راهنمای سفر ماه عسل به باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
راهنمای سفر ماه عسل به باکو

یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهایی که هر شخصی می‌تواند در زندگی داشته باشد، مسافرتی است که برای ماه عسل خود برنامه‌ریزی کرده است. اغلب زوج‌ها برای ماه عسل دوست دارند تا مقصد گردشگری زیبا و رمانتیکی را انتخاب کنند. اما از آنجایی که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر هزینه‌های عروسی و مراسم‌های مربوطه بالا است بودجه محدودی برای این سفر مهم باقی می‌ماند. اگر شما نیز بودجه محدودی برای ماه عسل خود دراید ولی از طرفی دیگر دوست دارید تا یک سفر بی‌نظیر و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید تور باکو گزینه پیشنهادی ما خواهد بود. چرا که هزینه‌های تور باکو در مقایسه با دیگر سفرهای خارجی می‌تواند پایین‌تر باشد. از طرفی دیگر نیز شهر توریستی باکو جاذبه‌های گردشگری زیبا و رمانتیک بسیاری را در خود جای داده است که برای زوج‌های جوان خوش‌آیند خواهد بود.

 

جاذبه‌های گردشگری محبوب برای گذراندن ماه عسل در باکو

انتخاب جاذبه‌های گردشگری در ماه عسل با دیگر سفرها می‌تواند کمی متفاوت باشد. چرا که اغلب جوان‌ها بر خلاف دیگر برنامه‌های گردشگری در طول ماه عسل دوست دارند از جاهای آرام و رمانتیک به جای مکان‌های شلوغ و پر هیاهو دیدن کنند. از جمله مناسب‌ترین جاذبه‌های گردشگری محبوب برای گذراندن ماه عسل در باکو عبارتند از:

از مشعل‌های شعله‌ور باکو دیدن کنید

در نزدیکی‌های شهر زیبای باکو آتشکده‌ای متعلق به قرن ۱۷ و ۱۸ قرار دارد. این مکان مقدس زمانی محلی برای نگه‌داری شعله‌های ابدی بود که توسط دریچه‌ای از میدان گاز طبیعی واقع در زیر مجموعه تغذیه می‌گشت. این مکان مقدس برای مردمان ادیان مختلف مانند زرتشتیان، سیک‌ها و هندوها اهمیت بالایی را دارا بود. در سال‌های اخیر و از زمانی که جریان گازهای زیرزمینی به دلیل بهره برداری از میادین نفتی اطراف متوقف شد، سوخت آن توسط یک خط لوله گازی که از پایتخت می‌آید تامین می‌شود. با این حال، تاریخ و معماری آن ارزش بازدید را دارد.

از دیگر مکان‌های زیبا و رمانتیکی که می‌توانید در آنجا با همسر خود به تماشای مشعل‌های همیشه شعله‌ور مشغول شوید یانار داغ آذربایجان است. یانار داغ که در زبان ترکی به معنای کوه شعله‌ور است همواره مشعل‌های روشنی در اطراف خود دارد. به طوری که شما می‌توانید در این مکان به تماشای دیوار آتشین ۱۰ متری که در امتداد لبه تپه می‌سوزد و هرگز خاموش نمی‌شود مشغول شوید. تماشای این منظره در شب جذابیت بیشتری دارد. پیشنهاد می‌کنیم کافه‌ای در این نزدیکی‌ها پیدا کرده و حین نوشیدن چای یا قهوه دلخواه خود به تماشای منظره زیبای آن بپردازید. منبع سوخت این شعله‌ها گازهای زیر زمینی هستند.

در بلوار باکو با شریک زندگی‌ خود قدم بزنید

بلوار ساحلی باکو که بیش از صد سال پیش ساخته شده، یکی از طولانی‌ترین گردشگاه‌های اروپا است فرصتی مناسب برای قدم‌زنی عاشقانه را فراهم می‌کند. در این مکان می‌توانید از نسیم تازه دریای خزر در حالی که در ونیز کوچک باکو سوار بر تله کابین شده‌اید، لذت ببرید. علاقمندان به فرهنگ می‌توانند از موزه فرش که اولین مجموعه از این نوع در جهان است دیدن کنند. پیدا کردن موزه به دلیل شکل منحصربه‌فرد آن که شبیه یک قالیچه پیچیده شده است، آسان خواهد بود. اگر از راه رفتن خسته شده‌اید، سوار یکی از قطارهای زرد رنگ شده و به سمت چرخ و فلک باکو حرکت کنید. در هنگام غروب نیز می‌توانید از بلوار باکو به تماشای کشتی‌هایی که در حال سفرهای دریایی کوچک در خلیج باکو هستند، بپردازید و از منظره زیبا و رمانتیک شهر لذت ببرید.

 

شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

بازدید از برج‌های شعله باکو را از دست ندهید

اگر می‌خواهید تا عکسی خاطره‌انگیز از نماد شهر باکو در ماه عسل خود به یادگار داشته باشید، سفر خود را با بازدید از برج‌های شعله باکو تکمیل کنید. این برج‌ها که به شکل شعله‌های در حال رقص طراحی شده‌اند نماد اصلی شهر باکو محسوب می‌شوند. توصیه می‌کنیم یک بار در طول روز و یک بار هم در شب به بازدید از این بنای مدرن و باشکوه بروید. چرا که بعد از تاریک شدن هوا چراغ‌های برج شعله روشن می‌شوند و منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را در شهر باکو ایجاد می‌کنند.

قدم زدن در شهر قدیمی باکو را فراموش نکنید

پیاده‌روی دو نفره یکی از کارهای عاشقانه‌ای است که در هر نقطه دنیا که باشید برای شما لذت بخش خواهد بود. حال تصور کنید که در سفر ماه عسل باکو وارد شهر قدیمی آن شده و به بازدید از بناهای قدیمی و پرسه زدن در محله‌های تاریخی بپردازید. شهر قدیمی باکو که با نام ایچری شهر شناخته می‌شود یک سایت میراث جهانی یونسکو است. کوچه‌های قدیمی شهر شما را به نقاط دیدنی اصلی و قدیمی نظیر برج دختر، مساجد قدیمی، حمام‌ها، کاخ شیروانشاه و ... می‌برند. همچنین توصیه می‌کنیم به ارتفاعات در این محدوده رفته و از تماشای منظره پانوراما شهر و خلیج باکو لذت ببرید. علاوه بر آن تماشای غروب رمانتیک خورشید در منظره شهر باکو می‌تواند پیشنهاد دوست داشتنی برای زوج‌های عاشق باشد.

 

بهترین اسپاهای باکو را بشناسید

از گذراندن زمان در مکان‌های لوکس آرامش بخش لذت ببرید

یک ماه عسل ایده‌آل با تفریحات آرامش بخش تکمیل خواهد شد. پس در سفر با تور باکو توصیه می‌کنیم حتما سری به اسپاهای لوکس آن زده و با استراحت در آبگرم و ماساژ لذت را به اوج خود برسانید. اسپاهای مجلل بسیاری در باکو وجود دارن که چند مورد از آن‌ها می‌توان به اسپای آبشرون و اسپای هتل‌های ۵ ستاره از قبیل هتل هیلتون اشاره کرد. اغلب خدمات در این مکان‌ها با چشم اندازی خیره کننده از دریای خزر ارائه می‌شوند. این مکان نه تنها ماه عسل شما را به یادماندنی‌تر خواهد کرد بلکه در ارام کردن ذهن و تسکین درد عضلانی و کاهش سطح استرس نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

با ساحل‌گردی حس عاشقانه را به اوج خود برسانید

همان طور که می‌دانید بخشی از سواحل دریای خزر در شهر باکو قرار دارد. بنابراین امکان قدم‌زنی در سواحل زیبای ان برای علاقه مندان و زوج‌های عاشق فراهم است. مهم نیست در چه فصلی از سال با تور باکو سفر می‌کنید. در هر فصلی می‌توانید از تفریحات جذاب دونفره‌ای را در سواحل باکو پیدا کنید. به عنوان مثال تابستان برای آبتنی و زمستان برای پیاده‌روی عاشقانه توصیه می‌شود. اگر بیشتر به دنبال آرامش و خلوت کردن دو نفره هستید، به سواحل شنی آرام خزر مانند بیلگاه، پیرشاگی و زاگلبا بروید.

 

درباره جغرافیای باکو بیشتر بدانیم

 

هتل‌ها محبوب برای گذراندن ماه عسل در باکو

یکی از اصلی‌ترین موضوع‌هایی که در هر سفری باید توجه کرد، اقامتگاهی است که انتخاب می‌کنید. به خصوص اگر برای ماه عسل سفر می‌کنید بهتر است به دنبال هتل‌های لوکس با فضایی رمانتیک و آرام بگردید. در زیر چند نمونه از محبوب‌ترین هتل‌ها برای گذراندن ماه عسل در باکو را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

هتل رامادا باکو (Ramada Baku Hotel)

هتل رامادا باکو در میان گردشگرانی که به دنبال اقامتگاهی لوکس برای گذراندن ماه عسل و سفری عاشقانه هستند، محبوبیت زیادی دارد. این اقامتگاه مجلل دارای یک ساحل خصوصی است. نقطه عطف این هتل از نظر مسافران استخر متصل به دریای خزر است. میهمانان می‌توانند اتاقی شیک با طراحی لوکس را انتخاب کرده و از لحظات دو نفره و عاشقانه خود لذت ببرند. همچنین یک تراس روی پشت بام با صندلی‌های حصیری آویزان در آن وجود دارد. برای سیر کردن شکم خود نیازی به گشت و گزار در سطح شهر نخواهید داشت. زیرا رستوران رمانتیک هتل بهترین مکان برای سیر کردن شکم و نوش جان کردن یک شام رمانتیک است.

هتل پوینت قفقاز (Qafqaz Point Hotel)

هتل قفقاز پوینت از مرکز باکو فاصله‌ای در حدود ۵.۸ کیلومتر داشته و اقامتگاهی محبوب در بین تازه عروس‌ها و دامادها است. نور دلپذیر در اتاق‌های آن فضای فوق‌العاده رمانتیک و آرامش بخشی را فراهم کرده است. این هتل دارای یک مرکز سلامتی بزرگ با سونا عالی، اتاق‌های ماساژ و یک استخر سرپوشیده با پنجره‌های پانوراما است. طبقه بالای هتل دارای یک رستوران ملی محبوب با تراس روی پشت بام بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در هوای آزاد، یک شام شیک و رمانتیکی را میل کنند.

هتل اکسلسیور و اسپا باکو (Excelsior Hotel & Spa Baku)

برای کسانی که دوست دارند سفری دو نفره و رمانتیک را در اقامتگاهی تاریخی اما لوکس از باکو تجربه کنند، هتل مجلل هتل اکسلسیور و اسپا باکو بهترین گزینه انتخابی خواهد بود. فضای این هتل کاملا با معماری تاریخی آن سازگار بوده و هر گردشگری را در نگاه اول شیفته خود خواهد کرد. این هتل دارای اتاق‌های زیبا با تخت بزرگ و مبلمان هماهنگ با سبک هنر و معماری آن است. در این هتل اتاق‌های مجزا و جداگانه‌ای برای اقامت زوجین در نظر گفته شده است که از طراحی و دکوراسیون ویژه‌ای برخوردار هستند. مسافران در طول اقامت خود می‌توانند از یک بار شیک که تا پاسی از شب باز است، یا یک کافه بوتیک به نام L'Patisserie که با سرو کیک‌های خوشمزه شهرت دارد، استفاده کنند.

 

دلایلی که چرا باید از باکو دیدن کرد

هتل بریستول (Bristol Hotel)

هتل بریستول در فاصله ۴.۸ کیلومتری از مرکز باکو قرار گرفته و گردشگران می‌توانند با چند دقیقه پیاده روی از شهر قدیمی باکو دیدن کنند. این هتل در یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی باکو افتتاح شد. تعطیلات در این اقامتگاه فوق العاده مطمئنا عاشقانه خواهد بود. اتاق‌های مدرن با رنگ سفید و بژ تزئین شده‌اند. آثار هنری به سبک سنتی، پارچه ساتن با نقش و نگار و گل‌های گلدانی در طراحی اتاق‌ها و فضای هتل به چشم می‌خورند. در طول شب، می‌توانید با زوج خود در فضایی آرام در لابی که دارای یک شومینه قدیمی بازسازی‌شده است، استراحت کنید و لحظات رمانتیکی را با یکدیگر بگذرانید. موقعیت مکانی این هتل بی‌نظیر بوده و در هر زمانی می‌توانند خیابان‌های تاریخی باکو را دیدن کرده و دسترسی آسانی به رستوران‌های اطراف داشته باشند.

در این هتل اتاق‌های انحصاری برای زوج‌ها ارائه می‌شود. برخی از اتاق‌های دو نفره دارای پنجره‌های پانوراما در هستند و برخی دیگر مجهز به حمام روباز می‌باشند. اتاق‌ها با رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی شده و با دکوری‌های قدیمی تزئین شده‌اند. یکی از مزیت‌های اصلی این هتل رستوران آن است. چرا که در فضایی دلنشین و دوست داشتنی علاوه بر غذاهای ملی، غذای محبوب بین المللی نیز سرو می‌کند. این رستوران برای خوردن یک شام عاشقانه دو نفره گزینه مناسبی می‌باشد.

هتل قفقاز پارک (Qafqaz Park Hotel)

هتل قفقاز پارک در فاصله ۱.۶ کیلومتری از از مرکز باکو قرار گرفته و ظاهری شبیه به یک قلعه زیبای قدیمی دارد. علت معرفی این هتل به عنوان مکانی مناسب برای اقامت در ماه عسل اتاق‌های اختصاصی آن برای زوج‌ها است که دارای یک تخت بزرگ گرد می‌باشند. مسافران می‌توانند بسته به سلیقه و بودجه خود اتاق‌های کلاسیک جکوزی دار را رزرو کنند. پیشنهاد می‌شود در طول اقامت خود از خدماتی نظیر ماساژ و حمام بخار هتل نهایت استفاده را بکنید.

۱۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران