هزینه سفر به باکو چقدر است؟

جاذبه‌های گردشگری باکو
هزینه سفر به باکو چقدر است؟

باکو پایتخت آذربایجان و یکی از پرتوریست‌ترین شهرهای چند سال اخیر می‌باشد. تور باکو در تمامی ایام سال توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود. مثل هر تور دیگری در روزهای شلوغ سال که بازار گردشگری داغ است هزینه‌های تور و سفر نیز بالاتر خواهند بود. برعکس در تاریخ‌های خلوت قیمت‌ها نیز شکسته می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه ثابت و مشخصی برای سفر به این شهر زیبا و در حال توسعه تعیین کرد. در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا حداکثر و حداقل‌ هزینه سفر به باکو را برای گردشگران جمع‌آوری کنیم.

 

هزینه ویزا در سفر به باکو

در بین هزینه سفر به باکو گرفتن ویزا نیز سهم خود را دارد. برای رد شدن از مرز آذربایجان و رفتن به شهر باکو الزامی است که ویزای این کشور را گرفته باشید. برای گرفتن ویزای آذربایجان با هدف گشت و گذار سه راه پیشرو دارید. این سه راه عبارتند از:

  1. ویزای فرودگاهی آذربایجان

گردشگرانی که قصد دارند با هواپیما سفر کنند می‌توانند در فرودگاه ویزای خود را دریاقت کنند. برای گرفتن ویزای فرودگاهی آذربایجان داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار ضروری است. هزینه این کار ۲۶ دلار است. به همین دلیل با نوسان قیمت دلار هزینه ویزا نیز تغییر خواهد کرد.

 

نکات مفیدی که باید برای سفر به باکو بدانید

ویزا در سفر به باکو

 

  1. ویزای الکترونیکی آذربایجان

به تازگی آذربایجان نیز در لیست کشورهایی قرار گرفته است که ویزای الکترونیکی برای گردشگرانش صادر می‌کند. به این منظور باید به سایت evisa.gov.az بروید و ثبت نام خود را انجام دهید. ویزای الکترونیکی دو نوع عادی و فوری دارد. ویزای الکترونیکی عادی حداکثر در ۳ روز کاری با پرداخت ۲۳ دلار اخذ می‌شود. ویزای الکترونیکی فوری حداکثر در ۳ ساعت کاری با پرداخت ۵۰ دلار اخذ می‌شود.

 

azerbaijan-visa

 

  1. ویزای توریستی عادی آذربایجان

آژانس‌های مسافرتی که تور باکو برگزار می‌کنند اقدامات لازم را برای دریافت ویزای توریستی آذربایجان انجام می‌دهند. البته در صورت تمایل خود گردشگران نیز می‌توانند با مراجعه به سفارت آذربایجان کارهای لازم را انجام دهند. سفارت آذربایجان در ایران در دو شهر تهران و تبریز می‌باشد. مدارکی از جمله دو قطعه عکس ۳در ۴، اصل گذرنامه و کپی از صفحات آن و کپی از بیمه نامه مسافرتی لازمه این کار می‌باشد. اخذ ویزا با مراجعه به سفارت سفارت تقریبا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

 azerbaijan

 

هزینه عوارض خروج از کشور در سفر به باکو

هزینه عوارض خروج از کشور در سفر به باکو با سایر سفرهای خارجی تفاوتی ندارد. اگر برای بار اول در طول سال از مرز خارج می‌شوید باید هزینه ۲۲۰ هزار تومان را بپردازید. این هزینه برای بارهای دوم و سوم به ترتیب ۳۳۰ و ۴۴۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه مسیر در سفر به باکو

کشور آذربایجان در همسایگی ایران قرار دارد. به همین دلیل به روش زمینی و هوایی می‌توان خود را به باکو پایتخت آذربایجان رساند. تور باکو نیز به دو صورت زمینی و هوایی در آژانس‌های مسافرتی اجرا می‌شوند. به طور معمول تورها به صورت ۳ شب و ۴ روز هستند. مبلغی که بابت این بخش پرداخت می‌شود در اصل مهم‌ترین هزینه سفر به باکو است. هزینه تورها به صورت تقریبی به صورت زیر هستند:

  • تور زمینی از ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۴.۰۰۰.۰۰۰
  • تور هوایی از ۲.۵۰۰.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰.۰۰۰

به دلیلی نزدیکی باکو با ایران بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با ماشین شخصی خود سفر کنند. برای این کار چند مرحله را باید طی کرد. این مراحل به همراه هزینه‌های تقریبی عبارتند از:

 

مرکزخرید پارک بلوار باکو، یکی از مجلل‌ترین مرکزخریدهای آذربایجان

 سفر به باکو

 

  • گرفتن گواهینامه بین‌المللی با هزینه ۴۰۰هزار تومان
  • گرفتن پلاک بین‌المللی با هزینه ۴۵۰ هزار تومان
  • کاپوتاژ کردن ماشین با هزینه ۳۰ هزار تومان
  • بیمه کردن ماشین (شرکت‌های بیمه نرخ‌های متفاوتی با توجه به شرایط تعیین می‌کنند)
  • هزینه بنزین در ایران لیتری ۱۰۰۰ و در آذربایجان حدودا ۶ هزار تومان

 

هزینه اقامت در باکو

با افزایش آمار گردشگرانی که هر ساله به باکو می‌روند هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی با قیمت‌های مختلف در باکو تاسیس شده‌اند. به همین دلیل در بین هزینه سفر به باکو نمی‌توان از هزینه اقامت چشم‌پوشی کرد. مسافران می‌توانند با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از این مکان‌ها را انتخاب کند. این هزینه‌ها عبارتند از:

 

اقامت در باکو

 

  • هتل ***: قیمت هتل‌های سه ستاره در باکو از ۲۵ منات تا ۱۲۰ منات تغییر می‌کنند.
  • هتل ****: قیمت هتل‌های چهار ستاره در باکو از ۳۰ منات تا ۲۰۰ منات تغییر می‌کنند.
  • هتل *****: قیمت هتل‌های پنج ستاره در باکو از ۷۰ منات تا ۴۰۰ منات تغییر می‌کنند.
  • هاستل: علاوه بر هتل‌ها ، هاستل‌ها مناسبی نیز در باکو وجود دارند. هزینه این هاستل ها از ۶ منات تا ۲۰ منات به ازای هر شب متفاوت است.

 

هزینه‌ خورد و خوراک در باکو

هزینه خورد و خوراک یکی از اصلی‌ترین هزینه سفر به باکو است. مثل هر شهری در باکو نیز می‌توان رستوران‌های لوکس و گران قیمت و رستوران‌های معمولی و ارزان‌تر پیدا کرد. در زیر قیمت تقریبی رستوران‌ها آورده شده است.

  • رستوران‌های سطح پایین و ارزان: تقریبا ۷  تا ۱۵منات
  • رستوران های معمولی و اقتصادی: تقریبا ۱۵ تا ۲۵ منات
  • رستوران های لوکس و گران‌قیمت: تقریبا ۳۰ منات به بالا
  • رستوران‌های زنجیره‌ای مثل مک‌دونالد: تقریبا ۷ تا ۱۰ منات

 

۱۰ غذا و نوشیدنی محلی آذری که در سفر به باکو باید امتحان کنید

 سفر به باکو

 

هزینه‌ تفریح و گشت و گذار در باکو

تمامی افرادی که قصد سفر به کشوری را دارند باید مبلغی را برای تفریح و گشت و گذار کنار بگذارند. چرا که رفتن به کشوری جدید بدون گشتن و دیدن جاذبه‌های گردشگری بی‌معنی خواهد بود. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در بین هزینه سفر به باکو مربوط به اماکن تفریحی و تاریخی است. در زیر لیستی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری باکو به همراه قیمت بلیط‌های ورودی آورده شده است.

 

هزینه‌ حمل و نقل در باکو

برای اینکه گشتی در سطح شهر باکو داشته باشید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باکو اجباری خواهد بود. هزینه‌هایی که بابت حمل و نقل در باکو باید بپردازید عبارتند از:

  • باکی کارت (بلیت الکترونیک باکو): باکی کارت به دو صورت تک سفره و شارژی وجود دارند. هزینه خرید باکی کارت شارژی ۲ منات و تک سفره ۰.۲ منات است. باکی کارت را می‌توان در حین سوار شدن به اتوبوس و مترو استفاده کرد.
  • مترو و اتوبوس: قیمت بلیط تک سفره مترو و اتوبوس در باکو ۰.۳ منات است
  • تاکسی: نرخ قیمت تاکسی در آذربایجان از ۲.۴ منات شروع می شود و با توجه به مسافت بالا می رود.
  • ماشین شخصی: اگر گردشگران با ماشین شخصی به باکو سفر کرده باشند می توانند راحت به تمامی مکان ها بروند و درگیر تاکسی و مترو نشوند. قیمت هر لیتر بنزین در آذربایجان ۰.۹ منات است.
۲۷ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران