پارک ملی فونگ نها-که بنگ در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
پارک ملی فونگ نها-که بنگ در ویتنام

پارک ملی فونگ نها-که بنگ از جمله جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی است که مسافران ویتنام فرصت بازدید از آن را در سفر خود به این کشور خواهند داشت. اما چه چیزهایی باعث جذابیت و محبوبیت این پارک شده است؟ این پارک که موفق شده نام خود را در فهرست میراث جهانی نیز بگنجاند از جمله ارزشمندترین منابع طبیعی در ویتنام به شمار می‌آید. چنانچه قصد سفر به ویتنام را در سر دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این پارک ملی باشکوه آشنا کنیم تا در صورت تمایل بتوانید حداکثر بهره را از زمان خود برده و از این پارک جذاب و دوست داشتنی، دیدن کنید.

 

معرفی پارک ملی فونگ نها-که بنگ

پارک ملی فونگ نها-که بنگ (Phong Nha-Ke Bang) با وسعتی بیش از ۸۵ هزار هکتار موفق شد در سال ۲۰۰۳ در فهرست میراث جهانی قرار بگیرد. جالب است بدانید که این مجموعه عظیم با منطقه حفاظت شده طبیعی Hin Namno در جمهوری دموکراتیک خلق لائوس مرز مشترک داشته و چشم‌انداز زیبایی از پارک توسط فلات‌های آهکی و جنگل‌های استوایی را به نمایش می‌گذارد. آنچه این پارک را از دید گردشگران تور ویتنام محبوب‌تر کرده تنوع زمین شناسی زیادی و پدیده‌های طبیعی دیدنی متنوع از جمله تعداد زیادی غار و رودخانه‌های زیرزمینی است که علاقه‌مندان به طبیعت لحظات بسیار خوب و به یادماندنی را در آن سپری خواهند کرد. علاوه بر آن این سایت طبیعت‌گردی دارای سطح بالایی از تنوع زیستی و بسیاری از گونه‌های بومی است که نقش قابل توجهی را از لحاظ زیست محیطی ایفا می‌کند. امروزه این پارک ملی به یک مکان تفریحی از نظر توریست‌ها تبدیل شده و گردشگران می‌توانند یک روز عالی را در آن به همراه خانواده سپری کنند.

 

تعطیلاتی خانوادگی در هانوی با کودکان

عکس: special.vietnamplus.vn

 

جذابیت‌های پارک ملی فونگ نها-که بنگ

پارک ملی Phong Nha-Ke Bang جذابیت‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده و از همین رو توانسته به یکی از مناطق قابل توجه در میان توریست‌های ویتنام تبدیل شود. اصلی‌ترین هدف از ساخت این مجموعه حفاظت از یکی از کارست‌های (Karst) بزرگ یعنی خوردگی توده سنگ‌های کربناتی و همچنین جنگل‌های اکوسیستم سنگ آهک بود. علاوه بر آن قرار گرفتن بزرگترین سلسله غارهای دنیا در آن از دیگر جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آید. در کنار همه این موارد چشم‌انداز منحصر به فرد از کوهستان‌ها، جنگل‌های انبوه و شالیزارهای پهناور از دیگر دلایل محبوبیت پارک ملی فونگ نها-که بنگ در میان دیگر جاذبه‌های گردشگری ویتنام است. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و علاقه‌مندان در بازدید از این مکان لذت بهره بردن از چند جذابیت دیگر را نیز خواهند داشت. از جمله این موارد عبارتند از:

اجرای موسیقی‌های زنده محلی در فونگ نها

اگر اهل موسیقی و تفریحات شاد هستید، از این نظر سفر به فونگ نها برای شما جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. چرا که عموما در این شهر موسیقی زنده محلی توسط بومیان اجرا می شود که گوش دادن به آن‌ها قطعا حس خوبی را در شما زنده خواهد کرد.

عکس: govietnam.tours

 

رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در فونگ نها

مورد بعدی از جذابیت‌های پارک ملی فونگ نها-که بنگ، رستوران‌های متعدد و کافه‌های دوست داشتنی آن هستند. این مکان‌ها منو متنوعی از انواع غذاهای محلی ویتنامی را در اختیار شما قرار داده و با رفتن به آن‌ها می‌توانید اندکی استراحت کرده و در کنار آن از طعم خوشمزه و متفاوت غذاهای ویتنامی نیز لذت ببرید. از جمله پرطرفدارترین رستوران‌ها و کافه‌های فونگ نها عبارتند از: کافه بامبو (Bamboo Café)، کافه کپچر (Capture Vietnam Café)، رستوران کلد بیر (Cold Beer).

 

برترین مراکز خرید هانوی در ویتنام

عکس: explorevietnam.com.vn

 

موتور سواری در فونگ نها

برای کسانی که اهل هیجان هستند، موتور سواری در پارک فونگ نها از دیگر جذابیت‌های پرطرفدار خواهد بود. چرا که در سایه چشم‌اندازهای منحصر به فرد و مسیرهای زیبا، موتورسواری به یک تفریح دوست داشتنی و به یادماندنی در این مکان برای علاقه‌مندان تبدیل شده است. مسافران می‌توانند در این مکان موتورسیکلتی را با قیمت مناسب کرایه کرده و با یک تیر دو نشان بزنند؛ چرا که هم با موتورسیکلت فرصت گشت و گذار آسان در فضای پارک را داشته و هم می‌توانند لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند.

عکس: tripadvisor.com

 

بازدید از غارهای فونگ نها

بدون اغراق می‌توان گفت که نقطه عطف پارک ملی فونگ نها-که بنگ، غاری است که به نام سان دونگ (Son Doong) در آن قرار دارد. غار سان دونگ که به عنوان بزرگترین غار دنیا شناخته می‌شود امروزه به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام در بین مسافران از سرتاسر دنیا تبدیل شده است. جالب است بدانید که این غار تا سال ۱۹۹۱ ناشناخته بود تا اینکه در این سال توسط شخصی به نام هو کان پیدا شد. البته غار سان دونگ تا سال ۲۰۰۹ در بین گردشگران ناشناخته بود و در سال‌های اخیر توانسته به یک مقصد تفریحی و دیدنی تبدیل گردد. ناگفته نماند که تنها جذابیت این غار مساحت بزرگ آن نبوده وجود رودخانه، دریاچه و حتی جنگل در وسط آن باعث محبوبیت دوچندانش شده است. برای درک بزرگی این غار، گفته می‌شود یک ساختمان ۴۰ طبقه را می‌توان درونش جا داد.

شایان ذکر است که سان دونگ تنها غار جذاب و دیدنی در این پارک ملی نبوده و چندین مورد جذاب و دیدنی مشابه دیگر نیز در آن قرار دارد. چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به غار هنگ توی (Hang Toi)، ترا آنگ (Tra Ang)، هنگ سونگ (Hang Thung)، خه تین (Khe Tien) و ... اشاره کرد. غار هنگ توی در بین توریست‌ها محبوبیت بیشتری دارد که برای ورود به آن باید سوار بر زیپ لاینی از بالای یک رودخانه شد.

عکس: remotelands.com

 

موقعیت مکانی پارک ملی فونگ نها-که بنگ

پارک ملی فونگ نها-که بنگ حدود ۵۰ کیلومتر از شهر دونگ هوی به سمت شمال غربی و حدود ۵۰۰ کیلومتر از هانوی، پایتخت ویتنام، به سمت جنوب فاصله دارد. همچنین این پارک ملی با حفاظتگاه طبیعی Hin Namno در استان خموآن، لائوس از غرب، در ۴۲ کیلومتری شرق دریای شرقی از مرز دو کشور همسایه نیز است. مسافرانی که دوست دارند در سفر خود به ویتنام از این پارک ملی زیبا دیدن کنند می‌توانند اتومبیلی را کرایه کرده و به کمک نقشه به سمت آن حرکت کنند. البته این کار نیاز به گواهینامه بین‌المللی داشته و برای کسانی که دوست دارند اقتصادی سفر کنند، مناسب نیست. از طرفی دیگر علاقه‌مندان می‌توانند با تورهای گردشگری که با هدف بازدید از این پارک ملی برگزار می‌‌شوند همراه شده و گردشی خاطره‌انگیز و برنامه‌ریزی شده را برای خود در سفر به ویتنام رقم بزنند.

به دلیل توریست‌پذیر بودن این منطقه در سال‌های اخیر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در آن تاسیس شده‌اند. به طوری که توریست‌های علاقه‌مند به بازدید از پارک ملی فونگ نها-که بنگ می‌توانند چند شب خود را در این منطقه بگذرانند. اغلب این هتل‌ها به شکل بسیار شیک و مدرنی طراحی شده و تضمین یک اقامت راحت را به مسافران خود می‌دهند.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

عکس: asianwaytravel.com

 

هزینه بازدید از پارک ملی فونگ نها-که بنگ

پارک ملی فونگ نها نه تنها در ویتنام بلکه در دنیا نظیر نداشته و از همین رو یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری جهان به شمار می‌آید. این موضوع باعث شده به منظور حفاظت از این مکان هزینه‌ای بابت ورودی از گردشگران دریافت شود. این هزینه برای توریست‌های خارجی به ازای هر یک نفر چیزی در حدود ۱۰ دلار خواهد بود.

عکس: tourradar.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۲ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران