اهمیت معنوی بسیار زیادی در هند دارند. به همین دلیل تمامی بازدیدکننده‌ها باید قبل از ورود به آن با قوانین و بایدها و نبایدهای این معابد آشنا شوند. چرا که برخی از حرکات شاید از نظر هندوها بی‌احترامی به خدایان محسوب شده و باعث دردسر شما شوند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید در بازدید از معبدها در سفر به هندوستان رعایت کنید را برای شما مسافران عزیز هند بیان کنیم. پس برای این منظور حتما تا پایان مطالب این مقاله همراه ما باشید.

 

نظافت شخصی خود را رعایت کنید

حتما سعی کنید در روزی که قصد دارید از معابد هندی دیدن کنید، بیشتر به نظافت شخصی خود اهمیت دهید. از آنجایی که معابد مکانی مقدس و قابل احترام هستند، تمامی افراد باید تمیز و با لباس‌هایی مرتب وارد معبد شوند.

 

عکس‌هایی که شما را عاشق سفر به هند می‌کنند

لباس‌های مناسب و پوشیده بپوشید

تمامی افرادی که وارد معابد می‌شوند باید از پوشیدن لباس‌های جلف و غیر متعارف بپرهیزند. چرا که پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه یا لباس‌هایی با یقه‌ باز و کوتاه برای زنان جلوه زیبایی در معابد نخواهد داشت. البته مردان نیز بهتر است از پوشیدن شلوارک یا لباس‌های بیش از حد تنگ خودداری کنند. نکته مهم دیگر این است که هرگز نباید لباس‌هایی که از پوست حیوانات تشکیل شده است را در معابد بپوشید. عدم رعایت این موارد می‌تواند بی‌احترامی محسوب شده و باعث خشم هندوها شود.

در صورت علاقه می‌توانید هدایایی را برای خدایان هندو خریداری کنید

یکی از کارهای مرسومی که اکثر هندوها انجام می‌دهند خرید هدایایی مثل گل، شیرینی، میوه و ... برای خدایان است. اگر شما نیز دوست دارید تا در معابد مورد احترام و اهمیت واقع شوید می‌توانید هدیه‌های کوچکی را با خود به درون معبد ببرید. توجه داشته باشید تا هرگز هدایای خود را با دست چپ تقدیم نکنید.

 

۱۰ واقعیت در مورد معبد طلایی هند

هرگز با کفش وارد معابد هند نشوید

یکی از اشتباه‌ترین کارها در حین بازدید از معابد وارد شدن به درون آن‌ها با کفش است. فراموش نکنید که این کار در اعتقاد هندوها بسیار زشت بوده و بی‌احترامی بزرگی محسوب می‌شود. پس می‌توانید کفش‌ها را در بیرون معبد در آورده و یا درون کیسه‌ای گذاشته و با خود حمل کنید.

سعی کنید مثل بقیه رفتار کنید

طبیعی است که شما نمی‌توانید تمامی قوانین و مقرات دین هندو را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. به همین دلیل یکی از بهترین کارهایی که می‌توان حین بازدید از معابد هندو انجام داد رفتار کردن مثل بقیه افراد است. به عنوان مثال از سمتی که همه حرکت می‌کنند حرکت کنید و یا کاری که بقیه در حین رد شدن از جلو مجسمه خدایان انجام می‌دهند را انجام دهید.

اگر کائنان چیزی به شما دادند آن را رد نکنید

به احتمال زیاد در معابد کائنانی را در حال دادن گل و یا ریختن آب بر روی دست عبادت‌کننده‌ها خواهید دید. اگر به صورت اتفاقی یکی از آن‌ها چنین کاری را با شما کردند آن را رد نکنید و با احترام از آن‌ها تشکر کنید. نکته مهم دیگر این است که هرگز چیزی را با دست چپ نگیرید.

 

معرفی دو معبد زیبای میناکشی و خاجوراهو در هند

هرگز به مجسمه خدایان دست نزنید

یکی از قوانین مهم معابد هند این است که هرگز نباید به مجسمه خدایان و یا زیارتگاه‌ها دست بزنید. چرا که دست زدن به مجسمه‌ها و لمس آن‌ها بی‌احترامی بزرگی محسوب می‌شود. پس بیش از حد به مجسمه‌ها نزدیک نشوید و فراموش نکنید که فقط کائنان معبدها می‌توانند مجسمه‌ها را از نزدیک لمس و آن‌ها را تمیز کنند.

دوربین‌ عکاسی خود را به درون معابد نبرید

یکی دیگر از نکاتی که باید در بازدید از معابد هند به خاطر بسپارید این است که شما اجازه عکاسی درون معابد را نخواهید داشت. اگر شما را در حین عکاسی ببینند برخورد خواهند کرد. برای اینکه چنین اتفاقی پیش نیاید بهتر است دوربین عکاسی خود را وارد معبدها نکنید.

 

بازدید از معبد چاتارپور، بزرگ‌ترین معبد هند در دهلی

احترام گذاشتن را هرگز فراموش نکنید

یک سری رفتارهای کلی هستند که نیازی به گفتن آن‌ها نیست و شما نباید آن‌ها را انجام دهید. از جمله این رفتارها که نشانه بی‌احترامی به خدایان و مکان مقدس معابد محسوب می‌شود عبارتند از: خندیدن با صدای بلند، آشغال ریختن، صحبت کردن با موبایل یا اطرافیانتان با صدای بلند، آدامس جویدن و ....

۱۰ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران