معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

مقاصد ساحلی همیشه بیشتر از شهرهای دیگر نظر گردشگران را به خود مشغول می‌کند. حتی با این که در هند، مقاصد خاص و جذابی هستند که اغلب گردشگران برای دیدن آن‌ها به این کشور پهناور سفر می‌کنند، باز هم شهرهای ساحلی هند همیشه مملو از گردشگران خارجی است. احتمالا تا به حال بیشتر در مورد تور گوا شنیده باشید، اما شهرهای ساحلی بسیار بیشتری در تور هند هستند که می‌توانند، مقصد بعدی سفر شما به این کشور پر رمز و راز باشند. پس همراه باشید تا برترین مقاصد ساحلی در هند را به شما معرفی کنیم.

 

۱- گوا (Goa)

مگر می‌شود در مورد مقاصد ساحلی در هند گفت و از گوا اسمی نیاورد. شهری بسیار زیبا با سواحلی استثنایی که هم برای آفتاب گرفتن و انجام فعالیت‌های ساحلی مناسب است و هم می‌توان انواع تفریحات آبی را در آن‌جا تجربه نمود. البته گوا به یک چیز دیگر نیز معروف است و آن هم جشن‌های بی‌پایان و تفریحات شبانه بوده که از این شهر، یکی از مفرح‌ترین مقاصد گردشگری در کل هند را می‌سازد. در سفر به گوا فعالیت‌های زیادی هستند که باید انجام دهید. لذت بردن از سواحل این شهر به کنار، گشت‌های دریایی، بازدید از آبشارهای زیبا، گشت و گذار در شهر، شرکت در پارتی‌های ساحلی و خیلی کارهای دیگر هستند که حتما باید در تور گوا به سراغشان بروید.

۲- گوکارنا (Gokarna)

گوکارنا از نظر زیبایی به هیچ وجه چیزی کم از گوا ندارد و در واقع آن را باید یکی از زیباترین شهرهای هند به حساب آورد. شهری با جاذبه‌های گردشگری متنوع که شامل چندین ساحل فوق‌العاده عالی برای شنا و تفریحات آبی، معابد مختلف، و مراکز تاریخی و طبیعی متفاوت است. گوکارنا دارای ریزورت‌های ساحلی بسیار عالی است و بعد از این که از تفریحات آبی مختلف خسته شدید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما سری به غار یانا و قلعه میرجان بزنید که هر دو از دیدنی‌های مهم منطقه به حساب می‌آیند.

 

خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی

۳-  پوندیچری (Pondicherry)

پوندیچری از آن دست شهرها دوست داشتنی هند است که با خانه‌های رنگارنگ، محیطی گرم و دوست داشتنی و سواحل شهری عالی، جایی کم‌نظیر و خاص برای سفر به هند محسوب می‌شود. اگر چه می‌توان نشانه‌های حضور اروپایی در این محل را در بناهای مختلف از جمله کلیساها مشاهده کرد اما رنگارنگ بودن خانه‌ها و خیابان‌ها، همه خلق خوی مردم هند را نشان می‌دهد که در نهایت جایی بی‌نهایت زیبا ساخته‌اند که هر چقدر از آن‌جا عکس بگیرید، باز هم سیر نخواهید شد. جدا از سواحل زیبا و امکاناتی که برای تفریحات آبی در  پوندیچری تهیه دیده شده، این شهر چندین کلیسای دیدنی دارد که بهتر است در سفر خود از آن‌ها نیز بازدید کنید.

۴- کووالام (Kovalam)

کوالام شهری ساحلی و محبوب است که تنها ۱۶ کیلومتر از پایتخت استان محبوب کرالا فاصله دارد. این مکان شهر کوچک ماهیگری است که سواحل آن با مملو از درختان نخل بوده و تصویری فوق‌العاده زیبا در پیش چشمان شما نمایش می‌دهد که عاشقش خواهید شد. کووالام شاید همچون گوا، شب‌هایش مملو از جشن‌های شلوغ نباشد، اما برنامه‌های مختلفی برای گردشگرانی که به آن‌جا می‌آیند، ترتیب داده و همچنین تفریحات آبی نیز در سواحل زیبا با آب بسیار تمیزش برپاست. کووالام از آن دست مقاصد گردشگری ساحلی است که جان می‌دهد برای سفرهای دو نفره و بودن در یک ریزورت عاشقانه‌ی ساحلی ...

۵- سواراج دوییپ (Swaraj Dweep)

خشکی‌های زیادی در جزایر آندامان وجود دارند که می‌توانید، سفر خود به یک مقصد ساحلی در هند را برای آن‌جا برنامه ریزی کنید. سواراج دوییپ یکی از این مقاصد است که به لطف داشتن سواحل فوق‌العاده زیب با شن سفید، مرجان‌های دریایی رنگارنگ، آب کریستالی و فضای سبز دوست داشتنی، همچون جزایر مالدیو در این گوشه از هند خودنمایی می‌کند و جزو مقاصد نسبتا گران قیمت و پرطرفدار هند نیز به حساب می‌آید. سواراج دوییپ ۱۱۳ کیلومتر مربع وسعت داشته و حدود ۳۹ کیلومتر از  بندر بلایر (Blair) دور است.

 

۱۰ قلعه باشکوه و تاریخی در جیپور

۶- دامان و دیو (Daman and Diu)

در جنوب هند، شاید سواحل زیبایی وجود داشته باشد اما غرب هند نیز چندین مقصد ساحلی فوق‌العاده پیش پای شما می‌گذارد که به همین راحتی‌ها نمی‌توان از کنارش عبور کرد. دامان و دیو که در نزدیکی گوجرات واقع شده‌اند، چندین ساحل شگفت انگیز داشته و جاذبه‌های گردشگری متنوعی هم دارند که در سفر خود می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورد. این بخش از هند، بیش از ۴۵۰ سال تحت سلطه پرتغالی‌ها بوده و هنوز هم می‌توان نشانه‌های حضور آن‌ها را در آن‌جا دید. سواحل دیدنی و بزرگ، زمین‌های گلف، هتل‌های خاص و جذاب، قلعه‌های بزرگ، معابد و کلیساهای دیدنی تاریخی و البته تفریحات آبی بخش‌هایی از جذابیت‌های این مقصد ساحلی فوق‌العاده به حساب می‌آیند.

۷- اودیشا (Odisha)

استان اودیشا چندین شهر ساحلی بسیار زیبا دارد که می‌توانید از میان آن‌ها، هر کدام را که خواستید انتخاب کرده و مطمئن باشید، روزهایی شاد و عالی انتظار شمار می‌کشند. سرزمینی مملو از سواحل ماسه‌‌ای فوق‌العاده جذاب، درختان نخل، رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد و البته معابد اسرار آمیز که در صدرشان، معبد خورشید کونارک قرار می‌گیرد. اودیشا را "روح هند" می‌نامند و بسیاری عقیده‌ دارند، این استان جذاب‌ترین مقصد گردشگری در میان مقاصدی است که کم‌تر مورد توجه گردشگران قرار دارد. اودیشا را می‌توان به سریلانکا مقایسه کرد، جایی که زیبایی‌های طبیعی در کنار فرهنگ و تاریخی غنی، ترکیبی شگفت انگیز را پدید می‌آورد.

۸- کوچی (Kochi)

کوچی یک شهر ساحلی نسبتا کوچک در جنوب غربی هند است که مقصدی فوق‌العاده برای دوست داران فرهنگ و هنر بوده و یک تجربه کاملا متفاوت در شهرهای مختلف هند است. این شهر را با لقب "دروازه‌ای به کرالا" می‌شناسند، جایی که در دوره‌های مختلف تاریخی توسط هلندی‌ها، چینی‌ها، پرتغالی‌ها و در نهایت انگلیسی‌ها تحت استثمار بود اما حالا دنیایی رنگارنگ با مردمی مهمان نواز است که سواحل زیبایی داشته، مردمش رقص‌های سنتی را در قالب نمایش‌های زیبا برگزار می‌کنند، غذاهای دریایی‌اش فوق‌العاده خوشمزه است و از آن جاهایی بوده که می‌توانید در کارناوال‌ها و برنامه‌های تفریحی مختلفش شرکت کنید. از جمله فعالیت‌هایی که می‌توانید در کوچی انجام دهید می‌توان به رفتن به جزیره ویپین (Vypeen)، سوار شدن به کشتی‌های تفریحی، خریدر در بازارهای شلوغ و شرکت در تئاترها و نمایش‌های فرهنگی اشاره کرد.

 

معرفی ۱۰ اپلیکیشن مناسب سفر در هند

۹- کاروار (Karwar)

کاروار تنها ۱۵ کیلومتر از مرزهای گوا فاصله دارد و اگر حتی آن‌جا را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب نکرده باشید، می‌توانید در تور گوا، سری به آن‌جا زده و روزی را به گردش در سواحل زیبا، معابد پرتعداد و همچنین قلعه‌های پرتغالی‌اش بپردازید. کاروار یکی از بهترین نقاط منطقه برای عکاسی در طبیعت بوده و حتی خود زوج‌های هندی نیز، بعضا برای عکس‌های عروسی به این محل می‌روند. این شهر توسط جنگ‌های زیبا، دشت‌های دیدنی، رودخانه‌ها و سواحل زیبا احاطه شده است و به هر گوشه‌ی آن که نگاه کنید، منظره‌ای شگفت انگیز را خواهید دید. در بازدید از کاروار، فراموش نکنید که از رودخانه‌ی دیدنی کالی (Kali) دیدن نمایید که یکی از بهترین جاذبه‌های این شهر در کنار سواحل زیبایش به شمار می‌رود.

۱۰- لاکشادویپ (Lakshadweep)

لاکشادویپ در لغت به معنی ۱۰۰ هزار جزیره است اما در واقعیت، این مجمع‌الجزایر از ۳۶ خشکی کوچک و بزرگ تشکیل شده که تنها ۰ تای آن‌ها مسکونی هستند و باقی، تکه‌های کوچکی از بهشت بوده که دست نخورده و به شکل طبیعی در دریا واقع شده‌اند. این جزایر زیبا فاصله‌ی چندانی تا مالدیو نداشته و به همین دلیل است که شما کاملا حال و هوای آن کشور را در این بخش از هند تجربه خواهید کرد. جدا از هتل‌های عالی و ریزورت‌های ساحلی لوکس، امکانات خیلی خوبی برای موج سواری، اسکی روی آب، کایاک سواری، اسنورکلینگ و غواصی در inhabited فراهم شده تا این مکان را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ساحلی در هند بدل کرده است.

۱۱- ویساخاپاتنام (Visakhapatnam)

این شهر را با نام ویزاگ نیز می‌شناسند. بزرگ‌ترین شهر در آندهرا پرادش که اگر چه یک شهر صنعتی به حساب می‌آید و چندین کارخانه‌ی بزرگ در خارج شهرش واقع شده، اما به خاطر سواحل بزرگ و بعضا بکر آن و همچنین داشتن چندین پارک ساحلی و فضای سبز بزرگ، در ساحل‌های اخیر، توانسته جمعیت زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب نماید. این شهر بندری ۸ ساحل بسیار معروف داشته، دارای چندین پناهگاه حیوانات و همچنین فضای جنگلی در اطرافش است، معابد دیدنی متعددی دارد و دره‌ی آراکو که در فاصله‌ی کمی از مرکز شهر قرار گرفته، یکی از دشت‌های فوق‌العاده دیدنی و از بزرگ‌ترین مزارع قهوه در هند محسوب می‌شود.

۱۲- چینای (Chennai)

چینا اگر یک مقصد ساحلی به حساب می‌آید، اما قبل از هر چیز، به معابد رنگارنگ و شگفت‌انگیزش معروف است که در آن‌ها پیکرتراشی‌های فوق‌العاده و با جزییات بالا انجام شده و بدون شک از این معابد، از زیباترین‌ها در کل هند به حساب می‌آیند. با این حال، سواحل بزرگ، جاذبه‌های طبیعی متعدد و بازارهای شلوغ، دیگر چیزهایی هستند که به خاطرشان می‌توانید، چینای را برای تور هند خود انتخاب نمایید.

 

بهترین فعالیت‌ها در سفر به آگرا

۱۳- ماهابالیپورام (Mahabalipuram)

آخرین گزینه‌ی لیست ما نیز از جهاتی به چینای شبیه است. این شهر نیز اگر چه سواحل بسیار زیبایی دارد اما بیشتر از این که به خاطر سواحلش معروف باشد، به خاطر معابد تاریخی و بسیار زیبایش معروف است. ماهابالیپورام چیزی حدود یک ساعت و نیم با چینای فاصله دارد و به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید این دو مقصد گردشگری را در یک برنامه‌ی سفر قرار داده و از تمام زیبایی‌های طبیعی و تاریخی این بخش از هند به صورت یکجا دیدن نمایید.

۰۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران