راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

آذربایجان یکی از کشورهای کوچک آسیایی در شمال غرب ایران است که مردم سایر نقاط دنیا کم‌تر چیزی از آن می‌دانند و اگر از آن‌ها بخواهید که محل آذربایجان را بر روی نقشه به شما نشان دهند احتمالا پاسخ درستی نخواهید گرفت. با این همه بعد از برنده شدن این کشور در مسابقه Eurovision در سال ۲۰۱۱ نسبت به قبل شناخته‌تر شد. آذربایجان، سرزمین آتش برای مردم ما نامی کاملا آشنا بوده و از سال‌ها قبل به عنوان مقصدی نزدیک شناخته می‌شد. ما در این مقاله شما را در سفری ۴۸ ساعته با تور باکو همراهی خواهیم کرد.

 

روز اول

به تور پیاده‌روی رایگان بپوندید

اکثر هتل‌های باکو در قسمت مرکزی و یا منطقه ایچری شهر واقع شده‌اند. بنابراین صبح را زود از خواب بیدار شوید و با پای پیاده در بخش‌های قدیمی بگردید و درباره تاریخ شهر اطلاعات کسب کنید. سپس از قهوه‌ی صبحگاهی لذت ببرید و یا خودتان را مهمان چای آذربایجانی کنید. چای در آذربایجان به لحاظ فرهنگی جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد. ساعت ۱۰ صبح خودتان را به تور رایگان آذربایجان تراولر برای پیاده‌روی در سطح شهر برسانید. این تور از ایچری شهر آغاز می‌شود و لازم است از شب قبل رزرو آن را انجام دهید. این تور چند ساعتی طول می‌کشد و شما در آن اطلاعاتی از اولین رونق نفتی و حضور اروپاییان در این شهر به دست خواهید آورد. ورود معماری سبک اروپایی، هنچنین رستوران‌ها و کافه‌های برجسته انتظار شما را در این تور می‌کشند. به طور کلی شما چیزهایی از تکامل باکو، ایچری شهر تا باکوی مدرن امروزی خواهید آموخت.

 

 معرفی برج‌های شعله؛ یکی از سازه‌های دیدنی و توریستی باکو

 

 

  باکو

 

 

از باکوی مدرن لذت ببرید

ساده است که بدانید برای لذت بردن از باکوی مدرنیته امروزی به کجای شهر بروید. برج‌های شعله آسمان خراش‌های مدرنی به شکل شعله‌های آتش هستند که به خوبی معماری سبک غربی را در خود منعکس کرده‌اند. قبل از این که سوار مترو شوید و از خط قرمز و یا سبز به نریمان نریمانوف بروید چند عکس یادگاری بیاندازید. ۵ دقیقه‌ای را تا معماری شگفت‌انگیز علیف که ساختمانی منحنی و بدون زاویه است، پیاده بروید. حیدر علیف که به نام رییس جمهور سابق این کشور در آمده نماد مدرنتیه شهر و آینده آذربایجان شناخته می‌شود. خط قرمز و یا سبز را به سمت ایستگاه ۲۸ می  یا دو بلوک غربی پارک حیدر علیف و کاخ حیدر علی اف پیش بگیرید. برای دیدن مناظر جذاب دیگر و انداختن عکس‌های زیبا می‌توانید از سمت غرب به پارک فیزولی هم بروید.

 

 هر آنچه که باید پیش از بازدید از چرخ و فلک باکو بدانید 

 

 

  باکو

 

 

از زیبایی‌های باکو لذت ببرید

شما می‌توانید تاکسی‌سواری و یا با پای پیاده به سمت قطار برقی باکو در نزدیکی برج‌های شعله بروید. قطار شهری باکو تنها مسیر ریلی این شهر بدون هیچ هزینه‌ای شما را تا بالای تپه و تا شعله ابدی و خیابان شهدا خواهد برد. خیابان شهدا جاییست که عده زیادی از مردم در تظاهرات به دست نیروهای شوروی در سال ۱۹۹۰ به قتل رسیدند. این خیابان در اصل خاطره غم‌انگیز نسل پیش را زنده نگه داشته است. البته تمام این محل خاطرات غم‌انگیز نبوده و دارای مناظری زیبا و دیدنی هم هست.

 

  گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

 

 

 باکو

 

 

سپس به منطقه خرید نظامی بروید و از فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع آن دیدن کنید. بعد با تاکسی به میدان فواره بروید و در پیاده‌روها زیبایی‌های دیدنی شهر و معماری‌های جذاب را دنبال کنید. در یکی از رستوران‌ها چیزی بخورید و به بلوار بروید و از زاویه‌ای دیگر به تماشای خزر بپردازید.

 

 

روز دوم

از فرهنگ شهر لذت ببرید

رفتن به باکو و از دیدن حدودا ۳۰ موزه آن مثل این است که به پاریس سفر کنید اما از برج ایفل دیدن نکنید! به ایچری شهر بروید و در اولین اقدام از کاخ شیروانشاه دیدن کنید. این کاخ قرون وسطایی در قرن ۱۸ام محل سکونت حکامان شهر بوده است. امروزه اما این سازه که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده به موزه تبدیل شده است. سپس از برج مدیان که به شکل استوانه است و داستان‌های زیادی درباره آن گفته می‌شود دیدن کنید. داخل این برج یک موزه و پلکانی مارپیچی تا بالا وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. موزه ملی تاریخ آذربایجان، موزه کتاب مینیاتوری و عناوین شناخته شده دیگر از مواردی هستند که می‌توانید به آن‌ها نیز بروید.

 

 بهترین بازارهای خیابانی باکو برای خریدن سوغاتی‌های خاص و به‌ یادماندنی

 

 

 باکو

 

 

 از آتشکده دیدن کنید

قدمت آتشگاه و یا معبد آتش باکو به هزاره اول زرتشتیان برمی‌گردد. گاز طبیعی زیرزمینی در اینجا باعث به وجود آمدن شعله ابدی شده است. معبدی که امروزه ما می‌بینیم در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق ایچری شهر، و بین قرن‌ها ۱۶ تا ۱۷ میلادی ساخته شده است.

 

 

 معبد آتش باکو

 

 

از کروز دریای خزر لذت ببرید

وقتی به شهربرگرشید قبل و یا بعد از شام به بلوار بروید و برای پایان بخشیدن به سفر دو روزه خود به باکو در کروز یک ساعته دریای خزر شرکت کنید. شما در این کروز از غروبی بی‌نهایت دل‌انگیز و افقی کبود لذت خواهید برد و شانس تماشای شهر را از زاویه‌ای کاملا متفاوت خواهید داشت.

 

 ۵ ساحل نزدیک به باکو برای لذت بردن از تابستان زیبای آذربایجان

 

 

  باکو

 

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران