خوشمزه‌‌ترین غذاهای هند

جاذبه‌های گردشگری هند
خوشمزه‌‌ترین غذاهای هند

خوراکی‌های خوشمزه یک شهر یا کشور یکی از جدانشدنی‌ترین تجربیات یک سفر است. به همین خاطر است که می‌بایست تک‌تک غذاهای هند را مزه کنید. از آنجایی که طعم تند غذای هندی ممکن است برای شما کمی عجیب و دور از انتظار به نظر برسد، سعی کنید در انتخاب رستوران و غذای موردنظرتان کمی دقت کنید.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای هند

غذای هندی قبل از هر چیز نشان‌گر فرهنگ این کشور است. هر چند در هند، غذای هر شهر و منطقه‌ای متناسب با عقاید، ذائقه و مواد اولیه مخصوص در همان جا پخته می‌شوند و کمی با دیگر مناطق متفاوت است. هند مهد تاریخ و پر از مکان‌های خاص و جاذبه‌های گردشگری است که ارزش دیدن دارند. در گشت‌وگذارهای تور هند با انواع فرهنگ‌ها، دین‌ها و زبان‌ها آشنا خواهید شد. توصیه می‌کنیم از هر شهری که دیدن می‌کنید، غذاهای سنتی و محلی آنجا را هم حتما امتحان کنید. چرا که مزه مخصوص آن خوراک را در جای دیگر پیدا نخواهید کرد. مخصوصا غذاهای محلی هند در هر منطقه که به خاطر دستور پخت و مواد اولیه آنها در کشورهای دیگر پخت نمی‌شوند. در ادامه لیستی از خوشمزه‌ترین غذاهای هندی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

رستوران‌های عاشقانه گوا برای یک ماه عسل رویایی

 eligasht.com

 

بریانی‌، اصیل‌ترین غذای هند

بریانی یکی از اصلی‌ترین و لذیذترین غذاهای هند است که از برنج، گوشت، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ درست می‌شود و گاهی به همراه یک نوع کاری سرو می‌شود. ادویه‌های به کار رفته در این غذای هندی آن را بسیار خوش‌طعم و تند می‌کند. برخی آن را به همراه مخلوطی از ماست، پیاز و فلفل سبز می‌خورند. ممکن است اسم بریانی هند را با نوعی غذای گوشتی محلی که مخصوص شهر اصفهان و نام آن بریان است اشتباه بگیرید. اما این نوع خوراک از گوشت پخته چرخ شده به همراه جگر سفید درست می‌شود که با دوغ و ریحان نوش جان می‌شود.

indiancurryhouse.com.sg

 

کاری، از غذاهای محبوب هندوستان

خوراک کاری یکی دیگر از غذاهای هند است که میان گردشگران نیز بسیار محبوب است. این غذای هندی خوشمزه با دستورهای متنوعی درست می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. کاری در انواع مختلف با هر موادی که تصور کنید، تهیه می‌شود. به عنوان مثال کاری مرغ از پرطرفدارترین‌ها میان گوشت‌خوارهاست. کاری بادمجان با مزه ترش و تند فوق‌العاده‌اش موردعلاقه سبزی‌خوارها و وجترین‌هاست. هر کدام از این کاری‌ها هم به تنهایی غذا محسوب می‌شوند و هم در کنار غذاهای دیگر مانند بریانی هم سرو می‌شوند. این غذای عالی را هم با برنج و هم با نان می‌توان خورد. هندی‌ها خودشان خوراک کاری را با نانی به نام چاپاتی می‌خورند.

 

رستوران‌های با ستاره میشلن در هند

 sukhis.com

 

چیکن تندوری، مرغ تنوری معروف هندوستان

از معروف‌ترین غذاهای هند که در منوی رستوران‌ها می‌بینید، چیکن تندوری را می‌توان نان برد. مخصوصا در سفر به دهلی می‌بایست این غذای خوش طعم را سفارش داده و امتحان کنید. چیکن تندوری از مرغ مزه‌دار شده با ماست و ادویه‌های مخصوص هندی تهیه می‌شود که برای پختن در تنورهای هیزمی قرار می‌گیرند و با توجه به سلیقه افراد با نان یا برنج سرو می‌شود. این غذای هندی خوشمزه را تقریبا در همه نقاط این کشور می‌توان پیدا کرد. البته علاوه بر هند، مرغ تندوری در کشورهای دیگری همچون پاکستان نیز با کمی تفاوت پخته می‌شود و شما می‌توانید مزه آن را در جاهای مختلفی بچشید.

 cdn.tasteatlas.com

 

مرغ کره‌ای

اصلیت مرغ کره‌ای مربوط به کشور هندوستان است و نه تنها در هند بلکه در دیگر کشورها هم جز غذاهای پرطرفدار به حساب می‌آید. . این غذای خوش‌طعم و عطر مثل هر غذای هندی دیگری با ادویه‌های متنوعی طبخ می‌شود، پودر کاری، زنجبیل، گشنیز، پودر فلفل قرمز، زیره سیاه، هل، دانه فلفل و نمک از ادویه‌هایی هستند که برای پختن این غذا به کار می‌روند و آن را لذیذ می‌کنند. در سنتی‌ترین حالت تهیه مرغ کره‌ای، آن را در تنور می‌پزند و با برنج مخصوص هندی سرو می‌کنند. هر چند در سال‌های اخیر این غذا را کبابی یا گریل کرده و در کنار آن عدس سیاه یا نان و سالاد می‌گذارند. مرغ کره‌ای از پرفروش‌ترین غذاهای هند در رستوران‌ها به شمار می‌رود.

 

۹ رستوران محبوب آگرا را بشناسید

 wikipedia

 

چیکن تیکه ماسالا، غذایی پرادویه از سرزمین هند

به ترکیبی از ادویه‌های خوش طعم هندی ماسالا گفته می‌شود. به همین خاطر چیکن ماسالا مرغی است پرادویه که از خوشمزه‌ترین غذاهای هند محسوب می‌شود. چیکن تیکه ماسالا به عنوان یک غذای هندی معروف با ادویه‌های فراوان و مخصوص هندی مزه‌دار می‌شود. به این صورت که تکه‌های مرغ را درون سس مخصوصی که از گوجه‌فرنگی، ادویه و فلفل قرمز می‌خوابانند و پس از ۱۰، ۱۲ ساعت آن را می‌پزند.

afeliaskitchen.com

 

خوراک چوله، کاری نخود هندی

خوراک چوله یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای هند، به نوعی کاری نخود است. این غذای هندی برای سبزی‌خوارها یا همان وجترین‌ها غذای بسیار مناسبی به حساب می‌آید. علاوه بر اینکه مردم هند خود بیشتر از سبزیجات در وعده‌هایشان استفاده می‌کنند. طرز پخت چوله بسیار آسان است. به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین مردم و همچنین گردشگران دارد. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده چوله آرد نخود، ادویه‌های هندی و فلفل است.

 

بهترین رستوران‌های ژاپنی در دهلی

onegreenplanet.org

 

روگان جوش، لذیذترین غذای هند

روگان جوش جزو دسته لذیذترین غذاهای هند حساب می‌شود. حتی اگر هر غذایی را دوست نداشته باشید، روگان جوش احتمالا گزینه مناسبی برای شما در انتخاب از منوی یک رستوران هندی خواهد بود. ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا گوشت بره است که با فلفل قرمز طعم‌دار شده و سپس به خامه مخصوصی آغشته می‌شود تا تندی بیش از حد آن زیاد احساس نشود. این غذا با توجه به سفارش مشتری می‌تواند با برنج یا نان سرو شود.

img.taste.com.au

 

آلو گوبی 

آلو گوبی  یک غذای فوق‌العاده برای گیاه‌خواران است و متفات‌ترین غذاهای هند به شمار می‌رود. در این غذا تکه‌های درشت گل کلم و سیب‌زمینی با سیر و ادویه‌های مخصوصی مزه‌دار شده و پخته می‌شود. در هند، آلو به معنی سیب‌زمینی و گوبی به معنای گل کلم است که به عنوان یک غذای جانبی مثل پیش غذا یا میان‌وعده ، کاری و سرخ‌کردنی گل‌کلم شناخته شده است. این غذا به جز هند در چین نیز شهرت داشته و گل کلم ترد با پوشش خمیری است که در تابه سرخ شده و در یک سس تند، اومامی، مرزه و گیاهان دیگر، ادویه‌ها، سس سویا و سس گوجه‌فرنگی مزه‌دار می‌شود.

grantourismotravels.com

 

پالک پنیر 

طعم پالک پنیر شاید با چیزی که ما از مزه پنیری بودن یک غذا تصور می‌کنیم متفاوت باشد. برای تهیه این غذای هندی اسفناج پخته ‌شده را با تکه‌های پنیر مخلوط می‌کنند تا طعم خوشمزه‌ای به خود بگیرد و آن را به همراه نان سرو می‌کنند.

 

بهترین رستوران‌های بمبئی

saveur.com

 

داهی وادا 

در لیست معروف‌ترین غذاهای هند، داهی وادا را می‌توان به عنوان یک میان وعده خوب نوشت که شباهت زیادی به خوراک لوبیا چیتی دارد. همان طور که بسیاری از ایرانی‌ها عاشق این غذا هستند، در سفر خود با تور هند، خوردن یک پرس خوراک داهی وادای تند می‌تواند روزتان را بسازد و تا چند ساعت سیر نگهتان دارد.

cravecookclick.com

 

دال گوشت 

دال گوشت نوع دیگری از غذاهای هند است که از گوشت تکه شده به همراه سبزیجات و عدس درست می‌شود و تند است. به همین دلیل وقتی این غذا را با سالاد بخورید بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد. معمولا حجم این غذا زیاد است و بهتر است در خوردن آن با کسی شریک شوید و یا به هنگام سفارش حسابی گرسنه باشید.

 foodfusion.com

 

کورما

کورما یکی دیگر از معروف‌‌ترین غذاهای هند است که با گوشت مرغ یا گاو پخته می‌شود. این غذا را معمولا همراه با سبزیجات مخصوص در سس کاری با طعم ملایم که از ترکیب خامه، نارگیل، بادام و ادویه‌ آماده می‌شود، طبخ می‌کنند. این غذا باید روی حرارت کم پخته شود تا غذایی با مزه‌ای دلپذیر و خوشمزه را تجربه کنید.

 

معرفی جدیدترین رستوران‌های دهلی

 img.taste.com.au

 

کوفته مالایی 

کوفته مالایی از معروف‌ترین غذاهای هند است که برخلاف انتظار شما از کوفته، هیچ خبری از گوشت در آن نیست. این کوفته برای گیاهخواران بسیار مناسب بود و می‌توانید با سفارش این غذا در رستوان با بشقابی از سبزیجات روبه‌رو شوید. کوفته مالایی بیشتر از اینکه تند باشد کمی شیرین‌مزه است و از سیب‌زمینی، بادام هندی، کشمش، فلفل، شکر، زیره، هل، تخم‌مرغ، پودرسیر، بادام زمینی، خامه و پودر کاری درست می‌شود.

thestatesman.com

 

خوراک ویندالو

خورشت یا خوراک ویندالو یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای هند است. این غذا را در منوی همه رستوران‌های هندی می‌توانید پیدا کنید. هر چند اگر می‌خواهید این غذا را امتحان کنید باید جزو افراد تندخور باشید و تحمل تندی زیاد آن را داشته باشید. جالب است که بدانید، خوراک ویندالو ریشه پرتغالی دارد اما خوشمزه‌ترین نوع آن در هند پخته می‌شود. برای تهیه این غذا گوشت گوسفند یا مرغ را در ترکیبی از سیر و سرکه خرما می‌خوابانند و پس از مزه‌دار شدن گوشت همراه با ترکیب این مواد و ادویه‌های مخصوص آن را در آب می‌پزند. ویندالو به نوع مدل سرو می‌شود. اگر به صورت آبدار باشد، آن را به عنوان خورشت در کنار برنج می‌آورند و اگر آب آن کشیده شود، یک وعده غذایی کامل است که می‌توان آن را به همراه نان و سالاد خورد.

177milkstreet.com

 

نان هندی، نانی اصیل که در کنار غذاهای هند سرو می‌شود

نان هندی یکی از خوراکی‌هایی است که در بین مردم هند و گردشگران محبوب است و شما می‌توانید به هنگام گردش، از این نان سنتی به عنوان میان وعده استفاده کنید. این نان به شکلی نازک در تنور پخته می‌شود و ترد است. علاوه بر آن می‌توان از سمبوسه به عنوان یکی دیگر از غذاهای هند مناسب برای میان وعده نام برد. سمبوسه‌ها در هند یک نوع نان پر شده و سرخ شده از سیب زمینی ادویه دار، پیاز، نخود فرنگی، عدس و گاهی اوقات گوشت بره‌، گوشت گاو یا مرغ هستند. البته برخی از آنها گیاهی و همراه با سس نعناع یا چاتنی هستند ماسالادوسا نیز نوع دیگری از نان است که شکل ظاهری شبیه به کرپ دارد اما طعم آن مثل سمبوسه ایرانی است.

 

۷ رستوران مشهور بمبئی در بین ستاره‌های بالیوودی

 lilluna.com

 

۱۱ دی ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 31 شهریور 1402)

نظرات کاربران