راهنمای خرید سوغات در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
راهنمای خرید سوغات در هند

خرید کردن در هند یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر برای شما خواهد بود. چیزهای رنگارنگ و متنوع زیادی هستند که می‌توانید از این کشور خریده و با خود سوغات ببرید. مخصوصا این که قیمت‌ها نیز به صورت معمول بسیار پایین هستند و جاهای زیادی پیدا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها به خرید مشغول شوید.

البته خرید سوغات به این سادگی‌ها نیست که فکر می‌کنید. در هر استانی از هند، مردم در تولید نوعی خاص از صنایع دستی تبحر دارند و تنوع اجناس داخلی و خارجی در بازارها نیز کار را برایتان سخت می‌کند. در کنار این‌ها مراکز خرید لوکس و گران هم هستند که البته خیلی برای خرید سوغات پیشنهاد نمی‌شوند. در مجموع نوشته‌ی امروز ما قرار است راهنمایی جمع و جور برای خرید سوغات در سفر با تور هند باشد.

 

در کجاهای هند به خرید سوغات بپردازیم؟

 

بازارها

بهترین قیمت‌ها برای صنایع دستی یا چیزهای مختلفی که می‌توانید از هند بخرید را در بازارها پیدا می‌کنید. البته چانه‌زنی در این بازارها را نباید از یاد ببرید، چون همیشه فروشنده‌ها جایی برای چانه‌زنی روی قیمت باقی می‌گذارند. بازارها بخشی از فرهنگ این کشور هستند و در هر شهر حداقل یک و در بعضی از موارد تعداد بسیار بیشتری از آن‌ها را پیدا خواهید کرد.

 

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

خرید سوغات در هند

 

نباید فراموش کنید که بازارهای هند همیشه مملو از جمعیت هستند، پس اگر اهل چنین فضاهایی نیستید، به همان مراکز خرید لوکس بسنده کنید. اگر نه، جاهایی همچون بازار چاندی چوک دهلی، جایی فوق‌العاده برای رفتن هستند. بازارهایی که دهه‌ها در هند فعالیت دارند و مردم محلی و گردشگران به آن جا مراجعه می‌کنند.

در بمبئی نیز بازار چور را پیدا می‌کنید که ۱۵۰ فروشگاه مختلف دارد. در کلکته نیو مارکت است که به معنای واقعی کلمه همه چیز در آن پیدا خواهد شد. در آگرا، جیپور، گوا و ... و همه جای هند بازارهای زیادی هستند که برای خرید سوغات باید به آن جاها مراجعه کنید.

 

مشهورترین بازارهای دهلی؛ طلایی‌ترین رأس مثلث گردشگری هند

خرید سوغات در هند

 

 دهکده‌های صنایع دستی

یکی از جاذبه‌های خرید در چنین جایی، بازدید از کارگاه‌ها و دیدن هنرمندان محلی است که به تولید صنایع دستی مشغول هستند. کوتچ در گوجرات یکی از این محل‌هاست که هنرمندان بسیار زبردستی دارد. صنایع دستی که در این محل‌ها خواهید دید، تنها چند ظرف و دکور نیستن، پارچه‌های زیبا، ظروف سفالین و یا سرامیک بزرگ که طرح‌هایی هنرمندانه دارند و بسیاری چیزهای دیگر در این دهکده‌ها ساخته می‌شوند که نه تنها خرید آن‌ها لذت بخش است، بلکه برای دیدن شکل گیری‌شان نیز باید به دیدن این دهکده‌های صنایع دستی بروید. در اودیشاه دو دهکده، در چنتای، نزدیکی دهلی و خیلی جاهای دیگر این دهکده‌ها را پیدا خواهید کرد، کافی است قبل از سفر کمی درباره آن‌ها تحقیق کنید.

 

معرفی ۴ بازار محلی گوا برای خریدی ارزان قیمت و سوغاتی‌های به یادماندنی

خرید سوغات در هند

 

چه چیزهایی بخریم؟

از صنایع دستی گفتیم و حتما یکی از اولین گزینه‌های ما برای شما این صنیاع است. کارهایی کنده‌کاری چوب، ظروف سفالی و سرامیک، مجسمه‌هایی با طرح‌های باستانی و بسیاری چیزهای دیگر که در بازارهای هند مشاهده خواهید کرد.

سنگ‌های قیمتی و همچنین زیورآلات نیز گزینه‌های مهمی برای خرید سوغات هستند. سنگ‌های قیمتی مخصوصا در جیپور بسیار یافت می‌شوند و سوغاتی استثنایی برای خود و عزیزانتان خواهند بود. اما اگر به سراغ زیورآلات بروید، چیزهای ارزان و گران زیادی پیدا می‌کنید که در رنگ‌ها، جنس‌ها و شکل‌های متنوعی به فروش می‌رسند.

 

۸ فروشگاه معروف دهلی برای خرید خاص‌ترین ساری‌های هندی

خرید سوغات در هند

 

خوراکی‌ها نیز همیشه جزو گزینه‌ها هستند. مثلا چای یکی از مهم‌ترین سوغات‌های هند است که بسیاری از گردشگران خریده با خود به خانه می‌برند. برای ما که چای ایرانی داریم، شاید گزینه‌ی بعدی یعنی ادویه جات هندی چیز جذاب‌تری باشد. ادویه‌هایی که در دنیا زبانزد هستند و می‌توانند از جمله بهترین خریدهای شما از هند به شمار بیایند.

 

خرید سوغات در هند

 

ساری و پارچه دیگر گزینه‌ی شماست که بعید از نیازی به گفتن ما باشد و اکثر بانوانی که با تور هند سفر می‌کنند، برای خود از این دست خرید‌ها خواهند داشت. واراناسی معدن ساری و پارچه‌های زیبا است. جایی که شاید تنوع پارچه‌ها شما را در انتخاب مستاصل کند. پارچه‌های ابریشمی در بمئبی و دهلی نیز گزینه‌ی خوبی هستند و البته همه جا ساری پیدا می‌شود، اما بهتر است در این مورد کمی خساست به خرج نداده و بهترین اجناس را خریداری کنید.

۱۳ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران