معرفی ۶ ایالت پر بازدید هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی ۶ ایالت پر بازدید هند

هند یکی از پهناورترین کشورهای آسیا و در عین حال پر گردشگرترین کشور این قاره است. کشوری که زیبایی‌های طبیعی آن مانند بهشتی بر روی زمین است. فرهنگ متفاوت مردمان هندوستان برای برخی از مردم جالب و برای برخی دیگر غیر قابل درک است. در صورتی که قصد سفر با تور هند را کرده‌اید، بهتر است ابتدا با چند ایالت مهم و توریستی این کشور آشنا شوید. از نظر جغرافیای هندوستان از جنوب با اقیانوس هند (The Indian Ocean)، از غرب با دریای عربستان (The Arabian Sea) و از شرق با خلیج بنگال (The Bay of Bengal) احاطه شده است. از طرفی هند از سمت غرب با پاکستان، از شمال با کشورهای بوتان، جمهوری خلق چین و نپال و از سمت شرق با کشورهای بنگلادش و برمه هم مرز است. علاوه بر این، جزایر آندامان و نیکوبار هند، مرز دریایی مشترکی با تایلند و جزیره سوماترای اندونزی در دریای آندامان دارند. همچنین خطوط ساحلی هند در حدود ۷،۵۱۷ کیلومتر است. هند، ۲۸ ایالت و ۸ قلمروی متحد دارد. پایتخت این کشور، شهر دهلی نو است که در راجستان قرار دارد. دهلی نو با ایالت‌های هریانا (Haryana) و یوتار پرادش (Uttar Pradesh) هم مرز است. استان‌های مختلف هند با آب و هوای متفاوت و جاذبه‌های دیدنی متنوع، مقصد گردشگری بسیار خوبی برای همه افراد جهان است.

 

۱. تامیل نادو Tamil Nadu

تامیل نادو در جنوب شرقی هند قرار دارد و با خلیج بنگال در شرق، تنگه پالک و خلیج پالک در جنوب شرقی، خلیج مانار و دریای لاکادیو در جنوب، ایالت کرالا در غرب ، کارناتاکا در شمال غربی و آندهرا پرادش در شمال، هم مرز است. ایالت تامیل نادو تا سال ۱۹۶۸ به نام شهر مدرس Madras شناخته می شد. پارک ملی Mudumalai National Park و جاذبه‌های طبیعی و بناهای مذهبی مختلفی را می‌توانید در سفر خود به این ایالت ببینید. برای رفتن به تامیل نادو لازم است به فرودگاه بین‌المللی چنای Chennai بروید. این ایالت خوش منظره و سرسبز از پر گردشگرترین مناطق هند، با تعداد ۴.۶۸۴.۷۰۷ بازدید محسوب می‌شود.

 

یک روز آرام در ساحل پالولم شهر گوا

۲. ماهاراشترا Maharashtra

بمبئی Mumbai پایتخت ایالت ماهاراشترا، از شناخته شده‌ترین شهرهای هند در جهان به شمار می‌رود که بالیوود را در خود جای داده است. ماهاراشترا سومین ایالت بزرگ هند، مساحتی معادل ۳۰۷،۷۱۳ کیلومتر مربع، ۱۲۳ میلیون جمعیت و به تعداد ۴.۴۰۸.۹۱۶ گردشگر دارد. جاذبه‌های ماهاراشترا بسیار زیاد است و لیست بلند بالایی دارد. از شهرهای دیگر آن می‌توان به پونه Pune، ناگپور Nagpur، ناشیک Nashik، اورنگ‌آباد Aurangabad، سولاپور Solapur و شهر تاریخی کلاهاپور Kolhapur اشاره کرد.

۳. اوتار پرادش Uttar Pradesh

مهم‌ترین ایالت هند، اوتار پرادش است که پایتخت این کشور، دهلی نو Dehli را در خود جای داده است و از شمال با کشور نپال هم مرز است. نماد مشهور و زیبای هند، تاج محل نیز در دهلی نو قرار دارد. همچنین شهرهای دیگری مانند آگرا با آن قلعه معروف و باشکوه قرمز رنگش نیز در این ایالت هستند و با حدود ۳.۱۰۴.۰۶۲ گردشگر جایگاه سومین ایالت توریستی هند را به خود اختصاص داده است.

۴. راجستان Rajasthan

جاذبه‌های بسیاری در ایالت راجستان هستند که گردشگران را مجذوب خود می‌کنند. شهر جیسالمر و صحراهای شنی تار Thar با مردمان مهربانش و جشن‌هایی که برگزار می‌شود، هر کسی را برای سفر به این منطقه وسوسه می‌کند. پایتخت راجستان شهر جیپور است که به عنوان شهر صورتی شناخته می‌شود. از نظر مساحت راجستان بزرگ‌ترین ایالت هند است که بخش عظیمی از آن صحراست. جمعیت آن حدود ۷۰ میلیون نفر و تعداد گردشگران حدود ۱.۴۸۹.۵۰۰ نفر است.

 

بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی

۵. بنگال غربی West Bengal

کلکته Kolkata یکی دیگر از شهرهای معروف هند که بیشتر غیر بومی‌های شهر را دانشگاهیان و تاجران تشکیل می‌دهند، پایتخت استان بنگال غربی است. علاوه بر این، کلکته به خاطر رودخانه‌ای که دارد، قایق‌ها و تفریحات شبانه و هتل‌های درجه یکش، گردشگران بسیاری به خود جذب می‌کند که حدود ۱.۴۷۵.۳۱۱ می‌باشد.

۶. کرالا Kerala

کرالا از ایالت‌های جنوبی هند است که با دریای عربی هم مرز و پایتخت آن Thiruvananthapuram است. در این ایالت می‌توانید مزارع برنج و چای را ببینید که مناظر فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیزی را پیش روی چشم شما قرار می‌دهد. تعداد گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند حدود ۹۷۷.۴۷۹ نفر است.

 

آشنایی با قلعه آگودا در شهر گوا هند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران