۱۱ مقصد مناسب برای خانواده‌ها در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۱ مقصد مناسب برای خانواده‌ها در ویتنام

ویتنام با مناظر متنوع، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران در تمام سنین دارد. ممکن است مقصد مورد علاقه کوله‌گرد‌ها باشد، اما مکان‌های زیادی هم برای لذت بردن از تفریحات خانوادگی سالم در این کشور زیبا وجود دارد. برای کشف توریستی‌ترین شهرهای ویتنام برای سفری که همه خانواده از آن لذت ببرند، ادامه مطلب را بخوانید.

خواه خانواده شما به دنبال تعطیلات ساحلی، ماجراجویی، پیاده‌روی باشند یا گشت‌و‌گذاری سرگرم کننده، در هر صورت می‌توانید آن را در تور ویتنام پیدا کنید. سفر به کشورهای دیگر با کودکان ممکن است استرس‌زا به نظر برسد، اما استراحتگاه‌ها و فعالیت‌های زیادی وجود دارد که مناسب کودکان کم سن و سال و یا حتی بدخلق‌ترین نوجوانان باشد.

 

هوی آن، Hoi An

فارغ از سن شما، غیرممکن است که عاشق زیبایی این شهر باستانی ثبت شده در فهرست یونسکو نشوید. ساختمان‌های زرد رنگ زیبا و آراسته‌ با فانوس، به ‌ویژه در ماه‌های تابستان که با گل‌های صورتی روشن پوشیده شده‌اند، جذابیت خاصی دارند. تعداد هتل‌های بوتیک بسیار بیشتر از هاستل‌های کوله‌پشتی در این شهر خواب‌آلود است و صحنه مهمانی بزرگی در آن وجود ندارد. در عوض، بازدیدکنندگان از قایق‌سواری موزی، کلاس‌های آشپزی و فانوس‌سازی لذت می‌برند. این امکان برای خانواده‌ها وجود دارد که در شالیزارهای برنج کم‌تان(Cam Thanh) وقت بگذرانند و دوچرخه‌سواری کنند یا در رودخانه کایاک‌گردی کنند. چند روزی را در ساحل ان‌بانگ (An Bang) استراحت کرده و پای خود را در شن‌ها فرو کنند. غذای تازه دریایی بخورند و در مکانی عالی برای معرفی غذاهای ویتنامی به عزیزانشان، با کلاس‌های بسیار آسان و جذاب برای آشپزها در هر سن و سطح مهارتی آن را آموزش ببینند. کسانی که به حومه‌های آن سفر می‌کنند، راهی آرام برای زندگی در حومه‌های ویتنامی پیدا می‌کنند، که نمی‌توانند آن را در نظر نگیرند.

 

بازدید از بهترین پارک‌های ملی ویتنام

دانانگ، Danang

اگرچه دانانگ یکی از شهرهای بزرگ ویتنام محسوب می‌شود، اما دانانگ بسیار آرام‌تر و کمتر از کلان‌شهرهای هوشی مین و هانوی است. سواحل بکر آن برای مکانی برای استراحت خانوادگی مناسب است، در حالی که کوه سون ترا مناظر خیره‌کننده‌ای از کل شهر ارائه می‌دهد. اگر برای مدتی ماجراجویی می‌خواهید، می‌توانید کمی پیاده‌روی کنید. اگرچه اگر بچه‌هایتان خیلی کوچک هستند، بهتر است همه جا را با ماشین به گردش بروید. به دیدین زیباترین سواحل دانانگ بروید. دو پارک موضوعی برای بازدید وجود دارد: پارک آسیا (Asia Park)، خانه چرخ معروف خورشید، و پارک بانا هیلز (Ba Na Hills) یک دهکده مصنوعی فرانسوی که اغلب به عنوان دیزنی‌لند ویتنام (Vietnamese Disneyland) شناخته می‌شود.

فیو کوک، Phu Quoc

شن‌های سفید ریز و آب‌های درخشان سواحل جزیره فو کوک در ویتنام جذابیت جهانی دارد. این جزیره آرام عمدتا زوج‌ها را برای گذراندن ماه عسل و خانواده‌ها را برای تفریحات آبی به خود جذب می‌کند. این مکان اقامتگاه‌های مجلل بسیاری را در خود جای داده است. تورهای جزیره‌ای فراوانی وجود دارد که می‌توانید غواصی و ماهیگیری را در آنجا تجربه کرده و همچنین از مزارع مروارید و زندان بی‌نامی از نارگیل را که ویت‌کنگ‌های اسیر شده را در آن نگهداری می‌کردند، بازدید کنید. اگر به دنبال گذراندن اوقات خوش هستید، وینپریل‌لند (Vinpearl Land) یک روز سرگرم کننده را برای شما در پی خواهد داشت. این پارک، خانه بزرگ‌ترین باغ‌وحش ویتنام، به‌علاوه نمایش‌ها و انبوهی از تفریحات و سواری‌های آبی هوس‌انگیز است. فرودگاه‌های سراسر آسیا دارای پروازهای مستقیم به فیو کواک هستند.

اقامت در این جزیره ایده‌آل به همان اندازه وسوسه‌انگیز است که دسترسی آن را نیز آسان می‌کند. فیو کواک مخصوصاً برای خانواده‌ها مناسب است، با مکان‌های مختلف اقامتی، از استراحتگاه‌های پنج ستاره با ویلاهای استخر خصوصی گرفته تا مهمان‌خانه‌های دوستدار محیط‌زیست روی ماسه سبب می‌شود که شما آرامش خاطر داشته باشید. همراه کودکان خود از مزارع زنبور عسل دیدن کنید تا در فرهنگ محلی غوطه‌ور شوید. بچه‌ها را در طولانی‌ترین تله‌کابین برون‌دریایی جهان ببرید و روزها را در محاصره سواحل شنی و آب‌های فیروزه‌ای بگذرانید. استراحتگاه‌های خانوادگی در لانگ بیچ و ساحل انگ لانگ آرامش بیشتری نسبت به استراحتگاه های اطراف شهر دارند. جالب است که بدانید در اواخر سال، می‌توانید از غروب‌های بنفش رنگ معروف جزیره لذت ببرید.

 

راهنمای خرید در هوی آن ویتنام

موی نه، Mui Ne

شگفتی‌های طبیعی موی نه (Mui Ne) از جمله تپه‌های شنی دیدنی (the spectacular sand dunes) و جریان پری مسحورکننده (enchanting fairy stream) آن را به یک مقصد خانوادگی عالی تبدیل کرده است. گزینه های تفریحی مجلل زیادی وجود دارد که قیمت بسیار مناسبی دارند. به خاطر آب و هوای عالی و موقعیت جغرافیایی موی نه، محبوب‌ترین مقصد در ویتنام برای ورزش‌های آبی به شمار می‌رود.  عاشقان فعالیت‌های آبی با سفر به این منطقه خوشحال می‌شوند. اگر بچه‌ها از این کار خسته شدند، مینی گلف و باشگاه ترامپولین هم وجود دارد تا ساعت‌ها آنها را سرگرم کند. حتی یادگیری کایت‌سواری در یک روز می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مطمئناً حتی بی‌علاقه‌ترین نوجوانان هم می‌خواهند این ورزش اعتیادآور را امتحان کنند. شهر ساحلی موی‌نه با قطار سریع و یا با چهار ساعت رانندگی از شهر هوشی‌مین فاصله دارد و خانه کایت سواری در ویتنام به حساب می‌آید. در واقع، هر نوع ورزش آبی را می‌توانید در اینجا تجربه کنید. تپه‌های ماسه‌ای قرمز و سفید در خارج از شهر، زمین بازی ماسه‌سواری عظیمی هستند که بر روی تپه‌های شنی الهام‌بخش آن با ATV حرکت کنید و شادی را در رگ‌های خود به جریان بیاندازید. با این حال، بیشتر سواحل آن مکان‌هایی آرام برای استراحت هستند و می‌توانید شب را در امتداد خط ساحلی نزدیک آب بمانید.

خلیج هالونگ، Halong Bay

این خلیج سنگ آهکی نفیس را نباید در سفر به ویتنام از دست داد. کاوش در زیبایی‌های دنیای دیگر، راهی فوق‌العاده برای ساختن خاطرات خانوادگی عالی است. سفرهای تفریحی خانوادگی زیادی در اطراف خلیج وجود دارد که فعالیت‌هایی مانند کلاس‌های کایاک‌سواری و آشپزی یا حتی کارائوکه را برای سوپراستارهای کوچک شما ارائه می‌دهند. بهایا کروز (Bhaya Cruise) یک قایق پنج ستاره با سوئیت‌های بزرگ که برای خانواده‌ها طراحی شده است. در حالی که کابین‌های بزرگ خانوادگی لوکس گلوری کروز (Glory Cruise) یک گزینه اقتصادی عالی دیگر است.

 

حال و هوای شهرهای ویتنام در کریسمس

دالات، Dalat

آب و هوای معتدل دالات در ویتنام که در ارتفاعات مرکزی ویتنام قرار دارد به این معنی است که دیگر نگران گرمای بیش از حد بچه‌های کوچکتان نباشید. این شهر آرام با زیبایی‌های طبیعی از جمله مکان هایی مانند آبشار دیدنی پرن (Prenn) و دره زیبای عشق احاطه شده است. اگر می‌خواهید بچه‌ها را خسته نکنید، می‌توانید با تله‌کابین بر روی تپه‌های سرسبز حرکت کرده و زیبایی‌ها را تماشا کنید. جدای از طبیعت، تلاش برای پیمایش در ویلای هنگ ناها (Hang Nha Villa)  با الهام از گائودی که بیشتر به عنوان خانه دیوانه شناخته می‌شود، یک چالش سرگرم کننده برای همه به شمار می‌رود و قطعا باید در لیست دیدنی‌های دالات شما باشد.

نها ترانگ، Nha Trang

از هر فرد ویتنامی بپرسید که ساحل خوب پیشنهاد دهد، احتمالاً پاسخ خواهید شنید: نها ترانگ. از شهر شلوغ دوری کنید و در یکی از استراحتگاه‌های ساحلی خلوت اقامت کنید. یک روز را در سواحل ماسه‌ای سفید رنگ ریلکس کرده یا در یک تور قایق شرکت کنید و در جزایر کوچک استوایی پراکنده بگردید. ویتنام چندین پارک موضوعی نیز به گردشگران ارائه می‌دهد. اگر چیزی منحصربه‌فردتر می‌خواهید، پارک موضوعی اسپای اگ۱۰۰ (100Egg) یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. علاوه بر حمام‌های گل معدنی، یک منطقه ماجراجویی وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در فعالیت‌های تیمی شرکت کنند یا از یک پیک‌نیک آرام لذت ببرند. فرودگاه بین‌المللی کم‌راناه (Cam Ranh) دسترسی به اینجا را به طرز شگفت‌انگیزی ساده می‌کند و از آنجا با یک سواری کوتاه به این شهر ساحلی آفتابی می‌رسید. یک تور غواصی رزرو می‌کنید و جزیره هون‌مون را می‌گردید تا زندگی دریایی رنگارنگ را ببینید و در موزه عالی اقیانوس‌شناسی درباره ریشه‌های ماهیگیری اطلاعات بیشتری کسب کنید. والدینی که به دنبال استراحت هستند باید حمام گلی گرم و استراحتگاه‌های چشمه آب گرم نها ترانگ را امتحان کنند. پس از آن می‌توانید به یکی از استخرهای شنا بپرید یا در یک اتاق خصوصی برای یک روز کامل استراحت کنید.

 

نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

شهر جنگلی ماداگوی، Madagui Forest City

شهر جنگلی ماداگوی که در جنگل استان لام دونگ مدفون شده است، مقصد مناسبی برای خانواده‌های فعال و ماجراجو است. از زیپلینگ (ziplining) گرفته تا زوربینگ (zorbing)، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای گرد هم آوردن کل قبیله وجود دارد. اگر در ماه‌های ژوئن تا اکتبر به این کشور سفر کردید، گزینه‌ای برای چیدن میوه وجود دارد، البته قبلا هشدار داده می‌شود که درختان دورین (durian trees) بدبو هستند. در اینجا ویلاهایی با قیمت مناسب برای اقامت خانواده‌ها وجود دارد. هر چند شاید دلتان بخواهد که زیر ستاره‌ها کمپ بزنید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید.

وونگ تاو، Vung Tau

این شهر ساحلی خواب‌آلود برای خانواده‌هایی که به دنبال فضایی آرام و غیر گردشگری هستند، عالی است. به لطف کمبود جمعیت و ترافیک دیوانه‌وار ونگ تاو، این مکان عالی برای گردش و لذت بردن از یک یا دو پیک‌نیک است. انواع مختلفی از تفریحات خانوادگی کاملاً متفاوت در اینجا وجود دارد: مانند تماشای مسابقه سگ‌تازی در استادیوم لام‌سون (Lam Son Stadium) یا بالا رفتن از کوه نهو (Nho) برای بازدید از مجسمه غول پیکر عیسی و لذت بردن از مناظر باورنکردنی.

 

قدم زدن بر روی پل طلایی ویتنام

نین بین، Ninh Binh

استان نین بین که به طور غیررسمی به عنوان "خلیج هالونگ در خشکی" شناخته می‌شود، منطقه‌ای آرام و روستایی است که از مزارع برنج و کوه‌های آهکی زیبا تشکیل شده است. چیزهای زیادی مانند غارهای به راحتی قابل کشتیرانی پارک ملی کوک فونگ (Cuc Phuong) و معابد دامنه کوه بیچ دانگ پاگودا برای کاوش وجود دارد. کوه هانگ موآ (Hang Mua) مناظری خیره کننده از منطقه را ارائه می‌دهد. همچنین قایق‌سواری در رودخانه تام کوک (Tam Coc) راهی عالی برای تماشای زیبایی طبیعی آن بدون خسته کردن پاهایتان است.

مای چاو، Mai Chau

تنها با اختلاف دو ساعت از هانوی، مای چاو به راحتی قابل بازدید است. چند شب را در خانه سکوهای سنتی سپری کنید تا از این دره جذاب نهایت استفاده را ببرید. این شالیزارهای دیدنی و جذاب حتی به پراسترس‌ترین والدین هم کمک می‌کند تا آرامش خاطر داشته باشند. به پیاده‌روی خانوادگی در حفاظت‌گاه طبیعی پو لونگ (Pu Luong) بروید یا در مسیرهایی که از میان مزارع برنج می‌گذرند، دوچرخه‌سواری کنید. کارگاه نساجی سفید تایلندی فرصتی عالی برای گسترش دیدگاه کودکان و یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ‌های قومی در ویتنام شمالی است.

 

۷ رستوران غذای حلال در هانوی ویتنام

سخن آخر

انتخاب مقصد مناسب برای تعطیلات خانوادگی می‌تواند مشکل باشد، اما بازده آن ارزشش را دارد. اشتراک‌گذاری منظره‌ای زیبا با نزدیک‌ترین افراد خانواده یا تماشای شگفت‌زده شدن بچه‌ها از تجربیات جدید، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. آیا دلتان می‌خواهد آن خاطرات را در ویتنام بسازید؟ مکان‌های در دسترس گفته شده در متن بالا، تعطیلات فراموش نشدنی را تضمین می‌کنند، تعطیلاتی که سال‌های آینده آن را به یاد خواهید آورد.

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۱ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران