۸ دلیل برای اینکه مقصد بعدی سفر خود را پنانگ انتخاب کنید

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۸ دلیل برای اینکه مقصد بعدی سفر خود را پنانگ انتخاب کنید

وقتی حرف از سفر با تور مالزی می‌شود، ناخودآگاه حواس همه پرت کوالالامپور می‌شود. کلانشهر مدرنی که سال‌هاست به عنوان یک مقصد درجه یک شناخته می‌شود. اما پنانگ جایی کاملا متفاوت است و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در کنار سواحل زیبا و استثنایی قدم بزنند، از معماری شگرف یک شهر کوچک لذت ببرند و غذاهای محلی و دریایی بی‌نظیر بخورند. برای اینکه مجابتان کنیم که سفر بعدی خود را به مقصد پنانگ بچینید، بهتر است دلایل ما برای این منظور را در ادامه‌ی مطلب مطالعه کنید.


۱- سواحل و جزایر چشم‌نواز


پنانگ هم سواحل شهری بسیار زیبایی دارد، هم اینکه سواحل زیبای شنی بزرگ داشته که می‌توانید مدت‌ها در سطح سفید و آب شفاف و کریستالی‌شان به تفریح بپردازید. تنوع سواحل در این بخش از مالزی آنقدر بالاست که برای انتخاب میان آن‌ها به مشکل بر خواهید خورد. با این حال نباید جزایر اطراف پنانگ را به راحتی فراموش کرد. پولائو آمان، پولائو کندی و چندین جزیره‌ی زیبای دیگر در اطراف آن وجود داشته که هر کدامشان چشم‌اندازها و زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

 

۱۰ ساحل برتر، زیبا و چشم نواز پنانگ

 

 

  پنانگ

 


۲- غذاهای خوشمزه


وقتی پای غذاهای خیابانی به میان بیاید، کم‌تر جایی است که بتواند پا به پای پنانگ پیش بیاید. این محل را به عنوان بهشت غذایی در جنوب شرق آسیا محسوب می‌کنند، جایی که چندین نوع غذای خاص در آن وجود داشته و ترکیبات حیرت‌انگیزی از غذاهای مالزیایی با بعضی کشورهای دیگر نیز در آن پخت می‌شود. فراموش نکنید که در زمینه غذاهای دریایی نیز پنانگ واقعا عالی بوده، درست مثل بسیاری مقاصد گردشگری ساحلی دیگر.

 

 ۱۰ رستوران عالی در پنانگ برای آنهایی که گیاهخوار هستند

 

 

 پنانگ

 


۳- هنر


در زمینه هنر پنانگ محلی متفاوت نسبت به خیلی شهرهای دیگر است. هنر خیابانی به شکلی ویژه در این شهر دنبال می‌شود و در دیوارهای جورج تاون می‌توانید آثار قابل تامل پیدا کنید. فستیوال‌های مختلف و برنامه‌های موسیقیایی به صورت مداوم در این منطقه برگزار شده و آثار دستی متفاوتی نیز در بازارهای پنانگ پیدا می‌شود که همگی به دست هنرمندان محلی ساخته می‌شوند.

 

 

  پنانگ

 


۴- تنوع میراث فرهنگی یونسکو


جورج تاون در پنانگ به واسطه داشتن بیش از ۲ قرن تاریخچه‌ی خاص و فرهنگ متفاوت، به جایی متفاوت برای بازدید بدل شده است و چند میراث فرهنگی یونسکو نیز در این بخش از مالزی قرار گرفته است. به طور کلی هر گوشه‌ای از پنانگ را که نگاه کنید، به بخشی از هنر و فرهنگ مردم فوق‌العاده مردم خواهید رسید.

 

دیدنی‌ترین مراکز خرید پنانگ با معماری‌های زیبا

 

 

  پنانگ

 


۵- معماری زیبا و خانه‌های قدیمی رنگارنگ


گاهی دیدن خانه‌های قدیمی پنانگ شما را یاد خانه‌های عروسکی خواهند انداخت. خانه‌هایی که به جای خراب شدن و ساختن آپارتمان‌ها بر رویشان، رنگ‌های شاد خورده‌اند و با وسواس از آن‌ها نگهداری شده‌اند تا وقتی گردشگران در میان خیابان‌ها قدم می‌زنند، از دیدنشان لذت ببرند. بسیاری از مغازه‌های معمول در خیابان‌ها، طبقات پایین خانه‌های این چنینی را در اختیار دارند، چون خانواده‌های چینی که در پنانگ زندگی می‌کردند، خانه‌های خود را در طبقه دوم می‌ساختند و در زیر خانه کسب و کاری برای خود پدید می‌آوردند.

 

 

  پنانگ

 


۶- هتل‌ها و اقامتگاه‌های فوق‌العاده


پنانگ، بلاخص جورج تاون، گردشگران مختلفی را به سمت خود جذب می‌کند؛ از توریست‌هایی که بودجه محدود به این مکان می‌آیند تا مسافرانی که به قصد حضوری لاکچری به پنانگ سفر می‌کنند. بر همین اساس هتل‌های مختلف و جذابی در این شهر وجود دارد که در بین آن‌ها هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره لاکچری، هتل‌های ۳ ستاره با قیمت مناسب و امکانات عالی و همچنین مجموعه ویلاهای جذاب ساحلی وجود دارند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های پنانگ را برای سفری لاکچری به این جزیره بشناسید

 

 

 پنانگ

 


۷- جاذبه‌های گردشگری متفاوت


پنانگ جاذبه‌های متعددی برای گردشگران دارد. جدا از جاذبه‌های ساحلی که به فعالیت‌های مختلف، گشت و گذارهای دریایی و فعالیت‌های رو و زیر آبی اختصاص پیدا می‌کند، این شهر امکانات مدرن و تاریخی نیز در اختیارتان می‌گذارد. این استان موزه‌های مختلف و بعضا عجیبی دارد –مثل موزه غذا- که دیدن از آن‌ها واقعا جذاب خواهد بود

 

گشت و گذار در اسکیپ ادونچر پنانگ؛ شهر ماجراجویی‌های مرموز

 

 

 پنانگ

 


پارک تفریحی Adventureland جایی عالی برای کسانی است که می‌خواهند فعالیت‌های ماجراجویانه در سطوح مختلف را به انجام برسانند و موزه سه بعدی نیز به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های جالبی از خودتان در شکل‌های مختلف بگیرید. در کنار این‌ها بگذارید تپه‌های سرسبز، مسیرهای جنگلی و پارک‌های ملی تا به عمق تفریحاتی که در این مکان انتظار شما را می‌کشند، پی ببرید.

 


۸- کافه‌های اینستاگرامی


در آخر فراموش نکنید، شهری که تا این حد به هنر اهمیت نشان می‌دهد، حتما چندین کافه‌ی خوب دارد. کافه‌های پنانگ بسیار معروف هستند، مخصوصا برای آن‌هایی که هم می‌خواهند نوشیدنی‌های خوشمزه میل کنند و هم اینکه می‌خواهند عکس‌های اینستاگرامی جذابی بگیرند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران