راهنمای کامل ویزای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای کامل ویزای هند

دریافت ویزا برای سفر به کشور هند از جمله ارزان‌ترین و البته آسان‌ترین ویزاهایی است که ایرانیان می‌توانند انجام دهند. البته دریافت ویزای هند نه تنها برای ایرانیان بلکه مسافران دیگر کشورهای جهان نیز آسان است. چرا که هندوستان مملو از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی بوده و این روزها به یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. البته هر چند گفته شد گرفتن ویزا برای سفر به کشور هند امری آسان و کم هزینه است اما در صورت عدم آشنایی با مراحل و طریقه انجام آن احتمال روبرو شدن با برخی مشکلات در این مسیر وجود دارد. از همین رو ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا راهنمای کاملی از دریافت ویزای هند را ارائه داده و مسیر سفر به این کشور جذاب و دیدنی را تا حد زیادی آسان کنیم.

 

منظور از ویزای توریستی هند چیست؟

مثل هر کشور دیگری، دولت هند نیز بسته به نوع سفر مسافران ویزاهای مختلفی را برای آن‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال نوع ویزای فردی که قصد تجارت در هند را دارد با فردی که برای گشت و گذار به هند می‌رود متفاوت خواهد بود. پس اگر به دنبال ویزا جهت گشت و گذار و سفری کوتاه مدت با تور هند هستید باید به سراغ ویزای توریستی آن بروید. ویزای هند برای توریست‌های ایرانی با اعتباری یک ماهه عرضه شده و شما می‌توانید از زمان صدور ویزا تا ۳۰ روز بعد آن در خاک این کشور حضور داشته باشید. ناگفته نماند که قبل از اتمام ویزا باید به ایران بازگشته و در صورت تمایل برای سفر مجدد، دوباره برای اخذ آن درخواست دهید. البته نوع دیگری از ویزای توریستی هند نیز وجود دارد که به صورت ۵ ساله ارائه می‌شود که پیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

مهم‌ترین نکات برای سفر به هند با کودکان

عکس: cosmicvolunteers.org

 

انواع ویزای توریستی هند

افرادی که قصد سفر به هند را دارند، می‌توانند به دو صورت برای اخذ ویزا هند درخواست دهند. هر کدام از این ویزاها دارای مزایای خاص خود بوده و بسته به شرایط گردشگران ترجیح داده می‌شوند. این دو نوع ویزای هند برای توریست‌ها عبارتند از:

ویزای الکترونیکی هند

ویزای الکترونیکی که به آن ویزای آنلاین نیز گفته می‌شود به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری مسافران به سفارتخانه هند صادر می‌شوند. ویزای الکترونیکی سریع بوده و بهترین گزینه برای افرادی است که برای دریافت ویزا به مقصد هند عجله دارند. در این حالت شما درخواستی را به صورت اینترنتی به دولت هند ارائه داده و با پر کردن فرم مربوطه و همچنین پرداخت هزینه حداکثر تا ۳۰ ساعت می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. 

ویزای عادی هند

ویزای عادی که به آن ویزای لیبل نیز گفته می‌شود نوع رایجی از ویزا است که در طول سال‌ها مسافران برای دریافت آن به سفارتخانه درخواست داده و با مراجعه حضوری دریافت می‌کنند. ویزای عادی هند در مقایسه با ویزای الکترونیکی بسیار ارزان‌تر بوده و در عوض مدت بیشتری برای صدور آن باید صبر کرد. به طوری که گاها تا ۷ روز کاری زمان می‌برد تا ویزای شما صادر گردد.

در حالت کلی شایان ذکر است که ویزای توریستی هند ریجکتی نداشته و در صورت طی کردن تمامی مراحل به درستی جایی برای نگرانی بابت آن وجود ندارد. البته برای این منظور فرد متقاضی نباید هیچ گونه سو پیشینه کیفری و حقوقی داشته باشد.

عکس: overlanddiaries.com

 

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی هند

همان طور که گفته شد ویزای هند برای مسافران این کشور با تعیین بازه زمانی مجاز برای حضور در خاک این کشور داده می‌شود. به این معنا که خارج از اعتبار ویزا اجازه ماندن در این کشور را نداشته و باید آن را ترک کنید. متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزای کوتاه مدت و بلند مدت هند اقدام کنند. ویزای کوتاه مدت دارای اعتباری یک ماهه بوده و با در دست داشتن آن تنها اجازه یک بار ورود به این کشور را در بازه زمانی نوشته شده بر روی ویزا خواهید داشت. برای ترک این کشور نیز حداقل باید یک روز از اعتبار ویزای شما باقی مانده باشد. این در حالی است که ویزای بلند مدت هند به صورت ۵ ساله صادر شده و دارندگان این ویزا می‌توانند هر سال به مدت سه ماه در مرزهای این کشور حضور داشته باشند.

توجه داشته باشید که ویزای ۵ ساله در مقایسه با ویزای ۱ ماهه گران‌تر بوده و افراد باید متناسب با شرایط و نیاز خود برای دریافت آن‌ها اقدام کنند. هر دو ویزای فوق را می‌توان به صورت الکترونیکی دریافت کرد. برای این منظور کافی است به سایت رسمی ویزای الکترونیکی هند به آدرس www.indianvisaonline.gov  مراجعه کرده و یا از افراد کاربلد و با تجربه در این مسیر کمک بگیرید. نکته مهم دیگری که در خصوص این موضوع وجود دارد انتخاب فرودگاه و خرید بلیط هواپیما بسته به نوع ویزایی که گردشگران در دست دارند است. به این صورت که دارندگان ویزای کوتاه مدت الکترونیکی می‌توانند در هر نقطه‌ای از سرزمین هندوستان با هواپیما فرود بیایند. اما در مورد ویزای ۵ ساله الکترونیکی چنین امکانی وجود ندارد. به این صورت که مسافران تنها اجازه فرود در فرودگاه‌های بمبئی، دهلی، گایا و گوآ را خواهند داشت و در خرید بلیط باید به این موضوع دقت کنند.

 

بهترین زمان برای سفر به هند

عکس: spirit-travelers.com

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی هند

برای دریافت ویزای هند با هدف سفر به این کشور به چه مدارکی نیاز دارم؟ این جز اولین سوال‌هایی است که ذهن مسافران تور هند را به خود درگیر می‌کند. در کل مدارکی که برای این منظور باید به سفارت هند ارائه داد پیچیده نبوده و صرفا یک سری اسناد هویتی برای مسافران به شمار می‌روند. این مدارک عبارتند از:

  • فرم پرشده درخواست ویزا (قابل دریافت از وب سایت سفارت هند در تهران)
  • گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماهه
  • دو عدد عکس ۳ در ۴ با پشت زمینه سفید و بدون رتوش که بهتر است در سه ماه اخیر گرفته شده و با تصویر پاسپورت یکسان نباشد.
  • کپی از همه صفحه‌های شناسنامه
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • ارائه کپی از ویزاهای قبلی هند در صورت وجود
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه کارت واکسن دیجیتالی کرونا
  • پرداخت هزینه ویزا

گاها مدیریت تمامی این مدارک و ارائه آن‌ها به سفارت هند می‌تواند برای مسافران دشوار باشد. در چنین شرایطی می‌توانید صفر تا صد کارهای اخذ ویزا هند را به کارشناسان باتجربه آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان بسپارید. آن‌ها تمامی مدارک اعم از فرم مربوطه، واچر هتل، بلیط رفت و برگشت، بیمه و ... را ارائه داده و در کوتاه مدت می‌توانند ویزای شما را دریافت کنند.

عکس: indiafilings.com

 

هزینه دریافت ویزای توریستی هند

البته که هزینه ویزای توریستی هند بسته به نوع و مدت اعتبار آن متفاوت خواهد بود. به این صورت که ویزای معمولی هند با اعتبار یک ماهه ارزان‌ترین نوع و ویزای الکترونیکی با اعتبار ۵ ساله گران‌ترین ویزای توریستی این کشور برای گردشگران است. علاوه بر موارد فوق هزینه ویزای هند را می‌توان بر اساس سرعت صدور آن نیز دسته‌بندی کرد. برای داشت اطلاعات کامل‌تر در زیر لیستی از هزینه ویزا هند را به همراه مدت زمانی که طول می‌کشد آن را دریافت کنید، گردآوری کرده‌ایم:

  • ویزای استاندارد یا معمولی هند

برای دریافت این ویزا تقریبا به ۵ روز کاری نیاز خواهید داشت و باید مبلفی در حدود ۷۹.۴۹ دلار پرداخت کنید.

  • ویزای سریع هند

صدور این ویزا حدود ۳ روز زمان می‌برد و قیمت آن ۱۳۳.۴۹ دلار برای هر مسافر است.

  • ویزای سوپر سریع هند

ویزای سوپر سریع که Super Rush نامیده می‌شود حداکثر تا ۳۰ ساعت صادر شده و درخواست کننده‌های آن باید مبلغ ۱۸۰.۴۹ دلار کنار بگذارند.

برای اینکه از پرداخت هزینه اضافی در سفر با تور هند جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم با برنامه‌ریزی قبلی آماده شده و از تصمیم‌های ناگهانی برای گشت و گذار در این سرزمین خودداری کنید.

 

در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

عکس: timesofindia.indiatimes.com

 

اخذ ویزای آسان هند با مقتدر سیر تابان

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری می‌تواند راهنمای شما عزیزان در اخذ ویزای هند باشد. به طوری که بدون داشتن دغدغه ریجکت شدن ویزا و یا عدم توانایی در تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانید از راهنمایی‌های این مجموعه کمک بگیرید. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید، ارائه مدارک شناسایی به مسئولین و سپردن بقیه کار به آن‌ها است. به این صورت که خود شرکت فرم‌ درخواست ویزا را پر کرده و مدارکی از قبیل بیمه، واچر هتل، بلیط هواپیما و ... را به سفارت ارائه می‌دهد. از آنجایی که این ویزاها برای مسافران تور هند به صورت گروهی درخواست داده شده و دریافت می‌شوند احتمال روبرو شدن با مشکل در آن‌ها حداقل است.

عکس: gomedii.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران