ارزان ترین و گران ترین شهرهای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
ارزان ترین و گران ترین شهرهای هند

هند، سرزمینی اسرارآمیز است که قبل از تلاش اسکندر مقدونی برای فتح آن، توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود. این کشور همه نوع جذابیتی را ارائه می‌دهد: از رودخانه‌ها و کوه‌ها گرفته تا گونه‌های بی پایان گیاهان و جانوران. در حال حاضر، این کشور به ۲۹ ایالت تقسیم شده است که هر کدام سبک، فرهنگ و ویژگی‌های زندگی خاص خود را دارند.

اگر به دنبال ارزان ترین شهرهای هند هستید که بتوانید با کمترین هزینه همراه خانواده‌تان در آنجا اقامت کنید، یا گران ترین شهرهای هند را برای برخورداری از اقامت و امکاناتی لاکچری جستجو می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

آشنایی با ارزان ترین شهرهای هند

بیایید در سفر با تور هند، سری بزنیم به برخی از مناطق و شهرهای این کشور که مناسب سفرهای کوله گردی و ارزان بوده و شرایطی عالی را برای بودجه‌های پایین ارائه می‌دهند:

تیرووانانتاپورام

در ابتدای گشت و گذار در میان ارزان ترین شهرهای هند، سری می‌زنیم به Thiruvananthapuram  که پایتخت ایالت کرالا بوده و هزینه‌های پایینی را برای افرادی که مایل به بازنشستگی و زندگی آرام و ساده هستند رقم می‌زند. و البته مرکز اصلی فناوری اطلاعات در این شهر، آنرا به انتخاب مناسبی برای جستجوی فرصت‌های شغلی بدل می‌کند.

در عین حال در این شهر می‌توانید از زندگی با کیفیت خوب، انتخاب مدرسه و امکانات تحصیلی مناسب برای فرزندانتان، رفت و آمدهای کوتاه مدت و تعامل اجتماعی بالا برخوردار شوید. این شهر بر روی تپه‌ها ساخته شده و مناظری زیبا از گات‌های غربی و دریای عرب ارائه می‌دهد که روزهایی شاد و مفرح را برای شما و عزیزانتان به ارمغان می‌آورند.

عکس: travelcenter.uk

 

ناگپور

شهر در حال توسعه Nagpur، در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. ناگپور، یکی از ده شهر برتر هند برای زندگی بوده و دارای فرودگاه‌های بین المللی و اتصال ریلی به هر کدام از ایالات هند است. اگر به دنبال ارزان ترین شهرهای هند برای اهداف بازنشستگی ضمن برخورداری بهتر از موسسات سلامتی هستید، اقامت در این شهر را توصیه می‌کنیم. خوشبختانه، ناگپور امکانات بهداشتی خوبی را به شهروندانش ارائه می‌دهد. هزینه املاک و مستغلات نسبت به سایر شهرهای مشابه ارزان‌تر بوده و این امر، آنرا به شهری مقرون به صرفه بدل کرده است.

بنگلور

Bangalore، شهری است که اکثر مردم به دلیل مشاغل فناوری اطلاعات به آنجا نقل مکان می‌کنند. این شهر اغلب "دره سیلیکون هند" نامیده می‌شود، زیرا خانه بسیاری از شرکت‌های فناوری است. بعلاوه این منطقه، در طول سال آب و هوای خنک‌تری را تجربه می‌کند.

اینجا یکی از ارزان ترین شهرهای هند است، نه تنها از نظر قیمت املاک و مستغلات، بلکه از نظر مواد غذایی. به طوری که با هزینه‌ای کمتر از ۳۰ روپیه، می‌توان از یک وعده غذایی سالم و مناسب برخوردار شد.

حیدرآباد 

بی شک، شهر مرواریدها را می‌توان در شمار ارزان ترین شهرهای هند دانست. اینجا کانون فناوری اطلاعات هند بوده و بسیاری از استارت آپ‌های جدید را در خود جای داده که به بازار کار و رونق اقتصاد کمک می‌کنند. بعلاوه شرایط زندگی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مقرون به صرفه‌ای را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. میزان جرم و جنایت در حیدرآباد پایین بوده و آب و هوای آن در تمام طول سال دلپذیر است. اینجا برای افرادی که مایلند زندگی جدید خود را در مکانی جدید شروع کنند، یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود.

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

عکس: entrepreneur.com

 

ایندور

Indore به دلیل تمیزی درجه یک، استانداردهای ایمنی، صحنه‌های فرهنگی متنوع، غذاهای بهشتی و فرهنگ آشپزی غنی، از بهترین گزینه‌ها برای برخورداری از یک زندگی راحت و مقرون به صرفه محسوب می‌شود. این کلان شهر بعنوان یکی از ارزان ترین شهرهای هند، مسکن ارزان و حمل و نقل‌ با هزینه‌ای پایین را ارائه می‌دهد و حتی یک فرد با بودجه محدود نیز می‌تواند از زندگی در آن لذت ببرد.

کلکته

در کلکته که بعنوان "پایتخت فرهنگی هند" نیز شناخته می‌شود، برخی از محله‌های مجلل را خواهید یافت که جزو گران‌ترین محله‌ها برای زندگی هستند، در حالی که برخی دیگر در مشار کم‌ هزینه‌ترین محله‌ها محسوب می‌شوند.

بخش کم هزینه این شهر، مکانی ایده آل برای زندگی کسانی است که به دنبال استانداردهای بالای زندگی با قیمت پایین هستند. غذاهای خیابانی هند، مسکن و پوشاک ارزان، کلکته را به یکی از ارزان‌ ترین شهرهای هند برای زندگی بدل کرده است. علاوه بر این، برای حمل و نقل نیز جای نگرانی نیست، زیرا ترامواها به طور یکپارچه در سراسر شهر و با هزینه بسیار پایین کار می‌کنند و خدماتشان را ارائه می‌دهند.

عکس: matadornetwork.com

 

وادودارا

Vadodara، شهری در گجرات است. این شهر کوچک و جمع و جور، شرایط یک زندگی راحت را فراهم می‌کند. بعلاوه اینجا، خانه چندین شرکت بزرگ است و علاوه بر اینها، وادودارا نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و نزدیک به مناطق بزرگ شهری واقع شده است. همچنین می‌توان گفت که وادودارا نه تنها در شمار ارزان ترین شهرهای هند برای زندگی است، بلکه فرهنگ، تاریخ و غذای غنی را نیز ارائه می‌دهد.

جیپور

جای تعجب است که شهر صورتی هند نیز در شمار ارزان ترین شهرهای هند آورده می‌شود، اما حقیقت دارد! از هزینه‌های زندگی گرفته تا گزینه‌های حمل و نقل، جیپور چیزهای زیادی برای ارائه به افراد با بودجه‌های پایین دارد. گفتنی است اینجا پایتخت ایالت سلطنتی راجستان بوده و به دلیل میراث و فرهنگ غنی‌اش، یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران تور هند به شمار می‌آید. در ادامه پیشنهاد می کنیم مقاله ۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور را نیز در این رابطه مطالعه کنید.

چندیگار

Chandigarh، یک گزینه فوق العاده برای افرادی است که به دنبال کاهش هزینه‌هایی زندگی در دوران پس از بازنشستگی هستند. این شهر، شگفت انگیزترین آب و هوا را در تمام طول سال دارد! بعلاوه در مقایسه با ارزان ترین شهرهای هند، آلودگی بسیار کمتری دارد.

از طرفی این شهر، امکانات بهداشتی و پزشکی و امکانات زیرساختی قابل تحسینی را ارائه می‌دهد و اجاره‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند. بنابراین، از هر نظر، چندیگار یکی از ارزان ترین مناطق کشور است که می‌توانید در آن بازنشسته شوید و زندگی آرامی داشته باشید!

 

معرفی ۹ شهر محبوب ساحلی در هند

عکس: peopleplaces.in

 

معرفی گران ترین شهرهای هند

اگر دغدغه مالی ندارید و می‌توانید بدون حساب و کتاب از سفر و زندگی در هند لذت ببرید، می‌توانید امکانات سطح بالا را درشهرهای زیر جستجو کنید:

بمبئی

بمبئی، ثروتمندترین شهر کشور و یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است و بیشترین تعداد میلیونرها و میلیاردرها را در بین تمام شهرهای هند در خود جای داده است. در مقایسه با سایر شهرهای کشور، بمبئی بالاترین هزینه زندگی را به ساکنانش تحمیل می‌کند. املاک مسکونی و تجاری گران قیمت، یکی از عوامل اصلی تبدیل شدن آن به یکی از گران ترین شهرهای هند هستند. گفتنی است بمبئی در کونکان در ساحل غربی هند قرار دارد و دارای یک بندر طبیعی عمیق است.

دهلی نو

دهلی نو با مساحت ۴۲.۷ کیلومتر مربع، در اوایل قرن بیستم در کنار "دهلی قدیم" ساخته شد و اکنون بخشی از شهر بزرگ‌تر دهلی را تشکیل می‌دهد.

دهلی نو، پرجمعیت بوده و ارزش زمین آن بالاست. این منطقه، روز به روز تعداد بیشتری از مردمان محلی و گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند و به ندرت کسی را در این  رابطه ناامید می‌کند. علاوه بر این، گزینه‌های اجاره‌ای گران‌ قیمت شهر، زندگی در این منطقه را برای مردمان چالش برانگیز کرده‌اند.

عکس: umultirank.org

 

پونه

Pune بعد از بمبئی، دومین شهر بزرگ ایالت ماهاراشترا است و از نظر رشد اقتصادی و صنعتی، شهر مهمی به شمار می‌آید.

این شهر بزرگ که در منطقه ماهاراشترا در غرب هند واقع شده، در سال ۲۰۲۳، بعنوان یکی از گران ترین شهرهای هند برای زندگی شناخته شد. هزینه غذا در پونا، با سایر شهرهای بزرگ برابری می‌کند.

گذشته تاریخی غنی پونا که زمانی مرکز قدرت امپراتوری ماراتا بود، آنرا به پایتخت فرهنگی ماهاراشترا تبدیل کرده است. پونا که بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها را در خود جای داده، بعنوان یک مقصد آموزشی معتبر نیز در نظر گرفته می‌شود و لقب "آکسفورد شرق" را کسب کرده است. این منطقه در سال‌های اخیر، با رشد شرکت‌های فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی و خودرو، بعنوان یک مرکز استارت آپ جدید ظهور پیدا کرده است. این شهر همچنین به دلیل فعالیت‌های فرهنگی مانند موسیقی کلاسیک، تئاتر، ورزش و ادبیات شهرت دارد.

چنای

و در نهایت، سری می‌زنیم به Chennai که هر چند در مقایسه با شهرهای فوق چندان گران قیمت نیست، اما این واقعیت که افراد زیادی به آنجا نقل مکان می‌کنند، هزینه زندگی را بالا می‌برد و به نوعی در فهرست گران ترین شهرهای هند از آن یاد می‌شود. در نتیجه، قیمت تمام شده کالا و املاک و مستغلات روزانه در این شهر در حال افزایش است. گفتنی است چنای در ساحل کوروماندل در امتداد خلیج بنگال واقع شده و از آب و هوای گرم و مرطوب برخوردار است.

جالب است بدانید از اواخر دهه ۱۹۹۰، توسعه نرم افزار و تولید الکترونیک، بخش عمده‌ای از اقتصاد چنای را تشکیل داده است. پارک‌های فناوری متعددی که بسیاری از شرکت‌های خارجی در آن دفاتری دارند، در سراسر شهر یافت می‌‌شوند. سایر صنایع عمده در این منطقه عبارتند از ساخت خودرو، لاستیک، کود، چرم، سنگ آهن و منسوجات پنبه‌ای. بعلاوه، یک پالایشگاه نفت نیز در چنای وجود دارد.

 

یک روز آرام در ساحل پالولم شهر گوا

عکس: tourist-destinations.com

 

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران