تجربه‌ی غذاهای تند و آتشین هندی

جاذبه‌های گردشگری هند
تجربه‌ی غذاهای تند و آتشین هندی

غذاهای هندی عموما تند هستند اما برخی از آن‌ها واقعا تند و آتشینند. به طوری که برای افرادی با قلب و یا معده ضعیف اصلا توصیه نمی‌شوند. در واقع هنگام خوردن این غذاها باید از مزه‌های خنک کننده و آب فراوان بخورید تا بتوانید از پس این غذاها بربیایید. اما همیشه هر تجربه‌ای می‌تواند چالشی جدید برای شما باشد. آیا درجه تحمل تندی‌تان را امتحان کرده‌اید؟ این تندترین غذاها را در سفر با تور هند امتحان کنید.

 

Phaal Curry

این غذای تند از Bhut Jolokia تندترین چیلی دنیا تهیه می‌شود. در واقع سراسر این غذا با تندترین کاری دنیا پر می‌شود که قطعا خوردن آن به هیچ وجه کار آسانی نخواهد بود. بیشتر مردم غیربومی حتی یک ظرف از آن را هم نمی‌توانند تا آخر بخورند. البته برای بسیاری از محلی‌ها خوردن این غذا بخشی از عادات محسوب می‌شود با اینهمه نمی‌توان فال کاری را از غذاهای روزمره و همیشگی دانست.

 

 معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی 

Phaal Curry 

 

Chicken curry

این غذا بر اساس مرغ درست می‌شود اما به شدت تند و پر ادویه است. اگر از طرفداران ادویه هستید شاید بتوانید با مزه تند آن کنار بیایید اما برای افرادی که کلا با غذای عطری و معطر میانه‌ای ندارند خوردن این غذا چالشی اساسی خواهد بود. ریشه این غذا به سوری‌های کاتولیک ساکن کرالا برمی‌گردد. ادویه بخش جدایی ناپذیر جامعه سوری کاتولیک است.

 

 Kozhi Curry

 

گوشت چیلی

خوردن غذای مالایی تند به دور از گرمای هوا را می‌توان در حکم سعادت دانست. برای غیربومی‌ها احتمالا عجیب است اما مردم مالایی کاملا به این غذا عادت دارند. وقتی این گوشت تند را می‌خورید از نوک زبان، دهان تا مجاری گلو همه در آتش خواهند سوخت. برای ما غیربومی‌ها جدا این همه تندی در غذا تعجب برانگیز خواهد بود.

 

 خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

 گوشت چیلی

 

Andhra Chilli Chicken

مردم آندهرا به خوبی می‌دانند چطور با استفاده از فلفل تند از مرغی معمولی غذایی تند درست کنند. آن‌ها قبل از این که مرغ را آماده کنند اول با چیلی سبز خوب تندش می‌کنند و بعد از آن غذا درست می‌کنند. آندهرا در واقع بزرگ‌ترین تولیدکننده چیلی سبز در هند است. بنابراین جای تعجب ندارد که غذاهای آتشینی در منوی خود داشته باشد.

 

 Andhra Chilli Chicken

 

مرغ کلهاپوری

قطعا در کلهاپوری شما بیش از ابریشم و صندل پیدا خواهید کرد! درست است، غذای تند یکی دیگر از ویژگی‌های آن است. مرغ کلهاپوری از آن دسته غذاهای تندی است که خوردنش واقعا از پس همه برنمی‌آید. توصیه می‌کنیم قبل از غرق شدن در مرغ تند کلهاپوری کاسه‌ای دسر خنک کنارتان نگه دارید تا بعد از خوردن غذا بتوانید خودتان را آرام کنید.

 

 معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جیپور 

مرغ کلهاپوری 

 

Madras curry

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که از دیدن توپ‌های گوشت در ظرف غذا هیجان زده نشود مخصوصا که به قدر کافی معطر و ادویه‌دار باشد. اما مراقب باشید این توپ‌های گوشتی قرمز و جذاب می‌توانند با طعم تندشان شما را غافل‌گیر کنند. روراست بگوییم اگر با آب ریزش بینی، چشم‌های اشکی و پیشانی عرق کرده مشکلی ندارید خوردن این غذا می‌تواند برای شما لذتبخش باشد. بنابراین افرادی که با غذاهای تند مشکل دارند اصلا نمی‌توانند طعم تا این اندازه تند این توپ‌های گوشتی را تحمل کنند.

 

کاری ماندراس 

 

Misal

هر فلفلی که در عمرتان می‌شناسید را در این غذای ابرتند می‌توانید پیدا کنید. ترکیبی از پودر فلفل سیاه، فلفل قرمز، و فلفل سبز را می‌توانید در این غذا پیدا کنید. اصلا بوی این غذا میزان تندی‌اش را فریاد می‌زند. در واقع داغی غذا در مقایسه با تندی آن هیچی نیست. وقتی این غذای تند را می‌خورید حس می‌نید فقط با کپسول آتش نشانی می‌توانید آتش آن را خاموش کنید. میسال مصداق دقیقی از سوختن را به شما ارائه می‌دهد.

 

 تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا 

 میسال

 

Chicken Chettinad

طبق یافته‌ها گفته می‌شود فلفل باعث ترشح آندروفین، هورمون خوشحالی در بدن می‌شود و باعث می‌شوند تا شاد شوید. یکی از غذاهایی که می‌تواند این حس را به شما منتقل کند مرغ چتیناد است. ریشه این غذا به تامیل نادو برمی‌گردد و غذایی معطر و تند است. بعد از خوردن این غذا به غیر شکمی سیر شده با زبانی سوخته از رستوران خارج خواهید شد.

 

 مرغ چتیناد

 

فلفل شکم‌پر

در بیشتر مواقع غذاهای درست شده با فلفل دلمه‌ای محبوب و راحت هستند. اما فلفل شکم‌پر موضوع بحث ما کاملا توانایی آن را دارد تا شما را از وضعیت راحتی خارج کند. این غذای تند با تمام دلمه‌هایی که خورده‌اید فرق می‌کند. شاید شکل ظاهری آن شما را به اشتباه بیاندازد اما مطمئن باشید که با اولین لقمه کاملا نظرتان تغییر خواهد کرد.

 

 ۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند

 فلفل شکم‌پر

 

مرغ کشمیری

اگر می‌خواهید گرمای سوزاننده دهلی را درون‌تان حس کنید فقط کافی‌ست تا مرغ کشمیری سفارش دهید. این خوراک مرغ دارای طعمی شیرین و پرادویه و به شدت تند است. برای اغلب ما ایرانی‌ها چنین تلفیقی نامانوس به حساب می‌آید اما هیچکس نگفته نمی‌توانید تجارب جدید کسب کنید.

 

مرغ کشمیری

۲۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران