۱۴ فعالیت‌ جذاب در هوشی‌مین

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۴ فعالیت‌ جذاب در هوشی‌مین

هوشی‌مین در گذشته با نام سایگون خوانده می‌شود و هنوز هم خیلی‌ها این شهر را با این نام می‌شناسند. جایی مملو از ویژگی‌های منحصر به فرد، جاذبه‌های گردشگری مختلف، غذاهای خوشمزه و چیزهای مختلفی که شما را عاشق خود خواهد کرد. فعالیت‌های زیادی هستند که در سفر به هوشی‌مین می‌توانید انجام دهید اما کارهایی هستند که بدون انجامشان به هیچ وجه نباید تور ویتنام را ترک کنید. کارهایی که در این نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

در رستوران‌های شهر فو غذا بخورید

نمی‌شود به هوشی‌مین بروید و خوردن یک کاسه فو را از قلم بندازید. این غذای خوشمزه‌ی محلی در واقع یک سوپ نودل خاص است که از آب گوشت، نودل‌های مخصوص و برش‌های بسیار نازک گوشی درست شده است. این غذای خوشمزه را در همه جای ویتنام می‌توانید پیدا کنید اما فو یکی از نمادهای فرهنگی مردم هوشی‌مین به حساب می‌آید و جزو مهم‌ترین غذاهای خیابانی هوشی مین به حساب آمده و حتی رستوران‌های شیک و گران قیمت نیز آن را سرو می‌کنند. در واقع این غذا را با هر قیمتی و با کیفیت‌های مختلف در سطح شهر می‌توانید خریداری کرده و طعم خوش یک غذای بسیار قدیمی در ویتنام را بچشید.

بازدید از پاگودای گیاک لام

پاگودای گیاک لام یکی از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های شهر به حساب می‌آید و در سال ۱۷۴۴ میلادی برای گردهم آمدن مردم به مناسبت جشن سال نوی قمری تأسیس شد. این پاگودا چندین بار در طول تاریخ بازسازی شده است و آن را بعد از راهب بودایی تچ کوانگ دوک نامگذاری کرده‌اند که از آن بازدید کرده بود. یک درخت بودای زیبا روبه‌روی این پاگودا واقع شده و ۱۱۸ مجسمه از جنس‌های مختلف در این مکان قرار دارند و باغ‌های اطراف آن نیز مجسمه‌هایی از اژدها و نگهبانان معبد را شامل می‌شوند.

 

معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های ویتنام

موزه بقایای جنگ هوشی مین

درهای این موزه در سال ۱۹۷۵ میلادی به روی عموم باز شد و بیشتر بر روی جنگ ویتنام تمرکز دارد؛ اما گزینه‌های دیگری هم هستند که موضوعات و محتویات‌شان به سایر جنگ‌های این کشور برمی‌گردد. اسم این موزه چندین بار در طول فعالیتش تغییر کرده و هر بخش آن بر روی دوره‌ی تاریخی خاصی متمرکز است. همچنین تجهیزات نظامی مختلفی از جمله هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر UH-1 Huey و تانک M48 Patton در حیاط این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه، فجایع جنگ و تأثیرات استفاده از سلاح شیمیایی بر روی کودکان را به‌صورت تصویری نشان می‌دهد و نمایشگاه‌های بسیاری درمورد جنایات جنگی آمریکا را شامل می‌شود.

تونل‌های کوچی

تونل‌های کوچی (Cu Chi )، در شمال غربی شهر هوشی‌ مین قرار دارند و تا ۲۵۰ کیلومتر کشیده شده‌اند. این تونل‌های مارپیچ در زمان سلطه‌ی فرانسه و با ابزار ابتدایی کنده شده و در دوران جنگ ویتنام در سال ۱۹۶۰ میلادی گسترش داده شدند تا برای پناه گرفتن مردم از حملات آمریکایی‌ها از آن‌ها کمک بگیرند. بعد از آن، «ویت‌ کُنگ» یا جبهه رهایی‌بخش ملی از این تونل‌ها برای ذخیره‌ی غذا و اسلحه استفاده می‌کردند و روزها در آن پناه می‌گرفتند و شب‌ها بیرون می‌آمدند. تونل‌های کوچی، جنگ را به تأخیر انداخته و هزینه‌های بالایی را بر آمریکایی‌ها تحمیل کرده و به بقای ویتنامی‌ها کمک چشمگیری کردند. امروزه به روشنایی این تونل رسیدگی شده و عرض آن را گسترش داده‌اند و گردشگران می‌توانند از ۲ بخش آن بازدید کنند. بیرون تونل نیز می‌توانید در بخشی مخصوص، شلیک با انواع اسلحه را امتحان کنید.

 

معرفی زیباترین معابد ویتنام

موزه تاریخ ویتنام

موزه تاریخ ویتنام در سال ۱۹۲۶ میلادی و به سبک دوران استعمار فرانسه ساخته شده است. این موزه ۱۱ دوره‌ تاریخی را پوشش می‌ دهد و بازتابی از حوادث مختلف تاریخ ویتنام است که در آن مجموعه خارق العاده ای از سلاح ها و توپ های جنگی دیده می شود. عکس ها، اشیای خانگی و لباس های موجود در (Museum of Vietnamese History) مربوط به سال ۱۷۰۰ میلادی هستند. این موزه شامل دو بخش است که بخش اول به پیشرفت فرهنگی ویتنام از دوران ما قبل تاریخ تا سال ۱۹۳۰ و تشکیل حزب کمونیست می ‌پردازد. بخش دوم، آثار تاریخی مختلفی را از گروه های قومی گوناگون به نمایش می‌ گذارد.

بازدید از کلیسای نورتادم

در این شهر، کمتر جاذبه‌ی گردشگری را پیدا می‌کنید که به اندازه‌ی این بنای باشکوه شهرت داشته باشد. کلیسای نوتردام سایگون، هر روز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است که برای زیبایی های این بنای تاریخی از آن بازدید می‌کنند. درحالی‌که گردشگران از این بنای شگفت‌انگیز بازدید می‌کنند، مردم محلی تلاش می‌کنند تا صنایع دستی و خوراکی‌های خوشمزه محلی خود را به آن‌ها بفروشند. با ما همراه باشید تا با این جاذبه‌ی گردشگری محبوب بیشتر آشنا شوید. کلیسای نوتردام سایگون، در سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۸۰، در دورانی که تحت سلطه فرانسه بود، ساخته شد. این کیسای جامع ویژگی‌هایی از معماری نئورومانسک را به نمایش می‌گذارد.

 

گشت و گذار هنری در هانوی، ویتنام

پارک تفریحی سویی تین

پارک تفریحی سویی تین (Suoi Tien Amusement Park) زمانی یک زمین خالی بود اما در طول چند سال به کلی تغییر کرد و آن را به پارکی تفریحی تبدیل کردند که تم زیبای شرقی دارد و از معماری و نمادهای این بخش از آسیا در طراحی آن استفاده شده است. این پارک، محیط خوبی برای یادگیری فرهنگ و سنت‌های ویتنام به‌شمار می‌آید و در هر فصل، فستیوال‌های سنتی گوناگونی را در آن برگزار می‌کنند. وسایل بازی متنوعی همچون ماشین‌های برقی، ترن هوایی و غیره در این پارک برای تمامی سنین در نظر گرفته شده است.

معبد هندو ماریامان

معبد هندوی ماریامان (Mariamman Hindu Temple)، به پاس الهه‌ای باستانی به نام ماریامان نامگذاری شده که به اعتقاد مردم، قدرت‌هایی از جمله شفای بیماری و پیدا کردن همسر برای آن‌ها را دارد. از زیبایی‌های این بنا می‌توان به برج بلند و رنگی «گوپورام» آن اشاره کرد که بالای بخش ورودی ساختمان قرار دارد. ارتفاع این برج به ۱۲ متر می‌رسد و مجسمه‌های گوناگونی از خدایان هندو را به نمایش می‌گذارد.

 

پارک آبی دام سن

وقتی همراه خانواده به هوشی مین سفر می‌کنید، نباید از پارک آبی دام سن (Dam Sen Water Park) غافل شوید که چندین دریاچه، باغ پروانه، تئاتر خیمه شب بازی در آب، وسایل ورزشی، باغ گل، ساحل مصنوعی، استخر کودکان، باغ‌وحش، آبنمای موزیکال و و بسیاری تجهیزات تفریحی متنوع را در خود دارد. همچنین می‌توانید در این پارک سوار فیل شوید و بر روی دریاچه قایقرانی کنید. البته بخش پارک آبی، ورودی جداگانه دارد و افراد با هر رده‌ی سنی می‌توانند از تفریحات متنوع آن لذت ببرند.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در ویتنام

 

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا (Fine Arts Museum)، در ۳ ساختمان که به سبک فرانسوی درست شده‌اند واقع شده و قبلاً خانواده‌ای متمول و چینی در آن سکونت داشتند. از طبقه‌ی اول ساختمان اصلی این موزه برای نمایشگاه‌های معاصر و نمایشگاه‌های هنرمندان محلی و بین‌المللی استفاده می‌شود و در طبقه‌ی دوم، مجموعه‌ای دائمی از انواع نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و هنرهای بودایی قرار دارد. طبقه‌ی سوم نیز بر روی آثار تاریخی ویتنام از قرن ۱ تا ۲۰ میلادی تمرکز می‌کند. بیشتر آثار این موزه از استقامت این کشور در مقابل حکومت‌های استعماری الهام گرفته شده‌اند.

خانه اپرا سایگون

خانه اپرا سایگون (Saigon Opera House)، به اسم تئاتر شهر هوشی‌‌ نیز خوانده شده و آن را معماری مشهور به نام یوجین فرت طراحی کرده است. این ساختمان در سال ‍۸۹۸ و به سبک فرانسوی ساخته شده و تالار کنفرانس آن گنجایشی تا ۵۰۰ نفر دارد. از آنجایی که هیچ توری برای بازدید از این اپرا هاوس وجود ندارد، برای دیدن آن می‌بایست بلیط یکی از نمایش‌هایش را خریداری کنید. چهلچراغ‌ها و مجسمه‌های بزرگی برای دکور این بنا درنظر گرفته شده و تماشاگران در ۳ طبقه و در سالنی بیضی‌شکل به تماشای نمایش می‌نشینند. شرکت در این گونه برنامه، بعد فرهنگی به سفر شما می‌دهد و باعث می‌شود تا خاطره‌ای متفاوت از سفر به هوشی‌مین را به خانه ببرید.

 

پاگودای امپراطور جید

یکی از مذاهب رایج در ویتنام تائوئیسم است و پاگودای امپراطور جِید (Emperor Jade Pagoda)، یکی از ۵ عبادتگاه اصلی  مذهب تائو در هوشی‌ مین محسوب می‌شود. این معبد در سال ۱۹۰۹ میلادی و به‌دست مهاجرانی از کشور چین ساخته شده است. سالن مرکزی این مکان به خدای باستانی بهشت اختصاص داشته و حکاکی‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که چگونگی زندگی در جهنمی که در این مذهب توصیف شده را ترسیم می‌کند. سالنی دیگر به خدای باروری تعلق دارد و زوج‌ها به این بخش می‌روند و برای بچه‌دار شدن دعا می‌کنند.

 

نوای موسیقی زنده در ۷ مکان در هوشی مین

برج مالی بیتکس کو

برج مالی بیتِکس‌کو (Bitexco Financial Tower)، ۲۶۲ متر ارتفاع داشته و دارای ۶۸ طبقه است. این بنا بلندترین سازه در شهر هوشی‌مین به شمار می‌رود. طراحی آن را معماری آمریکایی، کارلوس زاپاتا در سال ۲۰۰۷ برعهده داشته و اجرای آن نیز ۳ سال به طول انجامیده. برج مالی بیتِکس‌کو ، مهندسی پیچیده و معماری منحصر به‌فردی دارد و ۶ طبقه آن به عنوان مرکز خرید فعالیت داشته، سینما و فودکورت دارد و چندین رستوران نیز در طبقات ۵۰ و ۵۱ آن قرار گرفته‌اند. «سایگون اسکای دک» (Saigon Skydeck) در طبقه‌ی ۴۹ واقع شده و از طریق آن می‌توانید به رودخانه‌ی سایگون و چشم‌انداز تماشایی اطراف دسترسی داشته باشید.

بازدید از میدان هوشی‌ مین

اگر به سمت بازار بن تان بروید، خیلی راحت می‌توانید این میدان را پیدا کنید و در ادامه به خیابان نگوین هو (Nguyen Hue) نیز بروید یکی از زیباترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود. ساختمان شهرداری هوشی‌ مین به این میدان معروف اشراف دارد و مجسمه‌ی عمو هو و فرزندان (Uncle Ho and Children) روبه‌روی این ساختمان قرار گرفته است و علاقه‌ی مردم ویتنام به هوشی‌ مین را نشان می‌دهد. باغچه‌ها، درختان، پرچم کشور ویتنام و ساختمان‌های دو طرف این خیابان هنگام شب نورانی می‌شوند و منظره‌ی جالبی را به وجود می‌آورند.

 

بهترین سفرهای روزانه از هانوی

۱۲ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران