شرایط آب و هوایی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
شرایط آب و هوایی ویتنام

شرایط آب و هوایی در ویتنام با طیف گسترده‌ای از تغییرات و پیچیدگی‌ها مشخص می‌شود که تا حد زیادی تحت تأثیر ویژگی‌های توپوگرافی و جغرافیایی متمایز آن است. برای اطمینان از تجربه سفر لذت بخش به ویتنام، داشتن اطلاعات کافی در مورد شرایط آب و هوایی آن در هر منطقه بسیار مهم است؛ چرا که آب و هوا می‌تواند مستقیما تفریحات و سرگرمی‌هایی که مسافران در سفر خود به ویتنام انتخاب می‌کنند را مستقیما تحت تاثیر خود قرار دهد. پس اگر شما نیز برنامه سفر به این کشور زیبا و توریستی آسیا را در سر دارید، برای اطلاع از شرایط آب و هوای ویتنام به منظور انتخاب بهترین زمان و مکان برای گشت و گذار در آن تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

 

شرایط آب و هوای ویتنام در ماه‌های مختلف سال

ویتنام در طول سال بسته به مناطق مختلف جغرافیایی کشور شاهد شرایط آب و هوایی متفاوتی می‌تواند باشد. بنابراین انتخاب زمان سفر با تور ویتنام بسته به موقعیتی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متغیر باشد. به طوری که در محدوده شمال ویتنام، دمای هوا در فصل زمستان می‌تواند تا ۵ درجه سانتیگراد در شب کاهش یابد. همچنین در مناطق کوهستانی مانند ساپا، دمای شبانه به طور معمول در ماه‌های زمستانی به زیر صفر می‌رسد. این درحالی است که در هانوی، شمال ویتنام، متوسط دمای پایین ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی گراد در ماه‌های زمستانی بوده و در سردترین شب‌های زمستان نهایت به زیر ۱۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.

از طرفی دیگر آب و هوای ویتنام دمای خنک‌تری نسبت به جنوب دارد، اما هرگز سرما به معنای واقعی را تجربه نمی‌کند. به این صورت که میانگین پایین‌ترین دما در شهرهای مرکزی نظیر دانانگ و هو حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. جنوب ویتنام دارای آب و هوای گرمسیری بوده و هرگز سرمای قابل توجهی را تجربه نمی‌کند. به عنوان مثال میانگین دمای پایین در شهر هوشی مین حتی در خنک‌ترین ماه‌های سال بالای ۲۰ درجه خواهد بود. حال برای آشنایی بیشتر به بررسی تک تک ماه‌های سال به صورت جداگانه می‌پردازیم:

 

آب و هوای ویتنام در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن)

در این زمان از سال می‌توان از آب و هوای خشک و دلپذیر در اکثر مناطق ویتنام لذت برد. به طوری که سفرهای رودخانه‌ای با سفرهای دریایی در امتداد دلتای مکونگ و رودخانه سرخ در اوج خود هستند. البته برای کسانی که به دنبال هوای آفتابی با موقعیت ساحلی هستند Phu Quoc بهترین گزینه خواهد بود. با این حال، دما در ماه ژانویه در مناطق شمالی ویتنام به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. این مورد به ویژه برای مناطق Sapa و Ha Giang با کاهش دما تا ۵ درجه سانتیگراد صادق است. در این زمان از سال، به خصوص در خلیج هالونگ، هوا ممکن است کاملاً مه آلود باشد.

عکس: nomadicmatt.com

 

آب و هوای ویتنام در ماه فوریه (اواسط بهمن تا اواسط اسفند)

در ماه فوریه در اکثر نقاط کشور آب و هوای گرم و خشک پیش‌بینی می‌شود. به طوری که ویتنام مرکزی دارای میانگین دمای ۲۵ درجه سانتیگراد بوده و شهرهای Hoi An،Danang  و Nha Trang همگی مقصدهای ساحلی عالی در این ماه از سال هستند. در جنوب نیز معمولاً طول روز شاهد آفتاب زیادی خواهیم بود. از طرفی دیگر ویتنام شمالی در ماه فوریه با دمای تقریبا ۱۷ درجه سانتیگراد بسیار خنک‌تر از دیگر مناطق بوده و برخی از بخش‌های شمالی‌تر از جمله خلیج هالونگ ممکن است کاملاً مه آلود باشند.

 

برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟

عکس: lonelyplanet.com

 

آب و هوای ویتنام در ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین)

ماه مارس فصل اوج سفر به ویتنام است؛ چرا که مسافران ساحل انتخاب‌های بهتری برای مقصد گردشگری خود دارند. به عنوان مثال مناطقی از قبیل Mui Ne، Con Dao و Nha Trang از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار هستند. همچنین هوی آن یک مقصد ساحلی مناسب در اواخر ماه مارس به شمار می‌آید که دمای آن تا ۲۸ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. به علاوه مارس بهترین زمان برای بازدید از خلیج هالونگ بوده که آسمان آبی روشن و بدون مه و باران را در این روزها تجربه می‌کند.

عکس: vietnamembassy-indonesia.org

 

آب و هوای ویتنام در ماه آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت)

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام از نظر شرایط آب و هوایی ماه آوریل است. چرا که در این ماه تقریباً همه مناطق ویتنام در شرایط مناسبی قرار گرفته و از همین رو می‌توان آن را یکی از فصل‌های اوج گردشگری در کشور دانست. دمای هوا در شمال ویتنام در این زمان عالی پیش بینی می‌شود، بنابراین شرایط برای کسانی که می‌خواهند در مناطقی مانند Ha Giang و Sapa به گشت و گذار و استراحت بپردازند عالی است. به عنوان مثال اگر اهل طبیعت‌گردی هستید آوریل فرصتی عالی برای قدم زدن در شالیزارهای اطراف و بازدید از از روستای سنتی H'mong است. همچنین اگر علاقه‌مند به تفریحات ساحلی هستید مرکز ویتنام با دمایی در حدود ۲۸ درجه سانتیگراد می‌تواند برای شما مناسب باشد. البته احتمال بارش باران در برخی روزها وجود خواهد داشت.

 

۹ فعالیت برتری که نباید در سفر به ویتنام از دست بدهید

عکس: darwin.cnn-travel-vertical.ui.cnn.io

 

آب و هوای ویتنام در ماه مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)

از دیگر ماه‌های خوش آب و هوای ویتنام برای توریست‌ها ماه می است. این ماه نه تنها شرایط دمایی مناسبی داشته بلکه قیمت‌های گردشگری نیز به دلیل کم شدن تعداد توریست‌ها شکسته می‌شوند و مسافران می‌توانند با بودجه‌ای مناسب‌تر به تفریح در آن بپردازند. میانگین دمای هوا در این زمان از سال بین ۲۸ الی ۳۰ درجه سانتی گراد بوده و خبری از بارندگی در آن نخواهد بود. البته ممکن است در اواخر ماه در نواحی شمالی و جنوبی معمولاً در اواسط بعد از ظهر، رگبار عجیبی را شاهد بود. به غیر از آن در حالت کلی بیشتر مناطق مرکزی زیبا و آفتابی هستند. اگرچه احتمال بارندگی در ارتفاعات مرکزی و دالات وجود دارد.

عکس: insuremytrip.com

 

آب و هوای ویتنام در ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر)

ژوئن زمان مناسبی برای سفر به ویتنام با بودجه‌ای مناسب و بدون اذیت شدن از جمعیت انبوه گردشگران است. البته با همه این اوصاف بهترین مکان برای حضور در ماه ژوئن، منطقه مرکزی ویتنام است؛ چرا که در این ماه خورشید دائما بر فراز آسمان قرار گرفته و بارش باران به ندرت پیش بینی می‌شود. همه این‌ها در حالی هستند که دمای هوا در شمال ویتنام با بارندگی منظم و طوفان‌های گاه به گاه همراه بوده و برای سفر توصیه نمی‌شود. منطقه جنوبی ویتنام نیز در ماه ژوئن شرایطی مشابه منطقه شمالی دارد.

عکس: vietnam.travel

 

آب و هوای ویتنام در ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

مرکز ویتنام با دمای ۳۱ درجه سانتی گراد، ساعات آفتابی و باران کم، مقصدی ایده‌آل برای سفر در ماه جولای است. به طوری که در این ماه سواحل مکان‌های دلپذیری برای گذراندن زمان در سفر شما خواهند بود. البته به دلیل حجم بالای بارندگی در مناطق کوهستان‌های مرکزی و دالات رفتن به این نواحی چندان پیشنهاد نمی‌شوند. همچنین بقیه مناطق ویتنام، به ویژه هانوی و خلیج هالونگ، شاهد بارش باران در جولای خواهند بود اما همچنان آب و هوایی گرم با میانگین دمای ۳۰ درجه سانتی گراد در شمال و ۲۹ درجه سانتی گراد در جنوب را تجربه می‌کند.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی ویتنام

عکس: easyridersvietnam.com

 

آب و هوای ویتنام در ماه اوت (اواسط مرداد تا اواسط شهریور)

مرکز ویتنام بهترین مکان برای بازدید در این زمان از سال است؛ اگرچه بقیه مناطق کشور نیز ارزش بازدید دارند. البته باید در نظر بگیرید که اگر این ماه از سال را برای سفر به ویتنام انتخاب کردید، باید خود را آماده قیمت بالای پروازها و هزینه‌های توریستی بکنید. از دیگر جذابیت‌های سفر به ویتنام به خصوص خط ساحلی Con Dao  بالا بودن شانس تماشای لاک پشت‌های دریایی تازه بیرون آمده از تخم بیرون هستند که راهی اقیانوس می‌شوند.

عکس: en.wikipedia.org

 

آب و هوای ویتنام در ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)

آخرین فرصت‌ها برای بهره بردن از نور خورشید بدون بارندگی‌ها شدید اوایل ماه سپتامبر است. چرا که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سپتامبر آخرین روزهای خورشیدی را در سواحل مرکزی کشور تجربه خواهید کرد. همچنین دما شروع به کاهش کرده و احتمال وقوع طوفان بسیار زیاد است. از طرفی دیگر مناطق شمال و جنوب کشور معمولاً در این زمان از سال بسیار مرطوب هستند و برای کسانی که علاقه‌ای به هوای بارانی ندارند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

عکس: lonelyplanet.com

 

آب و هوای ویتنام در ماه اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان)

اگر اهل تعطیلات ساحلی هستید، ماه اکتبر را برای سفر به ویتنام به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌دهیم. چرا که اوج بارندگی در مرکز ویتنام در این ماه رخ می‌دهد و احتمال وقوع طوفان‌های شدید وجود دارد. همچنین برخی مناطق ممکن است دچار سیل شوند. البته از طرفی دیگر ماه اکتبر بدون جمعیت بالای توریست‌ها امکان سفری راحت و ارزان‌تر را برای گردشگران ممکن می‌سازد. با در نظر گرفتن همه این موارد بهترین مناطق برای بازدید را می‌توان محدوده شمالی ویتنام دانست. به خصوص مناطق ساپا، دیدن مزارع برنج در مو کانگ چای و Ha Giang  با طبیعت زیبای خود می‌توانند گردشگران را تا حد زیادی مجذوب خود کنند.

 

بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

عکس: vietnamembassy-denmark.vn

 

آب و هوای ویتنام در ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر)

با فرا رسیدن نوامبر فصل پربارش در ویتنام آغاز می‌شود و بسیاری از مسافران مناطق شمال ویتنام را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. همچنین مناطق مرکزی با بارش‌های شدید همراه بوده و به عنوان نامناسب‌ترین نواحی ویتنام برای سفر در نوامبر معرفی می‌شوند. در این روزها شمال ویتنام با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد آب و هوای بسیار دلپذیری داشتهت و بارندگی کمتری را نیز به نسبت شاهد خواهد بود.

عکس: parentingtogo.ca

 

آب و هوای ویتنام در ماه دسامبر (اواسط آذر تا اواسط دی)

آخرین ماه از سال دسامبر بوده و در این روزها مناطق مرکزی کشور همچنان با احتمال بارش باران روبرو هستند. با این حال، بقیه مناطق ویتنام دارای آب و هوایی گرم و خشک بوده و یکی از خشک‌ترین ماه‌های سال در نواحی شمال به شمار می‌آید. اگر به تفریحات ساحلی علاقه‌مند هستید ما به شما Phu Quoc را برای سفر در ماه دسامبر توصیه می‌کنیم. همچنین برای همراه شدن با جشن‌ها و برنامه‌های کریسمس بهتر است هر چه سریع‌تر هتل و بلیط‌های خود را رزرو کنید.

عکس: thespaces.com

 

۰۷ تیر ۱۴۰۳

نظرات کاربران