بهترین جاذبه‌های بدروم برای کودکان

جاذبه‌های گردشگری بدروم

شبه جزیره زیبای بدروم در سواحل جنوب غربی ترکیه، یک انتخاب عالی برای استراحت و گذراندن تعطیلات خانواده‌هایی است که با کودکان دلبندشان سفر می‌کنند. بدروم با گستره‌ای ساحلی در مجاورت دریای اژه و با سواحل تمیز و شنی و طبیعت بکر، زمین بازی غول‌پیکری است که تمام رده‌های سنی از کودکان نوپا گرفته تا نوجوانان و بزرگسالان ماجراجو را مشغول و شاد نگه می‌دارد.

در حالی که بچه‌های کوچک‌تر در آب‌های آرام و کم عمق می‌چرخند، بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند انواع تفریحات آبی در بدروم را تجربه کنند. و همه عاشق سفر با قایق، گشت وگذار در بازارهای محلی و تفریح در پارک‌های متعدد این خطه خواهند شد. خلاصه اینکه امکانات مفرح بسیاری در انتظار مسافران تور بدروم است. اما قبل از اینکه چمدان‌هایتان را ببندید و برای یک تعطیلات خانوادگی لذت‌بخش آماده شوید، بهتر است با برخی از بهترین جاذبه‌های بدروم برای کودکان آشنا شوید.

 

پارک دلفین در بدروم (Dolphin Park)

شنا کردن با دلفین‌ها تجربه‌ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد، زیرا آنها موجوداتی باهوش و اجتماعی هستند. این تجربه منحصر به فرد، تنها در چند نقطه از جهان در دسترس است و باید گفت پارک دلفین بدروم، یکی از بهترین مکان‌ها در تور ترکیه برای این امر به شمار می‌آید.

 پارک دلفین، یکی از بهترین فعالیت‌های خانوادگی در بدروم بوده و تماشای نمایش دلفین‌ها، برای شما و فرزندانتان در تعطیلات خانوادگی کاملا ضروری است. این رویکرد عالی، عشقی مادام‌العمر در وجود فرزندانتان نسبت به حیوانات ایجاد می‌کند و در عین حال خاطره‌ای منحصر به ‌فرد از دوران کودکی‌شان را برای آنها به ارمغان می‌آورد. ثابت شده است که دلفین‌ها، اثرات مثبت مختلفی بر بزرگسالان و کودکان داشته و بعنوان گونه‌ای شهرت دارند که بیشترین ارتباط را با احساسات و فرآیندهای تفکر انسان برقرار می‌کنند.

 

آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

و اما پارک دلفین بدروم، در خلیج گورجینلیک واقع شده تقریبا ۲۰ دقیقه رانندگی از شهر بدروم فاصله دارد و به مهمانان این فرصت را می‌دهد تا نمایش‌های شگفت‌انگیز دلفین‌ها را مشاهده کنند، با دلفین‌ها شنا کنند و با آنها تعامل داشته باشند. در این نمایش دلفین‌ها کارهای قابل توجهی مانند نقاشی کردن، آواز خواندن و پرش برای برقراری ارتباط با مربیان را انجام می‌دهند. در حین نمایش و تعامل با این موجودات دوست داشتنی می‌توانید عکس و فیلم بگیرید یا در پایان نمایش، عکس‌های حرفه‌ای را از عکاسان پارک خریداری کنید.

گفتنی است دلفیناریوم بدروم، محل زندگی سه دلفین و یک شیر دریایی است و بطور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود: منطقه نمایش دلفین‌ها و استخرها. در بخش اول صرفا می‌توان به تماشای این موجودات جذاب بنشینید، اما در استخر می‌توان با آنها تعامل داشت.

شنا با دلفین‌ها، ۷ روز در هفته امکان پذیر بوده ورودی این پارک برای مهمانان زیر ۴ سال رایگان است. در ضمن در صورت تمایل، یک جلسه شنای سفارشی ترتیب داده می‌شود و توسط مربیان متخصص همراهی خواهید شد.

پارک آبی در بدروم (Aqua Park)

پارک آبی اورتاکند، در حدود ۹ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر بدروم قرار دارد. اینجا یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در بدروم بوده و مساحتی بالغ بر ۴۰.۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد. در این پارک می‌توانید ترکیبی از سواری‌های هیجان‌انگیز که آدرنالین را به شدت افزایش می‌دهند و استخرهای موج آرامش بخش و جکوزی بزرگ لذت ببرید.

استخر ۴۰۰ متری و ۳ طبقه این پارک شامل دوچرخه‌های آبی، سرسره‌های آبی و بانجی کودکان است. پس از چند ساعت تجربه هیجان‌انگیز نیز می‌توانید در یکی از رستوران‌های فست‌فود یا روی تخت‌های آفتاب‌گیر و کیسه‌های لوبیا که در اطراف پارک قرار دارند، به استراحت و شکم گردی بپردازید. و البته یادتان نرود کرم ضد آفتاب را همراه داشته باشید. گفتنی است پارک آبی بدروم، همه روزه بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ پذیرای علاقمندان است.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

شهر تفریحی یاهسی پارک در بدروم (Fun Town Yahsi Park)

این فضای تفریحی، مقصدی خانوادگی در شبه جزیره بدروم به شمار می‌آید و مکانی مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل است که حتی مورد علاقه بزرگسالان بوده و در آنها شرکت می‌کنند. این پارک دارای امکانات و فضای کارتینگ، تنیس روی میز، پینتبال، اسب‌سواری و همچنین زمین‌های مسابقه، زمین‌های ورزشی و زمین بازی کودکان است.

پارک شهر تفریحی، یکی از محبوب‌ترین تم پارک‌ها در شبه جزیره بدروم است که در اورتاکند و در حدود ۱۲ کیلومتری غرب مرکز شهر بدروم واقع شده است. بنابراین می‌توانید با ماشین شخصی و یا ترانسفر خصوصی، همراه خانواده تان این سفر یک روزه و مفرح را در تور بدروم تجربه کنید.

سفر خانوادگی با قایق در بدروم (Family Boat Trips)

سفر با قایق در امتداد خط ساحلی خیره‌کننده، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در تور بدروم انجام داد. با ثبت نام برای یک سفر دریایی با قایق در اطراف شبه جزیره تماشایی بدروم، یک روز باورنکردنی را در آغوش دریا تجربه کنید. این قایق‌ها در طول سفر دریایی چندین توقف دارند، از جمله خلیج جزیره‌ای که فقط با قایق قابل دسترسی است و فرصت‌هایی عالی برای شنا و غواصی در آب شفاف را برای شما و فرزندانتان فراهم می‌کند. راهنمایان تور به شما می‌گویند که کجا می‌توانید با خیال راحت به داخل آب‌های کریستالی بپرید و در این تجربه، با مقدار زیادی ماهی و سایر موجودات دریایی مواجه خواهید شد.

 

معرفی ۸ کافه‌ی عالی در بدروم

قایق‌ها راحت بوده و دارای حمام، تجهیزات غواصی، بار فروش تنقلات و نوشیدنی‌ها و صندلی‌های آفتاب‌گیر برای لذت بردن از نسیم دریا و مناظر زیبا هستند. ناهار نیز، اغلب در این سفر گنجانده شده است. یادتان نرود حوله و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

گفتنی است سواحل بدروم از نظر رنگ بسیار غنی هستند و با وجود صخره‌های دندانه‌دار، درختان باشکوه و دریای شفاف و فیروزه‌ای، یک پالت جذاب رنگی را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

قلعه بدروم (Bodrum Castle)

قلعه بدروم، یک قلعه قرون وسطایی چشمگیر است که توسط شوالیه‌های رودس بین سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۹ ساخته شده و از ورودی خلیج آبی خیره کننده بدروم محافظت می‌کند که در آن دریاهای اژه و مدیترانه به هم می‌رسند. اینجا، یکی از پربازدیدترین مناظر بدروم است. از آنجا که قلعه دارای پله‌های شیب دار بسیاری است، والدین باید توجه داشته باشند که نمی‌توان با کالسکه کودک در این حوالی تردد کرد. در ضمن بهتر است بازدید خود را به اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر موکول کنید، زیرا بسیاری از اتاق‌ها و برج‌ها در حوالی ظهر بسته می‌شوند تا پرسنل ناهار بخورند.

 

بهترین مکان‌های خرید سوغاتی در بدروم

این قلعه باشکوه قرن پانزدهمی و موزه باستان شناسی زیر آب بدروم که داخل قلعه واقع شده، جاذبه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد برای گردشی تمام روز در شبه جزیره به شمار می‌آیند. کودکان در اینجا می‌توانند حقایقی درباره تاریخ بدروم و زندگی دریایی این خطه بیاموزند و به تماشای کشتی‌های غرق‌شده باستانی بپردازند.

گفتنی است این موزه، یکی از کمیاب‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی زیر آب در جهان است و همچنین در سال ۱۹۹۵، بعنوان "موزه سال اروپا"، لوح تقدیر ویژه‌ای دریافت کرده است. در اینجا، مجموعه‌ای از آثار شگفت‌انگیز از زندگی دریانوردان غرق شده کشتی‌های باستانی و ظروف شیشه‌ای، ظروف مسی و اقلام طلای کشتی به نمایش گذاشته‌اند.

جزیره خرگوش در بدروم (Rabbit Island)

جزیره خرگوش، بندر معروفی است که می‌توانید در آن استراحت کرده و ورود قایق‌ها را تماشا کنید. این جزیره، دقیقا در کنار ساحل گوموشلوک واقع شده است. گفتنی است ساحل شگفت‌انگیز گوموشلوک، در ۲۲ کیلومتری غرب مرکز شهر بدروم قرار دارد و دارای ماهی‌های زیبا و رنگارنگ و آب شفاف و کریستالی است. نوار باریکی بین سرزمین جزیره خرگوش و ساحل گوموشلوک وجود دارد و هنگام جزر می‌توانید با استفاده از این مسیر، از خشکی به جزیره بروید. این یک پیاده روی عالی برای دوستداران ورزش در فضای باز خواهد بود.

جزیره خرگوش، شهر باستانی میندوس را در خود جای داده که در حال حاضر محل زندگی خرگوش‌های وحشی است. در اینجا می‌توانید همراه فرزند خردسالتان، به تماشای این حیوانات پشمالو و دوست داشتنی بنشینید. کودکان بزرگ‌تر نیز عاشق پریدن از روی صخره‌ها و غواصی در آب‌های گرم اینجا خواهند شد. در ضمن برای برقراری ارتباط راحت‌تر با خرگوش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقداری غذا به همراه داشته باشید.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در بدروم

باشگاه ورزشی سوارکاری کانتری رنچ در بدروم (Countryranch Equestrian Sports Club)

اینجا یکی دیگر از مکان‌های مفرح است که در تورگوتریس واقع شده و همراه با یک رستوران عالی، منطقه اسب سواری، فضای آموزش سگ‌ها، مسیرهای گشت و گذار و زمین بازی کودکان به استقبال مخاطبانش می‌آید. در اینجا می‌توانید با کودکانتان سوار اسب شوید و از این سواری لذت ببرید.

این باشگاه، در دره‌ای طولانی واقع شده که آن را به پایگاهی مناسب برای پیاده روی یا اسب سواری درمیان تپه‌های اطراف و برخورداری از چشم اندازی پانوراما از منطقه بدل می‌کند. در اینجا، حدود ۳۰ اسب از نژادهای مختلف نگهداری می‌شوند و برای سوارکاران مبتدی تا پیشرفته مناسب هستند.

ساحل گومبت در بدروم (Gumbet Beach)

ساحل گامبت در شبه جزیره بدروم، دارای ۱ کیلومتر شن و ماسه طلایی نرم، آب امن و آرام و سایه فراوان است که آن را به محیطی ایده‌آل برای بازدیدکنندگان، خصوصا کودکان بدل می‌کنند. در حالی که بچه‌های کوچک با خوشحالی در آب‌های کم‌عمق‌های آرام می‌چرخند و به بازی و تفریح می‌پردازند، نوجوانان می‌توانند از اسکی روی آب، قایق‌ موزی، قایق پدالو، ماهیگیری و حتی پاراسلینگ لذت ببرند.

این ساحل ماسه‌ای شگفت‌انگیز، مملو از رستوران‌هایی است که هنگام ناهار می‌توانید در آنها به استراحت و شکم‌گردی بپردازید و از غذاهایی باکیفیت و لذیذ برخوردار شوید. در ضمن اگر ترجیح می‌دهید کمی آفتاب بگیرید، می‌توانید تخت آفتابگیر و چتر نیز کرایه کنید.

 

برترین هتل‌های لاکچری در بدروم

بازارهای هفتگی محلی در بدروم (local weekly markets)

هر روز هفته، بازار محلی را در جایی در بدروم یا نزدیک آن پیدا خواهید کرد. بازدید از یک بازار شلوغ و پرهیاهو، برای شما و خانواده‌تان این فرصت بی‌نظیر را فراهم می‌کند تا یک تفریح اصیل مورد علاقه مردمان ترکیه را تجربه کنید. به علاوه، می‌توانید روی مهارت‌های چانه زنی‌تان نیز کار کنید!

و اما باید گفت مرکز بدروم، سه ‌شنبه‌ها میزبان بازار نساجی است و می‌توانید لباس‌ها و کیف‌های دست‌ ساز زیبایی را از آنجا بخرید. در روزهای جمعه، انبوهی از میوه‌ها و سبزیجات محلی و بهترین صید در بازار روز به نمایش گذاشته می‌شوند. هر پنجشنبه نیز، بازار سنتی یالیکاواک بدروم در ۱۸ کیلومتری شمال غربی این جزیره، همه مایحتاج را از ادویه، دسر (از جمله شیرینی ترکی) و میوه‌های خشک گرفته تا لوازم جانبی، اسباب بازی و سوغاتی به فروش می‌رساند. بدون شک این گشت و گذار، می‌تواند برای کودکان نیز بسیار جذاب باشد، خصوصا اگر برایشان خرید کنید.

ساحل کارااینجیر در بدروم (Karaincir Beach)

اینجا ساحلی وسیع و شنی در تفرجگاه روستایی کوچک کارااینجیر است که در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی بدروم قرار دارد. این ساحل رو به شرق که توسط دو تپه احاطه شده، بازدیدکنندگانش را در برابر باد محافظت می‌کند و دارای آب‌ کم عمق و آرام بوده که برای شنا کردن کودکان نوپا بسیار امن است.

بعلاوه رستوران‌های موقت، با این ساحل ۵۰۰ متری همسایه هستند. همچنین می‌توانید بر فراز تخت‌های چوبی که روی آب ردیف شده‌اند، پاهایتان را به درون آب ببرید و خنک شوید و یا از آفتاب گرفتن لذت ببرید.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

سافاری آفرود ۴×۴ در بدروم (4x4 off-road safari)

ماجراجویی با آفرود ۴×۴ در اطراف شبه جزیره بدروم، یک روز هیجان‌انگیز را همراه خانواده رقم می‌زند. این سفر، از صبح زود در امتداد ساحل شروع می‌شود. سپس از جاده‌های ناهموار بالا می‌روید تا به نقاط مرتفعی برسید که مناظری خیره کننده از خلیج فیروزه‌ای و حومه سرسبز را ارائه می‌دهد.

می‌توانید در طول این سفر هیجان‌انگیز، در ساحلی زیبا با آب‌های درخشان آبی شنا کنید و آفتاب بگیرید و یا به دهکده‌ای بروید که به خاطر خانه‌های سنگی سنتی‌اش شهرت دارد. گفتنی است این سفر، برای کودکان بالای ۶ سال مناسب است. در ضمن کرم ضد آفتاب، وسایل حمام و حوله را نیز فراموش نکنید.

پارک آبی پایرتس این کاکتوس در بدروم (Pirates Inn Cactus Aquapark)

و در آخر سری می‌زنیم به این پارک آبی بسیار جذاب و مفرح، که تمام روز شما و فرزندانتان را با فعالیت‌های هیجان‌انگیز سرگرم می‌کند. این مرکز تفریحی، برای تمام افراد در هر رده سنی مناسب بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات خانوادگی یا گروهی دوستانه به شمار می‌آید. در اینجا ۹ سرسره مختلف، استخر بازی امن کودکان، استخر شنا، بازی‌های استخری، ایروبیک، مسابقات مهیج، آرامش و تراس‌های آفتابگیر به استقبال مخاطبان می‌آیند.

گفتنی است این پارک آبی، در خلیج تیلکیکیک واقع شده و مساحتی معادل ۴۵۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد. در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پارک‌های آبی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تجربه هیجان در پارک‌های آبی بدروم را نیز مطالعه کنید.

 

۸ مرکز ماساژ بدروم که آرامش را به شما هدیه می‌دهند

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۴ آبان ۱۴۰۱