خوشمزه‌ترین غذاهای هند که تند نیستند

جاذبه‌های گردشگری هند
خوشمزه‌ترین غذاهای هند که تند نیستند

همه ما می‌دانیم که غذاهای محلی هند به تند بودن معروف هستند. به طوری که کمتر خوراکی را می‌توان در این کشور پیدا کرد که فلفل در آن استفاده نشده باشد. هر چند که غذاهای تند هند در بین بسیاری از افراد محبوب هستند اما در این میان کسانی نیز وجود دارند که اهل غذاهای تند نیستند. از همین رو تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله لیستی از غذاهای غیر تند هندی را گردآوری کرده و معرفی کنیم. پس چنانچه قصد سفر با تور هند را دارید اما نگران غذاهای تند آن هستید، بهتر است مطالب این مقاله را از دست ندهید. چرا که بر خلاف تصور عموم مردم در هند غذاهایی وجود دارند که تند نبوده و شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را نوش جان کنید.

 

 داهی بهات (کشک برنج) (Dahi Bhaat (Curd Rice))

مقاله خود را با معرفی داهی بهات آغاز می‌کنیم. این غذای بسیار خوشمزه بوده و جز گزینه‌های سالم برای سیر کردن شکم در هند محسوب می‌شود. این غذا بیشتر در ایالات جنوب هند پخته شده و با نام‌های داهی بهات، موسارانا، پروگو آنام و داددوجانام نیز شناخته می‌شود. داهی بهات دارای تنوع زیادی بوده و گردشگران می‌توانند انواع مختلفی از آن را در این کشور پیدا کرده و نوش جان کنند. به این صورت که برخی این غذای خوشمزه را با برگ کاری طعم‌دار می‌کنند. در حالی که برخی در دستور پخت آن از فلفل قرمز خشک، برگ گشنیز تازه و یا دانه‌های انار استفاده می‌کنند. ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین نوع داهی بهات در ماهاراشترا، هند تهیه می‌شود که برای طبخ آن از مخلوط نمک، شکر، کشک خانگی، یک قطره شیر سرد شده و برنج پخته شده استفاده می‌کنند.

  • محتویات اصلی: کشک، برنج پخته شده، نمک
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

معرفی بهترین بازارهای غذا در دهلی

 

مالای کوفتا (Malai Kofta)

این غذای موغلایی که عمدتاً در شمال هند خورده می‌شود یکی از معروف‌ترین غذاهای هندی است که می‌توانید بدون سوختن دهان بخورید. مالای کوفتا به شکل توپ‌های کوچک تهیه شده و در روغن داغ سرخ می‌شود. هنگام سرو نیز از خامه و مقداری آجیل استفاده می‌کنند که طعم و مزه‌ای فوق‌العاده خوشمزه به آن می‌بخشد.

  • محتویات اصلی: کرم خامه تازه، پنیر، بادام هندی، سبزیجات
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

ایدلی/دوسا/اوتاپام (Idli/Dosa/Uttapam)

Idli-Dosa-Uttapam که در سرتاسر هند خورده می‌شود، مورد بعدی از غذاهای غیر تند هند است که امروزه توانسته به محبوبیت جهانی دست یابد. این خوراکی خوشمزه نوعی برانچ محسوب می‌شود که می‌توان آن را به عنوان صبحانه دیرهنگام نوش جان کرد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این خوراکی از ترکیب سه بخش متفاوت تشکیل می‌شود. به این صورت که ایدلی یک خمیر بخارپز شده بوده، دوسا چیزی شبیه به کرپ است که در تابه برشته شده و اوتاپام همانند پنکیک پخته می‌شود. شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را با انواع چاتنی‌ها و یا به تنهایی نوش جان کنید.

  • محتویات اصلی: برنج خیس شده، اوراد دال خیس شده، دانه شنبلیله
  • مناسب برای خوردن در: برانچ

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

 

دهوکلا (Dhokla)

Dhokla یک میان وعده خوشمزه در هند است که می‌توانید به همراه چایی آن را نوش جان کنید. این غذای لذیذ حالتی بخارپز داشته و از خمیر تخمیر شده برنج یا نخود خرد شده تهیه می‌شود. البته توحه داشته باشید که این خوراکی تندی بسیار مختصری دارد اما این تندی به اندازه‌ای نیست که باعث اذیت شما گردد. چرا که میزان تندی دهوکلا ملایم بوده و با یک شیرینی جزئی ترکیب شده که طعم و لذتی متفاوت و دوست داشتنی به آن می‌بخشد.

  • محتویات اصلی: برنج تخمیر شده و آرد نخود
  • مناسب برای خوردن در: میان وعده

 

دال بااتی چورما (Daal Baati Churma)

دال بااتی چورما یک غذای سالم در سرزمین هند است که منشا آن ایالت سلطنتی راجستان بوده و امروزه در اغلب شهرهای توریستی هند می‌توان پیدا کرد. بااتی یک گلوله برشته از آرد گندم است که له شده و در کره آب شده مخصوص هند خیس می‌شود. سپس آن را در در دال ملایم (سوپ عدس طعم‌دار شده) فرو می‌برند. توجه داشته باشید که هر چند دال بااتی چورما یک غذای غیر تند محسوب می‌شود اما در برخی از مکان‌ها به صورت تند نیز سرو می‌گردد که بهتر است قبل از سفارش این موضوع را با سرآشپز در میان بگذارید.

  • محتویات اصلی: آرد گندم، عدس، انگور
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

 

دالی توئی (Daali Thoy)

دالی توئی یک غذای کمتر شناخته شده و اما خوشمزه در تور هند است که گردشگران بدون نگرانی از تندی آن می‌توانند نوش جان کنند. این غذا بیشتر در شهر توریستی گوا خورده می‌شود و شامل شیر نارگیل به همراه عدس‌های پخته شده است. بنابراین اگر به دنبال غذای پروتئینی با طعم ملایم و خوشمزه در سفر به گوا هستید، هیچ گزینه‌ای بهتر از دالی توئی برای شما نخواهد بود.

  • محتویات اصلی: عدس، شیر نارگیل، نارگیل رنده شده
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

داهی وادا (Dahi Wada)

داهی وادا غذایی کاملا هندی بوده و تقریبا در سراسر کشور هند می‌توان آن را پیدا کرده و خورد. این غذای غیر تند هندی از گلوله های عدس سرخ شده تهیه می‌شود. به این صورت که گلوله‌های عدس سرخ شده را در آب خیسانده و سپس در ماست می‌غلتانند. در نهایت نیز به همراه کمی پودر زیره و شکر سرو می‌کنند. برخی از هندی‌ها داهی وادا را به عنوان میان وعده و برخی به عنوان دسر در کنار وعده‌های غذایی خود میل می‌کنند.

  • محتویات اصلی: عدس، ماست، شکر، پودر زیره
  • مناسب برای خوردن در: میان وعده

 

غذاهای خیابانی دهلی که محلی‌ها عاشقش هستند

 

چاتنی خجور گوجه فرنگی (Tomato Khejur Chutney)

مورد بعدی از خوشمزه‌ترین غذاهای غیر تند هند، چاتنی خجور گوجه فرنگی نام دارد که در حال حاضر نسخه‌های متنوعی از آن در سرتاسر کشور طبخ و خورده می‌شود. این خوراکی خوشمزه که به عنوان چاشنی در کنار غذای اصلی سرو می‌شود طعمی بسیار خاص دارد. طعم غالب چاتنی خجور گوجه فرنگی شیرین بوده و این شیرینی از خرما به دست می‌آید.

  • محتویات اصلی: گوجه فرنگی رسیده، خرما، میوه‌های خشک
  • مناسب برای خوردن در: همراه غذا به عنوان چاشنی

 

کشمیری پولائو (Kashmiri Pulao)

کشمیری پولائو نوعی برنج مخصوص سرزمین هندوستان است که در بین مردم کشمیر بسیار محبوب است. به طوری که اغلب آن را در مهمانی‌ها و مجالس طبخ می‌کنند. این برنج به همراه میوه‌های تازه، میوه‌های خشک و رشته‌های زعفران تهیه شده و علاوه بر عطر و طعم خوشمزه دارای ظاهری فوق‌العاده زیبا و جذاب نیز است. ناگفته نماند که به خاطر میوه‌های استفاده شده در آن این برنج طعمی شیرین داشته اما هیچ خبری از تندی در آن نیست و شما می‌توانید بدون سوختن زبان آن را نوش جان کنید. این برنج معمولا به تنهایی سرو شده و هیچ چاشنی دیگری به همراه آن خورده نمی‌شود.

  • محتویات اصلی: برنج، میوه تازه و خشک، زعفران
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

راهنمای صرف غذاهای خیابانی در دهلی قدیم

 

مرغ کره‌ای (Butter chicken)

اگر به دنبال غذایی تقریبا شناخته شده و طعمی آشنا در هند هستید، مرغ کره‌ای گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مرغ کره‌ای غذایی تقریبا جدید در هند است که برای تهیه آن ابتدا مرغ را طعم‌دار کرده و در تنور برشته می‌کنند. در نهایت نیز به همراه یک سس خامه‌ای خوشمزه با ظاهری زیبا و وسوسه‌انگیز سرو می‌شود.

  • محتویات اصلی: مرغ، خامه، ماست، کره
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

دال ماخانی (Daal Makhani)

یکی از غذاهای خوشمزه و اما پرزحمتی که در سفر به هند بدون سوختن دهن می‌توان امتحان کرد، دال ماخانی است. این غذا در نتیجه ساعت‌های پخت آهسته عدس به دست می‌آید. این غذا به همراه خامه غلیظ و کره سفید تازه و خانگی سرو می‌شود که عطر و طعمی بی‌نظیر به آن می‌بخشد. مردم محلی هند دال ماخانی را به تنهایی و یا به همراه برنج میل می‌کنند. این غذا به خصوص در مناطق شمال هند طرفداران بسیار زیادی دارد.

  • محتویات اصلی: عدس، خامه، کره سفید خانگی
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

۹ رستوران محبوب آگرا را بشناسید

 

منتیا گوجو با راگی مود (Raggi Mudde with Menthya Gojju)

منتیا گوجو با راگی مود یکی از بهترین غذاهای گیاهی هندی و در عین حال بسیار سالم و غیر تند در هند است که در سفر به آن فرصت خوردنش را خواهید داشت. این غذا بیشتر در ایالت کارناتاکا طبخ شده و برای تهیه آن از گلوله‌های بخارپز شده با آرد راگی (ارزن انگشتی) استفاده می‌کنند که با کاری شیرین و دانه‌های شنبلیله سرو می‌شود. این غذا بدون گلوتن بوده و برای افراد با سیستم گوارشی حساس بسیار مناسب است.

  • محتویات اصلی: راگی (ارزن انگشتی)، دانه شنبلیله، نارگیل، جگر
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

بات کا کیس (Butte ka Kees)

چنانچه به دنبال غذاهای خیابانی هند خوشمزه و البته غیر تند می‌گردید، بات کا کیس پیشنهاد ما به شما خواهد بود. محتویات اصلی است غذا ذرت بوده که برای طعم‌دار کردن آن از شیر، لیمو ترش و نارگیل استفاده می شود. این یکی از ساده ترین و در عین حال اشتها آورترین میان وعده هایی است که می توانید در سفر به تور هند پیدا کنید. در صورت تمایل می‌توانید به بات کا کیس اندکی فلفل اضافه کرده و نسخه تند آن را نیز امتحان کنید که به احتمال زیاد از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

  • محتویات اصلی: ذرت، شیر، آهک، نارگیل
  • مناسب برای خوردن در: میان وعده

 

دال خیچادی (Daal Khichadi)

آخرین و یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای غیر تند هند، دال خیچادی نام دارد. این غذا طرز تهیه آسانی داشته و به همین دلیل تقریبا در هر نقطه هند قابل پیدا کردن است. طبخ دال خیچادی در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شده و یکی از کم ادویه‌ترین غذاهای هندی به حساب می‌آید.

  • محتویات اصلی: عدس، برنج، کره آب شده
  • مناسب برای خوردن در: وعده اصلی

 

معرفی جدیدترین رستوران‌های دهلی

 

منبع

 

۱۷ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران