بازدید از قلعه سنت پیتر بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بازدید از قلعه سنت پیتر بدروم

بدون شک می‌توان ادعا کرد که بدروم یکی از بهترین و زیبا‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است. گردشگران تور بدروم می‌توانند در این سفر به استراحت پرداخته و کل خستگی یک سال خود را برطرف کنند. در کنار تفریحات ساحلی و دریایی که در این سفر می‌توان از آن‌ها بهره برد بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و دیدنی نیز از جذابیت بالایی برخوردار است. یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی که بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران جالب باشد قلعه سنت پیتر نام دارد. در صورتی که برنامه سفر به بدروم را در سر دارید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم تا با این قلعه زیبا و استوار که یادگاری از تاریخ ترکیه است بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با قلعه سنت پیتر بدروم

بسیاری از افراد بدروم را فقط با سواحل زیبا و طبیعت بکر آن می‌شناسند. در حالی که این شهر زیبا جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری را در دل خود جای داده است. قلعه سنت پیتر یکی از دیدنی‌ترین و معروف‌ترین بناهای تاریخی است که گردشگران تور ترکیه می‌توانند فرصت بازدید از آن را به دست آورند. این قلعه منحصر به فرد متعلق به قرن پانزدهم میلادی است. با توجه به اهمیتی که این قلعه در تاریخ ترکیه و بدروم دارد امروزه به نماد این شهر شهر تبدیل شده است.

 

تاریخچه قلعه سنت پیتر بدروم

قلعه سنت پیتر در سال ۱۴۰۲ میلادی (قرن پانزدهم) ساخته شد. شوالیه‌های هوسپیتالر در وقف قدیسی به نام سنت پیتر اولین قدم‌ها را برای ساخت این قلعه برداشت. به دلیل قدمت بالای این قلعه تاریخ پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است. ساخت قلعه سنت پیتر حدود ۳۵ سال طول کشید. در ابتدا قلعه متعلق به شوالیه‌های منطقه بود که بعدها با حمله عثمانی‌ها به سلطه آن‌ها درآمد. در نهایت کلیسای واقع در این قلعه به یک مسجد تبدیل شد. تا سال‌ها بعد این قلعه مورد توجه هیچ حاکمی قرار نگرفت تا در جنگ جهانی اول، به تصرف فرانسوی‌ها در آمد. در پی این اتفاق مناره مسجد ساخته شده تخریب شد و دوباره در سال ۱۹۹۷ مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت. در طول تاریخ این قلعه بارها تغییر کاربری داده و نظاره‌گر حوادث تاریخی بسیاری بوده است.

 

آشنایی با موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

 

سبک معماری قلعه سنت پیتر بدروم

قلعه سنت پیتر در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع ساخته شده است. از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان به در بر داشتن ۵ برج اشاره کرد. هر یک از این برج‌ها دارای نام خاص خود هستند و به اسم‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و برج مار نامیده می‌شوند. برای بنا کردن این قلعه از سنگ‌های باقی مانده از مقبره‌ هالیکارناسوس بهره برده‌اند. سبک معماری آن شباهت بسیار زیادی به یکی از قلعه‌های یونانی که در منطقه‌ی رودس یونان واقع شده، دارد. به طوری که گفته می‌شود در ساخت سنت پیتر از این قلعه یونانی الهام گرفته‌اند. از جمله بخش‌های اصلی این بنا می‌توان به یک حیاط اصلی، پنج برج‌ نام برده شده در بالا و راهرو‌های منتهی به آن‌ها، کلیسا و موزه‌ی باستان‌شناسی اشاره کرد.

 

معرفی بهترین تورهای روزانه بدروم

 

بخش‌های دیدنی قلعه سنت پیتر بدروم

قلعه سنت پیتر بدروم از بخش‌های دیدنی بسیار زیادی تشکیل شده است. به طوری که هر قسمت آن‌ دارای جذابیت‌های خاص خود است. اولین چیزی که به محض ورود به قلعه توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند بخش ورودی آن است که با سنگ‌های مرمری تزیین کرده‌اند. همچنین چندین رزه که از آن جنگجویان جنگ‌های صلیبی بود به نمایش گذاشته شده است. در حیاط اصلی این قلعه درخت توتی با قدمت زیاد وجود دارد که می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این قلعه است. همچنین فضایی برای به نمایش گذاشتن سفالینه‌های یونانی و رومی و برخی وسایل‌های متعلق به قرن چهاردهم میلادی اختصاص داده شده است. کلیسای معروف این قلعه نیز در محدوده شرقی حیاط، قرار دارد که به دلیل تبدیل شدن آن به مسجد مناره‌ای بر بالای ان قرار داده‌اند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از دو عدد کشتی قدیمی که بازسازی شده و در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند نیز دیدن کنند. در برخی از اتاق‌های قلعه جواهرات قدیمی و ارزشمند شاهزاده‌های عثمانی وجود دارند که قطعا می‌توانند برای هر بیننده‌ای جذاب باشند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه‌ گردشگری این بنا موزه باستان‌شناسی آن است. به طوری که می‌توان آن را در دسته مهم‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی دنیا قرار داد. در این موزه تعداد بالایی از یافته‌های باستان شناسی زیر آب در شهر بدروم به نمایش گذاشته شده‌اند. از جمله این اشیا عبارتند از: عتیقه‌های باستانی برنزی، اشیاء بازمانده از کشتی‌های غرق شده، نقشه‌های تاریخی، مدل‌ها، طرح‌ها، نقاشی‌های دیواری، تصاویر متحرک و ...

 

طریقه دسترسی به قلعه سنت پیتر بدروم

آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش برای دسترسی به قلعه سنت پیتر در بدروم استفاده از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های این مسیر است. شما باید در آخرین ایستگاه از اتوبوس پیاده شده و مسیر پیاده‌روی ۷۰۰ متری را در پیش بگیرید. مسیر این جاده بسیار زیبا و سرسبز بوده و گردشگران می‌توانند در طول مسیر از چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرند. برای دستیابی راحت‌تر در زیر آدرس دقیق رسیدن به این مقصد آورده شده است:

 

اقامت در بهترین هتل‌های ساحلی بدروم

  • St Peter’s Castle, KaleCad., Bodrum City, Turkey
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران