فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید

جاذبه‌های گردشگری هند
فستیوال ناوراتری را در این شهرهای هند جشن بگیرید

ناوراتری فستیوال مهمی در هند به شمار می‌آید که طی ۹ روز برگزار شده و در دهمین روز مردم این سرزمین با جشن دو صحرا این فستیوال طولانی را به پایان می‌برند. اگر چه کلیت این فستیوال به داستان پیروزی خیر بر شر بر می‌گردد، اما این جشن بزرگ در هر منطقه از هند به شیوه‌ای متفاوت برگزار می‌شود. در بعضی مناطق مردم را می‌بینید که در حال دعا و نیایش هستند و در جایی دیگر مردم را در حال برپایی جشن‌های رقص و موسیقی مشاهده خواهید کرد. این فستیوال از ۹ اکتبر آغاز می‌شود، پس اگر امسال قصد سفر با تور هند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا پیشنهادات ما در مورد ناوراتری را بخوانید تا ببینید بهترین نقاط برای دیدن این جشن زیبا، کجاست.

 


کلکته


رفتن به غرب بنگال برای دیدن کلکته‌ای که غرق این فستیوال است یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها در زمان ناوراتری است. تندیس‌های بزرگ "ما دورگا" گل آذین می‌شوند و مردم زیادی با دسته‌های بزرگ گل به پای این تندیس‌ها آمده و به دعا و نیایش می‌پردازند. در کلکته واسطه پیروزی "ما دورگا" بر موجودی که نه خدا و نه آدمی می‌توانست آن را شکست دهد، این جشن را بر پا می‌کنند و به همین دلیل است که همه پای تندیس‌های این الهه جمع می‌شوند. البته تنها بخشی از این جشن بزرگ مربوط به مراسمات مذهبی است و بیشتر ساعت‌های روز بساط جشن و پایکوبی به راه خواهد بود.

 

 برای گذراندن شبی در زیر آسمان پرستاره هند، کدام مقصد را انتخاب کنیم؟ 

 

 

 کلکته

 


احمدآباد


یکی از بخش‌های اصلی فستیوال ناوراتری در احمد آباد، رقص‌های محلی این خطه با نام گابرا است. مراسم رقصی بسیار طولانی با نفرات زیاد که با آن لباس‌های رنگارنگ جلوه‌ای بی‌نهایت زیبا پیدا می‌کند. آواز خوانی، پخت غذا و تقدیم گل به تندیس‌ها از دیگر بخش‌های این فستیوال در احمد آباد است. در این منطقه کل ناوراتری به سه بخش تقسیم شده است، بخشی از آن به خاطر قدرتی که دورگا به دست آورده، بخشی به پاس الهه لاکشمی و در نهایت در مدح الهه خرد ساراواتی.

 

 

 احمدآباد

 


واراناسی


واراناسی از نظر مراکز هندو و همچنین مردمی که در آن زندگی می‌کنند، شهری بسیار مذهبی محسوب می‌شود که بسیاری از جشن‌های مختلف هندو به شکلی جدی در آن جشن گرفته می‌شود. شمع‌ها و مشعل‌های معابد در ایام ناوراتری روشن می‌شود و صدای آوازهای رمچاریتمن برای ده روز قطع نخواهد شد. شهر به طور کلی در جشن و شادی پیروزی خیر در برابر شر فرو می‌رود و مردم با لباس‌های رنگارنگی که به تن دارند، جلوه‌ای جذاب به این منطقه در اوتار پارادش می‌دهند.

 

 تمام چیزی که باید از مثلث طلایی محبوب‌ترین تور هند بدانید

 

 

 واراناسی

 


مایسور


یکی از مهم‌ترین دلایلی که در ایام ناوراتری باید در کارناتکا باشید، دیدن قصر پادشاهی میسوره است که در این ایام به طور کامل چراغانی می‌شود به شکلی که جلوه‌ای رویایی پیدا کرده و هیچگاه از ذهن بیننده خارج نمی‌شود. بسیاری از خوانندگان مطرح هندی در این زمان به این منطقه آمده و کنسرت‌های باشکوه برگزار می‌کنند و گردشگران بی‌شماری با توجه به تمام این دلایل، عازم سفر به کارناتکا می‌شوند. کاروان‌های بزرگ و دیدنی با فیل و شتر و اسب و همچنین نمایش‌های بسیار جذاب، از بخش‌های دیگر فستیوال بزرگ ناوراتری در مایسور است.

 

 

 مایسور

 


بمبئی


برای اینکه تمام جشن‌های مختلف را در قالب یک جا تماشا کنید، باید به بمبئی بروید! مدل‌های متفاوتی از رسومات در این شهر به صورتی خیلی جالب و در یک هارمونی جذاب برگزار می‌شود. از رقص و موسیقی تا کاروان‌های جذاب و بزرگ و آتش‌بازی‌های با شکوه. بسیاری از مردم تندیس‌های خود را در این روز به خیابان می‌آورند و در خیابان نیز تندیس‌های بزرگ با آتش بازی‌های بسیار بزرگ نمایش داده می‌شوند.

 

 جذاب‌ترین محله‌های بمبئی که تصویرتان را از هند عوض می‌کند

 

 

 بمبئی

 


دهلی


در دهلی دو رسم مهم پاس داشته می‌شود. یکی برگزاری مراسمات رسم و موسیقی گاربا است و دیگری نمایش عروسک‌های غول پیکر رامللا. از مراسمات رقص با لباس‌های رنگارنگ که برایتان گفتیم، در مورد رامللا نیز باید گفت این نمایش‌ها که در چندین و چند نوبت به وسیله تیم‌های مختلف در شهر برپا می‌شود، عروسک‌های غول پیکری هستند که روایتی از نبرد خیر و شر و پیروزی راوانا و ما دوگرا را به نمایش می‌گذارد. دهلی نیز از آن جاهایی در هند است که هنگام ناوراتری گردشگران زیادی به واسطه جو مفرحش به آن سفر می‌کنند.

 

 ۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در دهلی که چشم‌اندازی زیبا از این شهر به شما ارائه می‌دهد

 

 

 دهلی

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران