۱۰ مورد از تندترین غذاهای هندی

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۰ مورد از تندترین غذاهای هندی

وقتی صحبت از غذاهای هندی می‌شود، سریعا ذهن همه به تندی و استفاده از انواع فلفل‌ها می‌رود! در نگاه بسیاری از هندی‌ها، غذاهای محلی آن‌ها بدون مقدار زیادی فلفل، اصلا کامل نخواهد بود. اما در میان همین غذاها نیز، بعضی‌های به بیش از حد تند بودن مشهور هستند! با این توضیحات، بهتر است مروری داشته باشیم بر تندترین غذاهای هندی، غذاهایی که پیشنهاد می‌کنیم، اگر تحمل فلفل زیاد را ندارید، به هیچ وجه در تور هند به سراغشان نروید.

 

پال کاری

غذاهای مختلفی با کاری در جهان پخته می‌شود، اما پال کاری (Phall Curry) بدون شک تندترین غذای کاری در جهان بوده که خوردن آن شبیه به خوردن آتش است! این غذا ترکیبی از گوجه و دانه رازیانه است که در آن از مقداری زیادی بوت جولوکیا (تند ترین چیلی در جهان) ریخته شده است و همه با هم ترکیب و پخته می‌شوند. البته بعضا در پال کاری گوشت یا بادمجان نیز می‌ریزند با این حال، مشخصه‌ی اصلی غذا، تندی بیش از حد آن بوده که به راحتی آن را در صدر لیست تندترین غذاهای هندی که باید در سفر با تور هند میل کنید قرار می‌دهد.

عکس: mistyricardo.com

 

لاس ماس

لاس ماس (Laal Maas) یک نوع کاری خاص مخصوص راجستان است که دارای طعم بسیار تندی‌ست که به خاطر استفاده زیاد از فلفل چیلی قرمز ماتانیا راجستانی به دست می‌آید. این فلفل دارای یک طعم خاص دودی‌ست که در کنار تندی، مزه‌ی دلچسبی به غذا می‌دهد، هر چند اگر تحمل فلفل آن را داشته باشید تا به طعمش برسید! در این غذا گوشت به همراه فلفل یاد شده و پیاز به مدت طولانی به آرامی پخته می‌شود. اگر اهل غذاهای گوشتی و البته غذاهای تند هستید، حتما باید لاس ماس را در سفر به راجستان امتحان کنید. راجستان یکی از مقاصد موجود در تور مثلثل طلایی هند و از جمله مقاصد محبوب توریستی در این کشور است.

 

با غذاهای خوشمزه محلی گوا آشنا شوید

عکس: slurrp.com

 

مرغ چتیناد

یکی از غذاهای محلی تامیلی که به خاطر تندی بسیار زیاد و عطر خاصش معروف است. مرغ چتیناد (Chicken Chettinad) به خاطر استفاده از فلفل زیاد از جمله تندترین غذاهای هندی به حساب آمده و به محض این که اولین قاشق از آن را میل می‌کنید، این تندی به سرعت در دهانتان حس خواههد شد. البته خود مردم هند به چتیناد بسیار علاقه دارند و در کنار تندی مطبوعشان، آن را بسیار خوشمزه می‌دانند. از همین رو مرغ چتیناد نه تنها در مناطق تامیل بلکه در شهرهای توریستی هند نیز طرفداران زیادی دارد.

عکس: kravingsfoodadventures.com

 

مرغ چیلی آندهرا

وقتی در هند صحبت از چیلی و مرغ می‌شود، مردم این کشور دقیقا منظورشان مرغ و فلفل چیلی است! در واقع در غذای مرغ چیلی آندهرا (Andhra Chilli Chicken) فلفل چیلی یک طعم دهنده به حساب نمی‌آید، بلکه یکی از ارکان اصلی غذا محسوب شده و به مقدار زیادی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی یک قاشق از این غذای به گفته هندی‌ها خوشمزه را میل می‌کنید، کاملا مقدار زیادی از فلفل چیلی بسیار تند هندی را نیز زیر دندان‌های خود حس خواهید کرد. این غذا مثل خیلی دیگر از غذاهای لیست امروزمان به همراه برنج سرو می‌شود.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

عکس: recipemasters.in

 

مرغ کاری سائوجی

منطقه ناگپور نیز کاری مخصوص به خود را دارند. غذایی که جزو تندترین غذاهای هندی به حساب می‌آید و در آن از تعداد زیادی ادویه مختلف و همچنین مقدار زیادی پودر چیلی بهره می‌برند. در این غذا از نوعی ماسال مخصوص سائوجی استفاده شده که در آن انواع فلفل‌های مختلف پیدا می‌شود و بعد به تمام این ترکیب، پودر فلفل چیلی بسیار تند به مقدار زیاد اضافه خواهد شد. پس احتمال متوجه می‌شوید که مرغ کاری سائوجی (Saoji Chicken Curry)  تا چه اندازه تند است. اگر در یک روز گرم به هند رفتید و قصد داشتید، این غذا را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای دستمال کاغذی، یک حوله همراه داشته باشید تا بتوانید عرق خود را خشک کنید.

عکس: flavorflamefusion.com

 

مرغ ۶۵

گفته می‌شود، یک غذای مرغی تند هندی، در رتبه ۶۵ منو ارتش جنوب هند بود و به همین خاطر نام آن را مرغ ۶۵ گذاشته‌اند. رنگ سرخی که در این غذا می‌بینید، به خاطر این است که تکه‌های مرغ ابتدا در یک مخلوط مایع که با مقدار بسیار زیادی پودر چیلی طعم دار شده می‌خوابانند و سپس آن را در روغن داغ سر می‌کنند. این غذا یکی از فست فودهای مورد علاقه مردم در هند به حساب آمده و در بسیاری از رستوران‌ها محلی این کشور با قیمت نسبتا پایین به فروش می‌رسد.

عکس: swatisani.net

 

مرغ کُلهاپوری

کُلهاپور به پارچه‌های ابریشمی، معابد زیبا و غذاهای خوشمزه‌اش معروف است. اما اگر از خود هندی‌ها بپرسید، حتما محبوب‌ترین غذاهای آن‌ها در این منطقه، مرغ کلهاپوری (Kolhapuri Chicken) است. مرغ‌هاییکه در این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابتدا در برگ بو، چیلی تند خشک شده و پوره‌ی سیر خوابانده می‌شوند و سپس موقع پخت نیز مقدار زیادی چیلی و ادویه جات مختلف به غذا اضافه می‌شود. نتیجه نهایی خوراک مرغ خوشمزه با تکه‌های گوشت نرم است که البته در زیر ظاهر زیبایش، طعمی آتشین دارد. در مرغ کلهاپوری از نوعی فلفل خاص محلی استفاده می‌شود که همان باعث شده تا آن را جزو تندترین غذاهای هندی دسته‌بندی کنیم.

 

معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی

عکس: zappfresh.com

 

ریستا

کمی از غذاهی مرغی دور شویم و به یک کوفته خوشمزه برسیم که از گوشت گوسفندی درست شده است. در این کوفته‌های خوشمزه هم از فلفل چیلی قرمز بسیار تند و هم از کاری کشمیری استفاده شده و در نهایت کوفته‌ها را در یک سس گوجه که در آن هم از فلفل چیلی تند استفاده شده می‌خوابانند. ریستا از جمله غذاهای مهم و قدیمی کشمیر است و خیلی در همه جای هند آن را پیدا نخواهید کرد. به طور کلی، غذاهایی که با گوشت گوسفندی درست شوند در هند کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر مختص به مناطق مثل کشمیر هستند.

عکس: crazymasalafood.com

 

آلو سابجی تند

آلو سابجی (Aloo Sabji) به چند شکل پخته می‌شود، اما این غذای محبوب گیاهی یک نوع تند هم دارد که در آن از فلفل بسیار تند هندی استفاده می‌شود. این غذا ملوطی از سیب زمینی، دانه گشنیز، سیر، زردچوبه، پودر چیلی، گوجه و چند چیز دیگر است که در نهایت بعد از پخت، روی آن را سبزی تازه می‌ریزند. مقدار زیاد فلفل تندی که در آلو سابجی مورد استفاده قرار می‌گیرد به راحتی آن را جزو تندترین غذاهای هندی قرار می‌دهد.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

عکس: archanaskitchen.com

 

کاری مادراس

در آخر، یک کاری دیگر را هم به شما معرفی کنیم که جزو ۱۰ غذای تند هندی به شمار رفته و البته اگر از آن تندی بسیار زیادش بگذرید، اتفاقا با غذایی بسیار خوشمزه مواجه می‌شوید. در کاری مادراس هم از گوشت گوساله و هم از گوشت گوسفندی استفاده شده و آن را در یک سس مخصوص که شامل کاری، سیر، چند نوع فلفل، پودر تخمم گشنید و انواع ادویه جات می‌شود می‌خوابانند. گوشت و سس به مدت زیاد و با شعله کم پخته شده و گاهی نیز گوشت را به صورت کوفته در این غذا استفاده می‌کنند. کاری مادراس تنها با یک فلفل به غذایی تند بدل نشده و همان طور که گفتیم، انواع فلفل‌ها و ادویه جات مختلف باعث این طعم آتشین می‌شوند.

عکس: talesfromthekitchenshed.com

 

البته اگر فکر می‌کنید، تندترین غذاهای هندی تنها به همین جا ختم می‌شود، در اشتباهید. خیلی از غذاهای هندی آن قدر تند هستند که عملا برای طبع ما ایرانی‌ها غیر قابل تحملند. با این حال این ۱۰ مورد حتی از نظر خود مردم هند نیز تند به حساب آمده و بهتر است در طول سفر از آن‌ها دوری کنید.

منبع

 

۲۸ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران