محبوب‌ترین غذاهای محلی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
محبوب‌ترین غذاهای محلی در هند

هند یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است. هند با توجه به جمعیت بالای آن دارای اقوام مختلف با فرهنگ‌های متفاوت می‌باشد. همان طور که در کشور خودمان نیز شاهد هستیم غذای محلی مربوط به خود را دارد. این مسئله باعث شده که کشور هند دارای غذاهای متنوع مخصوص به خود باشد که بسیار لذیذ هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی غذاهای هندی تند بودن آن است. هندی‌ها در غذاهای خود از ادویه‌های منحصر بفردی استفاده می‌کنند و غذاهای آن‌ها طعم و عطر خاصی دارند. در این مقاله به معرفی انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه هندی خواهیم پرداخت. به شما عزیزانی که قصد دارید با تور هند سفر کنید و یا می‌خواهید به یک رستوران هندی بروید توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

چوله Chole

یکی از معروف‌ترین غذاهای هندی چوله یا کاری نخود است. چوله غذایی بسیار ساده و خوشمزه است که از سبزیجات و برپایه نخود تهیه می‌شود. چوله از ترکیب نخود، پیاز، سیر و سس زنجبیلی درست می‌شود. طرز تهیه ساده چوله و طعم لذیذ آن این غذا را به غذایی لذیذ و محبوب در جهان تبدیل کرده است. امتحان این غذای خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آلو گوبی Aloo Gobi

آلو گوبی یکی دیگر از غذاهای معروف و خوشمزه هندی است. آلو گوبی غذایی بر پایه سیب زمینی و گل کلم به همراه سیر، زنجبیل، پیاز، گوجه و زیره سبز می‌باشد که با ادویه‌های منحصربفرد و خوش عطر و طعم هندی، مزه‌دار شده است. این غذا در عین سادگی بسیار خوشمزه است. اگر فردی گیاه‌خوار هستید و به دنبال غذایی متفاوت و لذیذ بر پایه سبزیجات می‌گردید، حتما آلو گوبی را امتحان کنید.

 

معرفی بهترین بازارهای غذا در دهلی

چیکن تیکه ماسالا Chicken Tikka Masala

چیکن تیکه ماسالا یکی از غذاهای پرطرفدار چینی در سطح بین المللی است که در کشور هند نیز محبوبیت بالایی دارد. به طوری که به یکی از غذاهای محلی این کشور تبدیل شده است. این غذای خوشمزه از گوشت مرغ تهیه می‌شود. طرز تهیه چیکن تیکه ماسالا به این صورت است که پوره گوجه فرنگی را له و همراه سیر و پیاز و ادویه‌هایی مانند زنجبیل و فبفل چیلی آماده می‌کنند. سپس تکه‌های گوشت مرغ را در آن قرار می‌دهند تا با پوره گوجه فرنگی بپزد و طعم آن را به خود بگیرد. چیکن تیکه ماسالا دارای قطر و طعم بی‌نظیری است که از استفاده از ادویه‌های خوش عطر هندی نشات می‌گیرد. در هرجای دنیا که به یک رستوران هندی رفتید حتما این غذای لذیذ را امتحان کنید.

روگان جوش Rogan Josh

روگان جوش از معدود غذاهای هندی است که با گوشت بره‌ تهیه می‌شود. بیشتر غذاهای هندی برپایه سبزیجات هستند. بنابراین اگر شما سبزیجات دوست ندارید، روگان جوش انتخاب مناسبی است و مطمعنا طعم آن را خواهید پسندید. روگان جوش را با نام روغن گوشت هم می‌شناسند. این غذا رنگی قرمز دارد که به دلیل استفاده از فلفل چیلی در این غذا است. در روگان جوش برای خوش طعم و عطر کردن گوشت از ادویه‌هایی مانند هل، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود. در روگان جوش برای جلوگیری از تند شدن زیاد ناشی از فلفل چیلی، از خامه استفاده می‌کنند که هم تندی غذا را تا حدی می‌گیرد و هم طعم آن را مطلوب می‌کند. روگان جوش را می‌توان با برنج یا نان خورد.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

مرغ کره ‌ای Butter Chicken

مرغ کره‌ای را می‌توان جز پرطرفدارترین و محبوب‌ترین غذاهای هندی در سراسر دنیا دانست. مرغ کره‌ای به طور حتم در تمام رستوران‌‌های هندی چه در خود هند و چه در دیگر رستوران‌های هندی در سایر کشورها پخت خواهد شد. طعم و عطر این مرغ خوشمزه به دلیل استفاده از ادویه کاری است. البته در کنار ادویه کاری از زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل و پوره گوجه فرنگی در تهیه این غذا استفاده می‌شود. مرغ کره‌ای را معمولا با عدس، سالاد و نان سرو می‌کنند. با توجه به درخواست و سلیقه شما این غذا به صورت گریل، کبابی و یا سرخ شده تهیه می‌شود.

پالک پنیر Palkak Paneer

در این غذا از نوعی پنیر مخصوص به اسم پنیر کاتیج استفاده می‌شود. پالک پنیر مانند اغلب غذاهای هندی، جزو غذاهای گیاهی است و می‌تواند یک وعده خوشمزه و مقوی برای افراد گیاهخوار باشد. پالک گنیر از مخلوط کردن اسفناج با تکه‌های پنیر به همراه ادویه‌های هندی تهیه می‌شود. پالک پنیر با نان سرو می‌گردد. اگر به دنبال غذایی رژیمی و خوشمزه هستید پالک پنیر را در سفر خود به هند از دست ندهید.

چیکن تندروی Tandoori Chicken

همانطور که از اسم این غذا پیدا است، چیکن تندروی از گوشت مرغ تهیه می‌شود. چیکن تندروی دارای طعم و مزه بسیار لذیذ و پرطدفدار است به طوری که در منوی اصلی همه‌ رستوران‌های هندی در کل دنیا قرار دارد. برای تهیه این غذای محبوب و خوشمزه مرغ را به همراه ماست و ادویه‌های هندی مانند فلفل چیلی، زنجلیل، زیره و ... طعم‌دار می‌کنند و آن را در تنور هیزمی می‌پزند. طعم خوب این غذا که از ادویه‌های هندی است با دود ناشی از هیزم ترکیب شده و یک غذای دودی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد. در سفر به هند و یا هنگام رفتن به یک رستوران هندی حتما این نوع مرغ عالی و خوشمزه را امتحان کنید.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

داهی وادا Dahi Vada

داهی وادا جزو میان وعده‌های پرطرفدار هندی است که نه تنها مورد علاقه خود هندی‌ها است بلکه‌ طرفداران زیادی نیز در دیگر کشورها دارد. داهی وادا ترکیبی از عدس خرد شده به همراه ماست و ادویه‌های هندی است. داهی وادا یک میان وعده مقوی بوده که تا چندین ساعت می تواند شما را سیر نگه دارد.

کوفته مالایی Malai Kofta

کوفته مالایی هم جز غذاهای محبوب هندی به ‌شمار می‌رود. این غذا مانند بسیاری از غذاهای هندی برپایه سبزیجات است. در کوفته مالایی، کوفته‌ها در یک سس غلیظ قرار داده می‌شوند. این کوفته‌ها از سیب زمینی، نخود، لوبیا، هویج، ذرت شیرین و پنیر به همراه ادویه‌های هندی تهیه می‌شوند. این غذا به همراه نان و یا برنج سرو می‌شود. شما می‌توانید این غذا را در بسیاری از رستوران‌های هندی پیدا کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

دال گوشت Daal Gosht

اگر غذاهای گوشتی و البته تند را ترجیح می‌دهید دال گوشت حتما مورد علاقه شما خواهد بود. دال گوشت جزو غذاهای انگشت شمار هندی است که از گوشت قرمز تهیه می‌شود. در این غذا تکه‌های گوشت به همراه عدس و سبزیجات و ادویه، بخصوص انواع فلفل پخته می‌شود. دال گوشت جز غذاهای بسیار تند هندی بوده که بسیار مقوی است. شما می‌توانید این غذا را به همراه سالاد میل کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

 

معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی

۲۷ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران