مقاصد عاشقانه هند برای سفر ماه عسل

جاذبه‌های گردشگری هند
مقاصد عاشقانه هند برای سفر ماه عسل

ماه عسل تنها یک سفر معمولی نیست، بلکه اولین سفر و یک اتفاق ویژه در زندگی همه ماست که دوست داریم به بهترین شکل ممکن آن را رقم بزنیم و یکی از مهم‌ترین اصل‌ها در این زمینه، انتخاب یک مقصد گردشگری ایده‌آل است. خیلی‌ها تور هند را برای چنین سفر عاشقانه‌ای انتخاب می‌کنند. در این کشور پهناور، شهرهای زیادی هستند که می‌توان برای سفر ماه عسل انتخاب کرد و ما در نوشته امروز، قصد داریم بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی نماییم، پس همراه ما باشید.

 

۱- ناینیتال (Nainital)، هند

مقصد مناسب برای ماه عسل، برای هر زوجی متفاوت است اما خیلی‌ها با ما هم نظر هستند که ناینیتال یکی از بهترین‌ها برای چنین سفری در تور هند به شمار می‌آید. این شهر زیبا با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز خود و ریزورت‌های خاصی که در منطقه کوهستانی واقع شده‌اند و حتی تفریحاتی همچون قایق سواری بر روی دریاچه، انتخابی معرکه به نظر می‌آید. وجود دریاچه‌ی ناینیتال و ریزورت‌های رو به این پهنه‌ی آبی، غروب خورشید دیدنی بر بالای تپه تیفین، بازدید از معابد مختلف و مکان‌های بسیار خوب برای عکاسی از جمله امتیازهای ناینیتال در هند به حساب می‌آیند.

 

چگونه سفری امن به هند داشته باشیم؟

۲- دارجیلینگ (Darjeeling)، هند

این شهر کاریزماتیک یک سرزمین رویایی و سرسبز برای سفر است، مخصوصا اگر بخواهید سفری عاشقانه را به آن‌جا داشته و در دشت‌های سرسبز و باغ‌های چای به قدم زدن بپردازید. حتی قطاری که از بالای تپه‌های دارجیلینگ می‌گذرد نیز به زیباترین کردن این محل می‌افزاید. بازارهای دارجیلینگ مملو از گل‌های رنگارنگ ارکیده و آزالیا است و با توجه به نزدیکی فرودگاه، رفتن به این شهر نیز ساده خواهد بود. دارجلینگ یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده، چندین بنای تاریخی در خود دارد و اگر اهلش باشید، می‌توانید در رودخانه به قایق سواری بپردازید و در طبیعت این شهر، به گردش بپردازید.

۳- جزایر آندامان و نیکوبار (Andaman & Nicobar Islands)، هند

جزایر آندامان و نیکوبار با تمام مقاصد ساحلی هند متفاوت هستند. این مجمع‌الجزایر گرمسیری و بسیار زیبا از حدود ۳۰۰ جزیره کوچک و بزرگ درست شده و فضای آرامش بخش، سواحلی فوق‌العاده دیدنی با ماسه‌های سفید رنگ و طبیعت جنگلی در هر کدام از آن‌ها، این منطقه از هند را به گزینه‌ای ویژه و بسیار عالی برای سفر ماه عسل بدل می‌کند. در این جزایر ریزورت‌ها و هتل‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده و از طرفی، انواع تفریحات و ورزش‌های آبی و جزیره گردی با قایق نیز برای توریست‌ها در تور هند فراهم است.

 

مکان‌های عجیب‌تر از مثلث برمودا در هند

۴- کرالا (Kerala)، هند

کرالا را خیلی‌ها به نام ونیز شرق می‌شناسند و اتفاقا پیشنهاد این شهر در لیست امروزمان نه به خاطر سواحل، بلکه به خاطر اقامت در ریزورت‌های خاصی است که در کنار رودخانه‌ها بنا شده‌اند یا به خاطر مسیرهای کشتی‌های تفریحی‌ست که در میان رودخانه و جنگل به پیش رفته و یک تجربه فوق‌العاده را برایتان رقم می‌زنند. کرالا مملو از زیبایی‌های طبیعی است و چندین دریاچه، کانال‌های آبی و آبشارهای زیبای هند را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. در کل کرالا هر چیزی که زوج‌های عاشق طبیعت بخواهند را در خود دارد.

۵- شیملا (Shimla)، هند

شیملا مقصدی جالب توجه است که سفر به آن‌جا در طول بهار و تابستان و فصل سرما کاملا متفاوت خواهد بود. پایتخت هیماچال پرادش در فصول گرم سال، با تپه‌های سرسبز، وجود سرگرمی‌های متنوع، مناظر دیدنی، فضای رمانتیک و طبیعتی بکر میزبان شماست و زمستان‌ها به یک مرکز تفریحات برفی تبدیل می‌شود که به خودی خود، می‌تواند انتخابی عالی برای هر زوجی باشد. جایی که می‌توانید در کنار اسکی و انواع ورزش‌های برفی در پیست‌های مختلف، اسکیت روی یخ را نیز تجربه کنید. در کل شیملا در بین مردم هند نیز محبوب بوده و خیلی‌ها برای ماه عسل، این شهر در ارتفاعات کشور را انتخاب می‌کنند.

 

۱۵ مورد از مهم‌ترین فستیوال‌های هند

۶- گوا (Goa)، هند

گوا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند بوده و از جمله مقاصد کلاسیک ماه عسل در هند به شمار می‌آید. شهری با سواحل استثنایی که هم می‌توانید ریزورت‌های لاکچری و گران‌قیمت با سواحل خصوصی را در آن‌جا اجاره کنید و هم این که به سراغ هتل‌های ارزان‌تر ساحلی بروید و در رستوران‌های غذاهای محلی، اولین سفر خود را تجربه نمایید. گوا فضای شاد و دلچسبی داشته، دارای سواحلی فوق‌العاده زیبایی است و شب‌ها نیز می‌توانید در پارتی‌های بزرگ شرکت کرده و روزهایی شاد و فراموش نشدنی را در سفر ماه عسل با تور هند به یادگار ثبت کنید.

۷- جایسالمر (Jaisalmer)، هند

از میان محل‌های مختلفی که در راجستان می‌توان پیشنهاد کرد، انتخاب ما جایسلامر است. جایی که امکان اقامت در قصرهای شاهانه را دارید و می‌توانید از قلعه‌ها، قصرها و دیگر ابنیه تاریخی راجستان بازدید به عمل آورید. بر خلاف مقاصد ساحلی، در جایسلامر باید به سافاری‌های صحرا گردی رفته و شبی را در اقامتگاه‌های لوکس صحرا سر کنید و از آسمان رویایی این بخش از هند لذت ببرید و شبی عاشقانه را سر کنید. راجستان از آن مقاصد خاص برای سفر ماه عسل است و مقاصد متنوعی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید برای سفر خود در تور هند انتخاب نمایید.

 

بازدید از ۱۰ مرکز بودایی جذاب در هند

۸- کورگ (Coorg)، هند

یکی دیگر از مقاصد مرتفع هند که برای سفرهای عاشقانه مناسب است. یک منطقه سرسبز و دیدنی که مملو از مزارغ برنج و قهوه، مناطق جنگلی، آبشارهای متنوع و رودخانه‌های مختلف بوده و البته معابد تاریخی نیز در خود کم ندارد. یکی از تفریحات محبوب در کورگ، طبیعت گردی، زدن به دل جنگل و رفتن به نقاط مرتفع برای تماشای چشم‌اندازهای زیباست. سافاری‌های مختلفی نیز برای دیدن حیات وحش این منطقه برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها را نیز به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

۹- جزایر لاکشادویپ (Lakshadweep)، هند

از جمله دیگر مقاصد ساحلی معرکه برای سفر ماه عسل در تور هند که شما را به جزایری زیبا و سواحلی استثنای در آب‌های هند خواهد برد. این جزایر گرم‌سیری، سرزمینی رویایی همچون چیزهایی که در تایلند یا مالزی می‌بینید هستند و با درخت‌های نارگیل، آب‌های شفاف و کریستالی و ماسه‌های سفید رنگ خود، یک مقصد ایده‌آل و زیبا در هند را شکل داده‌اند. این جزایر برای تفریحات آبی، غواصی و اسنورکلینگ عالی بوده و زوج‌های ماجراجو می‌توانند از بودن در این مکان استفاده ببرند. در کل جزایر لاکشادویپ مقصدی عاشقانه برای سفرهای دو نفره به حساب آمده، سواحل متعددی برای قدم زدن پیش پایتان می‌گذارد و در نهایت آلبومی مملو از عکس‌های جذاب دو نفره را از آن‌جا سوغات خواهید برد.

 

۲۸ سوغات مهم هند از ۲۸ ایالت این کشور

۱۰- کودایکانال (Kodaikanal)، هند

کودایکانال اگر چه مقصدی معروف در هند نیست، اما انتخابی متفاوت نسبت به خیلی مراکز گردشگری هند برای سفر ماه عسل است. این منطقه مرتفع، زمین‌های سرسبز و جنگل‌های بزرگی داشته و زیبایی آن با داشتن دریاچه‌ای به شکل ستاره، کامل می‌شود. با سفر به کودایکانال می‌توانید در جنگل‌های کاج گردش کنید و به عکاسی بپردازید، قایق سواری در این دریاچه‌ی ستاره شکل را تجربه نمایید، در بلندی‌های سرسبز شهر مناظر زیبای غروب خورشید را دیده و از آب و هوای دلچسب و مردم مهمان نوازش بهره ببرید.

۱۱- کوماراکوم (Kumarakom)، هند

اگر قصد سفر به هند در تابستان را دارید، بهتر است کوماراکوم را نیز مدنظر داشته باشید. این منطقه سرسبز با رودخانه‌ها و دریاچه‌های مختلف خود، یک بهشت گرم‌سیری و جذاب به حساب می‌آید و همچنین چند ریزورت استثنایی و زیبا بر روی جزایر انسان ساز دارد که مسلما تجربه‌ای ناب و لذت بخش را در سفر ماه عسلتان خواهد ساخت. کوماراکومدارای جاذبه‌های گردشگری متعددی همچون آبشاری بزرگ، مسیرهای قایق سواری در رودخانه، مناطق جنگلی و خیلی چیزهای دیگر نیز هست.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

۱۲- مونا (Munnar)، هند

مونار همیشه جزو مقاصد گردشگری محبوب تپه‌ای در هند بوده و مسلما برای سفری عاشقانه نیز به شدت پیشنهاد می‌شود. یکی از محبوب‌ترین مقاصد ماه عسل در میان هندی‌ها که به خاطر مزارع بزرگ چای، دشت‌های سرسبز و چشم‌اندازهای ویژه‌اش معروف شده و البته برای عکس‌های بعد از عروسی نیز لوکشین‌های متعددی دارد. نزدیکی به فرودگاه رفتن به مونار را راحت کرده و البته زیبایی‌های طبیعی در نزدیکی این شهر همچون دریاچه کوندالا به جذابیتش می‌افزاید. این شهر به داشتن چندین مرکز اسپا و سلامتی بزرگ و لوکس نیز معروف بوده و می‌توانید برای خود، پکیج‌های زوج‌ها را انتخاب کنید و کمی آرامش را نیز به سفر خود تزریق نمایید.

۱۳- اودایپور (Udaipur)، هند

یکی دیگر از مقاصد ارزشمند در راجستان، اودایپور است که البته سفر ماه عسل به این شهر می‌تواند با اقامت در قصر تاج دریاچه، یک سفر رویایی باشد. البته قیمت بالای این اقامتگاه رویایی ممکن است برای همه قابل پرداخت نباشد، اما با این حال، اودایپور مملو از جاذبه‌های دیدنی است که سفر به این منطقه را برای هر کسی جذاب خواهد کرد. وجود دریاچه‌ی زیبا پیچولا، نمایش‌های نور و صدا در میوار، رستوران‌های شاهانه در نزدیکی دریاچه، جاذبه‌های گردشگری باستانی، سافاری صحرا و خیلی فعالیت‌های دیگر هستند که در اودایپور می‌توانید به انجام برسانید.

 

بهترین تورهای عکاسی در کشور هند

۱۴- آئولی (Auli)، هند

آخرین گزینه لیست امروزمان نیز انتخابی متفاوت برای زوج‌های جوان است. آئولی در مناطق مرتفع قرار گرفته و در سفر ماه عسل شما را به جایی آرام و به دور از شلوغی‌ها خواهد برد. جایی که می‌توانید در هتلی جذاب، به منظره‌ی قله‌های برفی نگاه کرده، از دریاچه‌های کوهستانی دیدن کنید و سوار بر تله‌کابین، چشم‌انداز کوهستان را تماشا کنید. ریزورت‌های لاکچری زیادی در آئولی هستند و از این نظر، اقامت شما معرکه خواهد بود و شب‌ها نیز برای شام می‌توانید از رستوران‌های معرکه‌ای که در این هتل‌ها بنا شده استفاده کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۵ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران