تجربه هیجان در پارک‌های آبی بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
تجربه هیجان در پارک‌های آبی بدروم

شهر زیبای بدروم در سمت جنوبی کشور ترکیه قرار گرفته و از جمله شهرهای ساحلی این کشور زیبا به حساب می‌آید. معمولا کسانی که دوست دارند سفری لاکچری به یکی از شهرهای ساحلی ترکیه را داشته باشند، تور بدروم را برای گردش و تفریح خود انتخاب می‌کنند. خبر خوب اینکه بدروم به غیر از سواحل زیبا پارک‌های ابی متنوع و هیجان‌انگیزی نیز دارد که علاقه‌مندان می‌توانند با رفتن به آن‌ها آدرنالین را در خون خود به حداکثر برسانند. پس اگر شما نیز طرفدار تفریحات هیجان‌انگیز بوده و دوست دارید در سفر به بدروم خاطرات به یادماندنی و متفاوتی را برای خود رقم بزنید در این مقاله با ما باشید تا با پارک‌های آبی بدروم آشنا شوید.

 

پارک آبی پایرتس این کاکتوس (Pirates Inn Cactus Aquapark)

اولین پارک آبی بدروم که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، پارک آبی پایرتس این کاکتوس است. علت شهرت و محبوبیت این پارک آبی قدمت بالای آن در بدروم است. به طوری که می‌توان ادعا کرد که پارک آبی پایرتس این کاکتوس جز قدیمی‌ترین پارک‌های آبی واقع در بدروم است. این پارک هیجان‌انگیز در مرکز شهر بدروم قرار داشته و گردشگران می‌توانند دسترسی آسانی به آن داشته باشند. به خصصو اگر به همراه خانواده تور بدروم را برای سفر انتخاب کرده باشید این مجموعه انتخابی بی‌نظیر برای شما خواهد بود. چرا که نیازی به طی کردن مسافت طولانی و خسته‌کننده به همراه کودکان خود برای دسترسی به آن را نخواهید داشت.

پارک آبی پایرتس این کاکتوس در کنار خلیج تیلکیجیک (Tilkicik) واقع شده و مساحتب به بزرگی تقریبا ۴۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. با انتخاب این مجموعه شما فرصت لذت بردن از انواع مختلفی از تفریحات را خواهید داشت. از جمله این تفریحات می‌توان به سرسره‌های متنوع با شیب‌های تند و هیجانی، استخر مخصوص کودکان، استخر شنا برای بزرگسالان، فضای اختصاصی برای رقص و ایروبیک، محوطه مخصوص برای حمام آفتاب و ... اشاره کرد. از دیگر تفریحات پرطرفدار که شما را به نهایت هیجان در پایرتس این کاکتوس خواهد رساند، سقوط آزاد تعبیه شده در آن است. به دلیل وجود استخر مخصوص کودکان شما می‌توانید بدون نگرانی از کودکان خود اوج هیجان را در این مجموعه تجربه کنید.

 

محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم

 

پارک آبی ددمان بدروم  (Aquapark Dedeman Bodrum)

از دیگر پارک‌های آبی بدروم می‌توان وارک آبی ددمان را نام برد. هر چند سال‌ها از تاسیس این پارک آبی می‌گذرد اما همچنان توانسته نام خود را در بین محبوب‌ترین پارک‌های آبی بدروم بگنجاند. این مجموعه اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شد. اما آنچه آن را به روز نگه داشته بازسازی‌هایی است که در طول این سال‌ها در آن انجام شده است. علاوه بر آن این مکان همواره در حال توسعه بوده و امروزه تفاوت‌های بسیاری با اولین روزهای تاسیس خود دارد. به این صورت که تجهیزات و وسیله‌های گوناگونی به آن افزوده شده و مساحت آن نیز گسترش یافته است. به خصوص اینکه در سال ۲۰۱۸ مدیریت پارک آبی ددمان تغییر کرد.

نکته جالب اینکه بعد از تغییر مدیریت این مجموعه نام آن به پارک آبی اورتاکنت تغییر یافت. اما همچنان در بین گردشگران و حتی بومیان با نام قبلی خود یعنی پارک ددمان نامیده می‌شود. از لحاظ موقعیت مکانی این پارک آبی در محله موغلا قرار دارد. این مکان به دلیل قرارگیری گنبد بدروم در آن شهرت زیادی دارد و به همین دلیل در بین تمامی افراد شناخته شده است. پارک آبی اورتاکنت یا همان ددمان محیط‌های مخصوصی برای کودکان دارد. بنابراین مادران می‌توانند کودکان خود را در استخر مخصوص گذاشته و خودشان از سرسره‌ها و وسیله‌های هیجان‌انگیز دیگر نهایت استفاده را بکنند. از جمله تفریحات پارک آبی ددمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه مصنوعی با امواج خروشان به طول ۳۵۰ متر، این رودخانه این فرصت را به گردشگران می‌دهد تا با قایق‌های تیوپی وارد آن شده و با همراهان خود در پیمودن مسیر رودخانه وارد مسابقه شوند.
  • انواع مختلف سرسره‌های هیجان‌انگیز اعم از سرسره‌های دوقلو چرخان، سرسره غول پیکر، سرسره چندگانه، سرسره چاله فضایی، سرسره‌های شیب ملایم و شیب معمولی، سرسره تونل دار و ... . تعداد این سرسره‌ها در مجموعه ددمان ۲۳ عدد است.
  • سقوط آزاد از دیگر تفریحات مهیج و پرطرفدار در پارک آبی ددمان است. اگر دوست دارید تا اوج لذت را در این مکان تجربه کنید هرگز سقوط آزاد را از دست ندهید. توصیه می‌کنیم سقوط آزاد را به عنوان آخرین تفریحات خود در این مجموعه انتخاب کنید. چرا که بعد از آن حتی سرسره‌ها با تندترین شیب‌ها برای شما جذابیتی نخواهند داشت.

 

هتل ۵ ستاره و مجلل هیلستون بدروم

 

امکانات پارک‌های آبی بدروم

در هر دو مورد از پارک‌های آبی بدروم که در بالا معرفی شدند امکانات متنوعی برای رفاه حال میهمانان تعبیه شده است. بنابراین علاقه‌مندان به پارک آبی می‌توانند وارد این مجموعه‌ها شده و ساعت‌ها بدون احساس نیاز به بیرون آمدن از آن‌ها به تفریحات گوناگونی مشغول شوند. مهم‌ترین امکانات پارک‌های آبی بدروم عبارتند از:

  • رستوران‌

قطعا هر فردی بعد از ساعت‌ها بالا و پایین کردن از پله‌های سرسره‌ها و جنب و جوشی هیجان انگیز در هر کدام از این پارک‌های آبی بدروم احساس گشنگی خواهد کرد. خوشبختانه مدیریت پارک‌ها فکر همه چیز را کرده و رستورانی با منو غذایی خوشمزه از غذاهای ترکی و فست فودی را در آن تاسیس کرده است. بنابراین شما در هر ساعتی که احساس گرسنگی کنید می‌توانید به رستوران مخصوص آن‌ها رفته و شکم خود را با غذای مورد علاقه خود سیر کنید. توجه داشته باشید که وارد کردن هر گونه غذا و خوراکی از بیرون به درون این مجموعه‌ها ممنوع است. بنابراین حین احساس گرسنگی چاره‌ای جز رفتن به رستوران پارک‌های آبی را نخواهید داشت.

  • آلاچیق‌های مخصوص استراحت

از دیگر امکانات رفاهی که در پارک‌های آبی بدروم تعبیه شده‌ چندین آلاچیق درون آن‌ها است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند برای کمی استراحت کردن به همراه خانواده یکی از این آلاچیق‌ها را انتخاب کرده و به دور از شلوغی پارک آبی بدروم لحظات دنج و آرامی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

  • کمدهای اختصاصی

در پارک‌های آبی بدروم کمدهای اختصاصی برای قرار دادن وسیله‌های گردشگران تعبیه شده‌‌اند. بنابراین افراد دیگر نگران گم شدن یا دزیده شدن وسیله‌های شخصی خود نخواهند بود. شما در حین ورود به درون پارک‌های آبی کلید کمد مخصوص خود را دریافت کرده و می‌توانید کیف، لباس و ...  خود را درون ان‌ها جای دهید. محض احتیاط توصیه می‌کنیم از به همراه داشتن وسیله‌های ارزشمند و گرانقیمت در این مجموعه خودداری کنید.

  • رختکن

برای اینکه بتوانید به راحتی لباس‌های خود را در پارک‌های آبی بدروم تعویض کنید رختکن‌هایی درون آن‌ها تعبیه شده است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی وارد رختکن شده و لباس شنا خود را بر تن کنید.

 

نکات ضروری در مورد پارک‌های آبی بدروم

پارک‌های آبی بدروم با داشتن امکانات و تفریحات متنوع خود توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی از نظر گردشگران تبدیل شوند. موضوع مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که گردشگران بهتر است قبل از وارد شدن به هر کدام از این مجموعه‌ها با قوانین و نکات مهم مورد نیاز دیگر آشنا شوند. ما نیز در زیر به چند مورد از مهم‌ترین نکات ضروری در مورد پارک‌های آبی بدروم اشاره کرده‌ایم:

  • برای اینکه حین تفریح با مشکل برخورد نکنید توصیه می‌کنیم مقداری پول به همراه داشته باشید. شما باید قبل از وارد شدن به پارک‌های آبی بلیط ورودی تهیه کنید که برای این منظور باید هزینه تهیه بلیط را پرداخت کنید. علاوه بر آن در صورت تمایل به خرید غذا یا هر چیز دیگر از رستوران و بوفه پارک‌های آبی باید مقداری پول نقد به همراه داشته باشید. فراموش نکنید که وارد کردن غذا و خوراکی به درون پارک‌های آبی ممنوع است.
  • هر چند در پارک‌های آبی بدروم کمد اختصاصی به هر فردی داده می‌شود با این حال توصیه می‌شود از به همراه داشتن زیروآلات گرانقیمت و پول به مقدار زیاد خودداری کنید.
  • از آنجایی که قرار است ساعت‌ها در هوای آزاد و زیر نور آفتاب به تفریح در استخرهای پارک آبی بپردازید پس به همراه داشتن لوازمی از قبیل کرم ضد آفتاب، کلاف افتاب‌گیر، لوسیون‌های مورد نیاز بدن برای قرار گرفتن در زیر نور افتاب و اقلام دیگر از این قبیل الزامی خواهد بود. همچنین توصیه می‌شود به همراه داشتن وسیله‌هایی مثل شامپو، حوله و ... را نیز فراموش نکنید.
  • در پارک‌های آبی بدروم دوش‌هایی با آب گرم و سرد وجود دارند. بنابراین افراد می‌توانند قبل و بعد از ورود به محوطه پارک دوش بگیرند.
  • از آنجایی که سرسره‌های مهیج در پارک‌های آبی بدروم وجود دارند بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید.
  • پارک‌های آبی بدروم دارای استخر مخصوص کودکان هستند. بنابراین والدین می‌توانند بدون ترس از غرق شدن کودکان خود را در استخرهای مخصوص قرار داده و خود به تفریحات هیجان‌انگیز در این مجموعه‌ها مشغول شوند. با این حال توصیه می‌شود حتما هر چند وقت یکبار به کودکان خود سر زده و آن‌ها را کنترل کنید.
  • به عنوان نکته آخر توصیه می‌کنیم اگر محدودیت زمانی در سفر ندارید، رفتن به پارک آبی را به روزهای غیر از آخر هفته موکول کنید. چرا که در این روزها جمعیت زیادی به این پارک‌ها می‌روند و برای استفاده از تفریحات باید اغلب زمان خود را در صف منتظر بمانید.

 

معرفی ۸ تا کلاب شبانه عالی در بدروم

۱۴ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران