راهنمای خرید سیم کارت در هندوستان

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای خرید سیم کارت در هندوستان

هند مقصدی باورنکردنی از رنگ‌های زنده، فرهنگ غنی، غذاهای معطر و ارتباطات عمیق معنوی است. به هر کجای این خطه که سفر کنید، چه در سواحل گوا به گذشته بازگردید و حسی نوستالژیک را تجربه نمایید، چه در خیابان‌های شلوغ بمبئی حرکت کرده و یا در محیطی آرام در کوهپایه‌های هیمالیا به گشت و گذار بپردازید، بی شک این تجارب به یادماندنی با وجود یک سیم کارت محلی جذاب‌تر خواهند شد.  

اگر قصد سفر با تور هند را دارید و می‌خواهید همچنان با خانواده و عزیزانتان در وطن ارتباط داشته باشید، قطعا به یک سیم کارت هندی نیاز خواهید داشت. دریافت سیم کارت محلی هنگام سفر، به شما امکان دسترسی به خدمات مهم را می‌دهد از جمله خرید، سفارش تاکسی، تحویل غذا، مسیریابی و دسترسی به نقشه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها.

 

انواع سیم کارت در هند

 بطور کلی، دو نوع سیم کارت در هند ارائه می‌شوند:

سیم‌کارت پس ‌پرداخت (Postpaid SIM Card): در این شرایط معمولا در پایان هر ماه، هزینه خدماتی مانند تماس و دیتا را پس از استفاده پرداخت می‌کنید. هزینه چنین سیم کارت‌هایی، بیشتر از گزینه‌های پیش پرداخت است و صورتحساب در پایان یک چرخه یک ماهه ارسال می‌شود. این نوع سیم کارت‌ها، برای مسافران خارجی در دسترس نیستند.

سیم‌کارت پیش ‌پرداخت اعتباری (Prepaid SIM Card): این گزینه نیز یکی دیگر از سیم کارت‌های اعتباری است و قبل از استفاده از خدمات، باید ابتدا هزینه تماس، داده و پیامک را پرداخت کنید. در ضمن، استفاده از این نوع سیم کارت‌ها نسبتا ارزان‌تر تمام می شود. با این حال، معایبی دارند مانند نیاز به شارژ مداوم و دریافت پیام‌های متنی ناخواسته.

 

۱۲ نکته مهم برای کوله‌گردی در هند

اپراتورهای سیم کارت در هند

در میان اپراتورهای مختلف سیم کارت در هند، چندین ارائه دهنده بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند از جمله:

  • Airtel
  • Vodafone Idea
  • Jio
  • IDEA
  • BSNL

این اپراتورها 4G/LTE را ارائه می‌دهند، اما همه‌شان لزوما پوشش خوبی در سراسر کشور ندارند. در این میان Vodafone-Idea، Airtel و Jio ارائه دهندگان برتر بوده و به توریست‌ها پیشنهاد می‌شوند. البته برای تعیین اینکه چه اپراتوری بهتر است باید بسته به نیازتان، فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشید.

یکی از پارامترهای مهم در این رابطه، قیمت است. اگر این پارامتر برایتان مهم است، توصیه می‌کنیم سیم کارت‌های Jio را تهیه کنید که تعرفه‌هایی ارزان‌تر را ارائه می دهند. اما پوشش شبکه نیز در برخی نقاط هند معضل است و از آنجایی که این کشور بسیار بزرگ است، پوشش در همه شبکه‌ها یکسان نیست. بنابراین، باید ببینید کدام اپراتور برای مقصد موردنظرتان بهترین پوشش شبکه را ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، اگر به شمال هند سفر می‌کنید، Vodafone و Airtel بهترین گزینه‌ها در این رابطه به شمار می‌آیند. اما در جنوب هند، Airtel بیشتر توصیه می‌شود. Jio نیز دارای پوشش 4G عالی است و گزینه مناسبی برای مناطق دور افتاده‌تر است.

اپراتور سیم کارت‌های وودافون ایدیا در هند (Vodafone Idea SIM Cards)

این اپراتور، بزرگ‌ترین ارائه دهنده سیم کارت در هند است که با ادغام Vodafone India و Idea Cellular شکل گرفت. خدمات این اپراتور، شامل ارائه اینترنت پرسرعت و پوشش عالی است و اگر در داخل و اطراف شهرها و مناطق شهری اقامت دارید و به دنبال 4G و پوشش مناسب هستید، ارزشش را دارد که از این اپراتور کمک بگیرید. هرچند این اپراتور، بهترین گزینه برای مناطق دورتر محسوب نمی‌شود و از طرفی تعرفه‌ها، کمی گران‌تر از گزینه‌های دیگر هستند. در ضمن این گزینه، برای افرادی طراحی شده که بیشتر وقت خود را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند و چندان به دنبال تماس تلفنی و ارسال پیامک نیستند.

وودافون ایدیا چهار طرح اصلی را بعنوان سیم کارت توریستی ارائه می‌دهد:

  • ۱.۵ گیگابایت در روز، ۲۸ روزه، ۲۹۹ روپیه (۳.۶۱ دلار)
  • ۱.۵ گیگابایت در روز، ۵۶ روزه، ۴۷۹ روپیه (۵.۷۹ دلار)
  • ۲ گیگابایت در روز، ۲۸ روزه، ۴۹۹ روپیه (۶.۰۳ دلار)
  • ۳ گیگابایت در روز، ۲۸ روزه، ۶۰۱ روپیه (۷.۲۷ دلار)

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در هند

اپراتور سیم کارت‌های جیو در هند (Jio SIM Cards)

Jio، دومین شبکه بزرگ در هند است و پوشش 4G را در سراسر کشور ارائه می‌دهد. از مزایای این گزینه می‌توان به داده‌های شبانه نامحدود، بدون هزینه رومینگ و تماس‌های صوتی رایگان اشاره کرد. اما شایعه‌ای نیز وجود دارد و آن اینکه کیفیت صدای این سیم کارت‌ها چندان عالی نیست و معمولا افراد کمتری، برای تماس‌های تلفنی با این سیم کارت رغبت نشان می‌دهند. در هر صورت، باید گفت Jio دارای سه طرح پیش پرداخت مختلف است:

  • ۲ گیگابایت در روز، ۲۸ روزه، ۲۹۹ روپیه (۳.۶۱ دلار)
  • ۲ گیگابایت در روز، به مدت ۸۴ روز برای 719 روپیه (۸.۶۹ دلار)
  • ۲ گیگابایت در روز، ۳۶۵ روزه، ۲۹۹۹ روپیه (۳۶.۲۶ دلار)

اپراتور سیم کارت‌های ایرتل در هندوستان (Airtel Sim Cards)

ایرتل با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر، اپراتوری پیشرو در هند محسوب می‌شود. این گزینه نه تنها سومین ارائه‌دهنده بزرگ در هند است، بلکه بزرگ‌ترین اپراتور در مکان‌های دورتر به شمار می‌آید و پوشش بهتری را در این مکان‌ها نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهد. اگر به خارج از شهرهای بزرگ و مقاصد توریستی می‌روید، حتما Airtel را در نظر بگیرید.

طرح‌ها و بسته‌های این اپراتور معمولا ارزان‌ترین نیستند و بسیاری از کاربران، از سرعت اینترنت خود شکایت دارند. اما این اپراتور، معاملات و پیشنهادات بسیار خوبی دارد که مخصوص گردشگران است. این گزینه، دو نوع مختلف از طرح‌های توریستی را ارائه می‌دهد:

  • ۱.۵ گیگابایت در روز، ۲۸ روزه، ۲۹۹ روپیه (۳.۶۱ دلار)
  • ۱.۵ گیگابایت در روز، ۵۶ روزه، ۴۷۹ روپیه (۵.۷۹ دلار)

 

آرامش و تفریح کمی دورتر از دهلی

خرید سیم کارت هندی

خرید سیم کارت در هند، کاملا تجربی است و بسته به جایی که آنرا خریداری می‌کنید و شخصی که سیم کارت را به شما می‌فروشد، ممکن است روند نسبتا سریع و بدون مشکل یا طولانی و دشواری را طی کنید. در ضمن با ارائه گذرنامه، ویزا و عکس پاسپورت می‌توان سیم کارت را در فرودگاه یا خارج از فرودگاه خریداری کرد.

اما بطور کلی خرید سیم کارت در فرودگاه، راحت‌ترین روش است. معمولا می‌توانید کیوسک‌هایی را برای فروش سیم‌ کارت در سالن ورودی پیدا کنید که تقریبا بلافاصله پس از بخش ترخیص کالا از گمرک قرار دارند. نقطه ضعف این روش این است که سیم کارت‌های فرودگاه، گران‌تر از سیم کارت‌هایی هستند که می‌توانید در شهر و مراکز خرید تهیه کنید. به هر حال انتخاب با خود شماست که بین هزینه و راحتی، یکی را انتخاب کنید.

در ضمن اکثر سیم ‌کارت‌هایی که در فرودگاه به فروش می‌رسند، بسته‌های توریستی ۹۰ روزه هستند. مهمترین پیشنهادات نیز عبارتند از:

  • فرودگاه دهلی نو: اگر به این فرودگاه وارد شدید، سیم کارت‌تان را از فروشگاه‌های Stayconnect (خروج‌های بین‌المللی T3)، Airtel (خروجی‌ها و ورودی‌های بین‌المللی T3) یا Matrix (خروجی‌های بین‌المللی T3) خریداری کنید.
  • فرودگاه بمبئی: در اینجا بهتر است یک سیم کارت بین المللی را از Stayconnect (طبقه ۴، T2) یا یک سیم کارت محلی را از Airtel (ورودی طبقه ۲، T2) بخرید.

و اما از مزایای خرید سیم کارت در خارج از فرودگاه، قیمت کمتر و حق انتخاب بیشتر است. همچنین اگر ترجیح می‌دهید قبل از سفر با تور هند سیم کارت خریداری کنید، گزینه‌هایی همچون خرید آنلاین یا خرید در وب سایت‌هایی مانند آمازون را در پیش رو خواهید داشت. در این رابطه، برنامه‌های مختلفی را در آمازون خواهید یافت. بعنوان مثال، OneSimCard در بیش از ۲۰۰+ کشور فعالیت دارد و هند را نیز شامل می‌شود و به ازای هر مگابایت، باید ۰.۰۱ دلار هزینه کنید. در نهایت آخرین گزینه‌ها به جز خرید آنلاین و یا خرید حضوری سیم کارت هندی، eSIM یا سیم کارت الکترونیکی و همچنین وای فای جیبی است.

نکته دیگر اینکه در اکثر کشورهای غربی، تلفن‌های همراه، به فرکانس یک اپراتور قفل می‌شوند. شما نمی‌توانید سیم کارت دیگری را وارد کنید، مگر اینکه ابتدا قفل تلفن خود را توسط ارائه دهنده آنلاک کنید.

حتی اگر قفل باز باشد، باز هم ممکن است گوشی شما همچنان به درستی کار نکند، مگر اینکه پهنای باند GSM مناسب باشد. در واقع شما به یک تلفن دو بانده، سه بانده یا چهار بانده نیاز دارید که بر روی ۹۰۰ مگاهرتز تا ۲۵۰۰ مگاهرتز کار کند. بنابراین قبل از خرید سیم کارت خارجی، ابتدا بررسی کنید که آیا گوشی شما این سازگاری را دارد یا خیر.

از طرفی، داشتن گوشی دو سیم کارته نیز مفید است. بدین ترتیب، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که سیم کارت اعتباری هندی جدید را در اسلات اضافی قرار دهید. اکثر ارائه دهندگان خدمات در هند، اکنون میکرو سیم کارت‌ها را ارائه می‌دهند.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مثلث طلایی هند

چگونه سیم کارت هندی را فعال کنیم؟

سیم کارت هندی، باید توسط ارائه دهنده در شبکه خود فعال شود. برای هندی‌ها، فعال سازی سیم کارت تقریبا فوری و از طریق شماره شناسایی آنها به نام Aadhar انجام می‌شود. اما برای توریست‌های خارجی، این فعال سازی ممکن است از چند ساعت تا ۳ روز طول بکشد.

برای تکمیل فرآیند فعال سازی، صاحب سیم کارت باید با شماره‌ای تماس گرفته و به چندین سوال از جمله تاریخ تولد و چهار رقم آخر شماره پاسپورت پاسخ دهد. اپراتورهای مختلف، شماره‌های مختلفی برای تماس ارائه می‌دهند. بعنوان مثال این شماره برای ایرتل، ۵۹۰۵۹ است.

این فرآیند معمولا نیاز به چندین بار روشن و خاموش کردن گوشی دارد. همه این موارد در زمان خرید، توسط فروشنده انجام خواهد شد.

چگونه سیم کارت هندی خود را شارژ کنیم؟

اگر اعتبار سیم کارت‌تان تمام شود، ممکن است همچنان به دریافت تماس‌ها ادامه دهید، اما نمی‌توانید تماس بگیرید یا پیام ارسال کنید. شارژ کردن سیم کارت را می‌توان از کیوسک ارائه دهنده خدمات، در هر مکانی در هند انجام داد. بعلاوه می‌توانید به صورت آنلاین  نیز شارژ را انجام دهید که البته معمولا برای این کار، به یک حساب بانکی هندی نیاز خواهید داشت. هرچند که گاهی اوقات، کارت‌های اعتباری بین المللی نیز پذیرفته می‌شوند.

همیشه ایده خوبی است که پس از خرید شارژ و در حالی که هنوز در فروشگاه هستید، اعتبار سیم کارتتان را بررسی کنید. هر اپراتور، یک کد برای بررسی اعتبار شما دارد. با ایرتل و شماره گیری #۱۱*۱۲۳* پیامی دریافت می‌کنید که اطلاعات باقیمانده اعتبار، تماس و اعتبار پیامک را نشان می‌دهد.

 

بهترین زمان برای سفر به هند

خرید یک کارت ESIM برای هند

eSIM، یک مفهوم جدید است که به شما امکان می‌دهد یک سیم کارت مجازی در داخل گوشی خود داشته باشید. اگر تلفن همراه شما از سیم‌کارت‌های eSIM پشتیبانی می‌کند، قطعا این گزینه یکی از بهترین‌ها برای دریافت داده در هند محسوب می‌شود.

جهت خرید eSIM برای سفر با تور هند، می‌توانید از سایت‌های مختلف نظیر Airalo ، Nomad  و Holafly کمک بگیرید. گزینه پیشنهادی ما، Airalo است. این وب سایت بسیاری از eSIM کارت‌ها را در سراسر جهان و طرح‌های ویژه‌ای را برای آسیا و هند ارائه می‌دهد. طرح‌های موجود در Airalo برای هند عبارتند از:

  • Indicomm: یک گیگابایت، ۷ روزه، ۵ دلار
  • Indicomm: سه گیگابایت، ۳۰ روزه، ۱۳ دلار

پیشنهاد بعدی ما برای خرید سیم کارت الکترونیکی هند، وب سایت Holafly است. در این رابطه یک طرح ۶ گیگابایت، ۱۵ روزه با قیمت ۴۴ دلار ارائه می‌شود.

هات اسپات وای فای در هند

در نهایت اگر فکر می‌کنید در سفر با تور هند اصلا نیازی به تماس یا ارسال پیامک ندارید، می‌توانید برای دسترسی به اینترنت، وای فای جیبی تهیه کنید. در این رابطه، بطور متوسط حداکثر ۸۰ روز، به ۲.۵ گیگابایت اینترنت 4G با هزینه ۳.۹۹ دلار در روز دسترسی خواهید داشت. در ضمن، می‌توانید تا ۵ دستگاه را نیز به این وای فای متصل کنید.

 

راهنمای کامل سفر به راجستان هند

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۱ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران