آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

جاذبه‌های گردشگری بدروم
آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال

بدروم به عنوان یکی از شهرهای بندی ترکیه این روزها با سیل عظیم گردشگران از سرتاسر دنیا روبرو است. به طوری که سالانه توریست‌های بسیاری برای لذت بردن از سواحل و تفریحات این شهر زیبا تور بدروم را به عنوان برنامه گردشگری خود انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در تعیین برنامه دقیق سفر اهمیت دارد آشنایی با شرایط آب و هوایی مقصد است. چرا که شرایط آب و هوایی می‌تواند تفریحات و برنامه‌های گردشگری را به طور مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. با توجه به اهمیت این موضوع و علاقه‌ای که گردشگران برای سفر به بدروم دارند در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان همیشگی مقتدرسیر را با شرایط آب و هوای بدروم در فصل‌های مختلف سال آشنا کنیم.

 

شرایط آب و هوایی بدروم

همان طور که گفته شد بدروم یکی از شهرهای ساحلی ترکیه به حساب می‌آید که در در استان موگلا و در منطقه جنوب غربی اژه ترکیه واقع شده است. بنابراین در حالت کلی دارای آب و هوای معمولی و ملایم است. این شهر زیبا شاهد تابستان‌هایی طولانی و گرم بوده و زمستان‌ها در آن ملایم و کوتاه است. به طوری که میانگین دما در فصل تابستان بدروم به صورت تقریبی حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است. از طرفی دیگر میانگین دما در فصل زمستان بدروم به صورت حدودی ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. فصل تابستان تقریبا از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد. کسانی که علاقه به قایقرانی و استفاده از تفریحات ساحلی و دریایی بدروم را دارند بهتر است ماه‌های مه تا اکتبر را برای سفر خود انتخاب کنند. چرا که با اتمام ماه اکتبر شاهد طوفان و بارش‌های پاییزی و زمستانی در این شهر خواهیم بود. در ادامه به بررسی آب و هوای بدروم در هر یک از فصل‌های سال به صورت جداگانه می‌پردازیم.

 

آب و هوای بدروم در فصل بهار

فصل بهار در بدروم از اواسط مارس تا اواسط ژوئن می‌باشد. دمای هوا در ماه آوریل در شهر بدروم تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. در این ماه شهر حالتی سرسبز به خود پیدا می‌کنند و درختان از خواب زمستانی بیدار می‌شوند. با فرا رسیدن ماه مه دمای هوا افزایش یافته و ظهرها شاهد دمای ۲۶ درجه‌ای خواهیم بود. در این ماه‌ از سال کلاب‌های ساحلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و علاقه‌مندان به تفریحات دریایی می‌توانند از آبتنی لذت برده و گرمای هوا را فراموش کنند. البته عصرهای بهار در بدروم خنک بوده و توصیه می‌شود ژاکت یا لباس گرمی را محض احتیاط با خود به همراه داشته باشید.

 

۱۰ تجربه‌ی غیر توریستی و شگفت‌انگیز در بدروم

 

آب و هوای بدروم در فصل تابستان

با فرارسیدن اواسط ماه ژوئن فصل تابستان در بدروم به طور رسمی آغاز می‌شود و تا اواسط سپتامبر ادامه می‌یابد. در این فصل بدروم شاهد روزهایی گرم، خشک و آفتابی با حداقل بارندگی خواهد بود. گرم‌ترین ماه سال در این شهر ساحلی ماه آگوست بوده که درماهایی بالای ۳۶ درجه سانتی‌گراد را نیز در این ماه تجربه خواهید کرد. فصل تابستان به دلیل فراهم کردن فرصت آبتنی یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها از نظر تعداد توریست‌ها است. در این ماه‌های سال اکثر رستوران‌ها، کافه‌ها و ساحل‌های شهر مملو از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

 

آب و هوای بدروم در فصل پاییز

با اتمام فصل تابستان و فرا رسیدن اواسط ماه سپتامبر فصل پاییز در بدروم شروع می‌شود. این فصل تا اواسط ماه نوامبر ادامه می‌یابد. البته در روزهای اولیه پاییز می‌توان شاهد روزهای گرمی که دمای آن به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد باشیم. اما در ادامه هوا به آرامی خنک شده و بارندگی در آن آغاز می‌شود. اگر دوست دارید در خیابان‌های شهر قدم زده و به تفریح در آن بپردازید حتما در این فصل اطلاعات هواشناسی را کنترل کنید تا گیر باران‌های شدید نیافتید. آب دریا نیز در این فصل کم‌کم سرد شده و امکان شنا و آبتنی وجود نخواهد داشت.

 

ده کاری که حتما در اولین سفر به بدروم باید انجام دهید

 

آب و هوای بدروم در فصل زمستان

با فرارسیدن ماه نوامبر در بدروم شاهد نشانه‌هایی از فصل زمستان در این شهر خواهیم بود. به طوری که با رفتن به سمت اواسط ماه نوامبر فصل زمستان به طور رسمی در این شهر آغاز می‌شود و تا اواسط ماه مارس ادامه می‌یابد. زمستان‌های بدروم کوتاه و مرطوب خواهد بود. البته در برخی از روزهای زمستان می‌توان شاهد دمای پایین هوا بود اما این دمای پایین به دلیل رطوبت هوا سوزناک و سخت نخواهد بود. استفاده از ساحل و تفریحات دریایی در ماه‌های زمستان در بدروم امکان‌پذیر است. به طوری که تمامی کلاب‌های ساحلی بسته بوده و فرصت استفاده از این تفریحات فراهم نخواهد بود. به همین دلیل شهر در خلوت‌ترین حالت خود در طول سال قرار داشته و اغلب مراکز خرید تخفیف‌های خوبی را بر روی اجناس خود اعمال می‌کنند. اگر به تفریحات دریایی علاقه ندارید بهترین فصل سال برای سفر به بدروم از لحاظ هزینه‌ همین فصل است.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

۰۷ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران