۹ صبحانه‌ی محلی که در سفر به پنانگ می‌توانید آنها را نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۹ صبحانه‌ی محلی که در سفر به پنانگ می‌توانید آنها را نوش جان کنید

پنانگ یکی از زیباترین شهرهای مالزی است که شهرتی جهانی پیدا کرده. شهری با جذاب‌ترین باغ‌های گرمسیری و پرندگان که هرساله مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. شهری که تونی بلر نخست وزیر اسبق بریتانیا از آن دیدن کرده است و همین امر سبب شده است شهرتی جهانی پیدا کند. شهری که به پایتخت غذاهای خیابانی معروف است و در آن شکم‌گردی جایگاه ویژه‌ای دارد. در سفرتان با تور مالزی به پنانگ اگر به دنبال نوش جان کردن بهترین صبحانه‌های محلی هستید همراه ما باشد تا ۹ صبحانه‌ی محلی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- نانسی لمک


نانسی لمک نماد غذاهای مالزی و پنانگ است. غذایی خوشمزه، تهیه شده از برنج پخته شده که به عنوان صبحانه می‌توانید آن را نوش جان کنید. این غذا از برنجی تهیه شده است که در شیره‌ی نارگیل خیسانده شده تا به همراه تخم مرغ آب پز، بادام زمینی سرخ شده، ماهی سرخ شده و سس تندی که از میگو تهیه می‌شود سرو گردد. این غذا برای صبحانه بسیار مقوی و مناسب است و به شما توصیه می‌کنیم اگر به ماهی علاقه‌مند هستید حداقل یک بار این غذا را در سفر به پنانگ سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

غذاهایی که در اولین سفر به پنانگ باید میل کنید

 

 

نانسی لمک

 


۲- روتی کانای


روتی کانای یک غذای محبوب نانی است که با دست خورده می‌‎شود. غذایی که خاستگاهش هندی است و علاقه‌مندان به غذاهای پر ادویه و تند و تیز آن را زیاد سفارش می‌دهند. غذایی که درون نانش از ماهی و ادویه پر می‌شود و به صورت لقمه به مشتریان ارائه می‌گردد. اگر داخل نان از تخم مرغ پر شود این غذا روتی تِلور نامیده می‌شود.

 

 

روتی کانای

 


۳- دیم سام


دیم سام از دیگر غذاهای شکم پر پنانگ است که از خمیر، گوشت چرخ شده، پیاز، ادویه‌های معطر و سس مخصوص تهیه می‌شود. غذایی که در ظرف‌های چوبی بامبو سرو می‌گردد و طرفداران زیادی دارد. در سفرتان به پنانگ اگر بخواهید غذاهای حلال نوش جان کنید این امکان در رستوران‌های پرشمار برای شما مهیا است. در این رستوران‌ها شما می‌توانید دیم‌ سام‌های حلال سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی مالزی برای یک شکم‌گردی هیجان‌انگیز

 

 

 دیم سام

 


۴- تخم مرغ عسلی


تخم مرغ عسلی یکی از صبحانه‌های پرطرفدار در پنانگ می‌باشد که با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نیز جور است. غذایی که به همراه قهوه و چای می‌توان آن را نوش جان کرد. غذایی کم حجم اما انرژی زا. غذایی ارزان قیمت که در بیشتر رستوران‌های این شهر می‌توانید آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 

تخم مرغ عسلی

 


۵- کاری پوف


یک اسنک عالی، ارزان قیمت، مقوی و سلامت. اسنکی که داخلش از سیب زمینی تشکیل شده است و با ذائقه‌ی بیشتر افراد جهان جور است. اسنکی که در بیشتر رستوران‌های پنانگ می‌توانید آن را بیابید و جدای از رستوران‌ها در غرفه‌های مربوط به غذاهای خیابانی نیز زیاد به فروش می‌رسد.

 

شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

 

 

 کاری پوف

 


۶- آپام بالیک


آپام بالیک یک کیک سنتی عالی است که نه تنها به عنوان صبحانه می‌توانید آن را نوش جان کنید بلکه به همراه دیگر وعده‌های غذایی نیز می‌توانید به عنوان دسر آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید. کیکی که در منوی بیشتر کافه‌های پنانگ می‌توانید نشانی از آن بیابید تا به همراه بهترین قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 

 آپام بالیک

 


۷- نانسی کونیت


ناسی کونیت یکی از غذاهای معروف شرق آسیایی و مالایی است که نه تنها به عنوان صبحانه می‌توانید آن را نوش جان کنید بلکه به عنوان دیگر وعده‌های غذایی نیز می‌توانید آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید. غذایی تشکیل شده از برنج، زردچوبه، مرغ، سیر، پیاز، فلفل و لوبیای سبز. بعضی رستوران‌ها از گل کلم نیز در این غذا استفاده می‌کنند. این غذا در میان مردمان مالزی بسیار پرطرفدار است و از ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نیز زیاد دور نیست. بنابراین در سفر به پنانگ اگر علاقه‌مند هستید بهترین غذاهای مالایی را نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما برای حداقل یک وعده این غذا را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

۱۰ مکان فوق‌العاده در پنانگ که خوشمزه‌ترین دسرهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید

 

 

نانسی کونیت

 


۸- توسای


توسای یک غذای سبک است که با نان سرو می‌شود. غذایی که روی برگ موز و یا خرما ارائه می‌شود و طرفداران نسبتا زیادی دارد. غذایی که از ماست، کاری و سوپ تشکیل شده است و به شما توصیه می‌کنیم حداقل برای یک وعده‌ آن را سفارش بدهید و نوش جان کنید. صبحانه‌ای که ارزان است و این امر یکی از محاسن ویژه‌ی آن به حساب می‌آید.

 

 

توسای

 


۹- وان تان می


یک سوپ مقوی که مخلفات آن گوناگون است. اگر برای گیاهخواران سرو شود در آن از حبوبات و قارچ فقط استفاده می‌شود اما اگر برای گوشت خوارن سرو شود، گوشت خوک از اصلی‌ترین مواد سازنده‌ی آنهاست. این غذا همچنین به صورت حلال نیز طبخ و سرو می‌شود.

 

۱۰ رستوران عالی در پنانگ برای آنهایی که گیاهخوار هستند

 

 

وان تان می

۰۲ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران