مزارع پلکانی برنج ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
مزارع پلکانی برنج ویتنام

وقتی صحبت از سفر به ویتنام و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و چشم‌نواز آن می‌شود، نمی‌توان از مزارع زیبای برنج آن چشم‌پوشی کرد. به طوری که امروزه مزارع پلکانی برنج ویتنام به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این کشور تبدیل شده و خود به تنهایی دلیلی برای جذب توریست به این سرزمین محسوب می‌شود. حال این سوال پیش می‌آید که از میان چندین مزرعه برنج پلکانی که در ویتنام وجود دارد، کدام‌ها در نوع خود بهترین بوده و برای بازدید توریست‌ها پیشنهاد می‌شود؟ ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا پاسخی به این سوال شما بدهیم.

 

بهترین مزارع پلکانی برنج ویتنام

تراس‌های برنج خیره‌کننده واقع در دل کوه‌های ویتنام مکانی است که توجه هر بازدیدکننده‌ای را می‌تواند به خود جلب کند. این مزارع پلکانی با صدها سال پیشینه در تولید برنج، هنر کشاورزان ویتنامی را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد و با زیبایی غیر قابل توصیفی علاقه هر گردشگری را برای حضور در آن‌ها به وجد می‌آورد. همان طور که گفته شد در تور ویتنام فرصت بازدید از مزارع پلکانی برنج زیادی را خواهید داشت که در میان همه آن‌ها ما به معرفی سه مورد از برترین و زیباترین موارد می‌پردازیم:

 

مزارع برنج هائونگ سو فی، ویتنام

اولین مورد از برترین مزارع پلکانی برنج ویتنام که بازدید از آن را به همه مسافران پیشنهاد می‌کنیم، مزارع برنج هائونگ سو فی (Hoang Su Phi) است. این مکان بی‌نظیر به عنوان زیباترین مزرعه برنج در ویتنام شناخته می‌شود که با رنگ زرد روشن در میان کوه‌های چشم‌نوازی کرده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از شهر هانوی قرار گرفته است. برای بازدید از این مکان باید خود را به مرکز استان بان فونگ برسانید. موقعیت دقیق این مزارع ویتنام شمالی، در امتداد مرز چین و درست در غرب Ha Giang است. این شاهکار زیبا از مزارع پلکانی برنج ویتنام توسط دستان ماهر اقلیت‌های قومی (نونگ، لا چی، دائو) ساخته شده و گفته می‌شود قدمتی در حدود ۱۰۰ سال دارد. علاوه بر بازدید از مزارع زیبای برج ویتنام در این منطقه شما می‌توانید از سفرهای جاده‌ای که از میان کوه‌ها عبور خواهید کرد لذت برده و یکی از بهترین روزهای خود را در سفر به این کشور تجربه کنید.

  • نحوه دسترسی: مزارع برنج هائونگ سو فی حدود ۳۰۰ کیلومتر با هانوی و حدود ۸۰ کیلومتر با Ha Giang فاصله دارد. متاسفانه هیچ اتوبوس مستقیمی از هانوی به این منطقه وجود ندارد. بنابراین برای دسترسی سریع به آن باید اتومبیلی را کرایه کرده و به سمت آنجا بروید. در غیر این صورت باید ابتدا خود را به Ha Giang رسانده و از آنجا Hoang Su Phi بروید.
  • بهترین زمان بازدید: ماه‌های سپتامبر و اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان)

 

معروف‌ترین مزارع چای ویتنام

عکس: localvietnam.com

 

مزارع برنج مو کانگ چای، ویتنام

مو کانگ چای (Mu Cang Chai) از دیگر گزینه‌هایی است که بازدید از آن را به علاقه‌مندان مزارع پلکانی برنج ویتنام پیشنهاد می‌کنیم. این مزرعه در طول سال‌ها توانسته اصالت خود را حفظ کند و تا به امروز به صورت کاملا دست نخورده باقی بماند. این مکان بی‌نظیر در ناحیه‌ای مرتفع در استان ین بای قرار گرفته و حدود۲۸۰ کیلومتر از شهر هانوی فاصله دارد. مو کانگ به خاطر ۵۰۰ هکتار تراس‌های برنج باشکوه شهرت داشته و به عنوان یک اثر ملی و همچنین یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام شناخته می‌شود. این مجموعه جذاب و منحصر به فرد توسط اقلیت قومی H'Mong طراحی شده و از تپه‌هایی با شیب متوسط برای استفاده از آب باران و آب چشمه برای کشت برنج تشکیل شده است.

علاوه بر بازدید از کانگ چای به عنوان یکی از بهترین مزارع پلکانی برنج ویتنام گردشگران می‌توانند در این مکان با قبایل محلی منطقه نیز آشنا شده و همچنین لحظاتی به یادماندنی از پیاده‌روی در مسیرهای زیبای طبیعت دست نخورده ویتنام را داشته باشند. توصیه می‌کنیم در بازدید از این مکان حتما با یکی از مردم محلی منطقه همراه شده و از او بخواهید تا شما را به زیباترین بخش‌های این مزرعه ببرد.

  • نحوه دسترسی: مزارع برنج مو کانگ چای در شمال غربی کشور ویتنام قرار گرفته و از شهر هانوی حدود ۲۸۰ کیلومتر و از شهر ساپا حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. به منظور دسترسی به این منطقه بسته به مکانی که در آن اقامت دارید می‌توانید اتوبوس بگیرید. به طوری که هم از ساپا و هم از هانوی اتوبوس‌هایی به سمت این مزارع برنج حرکت می‌کنند. بعد از رسیدن به نزدیکی‌های مزارع برنج می‌توانید موتورسیکلتی را کرایه کرد و خود آزادانه و کشف زیبایی‌های اطراف بپردازید.
  • بهترین زمان بازدید: از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر (اواخر شهریور تا اواخر مهر)

عکس: asianwaytravel.com

 

مزارع برنج ساپا، ویتنام

ساپا نه تنها به خاطر مرتفع‌ترین شهر کوهستانی و همچنین یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی ویتنام بلکه به خاطر در بر داشتن مزارع پلکانی برنج ویتنام نیز توانسته به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید گردشگران تبدیل شود. تراس‌های برنج ساپا با نام‌های تا وان، هاو تائو و لائو چای در میان دره موونگ هوآ قرا گرفته و سابانه مورد بازدید هزاران گردشگر قرار می‌گیرند. ساپا بزرگترین مزارع پلکانی برنج را با مساحت ۱۰۰۰ هکتار در خود جای داده و دارای منطقه‌ای از تراس‌های برنج با ۱۲۱ پله بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. گفته می‌شود صاحبان این شالیزارهای پلکانی صدها سال است در آنجا زندگی می‌کنند و جد اندر جد در طراحی و نگه‌داری از آن‌ها نقش داشته‌اند. اغلب گردشگرانی که از ساپا بازدید می‌کنند با تورهای گروهی همراه شده و با ساعت‌ها به پیاده‌روی در این مناطق خود را مشغول می‌کنند.

ساپا یکی از معروف‌ترین مقاصد در بین مزارع پلکانی برنج ویتنام بوده و اگر قرار باشد تنها از یکی از این مزارع در این کشور دیدن کنید آن همین جا خواهد بود. نکته جذاب این که ساپا فاصله کمی با روستاها و سکونتگاه‌های قبیله‌ای و محلی ویتنام داشته و از همین رو گردشگران با رفتن به آن فرصت آشنا شدن و تعامل با مردم محلی این کشور را نیز خواهند داشت. به دلیل محبوب بودن ساپا در بین توریست‌ها پیدا کردن اقامتگاه‌های مناسب در آن نیز راحت بوده و گردشگران می‌توانند در صورت تمایل اقامتی ۲ الی ۳ روزه در این منطقه سرسبز و زیبای ویتنام را داشته باشند.

  • نحوه دسترسی: ساپا در شمال غربی ویتنام، نزدیک به مرز چین قرار گرفته و از دهکده‌های قبیله‌ای کوچک که در میان کوه‌ها قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. این منطقه زیبا حدود ۳۲۰ کیلومتر از هانوی فاصله داشته و ساده‌ترین راه برای دسترسی به آن سوار شدن به اتوبوس‌هایی است که در مسیر هانوی به ساپا تردد می‌کنند.
  • بهترین زمان بازدید: ماه‌های سپتامبر و اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان)

 

معرفی بازار بن تان در ویتنام

عکس: vietnamtravel.com

 

بهترین زمان برای بازدید از مزارع پلکانی برنج ویتنام چه زمانی است؟

در هر زمان از سال مزارع برنج ویتنام دارای زیبایی‌های خاص خود هستند. به این صورت که مزارع برنج در طول سال در دو حالت آبیاری و برداشت محصول قرار می‌گیرند که هر کدام به نوبه خود برای بازدید گردشگران جذاب هستند. اگر در فصل آبیاری به بازدید از این مزارع پلکانی بروید، شالیزار را به صورت آینه‌ای عظیم خواهید دید که آسمان آبی و ابرهای متحرک تابستان را در خود منعکس می‌کنند، ماه اردیبهشت تقریبا زمان مناسبی برای بازدید از این منظره باشکوه است. از طرفی دیگر اگر در فصل برداشت که بین ماه‌های شهریور تا آبان است به بازدید از مزارع پلکانی برنج ویتنام بروید با تصویری رنگارنگ و جادویی در میان کوه‌های باشکوه روبرو خواهید شد که اغلب توریست‌ها آن را انتخاب می‌کنند.

 

بهترین هتل‌های ارزان در ویتنام

عکس: vietravel.com

 

۰۹ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران