جذاب‌ترین بازارهای ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
جذاب‌ترین بازارهای ویتنام

بازارها یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های تور ویتنام هستند. به طوری که بازدید از آن‌ها در طول سفر به این مقصد گردشگری ضروری است. بازارهای ویتنام دارای حس و حالی کاملا متفاوت بوده و با رفتن به‌ آن‌ها می‌توانید شاهد فرهنگ مردم محلی این کشور باشید. اغلب این بازار‌ها از صبح زود باز شده و مردم محلی غرفه‌های خود را برای فروش آماده می‌کنند. اغلب این بازارها در تمامی ساعات روز شلوغ و مملو از مسافر بوده و اقلام مختلف نظیر پوشاک، غذاهای خیابانی، میوه‌های ویتنامی و سوغاتی‌های ویتنامی را به فروش می‌رسانند. مقاله زیر لیستی از بهترین بازارهای ویتنام و هر آنچه را که باید در مورد آنها بدانید را از قبیل محل قرارگیری، ساعات کاری و اقلامی که در آنجا خواهید یافت را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با برترین بازرهای ویتنام برای بازدید آشنا شوید.

 

بازار بن تان در هوشی مین، ویتنام  (Ben Thanh Market, Ho Chi Minh)

شاید بتوان بازار بن تان را به عنوان معروف‌ترین بازار در کل ویتنام و همچنین قدیمی‌ترین بازار در کل سایگون معرفی کرد. به طوری که سال تاسیس آن به قرن ۱۷ برمی‌گردد. هر چند که این بازار در طول سال‌ها دستخوش تغییرات متعددی شده اما هنوز هم توانسته حس و حال قدیمی خود را به خوبی حفظ کند. این مکان بزرگترین بازار در تمام شهر هوشی مین بوده و از دو طبقه مجزا تشکیل شده است. این بازار همیشه شلوغ در کنار اقلام متعددی نظیر مجسمه‌ها، تی‌شرت‌ها، دکوراسیون منزل، لوازم جانبی و حتی برخی لوازم الکترونیکی به فروش انواع غذاهای خوشمزه ویتنامی نیز شهرت دارد.

آدرس: Le Loi، Ben Thanh Ward، District 1، Ho Chi Minh City

ساعت کاری: ۶ صبح الی ۱۲ شب

 

بازار مرکزی در هوی آن، ویتنام (Central Market, Hoi an)

چندین بازار مختلف در اطراف هوی آن وجود دارد، اما بازار مرکزی هوی آن محبوب‌ترین آن‌ها است و سر زدن به آن از بهترین فعالیت‌ها در هوی آن، ویتنام به شمار می‌رود. مغازه‌داران در این منطقه از ساعت ۴ صبح به بازار رفته و غرفه‌های خود را برای فروش آماده می کنند. شما در بازار مرکزی هو آن شاهد مردم محلی بسیاری خواهید بود که برای خرید مواد غذایی و لوازم مورد نیاز روزانه خود به آنجا می‌آیند. این بازار یک مقصد گردشگری مهم برای توریست‌ها تبدیل شده که نه تنها شکل دهنده اصلی روح تجاری و جنبه فرهنگی هوی آن است، بلکه بینش خوبی از تاریخ این شهر را نیز به نمایش می‌گذارد. به طوریکه توانسته نام خود را در میراث فرهنگی جهان توسط یونسکو به ثبت برساند. علاقه‌مندان به خرید در هوی آن ویتنام در این بازار می‌توانند محصولات متنوعی را مانند میوه‌ها، سبزیجات و حتی شیر نارگیل تازه پیدا کنند. همچنین غرفه‌های غذاهای ویتنامی نیز در سرتاسر آن به چشم می‌خورند که غذاهای خوشمزه خیابانی را عرضه می‌کنند. در قسمت بالای بازار نیز شاهد فروشندگانی خواهید بود که لباس، سوغاتی و حتی لوازم آشپزی می‌فروشند.

 

آشنایی با فرهنگ و سنت ویتنام در سفر

آدرس: St Tran Quy Cap، Cam Chau، Hoi An، Quang Nam

ساعت کاری: ۶ صبح الی ۶ عصر

 

بازار شبانه ویکند در هانوی، ویتنام  (Weekend Night Market, Hanoi)

از دیگر بازارهای ویتنام بازار شبانه ویکند است که در محله قدیمی هانوی قرار داشته و به عنوان منطقه توریستی شهر شناخته می‌شود. این بازار از میدان دونگ کین نگیا توک (Dong Kinh Nghia Thuc Square) تا دروازه‌های بازار روز دون ژوان (gates of the Don Xuan Day Market) امتداد دارد. البته این بازار همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد تنها در روزهای جمعه تا یکشنبه باز بوده و کل خیابان مملو از غرفه‌ها و دست‌فروش‌ها می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند در این بازار ساعت‌ها به پرسه زدن بین غرفه‌ها و لذت بردن از غذاها، سوغاتی‌ها و اجرای موسیقی مشغول شوند. بهترین زمان برای بازدید از این بازار، شب‌های شنبه است. چرا که در این زمان شاهد برخی اجراهای زنده و موسیقی سنتی ویتنامی خواهید بود که تجربه متفاوتی را برای گردشگران رقم می‌زند. این بازار همچنین دارای مجموعه عظیمی از سوغاتی‌های کلاسیک از جمله مجسمه‌ها و تی‌شرت‌هایی با مناظر ویتنامی یا نقاشی‌های سنتی کلاسیک است که در بین گردشگران بسیار پرطرفدار هستند. در گشت و گذار در این بازار حتما نوشیدنی معروف ویتنامی را نیز امتحان کنید و لذت ببرید.

آدرس: Hang Dao Street، Hoan Kiem، Hanoi

ساعات کاری: ۶ عصر تا ۱۲ شب (فقط آخر هفته‌ها)

 

بازار دونگ ژوان در هانوی، ویتنام (Dong Xuan Market, Hanoi)

بازار دونگ ژوان یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین بازارهای ویتنام است. این بازار در دوره استعمار فرانسه به دستور فرانسوی‌ها ساخته شد که در آن زمان یکی از بناهای مهم از نظر معماری در منطقه به شمار می‌رفت. بازار دونگ ژوان بسیار بزرگ بوده و برای گشت و گذار در آن نیاز به ساعت‌ها زمان خواهید داشت. نکته جالب اینکه بازار بر اساس انواع کالایی که به فروش می‌رسند به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود و این کار توریست‌های تور ویتنام را در پیدا کردن هر آنچه که به دنبال آن هستند آسان می‌کند. شما در این بازار فرصت خریدهای ارزان را که معمولا به قسمت عمده به فروش می‌رسند را خواهید داشت.

 

بهترین مقاصد بهاری در ویتنام

آدرس: Dong Xuan، Hoan Kiem، Hanoi

ساعت کاری: ۸ صبح الی ۶ عصر

 

بازار بین تای در هوشی مین، ویتنام (Binh Tay Market, Ho Chi Minh)

بین تای یکی از معروف‌ترین و همچنین تاریخی‌ترین بازارهای ویتنام است که در شهر هوشی مین قرار دارد. یکی از جذاب‌ترین کارها در سفر به هوشی ‌مین خرید کردن و گشتن در میان این بازار تاریخی است. با توجه به داستان‌هایی که نقل می‌شود، این بازار توسط یک تاجر چینی با انگیزه حمایت از حرفه تجاری خود در محله چینی ویتنامی ساخته شده است. گردشگران در بازدید از بین تای شاهد سبک معماری ویتنامی و چینی خواهند بود که این ترکیب جذابیت بسیار خاصی را به آن بخشیده و علاوه بر خرید از لحاظ توریستی نیز محبوب شده است. گردشگران در بازدید از بازار بین تای فرصت خوردن غذاهای خیابانی هوشی مین را خواهند داشت که به صورت بسیار خوشمزه‌‌ای طبخ شده و در غرفه‌های کوچک بازار سرو می‌شوند.

آدرس: 57 Thap Muoi Street, Ward 2, District 6, Ho Chi Minh City

ساعت کاری: ۶ صبح الی ۷ عصر

 

بازار گل هو تی کی در هوشی مین، ویتنام (Ho Thi Ky Flower Market, Ho Chi Minh)

ویتنامی‌ها عاشق تزیین خانه‌ها و مغازه‌های خود با گل‌های رنگارنگ و خوشبو هستند. بنابراین پیدا کردن بازار گل در آن کار سختی نخواهد بود. بازار گل هو تی کی با غرفه‌های مملو از گل مکانی فوق‌العاده زیبا نه تنها برای خرید بلکه گشت و گذار و تماشا است. اغلب گل‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند از محصولات محلی ویتنام هستند که در مناطق حاصلخیز مانند منطقه دالات ویتنام (که به عنوان شهر هزاران گل شناخته می‌شود)، دلتای مکونگ و سایر مناطق مختلف پرورش می‌یابند. توجه داشته باشید که در این بازار با حداقل ۱۰۰ غرفه مختلف گل روبرو خواهید شد؛ اما اثری از فروشندگان غذا، لباس یا غیره نخواهد بود.

 

آشنایی با بهترین رستوران‌های هوشی مین

آدرس: Alley 52, Ho Thi Ky, Ward 1, District 10, Ho Chi Minh City

ساعت کاری: ۶ صبح الی ۶ عصر

 

بازار شبانه نها ترانگ در ویتنام (Nha Trang Night Market, Nha Trang)

بازار شبانه نها ترانک در یکی از بهترین مقاصد ساحلی ویتنام به همان نام نهاترانگ قرار دارد که گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند. این مکان شباهت زیادی به بسیاری از بازارهای شبانه در سراسر آسیا داشته و مکانی پر جنب و جوش برای گشت وگذار مردم محلی و البته توریست‌های عاشق خرید است. بسیاری از مردم محلی و گردشگران در اینجا گرد هم می‌آیند تا شب را به همراه دوستان و خانواده‌ها سپری کرده و در حین گشت و گذار در غرفه‌های متعدد به خوردن غذاهای لذیذ بگذرانند. این بازار در کنار غرفه‌های متعدد فروش لباس و سوغاتی‌ها به فروش غذاهای خیابانی ویتنامی نیزشهرت دارد. فو دیش و نودل مای کوانگ از جمله معروف‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید در بازار شبانه نها ترانگ پیدا کنید.

آدرس: 78 Tue Tinh, Loc Tho, Nha Trang City, Khanh Hoa Province

ساعت کاری: ۶ صبح الی ۱۲ شب

 

بازار هان در دا نانگ،‌ ویتنام (Han Market, Da Nang)

بازار هان یک جاذبه گردشگری بزرگ و یک نقطه عطف قابل توجه در شهر دا نانگ ویتنام است. این بازار از دهه ۱۹۴۰ شروع به کار کرده و در کل از یک ساختمان دو طبقه با صدها غرفه در داخل آن تشکیل شده است. بسیاری از گردشگران این بازار را شبیه نسخه کوچکتر بازار بن تان در هوشی مین می‌دانند. حتی اگر زمانی که در دا نانگ هستید به دنبال خرید چیزی نیستید، بازدید از این بازار پیشنهاد سرگرم‌کننده و دوست داشتنی برای شما خواهد بود. طبقه اول بازار هان در دانانگ پر از غرفه‌های فروش محصولاتی مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه است. همچنین در اینجا می‌توانید انواع غذاهای دریایی و گوشت تازه نیز پیدا کنید. در طبقه بالا، می‌توانید دکور و لوازم منزل، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی طیف وسیعی از پارچه‌ها و لباس را پیدا کنید. چندین مغازه خیاطی نیز در بازار هان وجود دارد که کت و شلوار، لباس و سایر لباس‌های سفارشی را ارائه می‌دهند.

 

مهم‌ترین نکات قبل از سفر به هوشی مین

آدرس: 119, Tran Phu Street, Hau Chai District, Da Nang

ساعت کاری: ۵ بعد از ظهر تا ۷ عصر

 

بازار دونگ با در هو،‌ ویتنام (Dong Ba Market, Hue)

بازار دونگ با ثبت نام در فهرست یونسکو توانسته در لیست جذاب‌ترین بازارهای ویتنام قرار بگیرد. این بازار دارای قدمت زیادی بوده و مکانی منحصر به فرد برای تجربه حس واقعی گشت و گذار در یک بازار محلی است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بازار دونگ با در خیابانی قرار دارد که موتورسیکلت‌های بسیاری در آن تردد می‌کنند. بنابراین باید هنگام گشت و گذار در آن کاملا هوشیار باشید. نکته مهم دیگر اینکه بهترین زمان برای بازدید از بازار صبح زود یا بعد از ظهر است. چرا که در این ساعات بازار کمی خلوت‌تر بوده و فروشندگان بیشتر از ساعات شلوغ بازار مشتریان را تحویل می‌گیرند. بازار دونگ با محصولات محلی جذاب و غرفه‌های متنوع از میوه‌های عجیب و غریب و سبزیجات تازه شما را مجذوب خود خواهد کرد. البته که در این میان جای غرفه‌های فروش لوازم دکوری خانه، لباس و لوازم آرایش زنانه خالی نخواهد بود.

آدرس: Street Tran Hung Dao، Hue

ساعت کاری: ۴ صبح تا ۸ شب

 

بازار دونگ در هوشی مین،‌ ویتنام (An Dong Market, Ho Chi Minh)

آخرین مورد از جذاب‌ترین بازارهای ویتنام که یک بازار عمده فروشی مدرن به حساب می‌آید، بازار دونگ است. این بازار کاملا سرپوشیده بوده و مجموعه بزرگی از لباس، منسوجات، کفش، کیف و لوازم جانبی از برندهای مختلف را در خود جای داده است. طبقه آخر نیز دارای غرفه‌های متعلق به هنرمندان محلی، صنایع دستی و زیورآلات با کیفیت است که اگر اهل خرید باشید محصولات بسیار زیبایی را در آن پیدا خواهید کرد. پس اگر در سفر خود با تور ویتنام قصد اقامت در شهر هوشی مین را داشتید فرصت بازدید از این بازار دوست داشتنی را از دست ندهید.

 

هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟

آدرس: An Duong Vuong Street, District 5, Ho Chi Minh City

ساعت کاری: ۸ صبح الی ۲ بعد از ظهر

 

منبع

۲۳ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران