مهم‌ترین نکات قبل از سفر به هوشی مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
مهم‌ترین نکات قبل از سفر به هوشی مین

هوشی مین پایتخت ویتنام نیست اما بزرگ‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید که جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود داشته و باعث می‌شود هر ساله هزاران هزار گردشگر برای دیدن این شهر، به تور ویتنام بروند. شهری مملو از بناهای تاریخی که خیلی‌هایشان از دوران استعمار اسپانیا به جا مانده‌اند، مراکز خرید بزرگ، پارک‌های تفریحی و ... که همگی یک سفر عالی را برای شما خواهند ساخت. با این حال قبل از سفر به هر شهری، چیزهایی است که باید درباره‌شان بدانید. در مورد هوشی‌مین هم ما نکاتی را برایتان گردآوری کرده‌ایم که امیدواریم به کارتان بیایند.

 

زبان

زبان رسمی این شهر ویتنامی است با این حال خیلی از کسانی که در صنعت توریسم هوش مین فعالیت دارند، به زبان انگلیسی مسلط بوده و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. با این حال بهتر است چند عبارت ساده همچون چائو (سلام) ، کام اون (ممنونم) و ژین لوی (عذر می‌خوام) را یاد بگیرید. البته در اینترنت جستجو کنید تا تلفظ صحیح این لغات را یاد بگیرید چون این عبارات اگر به شکل دیگر گفته شوند، ممکن است معنای متفاوتی داشته باشند.

نکته دیگر این که حتما کارت هتل را همراه داشته باشید و جاهایی که می‌خواهید بروید را روی نقشه گوگل نشانه گذاری کنید چون بیشتر اوقات، تاکسی‌ها انگلیسی بلد نیستند.

 

بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

هوشی مین یا سایگون؟

خیلی اوقات آن‌هایی که داستان این دو اسم را نمی‌دانند، ممکن است سردرگم شوند. این شهر در گذشته سایگون نام داشته است اما بعد از سال ۱۹۷۶ و با اتمام جنگ ویتنام، نام آن به هوشی‌مین تغییر پیدا کرد. با این حال خیلی از مردم محلی هنوز این شهر را با نام سایگون صدا می‌زنند. به همین خاطر ممکن است در طول سفر، هر دو این اسامی را بشنوید.

واکسن و نکات سلامتی

از همان روزهای اولیه شیوع همه گیری کرونا، ویتنام درهای کشورش را به روی گردشگران بست اما به تدریج درهای این کشور دوباره در حال باز شدن است. در حال حاضر مسافرانی که هر دو دوز واکسن خود را ۱۴ روز پیش از سفر زده باشند، تست PCR منفی تا سه روز قبل از سفر همراه داشته باشند و دارای بیمه کرونا باشند، می‌توانند تنها از طریق تورهای گردشگری به این کشور سفر کنند.

اما نکات دیگری نیز در مورد کرونا وجود دارد. برای مثال ویروس زیکا به ندرت در این کشور وجود دارد و به همین دلیل افراد باردار بهتر است که قبل از سفر با دکتر خود مشورت کنند. همچنین شما تنها می‌توانید داروهای تجویز شده به وسیله‌ی نسخه پزشک آن هم تنها داروهای ۷ روز خود را همراه داشته باشید. این نسخه باید به زبان انگلیسی تهیه دیده شده باشد.

 

  هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟ 

نکاتی درباره حمل و نقل عمومی در هوشی مین

با این که هوشی مین شهری بسیار بزرگ است، اما خیلی اوقات می‌شود که پیاده از جایی به جای دیگر خواهید رفت. در این جور مواقع باید خیلی مراقب باشید چون هوشی مین شهری با بیش از ۸ میلیون موتورسیلکت بوده و خیابان‌هایی بسیار شلوغ دارد. حتی خیلی از گردشگران تور ویتنام نیز برای گردش در شهر، برای خود موتور کرایه می‌کنند.

اتوبوس‌ها بسیار ارزان هستند اما شدیدا شلوغند و خیلی اوقات استفاده از آن‌ها سخت خواهد بود. همچنین باید در نظر بگیرید که این شهر فاقد سیستم مترو بوده و تنها گزینه‌ی در دسترس شما به غیر از اتوبوس، تاکسی است. برای گرفتن تاکسی پیشنهاد می‌کنیم از اوبر یا دیگر برنامه‌های تاکسی اینترنت استفاده کنید که هم ارزان‌تر است و هم قیمت تمام شده را قبل از سفر می‌دانید. از جمله دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی در این شهر می‌شود به UberMoto اشاره کرد.

واحد پولی

واحد پولی ویتنام دانگ است. با این که می‌توانید در این شهر از دلار استفاده کنید اما پیشنهاد می‌کنیم حتما ارز محلی همراه داشته باشید چون خیلی برایتان ارزان‌تر خواهد بود اگر هزینه‌ها را با دانگ پرداخت کنید.

 

۱۰ مکان ایده‌آل تابستانی در ویتنام

آب و هوای هوشی مین

هوای این شهر عموما در طول سال گرم است و البته بیشتر اوقات زیر ۲۸ درجه خواهد بود یعنی خیلی گرمای شدیدی را در آن‌جا تجربه نخواهید کرد. همچون دیگر کشورهای منطقه، این بخش از ویتنام نیز دو فصل خشک و بارانی دارد که البته فصل بارانی آن به اندازه‌ی شمال کشور شدید نیست. این فصل بارانی بین ماه‌های مِی تا نوامبر به طول می‌انجامد که در این ایام عموما سفر به هوشی‌مین خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

امنیت

ویتنام یکی از امن‌‌ترین کشورهای جهان برای سفر است و حتی خانم‌ها تنها نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند. تنها رعایت نکات ایمنی عمومی در سفر و همچنین مراقبت از وسایل توی جیب خود در جاهای شلوغ آن هم در شهرهای بزرگ، کافی خواهد بود.

 

پیاده‌روی در هانوی پایتخت ویتنام

 بهترین زمان برای سفر به هوشی مین

همانطور که گفتیم، بخش جنوبی ویتنام آنقدرها در طول فصول مختلف تغییر نمی‌کند. از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای چنین سفری بین ماه‌های دسامبر تا آوریل خواهد بود. روزهایی که باران کم‌تری می‌بارد، هوا کمی گرم است و به راحتی می‌توانید به تفریحات مختلف در تور ویتنام بپردازید.

لباس مناسب

به طور کلی با توجه به جمعیت بالای گردشگرانی که به هوشی‌مین می‌آیند، مردم این کشور به هر نوع لباسی عادت کرده‌اند اما نکته مهم در زمان‌هایی خواهد بود که می‌خواهید از مراکز مذهبی همچون معابد بازدید کنید. در این اماکن حتما باید لباسی بپوشید که دست‌ها تا شانه پوشانده شوند و پاها نیز به طور کامل پوشیده باشد. همچنین اگر تتو دارید، باید روی آن را نیز بپوشانید.

 

معرفی ۴ اسپای عالی در هانوی ویتنام

 

اینترنت

تقریبا تمامی هتل‌های هوشی مین دارای اینترنت رایگان در اتاق‌ها هستند و خیلی از کافه‌ها و رستوران‌ها نیز اینترنت رایگان بی‌سیم در اختیارتان می‌گذارند. با این حال بهتر است سیم کارت‌های مخصوص مسافرتی که به صورت پیش پرداخت ارائه می‌شوند استفاده کنید و یکی از آن‌ها را خریداری نمایید. شرکت‌های SIM2FLY یا Travel SIM Asia از جمله جاهایی هستند که می‌توانید چنین سیم کارت‌هایی تهیه کنید. هزینه آن‌ها نیز برای ۶ گیگابایت اینترنت همراه سیم کارت حدود ۲۰ دلار خواهد بود.

فرودگاه هوشی مین

فرودگاه بین‌المللی این شهر با نام تان سون نات (Tan Son Nhat) تنها ۶ کیلومتر از شهر فاصله دارد و شما به راحتی می‌توانید به وسیله‌ی تاکسی و با هزینه‌ی نه چندان زیادی به هتل خود برسید. اگر هم بخواهید در صف تاکسی نمانید، می‌توانید از تاکسی‌های مای لین (Mai Linh) استفاده کنید که البته هزینه‌ی دو برابری برایتان خواهند داشت. در مجموع اگر هتل شما سرویس فرودگاهی ندارد، به دنبال وسایل نقلیه عمومی نباشید و باید از همان تاکسی‌ها استفاده کنید.

 

راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

جاذبه‌های گردشگری هوشی مین

در کنار تمام چیزهایی که گفتیم، قبل از سفر حتما باید بدانید که به دیدن کدام نقاط هوشی مین باید بروید و چه فعالیت‌هایی را تجربه کنید. بسیاری از جاذبه‌های شهری هوشی مین به نقاط تاریخی این شهر بر می‌گردند. برای مثال بازدید از منطقه هائو سی پونگ (Hao Si Phuong) به شدت به شما پیشنهاد می‌شود. محله‌ای که بیش از ۱۰۰ سال سابقه داشته و بعضی از اماکن آن، درست از همان زمان تا الان باقی مانده‌اند. همچنین حتما باید از تونل‌های کو چی (Cu Chi) نیز دیدن کنید که زمانی از مهم‌ترین استراتژی سربازهای ویتنامی بر علیه آمریکایی‌ها بوده و حالا از جمله پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در این شهر است.

در این بین اماکن خاص و جالبی نیز در شهر وجود دارند. کلیسای صورتی رنگ تان دین (Tan Dinh) یکی از این محل‌هاست که ساخت آن به سال ۱۸۸۰ بر می‌گردد و طراحی آن استایل خاص غربی دارد. البته چندین بار روی این بنا مرمت صورت گرفته و به همین دلیل است که این قدر زیبا و سر حال به نظر می‌آید.‌بازدید از موزه جنگ رمنانتز (Remnants) را نیز پیشنهاد می‌کنیم که در آن همه چیز درباره جنگ ویتنام به نمایش گذاشته شده و شما ادوات جنگی مختلف و داستان‌های مختلف را می‌توانید در آن‌جا مشاهده کنید.

کلیسای جامع نوتردام (Notre Dame)، معبد فوق‌العاده‌ی کائو دای (Cao Dai) ، معبد امپراطور جید (Jade) و بسیاری دیدنی‌های ریز و درشت دیگر نیز در هوشی مین هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. همچنین فراموش نکنید که این شهر چندین مرکز خرید بزرگ داشته و بازارهای متنوعی در آن‌جا برگزار می‌شود. مثل بازار بین تای (Binh Tay) که بسیار معروف بوده و از سال ۱۸۸۰ در همین محل برپا می‌شود.

همچنین یکی دیگر از جاذبه‌های هوشی مین، غذاهای خیابانی ویتنامی بوده که اغلب در همین بازارها به فروش می‌رسند. این غذاها بخشی از فرهنگ مردم ویتنام بوده و تجربه‌اش واقعا لذت‌بخش خواهد بود.

نکات پایانی درباره سفر به هوشی مین

  • قبل از این که وارد خانه کسی شوید، حتما باید کفش‌های خود را در بیاورید.
  • هیچ وقت در این کشور به سر کسی مخصوصا کودکان دست نزنید. این مسئله از نظر مردم محلی، حرکت زشتی است.
  • در بازارها می‌توانید بر سر قیمت چانه بزنید اما روی این مسئله پا فشاری نکنید و به هیچ وجه صدای خود را بالا نبرید.
  • بعد از خوردن غذا، بهتر است که چاپ استیک خود را به صورت ضربدری بالای کاسه قرار دهید.
  • به هیچ وجه از مراکز نظامی عکاسی نکنید.
  • سواحل شهر وونگ تائو (Vung Tau) نزدیک‌ترین مکان ساحلی در کنار هوشی مین است و اگر می‌خواهید ساعاتی را کنار ساحل باشید و تفریحات آبی را تجربه کنید، خیلی راحت می‌توانید یک نیم روز خود را برای رفتن به این مکان اختصاص دهید.

 

پیاده‌روی در بهترین خیابان‌‌های ویتنام

۲۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران