پارک های آبی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
پارک های آبی ویتنام

بازدید از ویتنام در تابستان، برای غوطه ور شدن در پارک‌های آبی عالی این خطه و لذت بردن از فعالیت‌های آبی به شدت توصیه می‌شود. پارک های آبی ویتنام، راه حل بسیار خوبی برای فرار از گرما و لذت بردن از تفریحاتی خانوادگی هستند. و از سرسره‌های هیجان انگیز گرفته تا رودخانه‌های تنبل و استخرهای موج را در این فضاهای مفرح شاهد خواهید بود.

 

پارک آبی دام سن

در ابتدای آشنایی با برترین پارک های آبی ویتنام، سری می‌زنیم به Dam Sen که یک واحه سرسبز در قلب شهر هوشی مین محسوب می‌شود. این مکان، با طیف متنوعی از سرسره‌ها و استخرهای هیجان انگیز مانند استخر موج و استخر کودکان، به مقصد مورد علاقه بسیاری از گردشگران تور ویتنام بدل شده است.

چه به دنبال ریلکس کردن در رودخانه تنبل باشید و چه به دنبال ماجراجویی‌های هیجان انگیز در آبشار ۱۹ متری کامیکازه و انواع سرسره‌های لوله پیچشی، پارک آبی دام سن مخاطبان در هر رده سنی را به وجد خواهد آورد. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای برخورداری از سرگرمی‌های مفرح در تابستان‌های سوزان ویتنام به شمار می‌آید. در ضمن، استانداردهای ایمنی بین المللی و ناجیان غریق حرفه‌ای، تضمین می‌کنند که ایمنی شما به خطر نیفتد.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۰۰۰۰۰ دانگ و برای کودکان ۱۶۰۰۰۰ دانگ
  • آدرس: 03Hoa Binh Ward 3, District 11, Ho Chi Minh City 700000 Vietnam

عکس: en.wikipedia.org

 

تم پارک سوئی تین 

پارک موضوعی Suoi Tien، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک های آبی ویتنام در شهر هوشی مین است. اینجا با مساحت تقریبی ۱۰۵ هکتار، شامل ۱۵۰ ساختمان و منطقه تفریحی بوده و گزینه‌های جذاب بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگانش قرار می‌دهد.

نقطه برجسته این پارک، ساحل Tien Dong Ngoc Nu است که اولین ساحل مصنوعی در ویتنام به شمار می‌آید. در این ساحل، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های هیجان انگیز آبی مانند سرسره‌های پرسرعت و سرسره‌های پیچ در پیچ لذت ببرید. بعلاوه این پارک، دارای انواع جاذبه‌های جالب دیگر مانند آکواریوم، معابد، نمایش‌های هنری، رستوران‌ها  و مجسمه‌های بزرگ است. تفریح در اینجا یکی از بهترین کارها در سفر به هوشی مین به شمار می‌رود.

این تم پارک، بعنوان دیزنی لند ویتنام نیز شهرت دارد. اینجا طوری طراحی شده که شامل ۴ بخش اختصاص یافته به ۴ حیوان مقدس در اساطیر بودایی است: اژدها، اسب شاخدار، لاک پشت و ققنوس. هر ساله، حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون گردشگر از این فضای شگفت انگیز دیدن می‌کنند و از تفریح با خانواده یا گروهی از دوستان لذت می‌برند.

  • زمان بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۱۷
  • هزینه ورودی: ۵۰۰۰۰ دانگ
  • آدرس: 120Xa Lo Ha Noi, Tan Phu Ward, District 9, HCMC

 

پارک ملی فونگ نها-که بنگ در ویتنام

عکس: thesmartlocal.com

 

پارک آبی هو تای

از دیگر پارک های آبی ویتنام، می‌توان به Ho Tay اشاره کرد که در داخل پارک تفریحی وست لیک پارک قرار دارد و یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های هانوی محسوب می‌شود. اینجا مجهز به تمام امکانات مدرن و طیف وسیعی از سواری‌های هیجان انگیز است. و بازدیدکنندگان می‌توانند از سرسره‌های پرسرعت مختلف و استخر غواصی، برای افزایش آدرنالین برخوردار شوند و یا فقط در استخر و رودخانه تنبل ریلکس نمایند.

استخرهای ویژه و سرسره‌های آبی ایمن برای کودکان نیز در پارک آبی طراحی شده‌اند. اینجا مکان عالی برای  زوج‌ها، دوستان و خانواده‌هایی است که فرزند خردسال دارند تا فارغ از گرمای شدید ویتنام، کمی تفریح کنند و در فست ‌فودها به استراحت و شکم گردی بپردازند.

  • زمان بازدید: روزهای هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۹، آخر هفته‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۹
  • هزینه ورودی: برای بزرگسال ۱۵۰۰۰۰ دانگ و برای کودکان (بالای ۱۳۰ سانتی متر) ۸۰۰۰۰ دانگ
  • آدرس: 109Trinh Cong Son, Tay Ho, Hanoi 100000 Vietnam

عکس: vietnamonline.com

 

پارک سان ورلد ها لانگ

در فهرست برترین پارک های آبی ویتنام، به نام  Sun World Ha Long برمی‌خوریم که با مساحت ۲۱۴ هکتار، یک پارک تفریحی در هالونگ است و تجربه تفریحی بی نظیری را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های اصلی اینجا عبارتند از: پارک اژدها که دارای سواری‌های هیجان انگیز است، سیستم منحصر به فرد تله کابین، پارک تفریحی کوهستانی Ba Deo Mystic که شما را به دوران باستان می‌برد، باغ زیبای Zen، چرخ و فلک غول پیکر Sun Wheel و چشم اندازی به مناظر زیبای خلیج هالونگ. گفتنی است این مجتمع، بعنوان قطب سرگرمی پیشرو در شمال ویتنام، با سیستم بازی در سطح جهانی و فعالیت‌های تفریحی فراوان مورد ستایش قرار گرفته است.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۷
  • هزینه ورودی: ۱۰۰۰۰۰ دانگ
  • آدرس: 09Ha Long Street, Bai Chay, Halong Bay 200000 Vietnam

 

آشنایی با ۱۵ فستیوال مهم در ویتنام

عکس: incredibleasiajourneys.com

 

پارک آبی فو کوک

وقتی صحبت از محبوب‌ترین پارک های آبی ویتنام  به میان می‌آید، نمی‌توان از Phu Quoc غافل شد که بزرگ‌ترین پارک آبی در جنوب شرقی آسیا بوده و در بزرگ‌ترین تم پارک ویتنام یعنی VinWonders Phu Quoc واقع شده است. اینجا قطعا تعطیلاتی به یاد ماندنی را با مجموعه‌ای از بازی‌های آبی جذاب و مناسب برای تمام سنین به ارمغان می‌آورد.

در این پارک ۴.۵ هکتاری، ۳۶ فعالیت سرگرم کننده وجود دارند که باعث می‌شوند احساس کنید در یک بهشت گرمسیری هاوایی هستید!  با آمدن به این مکان، می‌توانید از شیرجه در آب خنک لذت ببرید و بازی‌های بی‌شماری مانند رنگین کمان هونولولو، سیاه چاله کیهانی و غیره را کشف کنید.

  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۶:۳۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۶۰۰۰۰۰ دانگ، برای کودکان ( ۱۰۰-۱۴۰سانتی متر) ۴۵۰۰۰۰ دانگ و برای کودکان زیر ۱۰۰ سانتی متر رایگان است.
  • آدرس: Bai Dat Do to 10 Bai Dat Do to 10, An Thoi, Phu Quoc, Hon Thom Island 920000 Vietnam

عکس: tripadvisor.com

 

پارک تروپیکانا

Tropicana، یکی از برترین پارک های آبی ویتنام و از محبوب‌ترین فضاهای تفریحی است که با الهام از فرهنگ پلینزی در اقیانوس آرام شکل گرفته است. پارک تروپیکانا، از ۲ منطقه تشکیل شده است: یک پارک آبی و یک پارک تفریحی که انواع تجربیات هیجان انگیز را با حال و هوای پر جنب و جوش جزیره هاوایی ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند در بازی‌های ماجراجویی در دریا شرکت کنند، قدرت اقیانوس و امواج را در استخر موج احساس نمایند و با سبک جزیره‌ای جوان و مهیج این منطقه بیشتر آشنا شوند.

  • زمان بازدید: ۹:۳۰ تا ۱۷:۳۰
  • هزینه ورودی: ۱۴۲۷۳۷ دانگ
  • آدرس: Coastal Road, Binh Chau 78500 Vietnam

عکس: booking.com

 

پارک آبی هو مای

پارک آبی Ho May در وونگ تائو،  نامی آشنا برای گردشگران تور ویتنام است. این پارک، در بالای کوه زیبای Nui Lon قرار دارد و از آب و هوای همیشه خنک و دلپذیر برخوردار بوده و از پرطرفدارترین پارک های آبی ویتنام محسوب می‌شود.

این پارک آبی که بعنوان اولین پارک آبی ویتنام روی یک کوه شناخته می‌شود، دارای ۲ سرسره اصلی است: یک سرسره مستقیم ۳۰ متری و یک سرسره منحنی ۶۰ متری. در اینجا می‌توانید در آب خنک غوطه ور شوید و مناظر زیبای طبیعی را تحسین نمایید.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: ۴۰۰۰۰۰ دانگ برای بزرگسالان، ۲۰۰۰۰۰ دانگ برای ورود بعد از ساعت ۱۷.  مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دانگ برای کودکان (۱ تا ۱.۳ متر) و  ۱۰۰۰۰۰ دانگ  برای ورود از ساعت ۱۷.
  • آدرس: 22-28Ba Le Chan Street, Tan Dinh Ward, District 1, Ho Chi Minh city

 

۱۰ مورد از زیباترین سواحل دانانگ در ویتنام

عکس: klook.com

 

پارک دای نام

پارک Dai Nam، یکی از پارک های آبی ویتنام است که دارای ساحل مصنوعی فوق العاده چشمگیری است. علاوه بر منطقه دریا، قلعه‌هایی در اینجا وجود دارند که توسط آب دریا و جزایر کوچک و سیستم‌های موجی احاطه شده‌اند و حس اصالت را به شما هدیه می‌دهند.

هنگام بازدید از این پارک، می‌توانید در امواج غوطه ور شوید و از بازی‌های آبی جالب بسیاری لذت ببرید. بعلاوه می‌توانید از سایر جذابیت‌های این مکان از جمله یک مرکز خرید، هتل ها، سینما، پارک موضوعی، محل کمپ، باغ وحش و معابد متعدد سرزمین عجایب برخوردار شوید.

  • زمان بازدید: روزهای دوشنبه تا جمعه ۵ صبح تا ۱۸. روزهای شنبه و یکشنبه ۵ صبح تا ۲۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۵۰۰۰۰ دانگ، برای کودکان بالای ۱ متر ۲۵۰۰۰ دانگ و برای کودکان زیر ۱ متر رایگان دریافت است.
  • آدرس: Hiep An, Thu Dau Mot Town, Binh Duong Province

عکس: vietnamonline.com

 

 

۰۷ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران