معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی مهم‌ترین فرودگاه‌های ویتنام

فرودگاه‌ها همیشه اولین جایی از یک کشور است که گردشگران آن را می‌بینند. به همین دلیل آشنا بودن با محیط و داشتن اطلاعاتی کلی از آن‌ها برای کسانی که به مسافرت می‌روند از اهمیت زیادی برخوردار است.

کسانی که به تور ویتنام می‌روند، با فرودگاه‌هایی زیبا مواجه خواهند شد که امکانات بسیار خوبی را برایشان فراهم کرده است. ما هم یک سری اطلاعات مهم از فرودگاه‌های مهم این کشور برایتان جمع آوری کرده‌ایم که در قالب یک پست برایتان ارائه خواهیم کرد.

 

نگاهی کلی به فرودگاه‌های ویتنام

بیشتر پروازهای بین‌المللی به مقصد ویتنام، وارد یکی از سه فرودگاه اصلی این کشور در شهرهای هانوی، دا نانگ و هوشی مین می‌شوند. البته پروازهایی مستقیم به مقاصد گردشگری خاص همچون نها ترانگ ویتنام و فو کوک در ویتنام نیز برگزار می‌شود که از نظر کلی تعدادشان بسیار کم‌تر از فرودگاه‌هایی است که از آن‌ها اسم بردیم.

برای رفتن به دیگر مقاصد ویتنام نیز، عموما باید از پروازهای داخلی استفاده کنید چون پروازها نسبتا قیمت خوبی دارند و به صرفه هستند.

 

معرفی هتل‌های لاکچری در ویتنام

نکات مهم

تاکسی‌ها: دو شرکت Mai Linh  و Vinasun از جمله کمپانی‌های معتبر و قابل اعتماد در ویتنام هستند که می‌توانید آن‌ها را در هر سه فرودگاهی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، پیدا کنید. همچنین استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امکانات: تمامی فرودگاه‌های بزرگ ویتنام دارای اینترنت رایگان، آب آشامیدنی رایگان، محل‌هایی برای تبدیل پول، فروشگاه‌های تمام وقت و محل‌هایی مخصوص برای استعمال دخانیات هستند.

غذا و نوشیدنی: برخی از برندهای زنجیره‌ای همچون برگر کینگ ی استار کافه فرودگاه‌ها حضور دارند که می‌توانید در هر ترمینالی آن‌ها را ببینید.

خودپرداز: خودپردازهای زیادی در هر ترمینال وجود دارد، فقط در نظر داشته باشید که خودپردازهای محلی محدودیت ۲ میلیون تا ۵ میلیون دانگ در هر تراکنش را دارند.

راهنمای فرودگاه هانوی

ترمینال‌ها

فرودگاه بین‌المللی Noi Bai در هانوی، دو ترمینال دارد که شماره یک برای پروازهای داخلی و شماره دو برای پروازهای بین‌المللی است. این ترمینال‌ها حدود ۸۵۰ متر از هم فاصله دارند و به خوبی قابل تشخیص هستند. ترمینال بین‌المللی دارای ساختاری مدرن است و به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.در نظر داشته باشید که هم در این فرودگاه و هم در فرودگاه‌های دیگر، باید مبالغی که هزینه می‌کنید را به دانگ ویتنام پرداخت کنید، پس حتما در بدو ورود کمی از پول خود را تبدیل کنید. این فرودگاه دارای محلی برای تعویض لباس، صندوق امانات و چند فروشگاه مختلف است.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

جا به جایی

این فرودگاه حدود ۲۷ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و حدود ۱ ساعت طول می‌کشد که شما از فرودگاه به هتل خود برسید. تاکسی‌هایی که تاکسی‌متر نصب دارند، عموما مبلغی در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار برای رفتن به هتل برایتان هزینه در پی خواهند داشت و همچنین باید ۱۵ هزار دانگ نیز برای فرودگاه پرداخت نمایید.

انتخاب‌های دیگر شما در این محل شامل تاکسی‌های اینترنتی همچون Grab، Be و Go Viet می‌شود که حداقل چیزی حدود ۱۰۰ هزار دانگ برایتان صرفه جویی خواهد داشت. البته برای این کار باید سیم کارت‌های اعتباری ویتنام را تهیه کنید. در دیگر موارد شما امکان استفاده از مینی ون‌ها را دارید که از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب کار می‌کنند و ۴۰ هزار دانگ هزینه تا چند ایستگاه مختلف در شهر را داشته و دیگر انتخاب شما خط ۸۶ اکسپرس اتوبوس است که ۳۰ هزار دانگ قیمت بلیط آن‌هاست.

فرودگاه هوشی مین

ترمینال‌ها

فرودگاه‌ بین‌المللی این شهر Tan Son Nhat نام دارد که این مکان نیز دارای دو ترمینال بوده که یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای بین‌المللی در نظر گرفته شده است. یکی از مشکلات این فرودگاه، مسیر چک‌های امنیتی است که در بسیاری از موارد شلوغ و زمان‌بر می‌شود، اما این مورد از معدود ضعف‌های فرودگاه هوشی‌مین محسوب می‌شود.

 

زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

جا به جایی

این فرودگاه حدودا ۸ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و بسته به این که چقدر درگیر ترافیک شوید، بین ۲۰ تا ۵۰ دقیقه به هتل خواهید رسید. شرکت‌های تاکسیرانی برای این مسیر ۱۸۰ هزار دانگ می‌گیرند که در کنارش باید ۱۰ هزار دانگ نیز برای فرودگاه پرداخت نمایید.

استفاده از همان برنامه‌های کرایه تاکسی که درباره فرودگاه قبل گفتیم، در این جا نیز به حد قابل ملاحظه‌ای برایتان صرفه‌جویی به همراه خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید با خط ۱۰۸ اتوبوس به مرکز شهر بروید که هزینه‌ی آن بسته به مسیری که طی می‌کنید، بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دانگ است. این اتوبوس‌ها از ساعت ۵ صبح تا ۲:۳۰ شب، فعالیت می‌کنند.

۱۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران