آشنایی با مقبره هوشی مین، ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
آشنایی با مقبره هوشی مین، ویتنام

کشور ویتنام با تاریخ پر فراز و نشیبی که داشته امروزه به یکی از مقاصد گردشگری جذاب و پرطرفدار در بین توریست‌ها تبدیل شده است. به طوری که با رفتن به این کشور می‌توان از جاذبه‌های گردشگری متنوع متعددی دیدن کرد. یکی از جذاب‌ترین این مکان‌ها مقبره هوشی مین نام دارد که در شهر توریستی هانوی واقع شده است. اگر دوست دارید در سفر با تور ویتنام به شهر زیبای هانوی رفته و از آرامگاه هوشی‌مین دیدن کنید، شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با مقبره هوشی مین

هوشی‌مین فردی بسیار مهم در تاریخ کشور ویتنام بوده است. به طوری که مردم این کشور از آن به عنوان پدر ویتنام یاد می‌کنند. به همین دلیل کسانی که به تاریخ ویتنام علاقه دارند سعی می‌کنند تا در سفر خود به این مقصد گردشگری حتما از مقبره هوشی‌مین نیز دیدن کنند. آرامگاه هوشی‌مین در پایتخت ویتنام یعنی شهر هانوی قرار دارد. علت اصلی شهرت و محبوبیت هوشی مین به دلیل بنیان‌گذاری حزب کمونیست در این کشور توسط وی است.

 

تفریحات رایگان در هوشی مین ویتنام

هوشی مین

هوشی‌مین توانست به مدت ۲۵ سال در ویتنام شمالی با سمت ریاست‌جمهوری فعالیت کند. در دورانی که او رئیس جمهور بود کشور ویتنام توانست در برابر رژیم ضدکمونیستی جنوب و متحدان جنوبی این رژیم به خصوص ایالات متحده آمریکا مقاومت قابل ستایشی از خود نشان دهد. شخصیت پرنفوذ و قوی هوشی‌مین سبب شد تا بومیان این کشور از او به عنوان پدر معنوی خود یاد کرده و امروزه نیز مقبره آن به مکانی برای بازدید اغلب توریست‌ها و گردشگران تور ویتنام تبدیل شود. به طوری که سالانه میلیون‌ها نفر از مقبره هوشی مین در سفر خود به این کشور بازدید می‌کنند.

 

بازدید از مقبره هوشی مین

همان طور که گفته شد مقبره هوشی‌مین یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام است. به همین دلیل در تمامی روزهای سال شاهد سیل عظیمی از بازدیدکنندگان می‌باشد. به طوری که گاهی اوقات برای وارد شدن به این مکان و بازدید از آرامگاه هوشی‌مین باید دقایقی را در صف ماند. بازدید از این مکان برای عموم مردم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه بابت بلیط ورودی از آن دیدن کنند.

 

معرفی ۸ نقطه فوق‌العاده در هوشی مین

ساعات کاری برای بازدید از مقبره هوشی‌مین از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۰:۳۰ شب ادامه می‌یابد. ناگفته نماند که این ساعات کاری در روزهای تعطیل سال از ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱ شب خواهد بود. مدت زمان تقریبی که برای بازدید از این مکان باید اختصاص دهید در حدود ۱ الی ۲ ساعت است. همچنین بازدیدکنندگان باید توجه داشته باشند که عکاسی درون آرامگاه مجاز نیست. همچنین به همراه داشتن برخی از وسیله‌های دیگر از قبیل بطری آب نیز در این مکان ممنوع است.

هوشی مین

امروزه بیش از ۵۰ سال از تاریخ مرگ هوشی‌مین می‌گذرد. اما مردم ویتنام همچنان احترام بسیار زیادی به وی قائل بوده و آرامگاه او را با نهایت توجه حفظ می‌کنند. البته بازدیدکنندگان این مجموعه نیز با نهایت احترام به درون آرامگاه هدایت می‌شوند. به طوری که حین ورود متوجه فرش قرمز بر زیر پاهای خود خواهید بود که شما را به داخل ساختمان هدایت می‌کند.

 

طریقه دستیابی به مقبره هوشی مین

کسانی که دوست دارند از آرامگاه هوشی‌مین در سفر خود به هانوی دیدن کنند باید به سمت محله با دین (Ba Đình) در این شهر بروند. دسترسی به این مکان به دلیل شهرت و محبوبیت بالای آن آسان است. چرا که توریست‌ها می‌توانند به کمک وسایل حمل و نقل عمومی در ویتنام به آن دسترسی پیدا کنند. برای دستیابی آسان در زیر آدرس دقیق مقبره هوشی مین آورده شده است:

 

رستوران‌های ارزان‌قیمت آخرشبی در هوشی مین

هوشی مین

Ho Chi Minh Mausoleum, Hùng Vương, Điện Biên, Ba Đình, Hanoi, Vietnam

بازدید از این مکان برخی آداب و روش‌های خاص خود را دارد که باید در رعایت کردن آن‌ها تلاش کنید. یکی از مهم‌ترین این موارد بازدید از مقبره هوشی‌مین بدون توقف در کنار آن است. شما شاهد عبور آرام توریست‌ها از کنار مقبره بدون ایست کامل خواهید بود. همچنین این بازدید باید در سکوت کامل و بدون کوچکترین بی‌احترامی صورت بگیرد. ناگفته نماند که این مکان به غیر از مقبره هوشی‌مین هیچ جاذبه‌ جذاب و دیدنی دیگری ندارد. البته فضای باز و گل‌کار‌های اطراف آن خود جذابیت خاصی به محوطه بیرونی آن بخشیده است.

۱۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران