راهنمای زیباترین سواحل هند در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای زیباترین سواحل هند در سال ۲۰۲۲

خط ساحلی هند یکی از طولانی‌ترین سواحل جهان است که با شن و ماسه دیدنی پر شده و امتداد یافته است. اخیرا سواحل در تور هند به شدت مورد توجه قرار گرفته و مخصوصا سواحلی غربی به نوعی ترند شده‌اند. در اینجا هم سواحل آرام برای استراحت و هم نقاط پرشور مهمانی در دسترس قرار دارد. هر یک از سواحل هند چیزهای متفاوتی برای ارائه دارند و در مجموع تجربه متفاوتی ارائه می‌دهند. از مهمانی‌های پرجنب‌وجوش گرفته تا ورزش‌های آبی، گذراندن اوقات فراغت گرفته تا خلیج‌های خصوصی، چیزی برای همه نوع مسافر وجود دارد. در اینجا ما لیستی از تمام سواحل زیبای هند جمع آوری کردیم که برای سلایق مختلف مناسب هستند.

 

سواحل آندامان

سواحل آندامان با ماسه‌های سفید درخشان و خط سرسبز ساحلی زینت داده شده و به شدت زیبا و چشم‌نواز است. در ادامه به معرفی سواحل دریای آندامان در هند می‌پردازیم.

۱- جزیره هاورلوک، ساحل رادهانگار

در سال ۲۰۰۷، مجله تایم، ساحل راداناگار را به عنوان بهترین ساحل آسیا و هفتمین ساحل جهان رتبه‌بندی کرد. بنابراین، نیازی به گفتن نیست که بهترین ساحل در هند است. بسیاری از مردم در سراسر جهان برای دیدن شگفتی‌های این ساحل زیبا می‌آیند. اما اگر می‌خواهید زمانی را به تنهایی برای قدم زدن در کنار سواحل بگذرانید، آرامش بسیاری را در اطراف خواهید یافت.

 

۲۰ موزه معروف هند را بشناسید

۲- ساحل جزیره راس و اسمیت

مانند اکولایزرهای گرمسیری، جزایر دوقلوی راس و اسمیت توسط یک ماسه باریک از ماسه‌های سفید درخشان به هم متصل شده‌اند. شکی نیست که این ساحل یکی از برترین سواحل هند است که تجربه شگفت‌انگیزی از شنا و غواصی در آندامان ارائه می‌دهد. راس و اسمیت که به دوقلوهای آندامان نیز شناخته می‌شوند، در واقع جزایر مختلفی هستند که توسط یک مسیر شن و ماسه طبیعی در وسط دریا به یکدیگر متصل شده‌اند.

۳- پورت بلر، ساحل واندور

ساحل واندور از مناطق توریستی معروف در جزایر آندامان است که در پورت بلر واقع شده است. این سواحل در منطقه وسیعی گسترده شده و معمولا گردشگران زیادی در تور هند از آن بازدید می‌کنند. حتی واندور را به عنوان یکی از بهترین سواحل هند برای ماه عسل در نظر می‌گیرند. اگر قصد پیاده روی طولانی در ساحل را دارید، این همان جایی است که به دنبالش هستید. علاوه بر این، بازدید از پارک ملی دریایی ماهاتاما گاندی را که در نزدیکی ساحل قرار دارد، از دست ندهید.

 

بازدید از ۱۰ مرکز بودایی جذاب در هند

۴- ساحل کالا پاتار

کالا پاتار ساحلی کوچک در جزیره هاولوک در آندامان است که به خاطر جذابیت‌های ناهموارش شهرت دارد. منظره اصلی ساحل کالا پاتار، برخورد آب‌های سبز آبی با سواحل نقره‌ای است که مرجان‌های مرده را با خود می‌آورد. اینجا ساحلی ایده‌آل برای غواصی یا شنا نیست، اما بدون شک یکی از زیباترین سواحل هند است.

۵- ساحل فیل

موردی دیگر از بهترین سواحل آندامان، ساحل زیبای فیل در جزیره هاولاک است. دسترسی به ساحل از طریق قایق سواری یا ۳۰ دقیقه جنگل پیمایی امکان پذیر است. این ساحل به خاطر آب‌های آبی کریستالی، فضای سرسبز اطراف آن و شن‌های سفید درخشان بسیار محبوب بوده و بازدیدکنندگان زیادی در میان کوهنوردان ماجراجو و زوج‌ها دارد.

 

۲۸ سوغات مهم هند از ۲۸ ایالت این کشور

سواحل گوا

سواحل گوا و خطه ساحلی آن در دنیا به سواحل جشن و مهمانی محبوبیت دارد در ادامه بهترین سواحل هند سری به این خطه پر جنب و جوش می‌زنیم.

۶- ساحل پالولم

در بین سواحل پر جنب و جوش گوا، پالولم نسبتا کم بازدیدتر و بکرتر از بقیه جاها باقی مانده است. در واقع پالولم در گوا یکی از سواحل برتر دنیاست که بیشتر به خاطر جو جشن و مهمانی بی سر و صدایش شهرت یافته و هر کسی که به آن سفر می‌کند جذب همین ویژگی‌اش شده است. امسال این ساحل به عنوان دومین ساحل برتر هند و هشتمین ساحل برتر آسیا توسط تریپ ادوایزر در نظر گرفته شده است.

۷- ساحل باگا

مرکز مهمانی گوا، ساحل باگا یکی از معروف ترین سواحل هند است. این شهر در شمال گوا قرار دارد و به خاطر مهمانی‌های ساحلی، تفریحات شبانه و غذاهای دریایی شگفت‌انگیزی که در کلبه‌ها و رستوران‌های ساحلی سرو می‌شود، شناخته شده است. حتی اگر اهل مهمانی‌های پر سر و صدا نیستید، می‌توانید به سادگی گوشه‌ی خود را در ساحل پیدا کنید و در حالی که به امواج قمار که توسط نور ماه می‌بوسد نگاه می‌کنید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید.

 

بهترین مقاصد زمستانه هند در سال ۲۰۲۲

۸- ساحل ماجوردا

ماجوردا یکی دیگر از سواحل گوان جنوبی است که به خاطر زیبایی خیره کننده، نانوایی‌ها و نوشابه‌ها معروف است که در اینجا به وفور یافت می‌شود. این یکی از زیباترین سواحل هند است که گزینه‌های اقامتی مجلل رو به دریا را ارائه می‌دهد. مایوردا با افسانه هندو مرتبط بوده است، همانطور که لرد راما پس از ربوده شدن در دوران کودکی خود به اینجا آورده شد.

۹- ساحل آگوندا

ساحل آگوندا که در میان زیباترین سواحل آسیا در نظر گرفته می‌شود، در مقایسه با سواحل شمال گوا، آرام و تمیزتر است. به علاوه کم ازدحام‌تر نیز هست و این یعنی شما می‌توانید اوقات فراغت و خلوت بیشتری برای خودتان داشته باشید. این ساحل به عنوان محل لانه سازی لاک پشت‌های ریدلی محبوب است که در خطر انقراض قرار دارند. بنابراین مطمئن شوید که در بازدید از این مکان شارژ دوربین یا موبایلتان تمام نمی‌شود.

 

دانستنی‌های جذاب در مورد مثلث طلایی هند

۱۰- ساحل واگاتور

ساحل واگاتور مرکز صحنه مهمانی‌های گوا است. این ساحل در پایین یک صخره شیب‌دار قرار دارد و قلعه معروف چاپورا نیز در ساحل واقع شده است. این قطعا یکی از بهترین سواحل هند است، به خصوص که به خاطر صخره‌های ناهمواری که ساحل را از بسیاری از سواحل دیگر گوا جدا می‌کند. روی هر یک از سازندهای سنگی بنشینید و اجازه دهید قطرات امواج به سر و روی شما بریزند.

۱۱- ساحل ماندرم

ماندرم واقع در شمال گوا، ساحلی آرام است که از بهترین‌های هند به شمار می‌رود. این ساحل برای سفر ماه عسل بسیار مناسب است. خلوتی و ساحل زیبا، حریم خصوصی مورد نیاز را برای زوج‌ها فراهم می‌کند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار اسکوتر اجاره‌ای خود شوید و به جاده ماندرم بروید، سفر در واقع به زیبایی مقصد است.

 

لوکس‌ترین هتل‌های آگرا در هند: بخش اول

۱۲- ساحل آرامبول

آرامبول بهشت هیپی‌ها در تمام گوا است. صحنه اصلی ساحل آرامبول، محیطی آرام دارد که در آن نوازندگان در حال اجرا هستند و خارجی‌ها از غرفه‌های مختلف غذا و سوغاتی‌فروشی خرید می‌کنند. بدون شک این یکی از بهترین سواحل هند است که عاشق وقت گذرانی در آن خواهید شد. در نزدیکی دریا قدم بزنید و لحظاتی آرام را در اطراف دریاچه آب شیرین بگذرانید. اگر اهل ورزش و فعالیت هستید، این ساحل نیز شما را ناامید نخواهد کرد. کایت‌سرفینگ، پاراگلایدر، مدیتیشن، یوگا و کلاس‌های رقص و آلات موسیقی از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید هنگام بازدید از ساحل آرامبول انجام دهید.

سواحل کرالا

کرالا زیبایی‌اش را مدیون تلفیق مناظر بی‌نظیر ساحلی و کوه‌های صخره‌ایش است به طوری که آن را "کشور خدا" می‌نامند. بیایید بهترین سواحل هند که در کرالا قرار دارند را بررسی کنیم.

۱۳- ساحل وارکالا

وارکالا تنها ساحل صخره‌ای در جنوب کرالا است که صخره‌ها در مجاورت دریا قرار دارند. بسیاری از مسافران تور هند ادعا می‌کنند که نفس‌گیرترین غروب خورشید را در این ساحل دیده‌اند. ساحل وارکالا که به ساحل پاپاناشم به معنای شستن گناهان نیز معروف است. گفته می‌شود که آب این ساحل به دلیل وجود گیاهان دارویی فراوان در اطراف ساحل دارای خواص دارویی است. در مجموع وارکالا به عنوان یکی از بهترین سواحل هند محسوب می‌شود.

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

۱۴- آلپی، ساحل ماراری

ساحل ماراری در آلپی به خاطر تمیزی بی‌بدیل و محیط خیره‌کننده‌اش به شدت محبوب و شناخته شده است. آب اینجا برای شنا، غواصی و گاهی اوقات حتی موج سواری هم ایده‌آل است. در ساحل ماراری، بر خلاف دیگر سواحل محبوب کرالا، می توانید نگاهی اجمالی به زندگی روستایی کرالا بیاندازید. به علاوه استراحتگاه‌های ساحلی زیادی در اطراف وجود دارد که می‌توانید از اقامتی دلپذیر و فراموش نشدنی در آن‌ها لذت ببرید.

۱۵- کووالام، ساحل فانوس دریایی

محبوب‌ترین ساحل از بین سه ساحل در خلیج کووالام، ساحل فانوس دریایی به کرالا، همان ساحل باگا به گوا است. اینجا جایی است که همیشه پر از شلوغی و ماجرا بوده و ساحل نیز مملو از هتل‌های تفریحی متعددی است که اقامت در یکی از این هتل‌ها می‌تواند یک تعطیلات آرام را برای شما به ارمغان بیاورد! برجسته‌ترین نقطه این ساحل نیز بدون شک فانوس دریایی قرمز و سفید زیبا و جذابی است که در ارتفاع ۳۵ متری و در تپه Kurumkal قرار دارد.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در هند

۱۶- کوچی، ساحل چرای

بهترین قسمت در مورد ساحل چرای، نقطه‌ای است که آب‌های آرام و کم‌عمق به دریا می‌رسد. جزر و مد در اینجا به طور کلی کم است و حتی افراد تازه‌کار نیز می‌توانند به راحتی شنا و تفریح کنند. جدا از آن، این ساحل به خاطر صدف‌های دریایی چند رنگی که در اینجا یافت‌ می‌شود نیز معروف است.

۱۷- تیرووانانتاپورام، ساحل پووار

ساحل پووار غیر معمول‌ترین، دست نخورده‌ترین و جذاب‌ترین سواحل کرالا است. این ساحل که توسط آب‌های خلوت آرام، مصبی که به دریا منتهی می‌شود و شن‌های طلایی رویایی، احاطه شده است، قطعا یکی از بهترین سواحل هند است. در دوران گذشته، این ساحل به عنوان یک نقطه تجاری اصلی عمل می کرد و امروزه بهشت مسافران تور هند است.

 

زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

۱۸- ساحل کوژیکود

ساحل Kozhikode بهترین شکار برای منظره غروب خورشید در کرالا است. دو اسکله بسیار قدیمی در حال فرو ریختن با بیش از یک قرن قدمت و فانوس دریایی که جذابیت دنیای قدیمی خود را حفظ کرده به زیبایی این مکان افزوده است. از این ساحل دیدن کنید تا بتوانید غذاهای فوق‌العاده با برخی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی، به خصوص کالومکایا (صدف) را بچشید. در غروب، مستقیما به سمت نقطه تماشای دلفین بروید تا شاهد منظره خیره‌کننده دلفین‌های بازیگوش باشید.

سواحل کارناتاکا

با کمی شلوغی و ازدحام کم‌تر کارناتاکا در همسایگی گوا سواحلی زیبا و دوست‌داشتنی ارائه می‌دهد.

۱۹- گوکارنا، ساحل اّم

ساحل اوم محبوب ترین ساحل گوکارنا است که به خاطر ظاهر خاصش شبیه اُم در سانسکریت به این اسم درآمده است. این ساحل به دلایل زیادی از جمله همین ظاهر خاصش اهمیت و اعتبار مذهبی دارد اما اخیرا به محل گشت و گذار توریست‌ها نیز تبدیل شده است.

 

۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش اول)

۲۰- گوکارنا، ساحل نیمه ماه

ساحل نیمه ماه که با صخره‌ای از ساحل اُم جدا شده چشم اندازهای تماشایی از دریا را ارائه می‌دهد که دل شما را می‌برد. کل ساحل پر از کلبه‌های روستایی به سبک هندی پر شده و بانوج‌های بی شماری که در میان درختان قرار گرفته اند، فرصت‌های خوبی برای استراحت فراهم می‌کند.

۲۱- ساحل اولال

نخلستان‌های زیبای کاسورینا در ساحل اولال، منظره‌ای تماشایی را هنگام غروب خورشید ارائه می‌دهند و کلبه‌های مبله با سقف‌های پوشیده از نخل در امتداد ساحل، یک مخفیگاه عالی را فراهم می‌کند که این ساحل را برای افرادی که به دنبال محیطی آرام و آرامشبخش هستند دلخواه کرده است. هنگام قدم زدن می‌توانید، بسیاری از مناظر تاریخی دیدنی مانند معبد Someshwara، قلعه ملکه Abbakka و کلیسای سنت سباستین در نزدیکی ساحل را کشف کنید. توصیه می‌کنیم حتما دوربین همراه داشته باشید تا عکس‌های زیبایی بگیرید.

 

بهترین ویلاهای آرامشبخش در هند

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران