سفر به دل زیباترین نقاط در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
سفر به دل زیباترین نقاط در هند

با جغرافیای وسیع و متنوعی مانند جغرافیای هند، پیدا کردن مکانی زیبا در این کشور واقعا دشوار نیست. هیمالیاهای پوشیده از برف در شمال، امتداد زیبای تپه‌های شنی در غرب، زمین‌ها و تپه‌های زیبا در شرق، و خط ساحلی بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر در جنوب، هند را به سرزمین عجایب دیدنی تبدیل کرده است. به این ترتیب از آنجایی که جاهای دیدنی و برجسته بسیار زیاد است، واقعا قبل از سفر باید حداقل برجسته‌ترین‌ها را بشناسید. هنگامی که به دنبال برخی از زیباترین مکان‌های هند می‌گردید، با بسیاری از موردها برخورد خواهید کرد که واقعا شما را گیج می‌کند برای اینکه بدانید در سفرتان با تور هند کجاها بروید در ادامه با ما همراه باشید.

 

سیکیم، دره Yumthang ( همچون کاسه گل)

درست در بالای فهرست ما دره Yumthang، دره بی‌انتهایی با تنوع قابل توجهی از گل‌ها قرار دارد. مناظر چشم‌نوازی که با قله‌های Pauhunri و Shundu Tsenpa همراه است، چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. این دره پر از مناظر زیبایی است که عملا نمی‌دانید به کدام سمت نگاه کنید تا زیباترین منظره را کشف کنید زیرا پر از گل‌های متنوع و مناظر نفسگیر است. کارهایی که باید در اینجا انجام دهید شامل بازدید از شهر زیبای لاچن، کاوش در پناهگاه Rhododendron Shingba، صرف زمان در نزدیکی Yumthang Chu و بازدید از زیرو پوینت می‌شود.

 

مقاصد تپه‌ای هند برای سفر در روزهای گرم

بهترین زمان برای بازدید: سپتامبر تا دسامبر

اقامتگاه: Yarlam Resort, Apply Valley Inn

 

لاداخ، کانگری (بهشتی برای کوهنوردان)

مقصد بعدی زیباترین نقاط هند در فهرست ما، قله خیره‌کننده استوک کانگری است که هیجان‌های متعددی را در طول مسیر به نمایش می‌گذارد و برج‌هایی در ارتفاع ۶ هزار متری را در خود جای داده است. مسیر کوهنوردی استوک کانگری که در مقصد رویایی لاداخ واقع شده، برای کوهنوردان تازه‌کار و با تجربه، ایده‌آل است.

بهترین زمان برای بازدید: اواسط ژوئن تا سپتامبر

 

چراپونجی، آبشار نوکالیکای (آبشاری با تغییر رنگ)

آبشار Nohkalikai در حدود ۵ کیلومتری Cherrapunjee قرار دارد و چهارمین آبشار مرتفع جهان است. سقوط از ارتفاع ۱۱۰۰ فوتی، یکی از جاذبه‌های بزرگ Cherrapunjee است و از این رو در لیست ما از زیباترین مکان‌های هند جایی پیدا می‌کند. نیروی آب چاله‌ای را حک کرده که در زمستان آبی و در ماه‌های تابستان سبز می‌شود.

 

بازدید از پارک‌های ملی هند (بخش اول)

بهترین زمان برای بازدید: در فصل‌های موسمی

 

اوتاراکند، ناندا دوی

ناندا دوی دومین قله مرتفع جهان است که در پارکی به همین نام واقع شده است. ترکیب بی‌نظیری از زندگی گیاهی و جانوری این پارک از آن مکانی منحصر به فرد ساخته است. این جانوران شامل خرس‌های قهوه‌ای و سیاه هیمالیا، بز هیمالیایی، پلنگ برفی، سرو و قرقاول شاد می‌شود.

مکان‌های برجسته اقامت: هتل های بدری، کمپ و استراحتگاه شیوالیک، هتل رودرا و رستوران خانوادگی، هتل ایشواری نارایانی، هتل کوبر

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا اکتبر

 

جزایر آندامان و نیکوبا

جزایر آندامان که از دیرباز به خاطر سواحل افسانه‌ای، غواصی در سطح جهانی و موقعیت دوردست در میانه ناکجاآباد در میان مسافران تور هند محبوب شده، یکی از زیباترین مکان‌های هند برای ماه عسل است. آب‌های زمردی مات و دوست‌داشتنی آن توسط جنگل‌های قدیمی و جنگل‌های مانگرو، و سواحل سفید برفی، احاطه شده است. با توجه به چنین گستره زیبایی ریزورت‌های فوق‌العاده‌ای هم در این نواحی ساخته شده‌اند که با امکانات استثنایی خودشان اقامتی فراموش نشدنی را برای مهمانان خود فراهم می‌کنند.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

هیماچال پرادش، خاجیار

اگر تصور کردید زیبایی آلپی را فقط در سوئیس می‌توانید شکار کنید سخت در اشتباهید. خاجیار در هند جایی است که همان زیبایی را در خود جای داده و شما اصلا از وجود آن خبر ندارید. خاجیار یک ایستگاه تپه‌ای محبوب در رشته کوه هیمالیا در حدود ۲۶ کیلومتری دالاهو در هیماچال پرادش است که به نام گلمرگ هیماچال پرادش نیز شناخته می‌شود. گستره وسیع مراتع سرسبز و جنگل‌های انبوه، به‌علاوه مناظر قله‌های پوشیده از برف هیمالیا، خاجیار را به مقصدی محبوب برای گردشگران تور هند تبدیل کرده است. از نقاط دیدنی این منطقه می‌توان از پناهگاه حیات وحش کالاتوپ، زمین گلف Nine Hole، دریاچه دال، روستاهای کایلاش و دریاچه خاجیار نام برد. شما در این سفر می‌توانید فعالیت‌های جذابی همچون زوربینگ، سافاری جنگلی، پیاده‌روی، خرید صنایع دستی، تور غذا و پاراگلایدر سواری انجام دهید.

مکان‌های برجسته اقامت: هتل دودار، هتل مینی سوئیس، هتل پوری، هتل پارول، هتل خواجیار ریجنسی

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

 

دریاچه دال

شاعران و حاکمان اغلب کشمیر را بهشت روی زمین می نامند. دریاچه دال که به عنوان جواهری در تاج کشمیر شناخته می‌شود، بدون شک یکی از زیباترین مکان‌های هند است. طبیعت بکر و وسیع، دوری از زندگی مدرن و امکان برقراری ارتباط روحی عمیق با طبیعت از این منطقه بهشتی مجسم ساخته است.

 

۲۸ سوغات مهم هند از ۲۸ ایالت این کشور

اقامتگاه: هتل چاچو پالاس، قایق‌های قایقی نیو سی‌پالاس، مهمانخانه هاوره، مهمانخانه هاوره هتل بلومینگ دیل

له لداخ، پانگونگ تسو

این دریاچه در بخش بالایی رشته کوه هیمالیا در منطقه له جامو و کشمیر واقع شده است و برجسته‌ترین ویژگی آن تغییر رنگ دریاچه است. در اینجا شما می‌توانید به صورت گسترده پیاده‌روی و صعود کنید، از اطراف دریاچه بازدید کرده و تا می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری از این نقاط خیره کننده بکر بیاندازید.

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

 

واراناسی، گاتس

بنارس یا کاشی از سنت‌ها قدیمی‌تر است. بنارس ترکیبی منحصر به فرد از عناصر فیزیکی، متافیزیکی و ماوراء طبیعی را ارائه می‌دهد که هر بازدیدکننده‌ای را جادو می‌کند. طبق اساطیر هندو، بنارس روح را از بدن انسان تا نهایت آزاد می‌کند. این گانگا گات‌های بنارس است که مفهوم الوهیت را تکمیل می‌کند. به این ترتیب اگر عاشق فرهنگ و تجارب جدید و عجیب معنوی هستید، بنارس باید مقصد بعدی شما باشد.

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

اقامتگاه: کاخ  BrijRama، هاستل مادر، اقامتگاه Ram Bhawan، واندر استیشن بنارس

بهترین زمان برای بازدید: در هر زمانی در طول سال

 

اودیپور، دریاچه پیچولا

دریاچه پیچولا به خاطر آب زلال و وسعت زیاد خود، تصویر فوق‌العاده‌ای از کوه‌های خاکستری مایل به آبی را روی سطح آینه‌مانند خود منعکس می‌کند. دریاچه پیچولا که در قلب شهر قرار دارد، قدیمی‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اودیپور است. دریاچه Pichola توسط کاخ‌های رفیع، معابد، قایق‌ها و تپه‌های مرتفع در همه طرف احاطه شده است. در هنگام غروب آفتاب، قایق سواری در این دریاچه هر کسی را به دام زیبایی خود می‌اندازد. این دریاچه در واقع یکی از بهترین مکان‌های زیبا در هند است.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا مارس

 

گوا، آبشار دودساگار

آبشار دودساگار یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی گوا است که در رده کارهای توریستی آن نیز قرار دارد. آب در آبشارهایی با حجم زیاد از صدها فوتی سقوط می‌کند و غباری را در اطراف ایجاد می‌کند و ظاهری سفید شیری به آن می‌دهد، از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. این یک مقصد محبوب برای کوهنوردان و طبیعتگردان محسوب می‌شود. اما به عقیده ما حتی اگر اهل کوهنوردی هم نیستید رفتن تا پایین آبشار و وقت گذرانی در اطراف آن ارزشش را دارد.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

اقامتگاه: هتل ویوا، هتل جاسمین، کوئینی، هتل هارد راک، تاج

بهترین زمان برای بازدید: اواسط نوامبر تا اواسط فوریه

 

کرالا، مونار

مونار به طرز خیره کننده‌ای زیبا، پناهگاه صلح و آرامش و یک مقصد توریستی ایده‌آل در کشور هزار دین و خدا است. اگرچه شاید اسم آن را نشنیده باشید اما باید آن را یکی از مقاصد بینظیر تور هند در نظر بگیرید که باید از آن دیدن کنید. از دیدنی‌ترین مکا‌ن‌های این منطقه می‌توان به قله Anamudi، Lock Heart Gap، پارک ملی Eravikulam، و پناهگاه حیات وحش چینار اشاره کرد. همچنین کارهایی که باید در این سفر انجام دهید گستره و متنوع هستند و شامل بازدید از پلنتیشن توچال، پارک ملی اراویکولام، سد ماتوپتی، و پارک فیل کارملاگیری می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا نوامبر

 

گوا، ساحل پالولم

هنگامی که به دنبال بهترین مکان‌ها برای بازدید در تور هند هستید، نمی‌توانید سواحل نفس گیر گوا را از قلم بیندازید. ساحل پالولم گوا یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های آن است که توریست‌ها به آن سرازیر می‌شوند. جدا از شگفتی‌های طبیعی آن، گردشگران و همچنین مردم محلی این ساحل را به خاطر زندگی شبانه‌اش دوست دارند. در این ساحل چندین نقطه پایکوبی بی‌صدا وجود دارد. علاوه بر این، شما همچنین شاهد بهترین حیات وحش از جمله لاک پشت‌ها، پرندگان، گور و گرازهای وحشی خواهید بود.

 

رسم و رسوم و اعتقادات جالب هندی‌ها

اقامتگاه: Palm Forest Palolem، Rainbow Lining Hostels، Pixels Oceanfront، Le Petit Palolem

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا فوریه

 

کارناتاکا، آگومبه

ایستگاه تپه‌ای آگومبه به خاطر زیبایی‌های دیدنی و تنوع زیستی خود به شدت شناخته شده و مشهور است. زیرا می‌توان چندین گونه از گیاهان و جانوران را یافت که به ندرت در جاهای دیگر یافت می شوند. منظره سرسبز اطراف، جاذبه‌های دیدنی برای بازدیدکنندگان غروب آفتاب و فرصت‌های وسیعی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد باعث شده تا اینجا به یکی از مقاصد مهم طبیعت‌گردی در تور هند بدل شود.

بهترین زمان برای بازدید: باران‌های موسمی (اکتبر تا ژوئن)

 

مانیپور، دریاچه لوکتاک

دریاچه لوکتاک بزرگترین دریاچه آب شیرین در شمال شرقی هند است که در مانیپور واقع شده است. همچنین به فومدیس شناور، تنها دریاچه شناور جهان نامیده می‌شود. این دریاچه باستانی نقش مهمی در اقتصاد مانیپور دارد و به عنوان منبع آب برای تولید برق آبی، تامین آب آشامیدنی آبیاری و حیات وحش عمل می‌کند.

 

معرفی ۸ فرودگاه معروف هند

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا مه

 

غارهای مگالایا

غارها زیبایی طبیعی مگالایا که در بیشتر نواحی مگالایا واقع شده یکی از نقاط دیدنی زمین شناختی در هند است که طیف وسیعی از اطلاعات را به ما منتقل می‌کند. اگرچه در حین کاوش در غارها، سفر شما از فضای داخلی تاریک عبور خواهد کرد اما همچنان حس نشاط و طراوت با شما همراه خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید: در تمام طول سال

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران