بازدید از آسیاب‌های بادی در تور بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
بازدید از آسیاب‌های بادی در تور بدروم

بدروم یک شهر ساحلی جذاب و خوش آب و هوا است که منظره‌ فوق‌العاده و چشم‌انداز خیره‌کننده آن از دریای اژه، آن را به یک نقطه داغ گردشگری تبدیل کرده است. اگر شما هم عاشق به دست آوردن تجربه‌ای متفاوت و خاص در مکانی شگفت‌انگیز هستید حتما از آسیاب‌های بادی بدروم دیدن کنید و یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات عمرتان را سپری کنید. این آسیاب‌های بادی مکانی دنج برای عکاسی بوده و در این مکان رویایی و طبیعت آن عکس‌های بسیار باشکوه و به یاد ماندنی‌ را به تصویر خواهید کشید. اینجا محل بسیار مناسبی برای گردهمایی‌های دوستانه، پیاده‌روی عاشقانه و دوچرخه‌سواری است. در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از سفر با تور بدروم با آسیاب‌های بادی آن بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با آسیاب‌های بادی بدروم

آسیاب‌های بادی بدروم یک مکان تاریخی و یادگاری از معماری قرون وسطی در این شهر ساحلی ترکیه است. حال و هوای خاص این منطقه امروزه آن را به یک مکان گردشگری و محلی دنج برای تسکین ذهن و روح انسان از خستگی‌های زندگی شهری تبدیل کرده است. این آسیاب‌ها از بسیاری از مناطق بدروم قابل رویت هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. آسیاب‌های بادی بدروم از این جهت ساخته شدند تا از باد به کارآمدترین و بهترین شکل ممکن استفاده شود. البته در حال حاضر آسیاب‌های بادی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند؛ اما به یک قطب گردشگری در تور ترکیه تبدیل شده‌اند و از جمله مکان‌هایی هستند که باید در بدروم از آنها بازدید کنید.

به منظور ایجاد حرکت در پروانه‌های این آسیاب‌ها، انتهای پروانه‌هایی که به سقف‌ها متصل شده بودند به مقدار زیادی روغن کاری میشد تا بتوانند به راحتی چرخش داشته باشند و در جهت باد حرکت کنند. این کار سبب می‌گشت تا حداکثر کارایی برای استفاده از انرژی باد حاصل شود. این آسیاب‌ها زمانی وسیله‌ای برای گذران زندگی مردم بدروم محسوب می‌شد.

 

تجربه ماه عسلی رویایی در شهر ساحلی بدروم

آسیاب‌های بادی مابین بدروم و خلیج گومبت واقع شده‌اند و یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای منطقه را دارند. گردشگران می‌توانند با رفتن به بالای تپه در کنار آسیاب‌های بادی قرار گرفته و سایر مکان‌های اطراف آن را در زیر پای خود مشاهده کنند. در صورت تمایل می‌توانید ساعت‌ها در این مکان نشسته و در بلندای بدروم به نظاره‌ این شهر زیبا بنشینید و با اعماق وجود از آب و هوای این منطقه و طبیعت آرامش‌بخش آن نهایت لذت را ببرید. بهترین زمان برای رفتن به سمت آسیاب‌های بادی بدروم و تماشای منظره زیبای آن هنگام غروب آفتاب است. چرا که در پایان روز، غروب هنگام با جلوه‌گری نور سرخ و زرگون بر روی طبیعت سبز رنگ طبیعت اطراف و آسیاب‌های تاریخی لحظه‌ای افسانه‌ای را رقم می‌زند که تنها در این مکان قادر به تجربه‌ی آن هستید.

تاریخچه آسیاب‌های بادی بدروم

آسیاب‌های بادی بدروم متعلق به قرن ۱۸ میلادی بوده و تا سالیان درازی (دهه ۱۹۷۰ میلادی) مورد استفاده قرار می‌گرفتند. هرچند که امروزه قدرت موتورها جای آن‌ها را گرفته‌اند اما در گذشته برای درست کردن آرد از گندم مورد استقبال همگان در این منطقه واقع شده بود به طوری که آرد مورد نیاز مردم این شهر را تأمین می‌کرد. در زمان ساخت این آسیاب‌ها از سنگ‌های اطراف این تپه برای ساخت آن استفاده شده بود. اما برخی افراد ناآگاه با نوشتن بر روی دیوارهای این مکان نمای آن‌ را خراب کرده بودند به همین دلیل سال‌ها قبل مورد بازسازی و رنگ‌آمیزی واقع شد.

امروزه فقط یکی از این آسیاب‌های بادی سالم مانده و مورد تعمیر قرار گرفته است. به این صورت که فقط یکی از آن‌ها پروانه دارد و برای جلوگیری از نزدیک شدن افراد به آن و احتمال آسیب رساندن به بازدید‌کنندگان حصارکشی شده است.

 

طریقه دستیابی به آسیاب‌های بادی بدروم

با توجه به علاقه زیادی که گردشگران تور بدروم به بازدید از آسیاب‌های بادی دارند امروزه روش‌های دستیابی متعددی برای رفتن به آن تعبیه شده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از اتوبوس‌های توریستی، تاکسی‌ها، جیپ سافاری، اتومبیل شخصی یا حتی پیاده و دوچرخه‌سواری نیز اشاره کرد. به منظور دستیابی آسان‌تر در زیر آدرس دقیق این مکان آورده شده است:

Gümbet, Gara Hasan Cad. No:1, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

 

۷ سوغاتی عالی برای خرید در سفر به بدروم

خبر خوب اینکه برای بازدید از آسیاب‌های بادی بدروم نیازی به تهیه بلیط ورودیه و پرداخت هزینه نیست و همه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از آن دیدن کنند. همچنین در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه‌روزی می‌توانید به این مکان رفته و از منظره زیبای آن لذت ببرید. البته بهترین زمان برای بازدید از آن بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد.

۲۹ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران