معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی

یکی از چیزهایی که در سفر با تور هند پیشنهاد می‌شود، امتحان کردن غذاهای محلی این کشور است که در هر گوشه طعم و رنگ و بوی خاص خود را دارند. اما مسائل فرهنگی و باورهای مردم این کشور، باعث شده تا غذاهای گیاهی زیادی به زندگی این مردم ورود کند. غذاهایی که فوق‌العاده خوشمزه و رنگین هستند و هر کسی، حتی آن‌ها که خیلی به غذاهای گیاهی علاقه ندارند را نیز به سمت خود جذب می‌کند.

امروز ما به معرفی چند مدل از این غذاها خواهیم پرداخت و امیدواریم در سفر به هند، حتما آن‌ها را امتحان کنید.

 

کوفته مالای (کوفته‌های گیاهی در سس غلیظ)

کوفته مالای یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کوفته‌های مرسوم گوشتی در هند و چند کشور دیگر هستند. البته پخت آن کمی سخت بوده و طول می‌کشد، اما رنگارنگ و جذاب است و خوردنش حسی خوب در شما ایجاد می‌کند. در این غذا از سیب زمینی، نوعی پنیر، خامه و چند گیاه دیگر استفاده شده که در روغن سرخ  شده و در سس غلیظ سرو می‌شوند.

 

 بهترین شهرهای هند برای خوردن تندترین غذاها! 

کوفته مالای 

 

Palak paneer (اسفناج و پنیر محلی)

این غذا در میان مردم شمال هند بسیار محبوب است و از جمله غذاهای سالم و مقوی به شمار می‌رود. در این غذا پنیرهای مخصوصی ابتدا در تابه کمی تفت داده می‌شوند و سپس به یک پوره‌ی خاص که از اسفناج و گیاهان دیگر اضافه شده اضافه می‌گردند. در این غذا از سبزی‌های معطر، پیاز، سیر، گوجه و یک سری ادویه‌های هندی استفاده شده که به آن طعم و عطری عالی می‌بخشد.

 

 معرفی برترین رستوران‌های غذاهای گیاهی در گوا 

 پالاک پانیر

 

راجما (خوراک لوبیای قرمز)

سالم، مقوی، خوشمزه و البته بسیار بسیار محبوب. این غذا خیلی سریع آماده می‌شود و به واسطه طعم عالی‌اش، گیاهی بودن و البته مقوی بودن، بین بخش زیادی از مردم هند محبوبیت زیادی دارد. البته سریع بودن این غذا به این واسطه است که عموما از قبل لوبیاها را می‌پزند، سپس با ادویه جات محبوب هندی و سیر و پیاز آن را می‌پزند و در نهایت با کمی آنقوزه کار را به پایان می‌رسانند.

 

 راجما

 

Mattar paneer (نخود فرنگی و پنیر)

دراین غذا نخود فرنگی و تکه‌های پنیر محلی در یک سس خاص که در آن از گوجه و البته ادویه جات فراوان استفاده شده خوابانده می‌شوند. وجود همین ادویه جات و زنجبیل باعث می‌شود طبع این غذای بسیار خوشمزه و کمی تند، بسیار گرم باشد.

 

 ۱۳ غذای خوشمزه‌ی هندی که می‌توانید در دهلی میل کنید 

 Mattar paneer

 

kaali daal (عدسی به سبک هندی)

در واقع این غذا همان عدسی خودمان است  که در آن از فلفل قرمز نیز استفاده شده است. کالی دال که در بخش‌هایی از هند با نام ما کی دال (عدسی مادر) نیز شناخته می‌شود، غلیظ بوده و آب آن تا حد زیادی خشک می‌شود. یک غذای عالی و مقوی که در وعده‌های مختلف می‌توانید در شهرهای مختلف هند سفارش دهید و آن را نوش جان نمایید.

 

 کالی دال

 

Chana masala (نخود و کاری)

چوله به شکل‌های مختلف پخت می‌شود، اما در حالت کلاسیک آن شامل نخودهای از قبل پخته شده می‌شود و با کاری، پیاز و سیر و کمی گوجه پخت می‌شود. این غذای مقوی همراه با نان‌های تست شده‌ی هندی فوق‌العاده خوشمزه خواهد شد.

 

  گشت وگذاری شبانه در دهلی

 Chana masala

 

Aloo paratha (نان‌های سیب زمینی)

این نان‌ها در خود مقدار زیادی سیب زمینی پخته، تخم گشنیز کوبیده شده، زیره، زردچوبه، پودر فلفل قرمز و همچنین زردچوبه دارند و همه‌ی این‌ها باعث شده که آلو پاراتا نه یک نان معمولی، بلکه یک نان خوشمزه‌ی تند باشد که جان می‌دهد آن را با ماست بخورید یا این که کنار یک غذای سنتی هندی میل بفرمایید.

 

 آلو پاراتا

 

Hara bhara kabab (کباب‌های گیاهی)

این غذا خیلی شبیه به سبزی کوکو است اما با توجه به ترکیبات آن، طعمی متفاوت دارد. شیوه‌ی پخت به هوان حالت بوده اما برای آماده سازی آن از تخم مرغ استفاده نشده است. ترکیب آن به جز اسفناج و چندگیاه دیگر، شامل سیب زمینی، زنجبیل و ادویه چاتا ماسالا می‌شود. کباب هارا بارا یک غذاهای گیاهی بسیار خوشمزه است که حتما در سفر به هند باید آن را بچشید.

 

 ۹ مکان عالی برای بانوانی که تنها به هند سفر می‌کنند

 کباب هارا بارا

 

dal palak (سوپ عدس و اسفناج)

این سوپ نه تنها برای گیاه‌خواران ایده‌آل به نظر می‌رسد، بلکه آنقدر مقوی و خوشمزه است که هر کسی می‌تواند به راحتی از آن لذت ببرد. ترکیبی جذاب از عدس و اسفناج که میکس می‌شوند و در آن‌ها از ادویه جات مختلف، پیاز، سیب زمینی و ... استفاده شده و کمی آب لیمو به آن اضافه می‌گردد.

 

 ۶ رستوران حلال در بمبئی برای مسلمانان

سوپ دال پالاک کا شوربا

۱۷ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران