۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری هند
۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند

با توجه به این که وضعیت امنیت روز به روز در هند بهتر می‌شود، بانوان بیشتری هم به این کشور پهناور سفر می‌کنند و تعداد کسانی که تنها به سفر هند می‌روند نیز بیشتر شده است. با این حساب بد نیست مروری کنیم بر بهترین نقاط هند برای بانوانی که قصد دارند تنها با تور هند سفر کنند.


۱- اوروویل ، پودوچری

اوروویل شهری کوچک است، اما گردشگرانی از سراسر جهان برای دیدن سواحل زیبا و دیدنی آن به این بخش از هند سفر می‌کنند. اوروویل از بسیاری جهات شبیه به دیگر شهرهای هند نیست، مخصوصا وقتی می‌بینید گردشگران با دوچرخه‌های الکتریکی کرایه‌ای در شهر گردش می‌کنند و در کنار لذت بردن از طبیعت فوق‌العاده‌ی آن، از جاذبه‌های دیگر اوروویل همچون معماری جالب، کافه‌های جذاب و خیابان‌هایی که جان می‌دهد برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی لذت می‌برند. با توجه به امنیت بالا و همچنین امکانات خیلی خوبی که اوروویل دارد، بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند، می‌توانند با رفتن به این مکان روزهای خوشی را در تعطیلات یک نفره‌ی خود سپری کنند.

 

قلعه پورانا کیلا، قدیمی‌ترین قلعه‌ی دهلی

پودوچری


۲- هامپی، کاراناتاکا

۳۴۰ کیلومتر دورتر از بنگالورو، هامپی قرار دارد، یک دهکده باستانی که در کنار رودخانه تونگابادرا واقع شده و خود یک میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و از همین جهت، از جمله مراکز گردشگری مهم در جنوب هند به حساب می‌آید. هامپی از آن نقاط جالبی در هند است که به امنیت بالایش مشهور بوده و با توجه به دیدنی‌های بسیار تاریخی که در خود دارد، یکی از مهم‌ترین جاهایی خواهد بود که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. نکات جالب زیادی در این شهر به چشم می‌خورد، از امکان کرایه دوچرخه برای گشت زدن در شهر تا تورهای سیاحتی برای دیدنی جاذبه‌های تاریخی که به وسیله‌ی آن، شما می‌توانید همراه دیگر گردشگران از بخش‌های یاد شده دیدن کنید.

 

کاراناتاکا


۳- مونار، کرالا

کسی نیست که در سفر به هند، کرالا را به شما پیشنهاد نکند، اما ما امروز خیلی ریزتر، تنها مونار را به شما معرفی می‌کنیم. یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هند برای سفرهای تک نفره در جنوب هند که با داشتن هتل‌ها و اقامتگاه‌های لاکچری بسیار زیبا، طبیعت سبز و باغات متعدد چایش معروف است. زیبایی‌های طبیعی این شهر شما را محصور خود خواهد کرد، مخصوصا اگر همراه گردش‌های گروهی به سراغ جنگل‌ها و آبشارهای دیدنی آن بروید. گل‌هایی در این شهر رشد می‌کنند که هر ۱۲ سال غنچه می‌کنند و بسیاری از گردشگران مخصوصا خانم‌ها، به عشق دیدن این گل‌های متفاوت به مونار می‌آیند.

 

 خانه‌های قایقی ماه عسل در منطقه آلپی هند 

مونار


۴- گوکارنا، کارناتاکا

سفر به گوا بسیار لذت بخش و جذاب است، اما با توجه به این که این شهر بسیار در میان گردشگران محبوب شده، در بعضی مواقع شلوغ‌تر از حد انتظار شما خواهد بود. اگر به فکر یک جایگزین برای این شهر ساحلی زیبا هستید، شهر کوچک گوکارنا می‌تواند به شدت برایتان خوشایند باشد. یک مقصد ساحلی نسبتا خلوت و آرام با آب و هوای گرمسیری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله چندین معبد باستانی جالب. حتی از نظر هزینه نیز گوکارنا برایتان بسیار ارزان‌تر از دیگر مقاصد گردشگری ساحلی در هند خواهد بود.

 

 در این ۳هتل گوا، سفری رویایی تجربه کنید 

کارناتاکا


۵- گواهاتی، آسام

گواهاتی پایتخت استان آسام است و متاسفانه آنقدر که باید دیده نشده است. این شهر در میان کوه‌های بسیار زیبای شرق هیمالیا نماهای بسیار زیبایی را در پس زمینه دارد و خود نیز جایی متفاوت و زیباست. بسیاری گواهاتی را امن‌ترین نقطه‌ی هند به شمار می‌آورند! جدای از این مورد که باعث می‌شود خانم‌ها به راحتی بتوانند به این شهر سفر کنند، دیدنی‌های زیادی نیز انتظار آن‌ها را می‌کشد. جاذبه‌هایی که هم شامل ابنیه تاریخی می‌شود و هم نقاط مدرن و فروشگاه‌هایی از برندهای مختلف جهانی.

 

 گواهاتی


۶- کودایکانال، تامیل نادو

کودایکانال بیش از ۴۰۰ کیلومتر از بنگلور فاصله دارد و این فاصله باعث شده تا شما شهری کاملا متمایز از آن چه در بنگلور هست مشاهده کنید. شهری تپه‌ای و سرسبز با پارک‌های طبیعی، برکه‌ای زیبا و جنگل‌هایی که زیبایی‌اش شما را محو در خود می‌کند، کودایکانال از آن جاهایی است که مسافران خاص زیادی را به خود جذب می‌کند، مسافرانی که فارغ از شهرهای بزرگ هند، دوست دارند وجهی متفاوت از این کشور پهناور را ببینند. بانوانی که قصد دارند به جایی خاص و به دور از وضعیت مدرن گردشگری بروند، کودایکانال جایی عالی برای آن‌ها خواهند بود، مخصوصا این که در تامیل نادو می‌توانند ادامه‌ی سفر خود را به نقاط مهم و معروف هند نیز بگذرانند.

 

 چگونه تنهایی مسافر هند شویم؟ 

 تامیل نادو


۷- آجمر، راجستان

جیپور از محبوب‌ترین مقاصد در هند است و آجمر در جنوب غربی این شهر واقع شده و از بخش‌های دیدنی این بخش از شبه قاره به حساب می‌آید. خانم‌هایی که به دنبال سفری هیجان انگیز و رفتن به سافاری شتر سواری، کمپ زدن و پیاده‌روی در طبیعت هستند و همچنین می‌خواهند از نقاط تاریخی متعدد دیدن کنند، حتما باید آجمر را به عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیرند. آجمر همچون بسیاری از نقاط راجستان مکانی امن محسوب می‌‌شود، اما با توجه به شلوغی این استان همیشه باید نکات عمومی را رعایت کرد تا بهترین تجربه‌ی سفر از هند را با خود به خانه ببرید.

 

 ۱۰ تفریح نابی که در سفر به جیپور می‌توانید انجام دهید 

 راجستان


۸- بنارس ، اوتار پرادش

بعید است کسی اهل سفر باشد و نام واراناسی در اوتار پرداش به گوشش نخورده باشد. اگر از آن‌ها هستید که دوست دارید در شهری باشید که امکان دیدن مراسمات مذهبی هندوها به شکل قدیمی خود را داشته باشید، بتوانید از زیبایی‌های تاریخی هند دیدن کنید و خود را درون کارگاه‌های هنری، موسیقیایی و فعالیت‌هایی همچون یوگا و ماساژ سنتی ببینید؛ حتما واراناسی (بنارس) را برای سفر خود انتخاب کنید. این شهر مذهبی جایی بسیار امن برای هر نوع مسافری است و در کنار نقاط تاریخی متعددی که دارد، بعضی بخش‌های طبیعی آن نیز برای گردشگران می‌تواند جذاب به نظر بیاید.

 

  ۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند 

اوتار پرادش


۹- alappuzha، کرالا

این شهر با نام "ونیز شرق" معروف است. شهری کوچک که با توجه به سرسبزی جذابی که دارد و کانال‌های آبی و همچنین سواحل فوق‌العاده‌اش سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. آلاپوزا از نظر جاذبه‌های گردشگری یکی از غنی‌ترین شهرهای کرالا به حساب می‌آید، جایی که شما می‌توانید در چندین رودخانه و البته تالاب‌های پر پیچ و خمش گردش کنید، از فعالیت‌های متنوع تفریحی آن لذت ببرید و به معنای کلمه، سفری فوق‌العاده دلچسب را تجربه نمایید.

 

 آلاپوزا

۲۵ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران