زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری هند
زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

پیش‌تر مطالب مختلفی در مورد طبیعت‌گردی در تور هند برایتان گرد‌آوری کرده‌ایم و از کوه‌های زیبا، سواحل دیدنی و دیگر بخش‌های طبیعت این کشور پهناور گفتیم. این بار اما به سراغ یک وجه دیگر از این کشور زیبا رفته‌ایم و قصد داریم ۱۰ آبشار دیدنی در هند را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید با معرفی زیباترین آبشارهای هند:

 

۱- آبشار Unchalli (کارناتاکا)

شاید در این که کدام یک از آبشارهای هند زیباتر از بقیه هستند، سلیقه‌های مختلف چیزهای متفاوتی بگویند، اما در این که Unchalli یکی از زیباترین آبشارهای این کشور است، شکی نیست. این آبشار بسیار زیبا و البته بلند، از لا به لای درختان و از بالای یک تپه یبند در یک شیب تند به پایین می‌آید و در مسیر خود رنگین کمانی زیبا را در روزهای آفتابی می‌سازد.

 

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هند

۲- آبشار Jog (کارناتاکا)

دومین آبشاری که در نوشته‌ی امروزمان به آن خواهیم پرداخت نیز در کارناتاکا واقع شده است. این آبشار پهن و زیبا از ارتفاع ۲۵۳ متری به زمین می‌رسد و تصویری شگفت‌انگیز را می‌سازد. البته پیشنهاد ما این است که حتما در روزهای پر آب به این مکان بروید تا بتوانید کاملا آن زیبایی که از آبشار Jog برای شما توصیف شده است را به چشم ببینید.

۳- آبشار NohKaLikai (مگالایا)

این مکان خاص و فوق‌العاده، آنقدر زیبا و متفاوت است که انگار از دل داستان‌های فانتزی بیرون کشیده شده. آبشاری که آب آن از دل صخره‌ای زیبا ۳۰۰ متر به پایین می‌ریزد و در نهایت آبگیری را در زیر پای خود شکل می‌دهد. جدا از آبشار NohKaLikai به طور کلی این مکان یکی از زیباترین نقاط طبیعی هند است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور هند، حتما برنامه‌ای بچینید و از آن‌جا دیدن کنید.

 

معرفی ۱۰ اسنک خوشمزه در سفر به هند

۴- آبشار Dudhsagar (گوا)

کم‌تر کسی است که به تور گوا برود و این آبشار زیبا را از نزدیک نبیند. همانقدر که جشن‌های شبانه ساحل در گوا معروف هستند، تصویر قطارهایی که از روی پل مشرف به آبشار دودهساگار گوا نیز گذر می‌کنند، همچون نمادی برای این مقصد معروف به حساب می‌آیند.

۵- آبشار Coutrallam (تامیل نادو)

این آبشار اگر چه یکی از زیباترین آبشارهای هند است، اما به همین اندازه شناخته شده نیز بوده و هر ساله جمعیت بسیار زیادی برای دیدنش به تامیل نادو می‌آیند. وجود معبد هندو، هندی‌های زیادی که برای آبتنی به این جا می‌آیند و خیلی چیزهای دیگر، تقریبا لذت شنا کردن در آب را از شما می‌گیرد، اما هنوز هم می‌توانید از زیبایی خود آبشار و طبیعت اطرافش لذت ببرید.

 

معرفی بهترین کافه‌های گوا در هند

۶- آبشار Athirappilly (کرالا)

برای بازدید از این آبشار زیبا و البته پهن، شما دو روش را می‌توانید انتخاب کنید. اول این که در تورهای پیاده روی شرکت کرده و از پایین عظمت آبشار زیبای Athirappilly را به تماشا بنشینید، یا این که یک فعالیت هیجان انگیز را امتحان کرده و در داخل آب در بخشی خاص، به لبه‌ی آبشار بروید. تجربه‌ای که مسلما هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

۷- آبشار Magod (کرانتاکا)

دیگر آبشاری که از کارانتاکا در لیستمان داریم، از جمله آبشارهای بزرگ در هند نیز محسوب می‌شود. این مسیر آبی پر ابهت در چند بخش از صخره‌های سبز به پایین می‌آید که در زمان کم‌آبی، شما می‌توانید درون استخر‌های طبیعی که میان راهش ساخته می‌شود شنا کنید. در نهایت زیر پای آبشار نیز یک آبگیر طبیعی زیبا شکل می‌گیرد و به جذابیت این محل می‌افزاید.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

۸- آبشار Sathoddi (کرانتاکا)

همانطور که می‌بینید، کرانتاکا مملو از آبشارهای دیدنی است و یکی دیگر از آن‌ها، Sathoddi نام دارد. این آبشار در نزدیکی سد کوداسالی واقع شده و خیلی از گردشگرانی که به سفر هند می‌آیند، از وجودش با خبر نیستند. همین امر باعث شده تا این محل طبیعی فوق‌العاده دیدنی، یک جای آرامش بخش نیز برای شما باشد.

۹- آبشار Kutralam Five (تامیل نادو)

اگر سفر به تامیل نادو را برای سفر با  تور هند انتخاب کرده باشید، نه تنها یک بلکه دو آبشار زیبای این کشور را می‌توانید مشاهده کنید. آبشار دیدنی Kutralam Five به این خاطر به این نام اسم گذاری شده که وقتی از روی صخره‌ به پایین می‌ریزد، به ۵ شاخه تقسیم می‌شود. این منطقه نیز به شدت در بین محلی‌ها محبوب است و همیشه هندی‌های زیادی را در آن‌جا خواهید دید، اما جالب این که خیلی از گردشگران از آن‌جا بی‌خبر بوده و خیلی این آبشار از طرف خارجی‌ها بازدید ندارد.

 

بهترین هتل‌های گوا در هند: قسمت اول

۱۰- آبشار Palaruvi (کرالا)

کرالا نیز از آن مقاصد پرطرفدار در تور هند محسوب می‌شود، یکی از مقاصدی که با جاذبه‌های طبیعی‌ شگفت‌انگیز، طرفداران بی‌شماری برای خود دست و پا کرده است. یکی از این زیبایی‌ها، آبشار Palaruvi است که از ارتفاع ۹۱ متری به یک استخر طبیعی می‌ریزد، اما با توجه به این که گاه و بیگاه سنگ‌های صخره به زمین می‌افتند، پیشنهاد می‌کنیم خیلی به آبتنی در دل این استخر طبیعی دل نبسته و فقط برای دیدن این شگفتی طبیعت، به این قسمت از کرالا بروید.

۰۲ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران