راز و رمزهای خرید زیباترین ساری‌های هند

جاذبه‌های گردشگری هند
راز و رمزهای خرید زیباترین ساری‌های هند

لباس سنتی زنانه هندی، معروف به لباس ساری، یک لباس پرطرفدار است که آوازه‌اش از آسیا تا انگلستان و آمریکا رسیده است. این لباس باستانی عجیب و غریب، حضور ماندگاری در تاریخ داشته و اکنون بیشتر از پنج هزار سال قدمت دارد. اگر مسافر تور هند هستید و به لباس‌های پر زرق و برق و زیبا علاقمند هستید، حتما سری به مراکز فروش لباس ساری بزنید و اطمینان داشته باشید که دست خالی باز نخواهید گشت.

 

 لباس ساری چه جزئیاتی دارد

یک لباس ساری کاملا سنتی، از یک پارچه طولانی تشکیل شده است که معمولا طول آن شش تا نه متر است و به شکل خارق‌العاده‌ای در اطراف بدن پیچیده می‌شود. رایج‌ ترین شیوه استفاده از این لباس، پیچیدن پارچه بلند دور کمر و انداختن ادامه آن روی شانه است. قسمت دیگر این لباس شامل یک نیم‌تنه پر زرق و برق و درخشان است که بلندی آستین آن به مراسمی ارتباط دارد که لباس برای آن تهیه شده است اما معمولا به سرشانه می‎رسد.

 

۸ فروشگاه معروف دهلی برای خرید خاص‌ترین ساری‌های هندی

 

 

ساری هندی

 

 

چولی یکی دیگر از انواع لباس‌های سنتی هندی است که از یک بالاتنه و یک دامن بسیار گشاد تشکیل شده است. شما می‌توانید با خرید یک بالاتنه مناسب، یک دامن لهنگا و یک شال ساری داشته باشید و آن را به عنوان دو سری لباس استفاده کنید.

 

 

پارچه و قیمت لباس ساری

نوع پارچه‌ای که معمولا برای ساری استفاده می‌شود، در ایالت‌های مختلف هندوستان متفاوت است اما یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین این پارچه‌ها متعلق به منطقه‌ای در جنوب هند است که شامل پارچه ابریشمی است که معمولا با ترکیب رنگ‌های متضاد استفاده می‌شود.یکی دیگر از بخش‌های پرطرفدار لباس ساری، استفاده از نخ‌های طلایی در بافت پارچه با به عنوان تزئین روی آن است که ما در ایران آن را به نام زری بافی می‌شناسیم. این سنت از ایالت گجرات به سراسر هند گسترده شده است.

 

راهنمای خرید لباس در بهترین بوتیک‌های بمبئی

 

 

ساری هندی

 

 

قیمت یک ست لباس هندی با توجه به پارچه، طراح و محلی که ساری را از آن خرید می‌کنید، تغییر می‌کند. ممکن است به راحتی بتوانید از یک فروشگاه ارزان‌سرای هندی با پرداخت تنها ۱۵۰ روپیه، صاحب یک ساری معمولی شوید اما بهتر است به این زودی تصمیم نگیرید.. مطمئن باشید قیمتی که برای ساری‌های با کیفیت متوسط رو به بالا خواهید پرداخت، تفاوت بسیاری با قیمت ساری در کشور ما دارد.

اصلی‌ترین عامل تعیین کننده قیمت ساری، نوع پارچه‌ای است که ساری از آن تهیه شده است. قیمت ساری ابریشم با نقش‌های چاپ شده بر روی آن، حدود هزار و پانصد روپیه است. طرح‌های گلدوزی شده روی پارچه، بازهم قیمت را افزایش می‌دهند، علاوه بر این هرچه طول شال ساری یا چین‌های دامن این لباس بیشتر باشد، برای خرید آن باید قیمت بیشتری بپردازید.

 

 

ساری هندی

 

 

لباس سنتی هندی، مانند لباس‌های دیگر، قیمت متنوعی دارد و ممکن است قیمت آن تا شش هزار روپیه هم افزایش پیدا کند. هرچند که تنها با پرداخت ۷۵۰ روپیه می‌توانید نمونه ارزان‌تر کپی شده از آن را پیدا کنید. اما به طور کلی برای خرید یک ساری زیبا، با کیفیت قابل قبول و پارچه و طراحی شکیل، حدودا باید دو هزار روپیه بپردازید.

اگر می‌خواهید یک ساری کاملا نفیس بخرید و تا بتوانید از آن به عنوان لباس نامزدی، عقد یا لباس عروسی و مراسم رسمی دیگر استفاده کنید، باید حدود ده هزار روپیه کنار بگذارید تا بتوانید از میان گزینه‌های لوکس، یک انتخاب مناسب داشته باشید. هرچند که قیمت این ساری‌های نفیس ممکن است تا پنجاه هزار روپیه هم افزایش پیدا کند.

 

در سفر به دهلی در ۵ جشنواره برتر مد و لباس شرکت کنید

 

 

ساری هندی

 

 

جواهرات را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید لباس ساری را برای مناسبتی رسمی به تن کنید و خود را با ظاهری هندی نشان بدهید، جواهرات را ندیده نگیرید. بهترین مکان برای خرید جواهرات مناسب این لباس، کشور هند است. از گزینه‌های فراوان که بگذریم، اطمینان داشته باشید که قیمت این جواهرات چه جواهرات اصلی و چه اکسسوری‌های دیگر، کمتر از کشورهای دیگر است.

 

 

ساری هندی

 

 

از کجا خرید کنیم؟

تفاوتی نمی‌کند که با تور بمبئی به هندوستان رفته اید یا با تور دهلی یا تور گوا، آگرا یا جیپور، به هرجای هند که سفر کرده باشید، مغازه‌های فروش لباس ساری را خواهید دید. اما بهترین مکان برای خرید ساری، جایی است که اطمینان داشته باشید این لباس به صورت سنتی تهیه شده است.

 

 

ساری هندی

 

 

۱- Suruchi Saree Mandir: فروشگاهی در جنوب بمبئی است که می‌توانید انواع ساری‌ها را خریداری کنید. قیمت لباس‌های این فروشگاه از ۵۰۰ روپیه آغاز می‌شود.

۲- Karol Bagh Saree House : این فروشگاه در یکی از بهترین مکان‌های شهری دهلی واقع شده است. در این فروشگاه می‌توانید بهترین و شیک‌ترین ساری‌ها را خریداری کنید.

۳- Dadar Emporium: یک مرکز فروشگاهی در بمبئی است که می‌توانید انواع ساری را در آن خریداری کنید. در این فروشگاه می‌توانید انتخاب‌هایی در انواع طیف قیمتی داشته باشید.

۰۹ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران

صفیه صفوری

خیلی خوبه منم دوست دارم بخرم هرچی باشه.