بازدید از تپه های بانا در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از تپه های بانا در ویتنام

تپه های بانا در ویتنام یک منطقه‌ی طبیعی بسیار زیباست که زمانی فرانوسی‌ها با ساخت و ساز در آن‌جا، این محل را به یک ریزورت لاکچری تبدیل کرده بودند. چیزهای زیادی از آن زمان در تپه های بانا تغییر کرده و حالا این مکان به یکی از توریستی‌ترین نقاط ویتنام تبدیل شده و در کنار مناطق طبیعی چشم نواز و زیبا، دارای امکانات بسیار زیادی است.

 

کوتاه درباره تپه های بانا در ویتنام

تپه‌های بانا (Bà Nà Hills) به منطقه‌ای مرتفع در نزدیکی شهر دانانگ تلقی می‌شود که در سال ۱۹۱۹ به دست اشغالگران فرانسوی تصرف و سپس ساخت و سازهایی در آن‌جا انجام شد. این منطقه حدودا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و یکی از دیدنی‌های متفاوتی است که در تور ویتنام می‌توانید به سراغش بروید. با توجه به این که دانانگ جزو شهرهایی‌ست که تو ویتنام به آن‌جا نیز می‌رسد، گردشگران امکان این را دارند که به آن‌جا رفته، از فضای شهری، پارک بازی و پل بی‌نظیرش که بعدتر بیشتر درباره آن توضیح خواهیم داد، دیدن نمایند.

عکس: danangfantasticity.com

 

بهترین زمان برای رفتن به تپه های بانا در ویتنام

فروردین تا مرداد ماه بهترین زمان برای بازدید از تپه های بانا به حساب می‌آید. در این ایام هوا عالی بود و بارندگی‌ها نیز به حداقل می‌رسد. البته همین وضعیت هوایی فوق‌العاده باعث می‌شود تا جمعیت زیادی از گردشگران در آن‌جا بوده و تپه های بانا به شدت شلوغ شود. شرایط هوایی جالب توجه این منطقه در بهار به گونه‌ای است که در روز ۴ بار دمای هوا تغییر کرده و گویی چهار فصل را در یک روز تجربه خواهید کرد! در طول صبح، دما بهاری‌ست، ظهر آفتابی و گرم می‌شود، بین ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهر، امکان بارندگی پراکنده وجود دارد و شب‌ها نیز چند درجه‌ای هوا سرد شده و باید در آن‌جا لباس گرم پوشید.

 

هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟

عکس: pullman-danang.com

 

چطور به تپه های بانا در ویتنام برویم؟

همان طور که گفتیم، تپه های بانا در نزدیکی دانانگ واقع شده و حدودا ۴۰ دقیقه با ماشین از این شهر دور است و شما با رفتن به خیابان دوی تان (Duy Tan Road) به آن‌ها خواهید رسید:

ماشین شخصی یا موتور

نکته‌ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که اگر در سفر به ویتنام، ماشین یا موتور اجاره‌ کرده و خودتان به صورت شخصی می‌خواهید به این محل بروید، حتما باید در نقشه گوگل، پارکینگ تپه های بانا را جستجو کنید چون فاصله‌ی آن با خود ریزورت کمی متفاوت است. بعد از جستوی مسیر درست، از طریق نقشه مسیر زیر را به ترتیب پیش بروید:

Duy Tan Road – Nguyen Van Linh Road – Nguyen Tri Phuong St. – Dien Bien Phu St. – national route 1A – Ba Na-Suoi Mo

در انتهای این مسیر، تابلوی ورودی پارکینگ و خود ریزورت را مشاهده خواهید کرد.‌

تاکسی

برای آن‌هایی که ماشین یا موتور اجاره نکرده‌اند، بهترین راه برای رفتن به تپه های بانا در ویتنام، استفاده از تاکسی است. خوشبختانه تاکسی‌های اینترنتی همچون  Grab هم در دانانگ فعالیت می‌کنید و می‌توانید به آن‌ها به این مکان بروید. هزینه رفت و برگشت به تپه های بانا توسط تاکسی چیزی حدود ۲۰۰ هزار دانگ (واحدل پولی ویتنام) معادل حدودا ۸ دلار می‌شود.

در نهای این امکان برای شما فراهم است که در تور تپه های بانا از دانانگ شرکت کنید اما با توجه به راحتی رفت و آمد به آن‌جا، بهتر است هزینه‌ی بیشتری پرداخت نکرده و با تاکسی به آن‌جا بروید. مخصوصا این که برنامه‌های تورهای گردشگری کمی فشرده بوده و آزادی مناسب برای وقت گذاری در نقاط مختلف را نخواهید داشت.

عکس: culturephamtravel.com

 

جاذبه‌های گردشگری تپه های بانا در ویتنام

تپه های بانا دارای دهکده‌ای کوچک به سبک فرانسوی، تله کابین، پارک بازی و بسیاری جاذبه‌های دیگر است و اگر قرار باشد به آن‌جا بروید، حتما باید یک روز کامل خود را برای تفریح در این محل اختصاص دهید. در زیر به بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه اشاره خواهیم کرد:

تله کابین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازدید از تپه های بانا، سوار شدن به تله کابین این منطقه و رفتن به بالاترین نقطه در تپه های بانا است. این تله کابین طولانی و جذاب از جمله ۱۰ تله کابین شگفت انگیز جهان به حساب آمده، چند رکورد گینس را در اختیار دارد و از منطقه‌ای سرسبز و جنگلی زیبا می‌گذرد. پس سوار شدن بر آن را به هیچ وجه از یاد نبرید!

 

۹ فعالیت برتری که نباید در سفر به ویتنام از دست بدهید

عکس: theculturetrip.com

 

پل طلایی

پل طلایی یکی از خاص‌ترین پل‌های جهان است که در تپه های بانا در ویتنام واقع شده. پلی که همان طور که از اسمش پیداست، به رنگ طلایی مزین بوده و دو دست سنگی غول پیکر آن را نگه داشته‌اند. البته در واقعیت، پل بر روی پایه‌های آهنین سوار است اما تماشای این دستان سنگی که برداشتی از کتاب‌های مصور "مرد شنی" اثر نیل گیمن هستند، تجربه‌ای فراموش نشدنی برای هر گردشگری خواهد بود.

عکس: talavn.com.vn

 

دهکده فرانسوی

در ابتدای مسیر تله کابین، دهکده فرانسوی قرار گرفته که بخش زیادی از آن، همان خانه‌های قدیمی دوران فرانسوی‌ها هستند که نوسازی و مرمت شده‌اند و بعضی خانه‌های دیگر نیز به همان سبک به آن‌جا اضافه شده است. جدا از عکاسی و قدم زدن در میان کوچه‌های سنگ فرش و رفتن به کافه‌ها و رستوران‌ها، این دهکده دارای کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی نیز هست.

عکس: me-story.com

 

کارناوال‌ها

هردر روزهایی که گردشگران به تپه های بانا در ویتنام سفر می‌کنند، در طول روز کارناوال‌های موسیقی و لباس مبدل برگزار شده و فضایی شاد در این محل شکل می‌گیرد. با وجود قلعه تاریخی در مرکز دهکده و چنین کارناوال‌های رنگارنگ و جذابی، تا حد زیادی این محل شبیه به دیزنی لند می‌شود.

 

برترین مراکز خرید در ویتنام

عکس: jackytravel.com

 

بازدید از باغ Le Jardin d´amour

برای رفتن به این باغ که در ارتفاعی بالا قرار گرفته، باید سوار فانیکولرهای مخصوص شوید. این باغ اگر چه خیلی بزرگ نیست اما دارا یگل‌های فوق‌العاد زیبا و فضایی جذاب است و همچنین با قرار گیری در ارتفاع بالا، دریایی از ابر زیر پایتان شکل می‌گیرد که به جذابیت‌های این محل می‌افزاید. باغ Le Jardin d´amour یکی از بهترین جاهای تپه‌های بانا برای عکاسی محسوب می‌شود.

عکس: eatandtreats.blogspot.com

 

تفریح در Fantasy Park

تم پارک Fantasy Park‌ با بازی‌های متنوع و عالی خود، برای ساعاتی شما را از فضای طبیعی این منطقه رها کرده و سواری‌های هیجان انگیز و بازی‌های مختلفی را برایتان به ارمغان می‌آورد. در کنار انواع سواری‌های مختلف، تماشای فیلم در سینماهای سه بعدی، چهار بعدی و پنج بعدی، بازدید از اتاق ترس و مگا سینمای ۳۶۰ درجه از جمله جذابیت‌های این پارک بازی هستند. همچنین یک ترن هوایی کوهستانی در فضای روباز نیز در نظر گرفته شده که می‌توانید بر روی آن سواری کرده و با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، از منظره و هیجان این سواری لذت ببرید.

 

تعطیلاتی خانوادگی در هانوی با کودکان

عکس: motogo.vn

 

بازدید از موزه موم

یک وزه موم به سبک موزه‌های مادام توسو نیز در تپه های بانا در ویتنام قرار دارد که مجسمه‌هایی از افراد معروف همچون دیوید بکهام، تیلور سوییفت، بروس لی، اوباما و .. در آن‌جا قرار گرفته‌اند. این موزه در نزدیکی ریزروت اصلی واقع شده و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا دسترسی پیدا کنید.

عکس: rizaljaja.wordpress.com

 

تماشای مجسمه بزرگ بودا

در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا، یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های بودا در ویتنا قرار گرفته است. مجسمه‌ای سفید رنگ که دور تا دور آن را محیطی جنگلی احاطه کرده و خود مجسمه ۲۷ متر بلندی دارد. در کنار مجسمه‌ی بزرگ بودا یک عبادتگاه و یک صومعه وجود داشته که گردشگران، امکان بازدید از هردوی این محل‌ها را خواهند داشت.

عکس: motogo.vn

 

بازی گلف

و در پایان، یک فعالیت متفاوت در تپه های بانا، سر زدن به زمین گلف بزرگ و مدرن این مکان و انجام بازی در آن‌جاست. این زمین زیبا دارای ۱۸ حفره بوده و توسط یکی از گلف بازار معروف دنیا طراحی شده است. زمینی که دارای آب و ماسه بوده و فضایی عالی و امکاناتی مدرن برای انجام گلف در خود دارد.

 

۱۱ مقصد مناسب برای خانواده‌ها در ویتنام

عکس: voyages.golf

 

البته با توجه به اقامتگاه‌های مختلفی که در تپه های بانا در ویتنام وجود دارد، می‌توانید شب را هم در همین محل بمانید، با این وجود، بازدید از تمام جاذبه‌های این منطقه در همان یک روز ممکن است و در نهایت می‌توانید با تاکسی به دانانگ برگشته و به سفر خود ادامه دهید.

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۸ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران