زیباترین شهرها و روستاهای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
زیباترین شهرها و روستاهای هند

در سفر به هند همیشه شهرهای برجسته‌ای همچون گوا، بمبئی، دهلی، و یا آگرا شهر تاج محل مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالی که برای یافتن روح واقعی هند و درک بهتر زندگی بومی باید به سمت شهرهای کوچک‌تر ونواحی روستایی رفت که دارای یک سبک زندگی واقعی و روستایی، با زیبایی بکر، جذابیت دنیای قدیم، آرامش و میراث فرهنگی غنی هستند. در سفر بعد خود با تور هند این نواحی را کاوش کنید.

 

Ravangla

راوانگلا شهری عجیب در ارتفاع ۲۱۳۳.۶ متری است که در سیکیم جنوبی واقع شده است. در اینجا مناظر خیره کننده با پس زمینه قله‌های پر برف کانچن جونگا و حومه جنگل سرسبز هیمالیا و دره‌های نورد دل هر بازدیدکننده‌ای را اسیر خودش می‌کند. به علاوه این شهر به دلیل تنوع گیاهان و جانوران، باغ‌های چای زیبا و صومعه‌های باستانی رالان و بُن شناخته شده است. این شهر که در ارتفاع بالا قرار گرفته گزینه‌ای عالی برای گردشگران ماجراجو است. شما می‌توانید یک یا دو روز اضافی را به گشت و گذار در روستاهای همسایه آن بوتیا و لپچا اختصاص دهید که به همان اندازه زیبا و عاری از سر و صدای زندگی شهری هستند.

 

آشنایی با قلعه آگودا در شهر گوا هند

آدرس: Ravangla, Sikkim, India

 

Tarkarli

تارکارلی در منطقه Sindhudurg و در ماهاراشترا واقع شده که دهکده‌ای ساحلی با خط ساحلی گسترده و اکوسیستم بکر است. این دهکده به دلیل سواحل شنی سفید و آب‌های نیلگونش شناخته شده با داشتن پوشش گیاهی انبوهش جذابیتی دوچندان گرفته است. مهمترین جاذبه ها ساحل تارکارلی و آبهای پشت رودخانه کارلی هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند در فعالیت‌های آبی مانند غواصی، اسنورکلینگ، و شنای معمولی گم شوند و تعطیلاتی عالی را تجربه کنند. این یکی از بهترین مقصدها برای غواصی در هند است که می‌توانید زندگی دریایی را از نزدیک تماشا کنید.

آدرس: Tarkarli, Maharashtra, India

 

Munsiyari

اگر می‌خواهید شیوه زندگی ارگانیک را تجربه کنید، به جایی جز مونسیاری نروید. این یک دهکده کوچک در منطقه Pithoragarh در  اوتاراخند است که توسط قله‌های پر از برف هیمالیا احاطه شده و استراحت و آرامشی کامل را ارائه می‌دهد. بین مرزهای هند، نپال و تبت، مسیرهای کوهنوردی نفسگیری مانند کوه‌های یخچال نامیک، میلام و رالام وجود دارد که ماجراجویان کوهنوردان می‌توانند با گشت و گذار در آن‌ها زیبایی بی‌وصفی را کشف کنند. این منطقه همچنین میزبان گونه‌های مختلف پرندگان است. گردش کوتاه مدت در خارج از روستا شما را در میان مناظر دیدنی روستاهای اطراف سارمولی و دارکوت قرار خواهد داد.

 

چرا بمبئی به شهر رویاها شهرت یافته است؟

آدرس: Munsyari, Uttarakhand, 262554, India

 

Chopta

چوپتا که در دامان هیمالیا واقع شده و شهری تقریبا دور افتاده است برای عقب نشینی و رفتن به انزوا انتخابی عالی است. در سفر به هند باید از این منطقه کوچک که غنی از تنوع گیاهان و جانوران، هوای تازه کوهستان و انبوهی از مسیرهای پیاده روی است، باید از آن بازدید کنید. اگر عاشق برف هستید، از دسامبر تا فوریه از آن بازدید کنید.

Mandawa

مانداوا واقع در منطقه جهونجونو راجستان، به دلیل داشتن قلعه‌های رنگارنگ و باشکوه، با آینه کاری، حجاری‌های نفیس و نقاشی‌های دیواری دیدنی مشهور است. این شهر شما را به دوران شکوه ماهاراجاهای راجستان برمی‌گرداند.

 

چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

آدرس: Mandawa, Rajasthan, India

 

Gokarna

گوکارنا یکی از هفت شهر زیارتی هندوها و پر از معابد مختلف است. علاوه بر این، سواحل بکر پوشیده شده از نخل و مناظر خیره کننده‌ای وجود دارد که انبوهی از مسافران را به سمت خود می‌کشاند تا از خورشید، دریا، شن و ماسه‌های و طبیعت درخشانش لذت ببرند. به همین دلیل رستوران ها و استراحتگاه های زیادی نیز وجود دارد تا میزبان مسافران مومن و مذهبی و گردشگران ماجراجو باشند.

آدرس: Gokarna, Karnataka, India

 

Lachen

لاچن با پوشش گیاهی سرسبز، قله‌های سفید پوشیده از برف، دره‌های مملو از کاج و مسیرهای پیاده‌روی یکی از روستاهای دیدنی سیکیم شمالی است. صومعه لاچن که باید از آن بازدید کنید، در بالای دهکده واقع شده و منظره‌ای خیره کننده از روستا را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با دو روز پیاده‌روی از دره یومتانگ یا از طریق جاده گانگتوک به این روستا برسید.

 

معرفی ۱۰ شهر استثنایی در هند

آدرس: Lachen, Sikkim, India

 

Mirik

میریک واقع در ارتفاع ۱۱۴۹۵ متری، در میان تپه‌های دارجیلینگ واقع شده و به دلیل آرامش و معماری کلاسیک انگلیسی که شما را به روزهای گذشته منتقل می‌کند مشهور است. این شهر پر از شگفتی‌های طبیعی مانند دریاچه سومندو که از یک طرف باغ‌های کاج و از طرف دیگر به باغ‌های سرسبز می‌رسد و همچنین یک پل رنگین کمانی که این دو را به هم متصل کرده، احاطه شده است. این یکی اززیباترین شهرهای دیده نشده کشور است که در تور هند شانس دیدنش را دارید.

آدرس: Mirik, West Bengal, India

۲۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران