۹ دلیل برای سفر به آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا

شاید آنکارا به عنوان یکی از مهم‌ترین کلان‌ شهرها و همچنین پایتخت سیاسی ترکیه در بین گردشگران کمتر شناخته شده باشد. اما این موضوع به معنای محبوبیت پایین یا جذابیت کمتر آن نیست. به طوری که شهر آنکارا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است. این شهر دارای مکان‌های تاریخی زیادی مانند موزه‌ها و پارک‌های تفریحی بوده و شما می‌توانید لحظات سرگرم کننده بسیار خوبی را با خانواده و دوستان خود در تور آنکارا سپری کنید. چنانچه هنوز تصمیم قطعی خود را برای سفر به آنکارا نگرفته‌اید و به دنبال دلیل قانع‌کننده و وسوسه‌انگیز برای رزرو تور خود می‌گردید مطالب این مقاله را از دست ندهید. چرا که این بار با دلایل بسیار جذاب برای بازدید از آنکارا در خدمت شما همراهان همیشگی هستیم.

 

۱. موزه تمدن‌های آناتولی در آنکارا  (Museum of Anatolian Civilizations)

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود سفر به این شهر را در لیست الویت‌های خود قرار دهید، پیشینه تاریخی و تمدن غنی آن در موزه‌ها و گالری‌های آنکارا است. به طوری که موزه‌ای با همین نام در آن تاسیس شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا و همچنین ترکیه به حساب می‌آید. موزه تمدن‌های آناتولی که در زبان ترکی با نام (Anadolu Medeniyetleri Müzesi) شناخته می‌شود، در سال ۱۹۲۱ در منطقه‌ای نزدیک به ارگ ​​آنکارا تأسیس شد. موزه تمدن‌های آناتولی عتیقه‌های بسیاری را از عصر حجر تا به امروز به نمایش می‌گذارد. این موزه همچنین آثار باستانی را به ترتیب زمانی نمایش می‌دهد که می‌تواند برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب باشد. موزه تمدن‌های آناتولی در سال ۱۹۹۷ جایزه موزه سال اروپا را دریافت کرد. بنابراین، می‌توانید از دیدن ویرانه‌های عصر سنگی قدیمی و مدرن، کالکولیتیک، عصر برنز، تمدن هیتی، تمدن ویرجینیا، تمدن اورارتو در بازدید از آن لذت ببرید.

 

۲. قلعه آنکارا (Ankara Castle)

مورد بعدی از دلایل وسوسه‌کننده برای بازدید از آنکارا، قلعه تاریخی آن است که بازدید از آن یکی از جذاب‌ترین کارها در سفر به آنکارا به حساب می‌آید. قدمت قلعه آنکارا یا همان Ankara Kulesi به بیش از ۳۰۰۰ سال می‌رسد. دیوارهای این قلعه باشکوه در زمان امپراتور روم میخائیل دوم ساخته شده است. همچنین در این بازدید شاهد برخی از ساختمان‌های تاریخی نیز خواهید بود که قدمت آن‌ها به قرن هفتم بازمی‌گردد. قلعه آنکارا یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر بوده و هنگام بازدید از آن، این شانس را نیز خواهید داشت که تئاتر رومی، یکی از قدیمی‌ترین مناظر آنکارا را ببینید و زیبایی معماری و دیوار ساخته شده توسط رومی‌ها را تماشا کنید.

 

موزه زندان اولوجانلار در شهر آنکارا

 

۳. پارک جوانان در آنکارا (Ulus youth park)

اگر به دنبال مکانی سرسبز، سرگرم کننده و مناسب برای خانواده و کودکان خود هستید، تور آنکارا یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شما خواهد بود. چرا که وجود پارک‌های زیبای آنکارا، این شهر را به مقصدی پویا برای شما تبدیل خواهد کرد. پارک جوانان با نام اصلی (Gençlik Park) در زمینی به مساحت ۲۷۵ هزار متر مربع ساخته شده است. نقطه عطف این پارک زیبا استخری به مساحت ۴۵ هزار متر مربع در آن است که آن را به مکانی دوست داشتنی در فصل‌های گرم تابستان تبدیل می‌کند. همچنین در فصل تابستان هزاران گل در سرتاسر پارک جوانان آنکارا کاشته می‌شود که زیبایی دوچندانی به آن می‌بخشد. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و در این پارک شاهد درختان کهنسال بسیار ارزشمندی خواهید بود که در طول سال‌ها با نهایت اهتمام محافظت شده‌اند.

تعداد درختان موجود در منطقه ۲۸۶۸ اصله است و در محدوده نوسازی از ۲۵۳۲۸۳ بوته همراه با ۲۸۸۴ درخت و درختچه استفاده شده است. بنابراین در این بازدید شاهد یک فضای سبز و دوست داشتنی خواهید بود که با نورپردازی‌های زیبا و همچنین وسایل تفریحی هیجان‌انگیز به جذابیت‌های آن افزوده شده است. مساحت پارک تفریحی واقع در این مکان ۲۵ هزار متر مربع بوده و ۱۰ هزار متر مربع آن نیز به ساختمان اپرا اختصاص یافته که در طول سال اجراهای جذاب و سرگرم‌کننده‌ای در آن برگزار می‌شود. ساختمان تئاتر شهرداری متروپولیتن آنکارا واقع در پارک در مجموع دارای ۶۳۸ نفر ظرفیت بوده که بزرگترین ساختمان در پارک با ۸۰۰۰ متر مربع مساحت است که یکی از بزرگترین سالن‌های تئاتر آنکارا نیز به شمار می‌رود.

 

خرید سوغاتی در سفر به آنکارا

 

۴. پارک ۵۰ سال آنکارا (50th Year Park)

پارک‌ها همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی در هر مقصد گردشگری شناخته می‌شوند. بنابراین جای تعجبی نخواهد بود اگر یکی از دلایل سفر به آنکارا یکی دیگر از پارک‌های زیبا و دوست داشتنی آن باشند. پارک ۵۰ سال آنکارا یا همان 50 Yil Parki یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه بوده و در منطقه چانکایا واقع شده است. این پارک به دلیل تنوع بالای گونه‌های گیاهی خود در بین بازدیدکنندگان شهرت دارد. این پارک ۵۰ هزار متر مربع مساحت داشته و دارای زمین‌های بازی، کافه‌ها و یک زمین بازی برقی است که آن را به یک مکان سرگرم‌کننده برای تمامی سنین در آنکارا تبدیل کرده است. شما می‌توانید در بازدید از این پارک به پیاده‌روی در محوطه اطراف آن رفته و از مناظر مسحورکننده طبیعت با فضای سبز وسیع لذت ببرید. از باشکوه‌ترین و دیدنی‌ترین قسمت‌‌های این پارک می‌توان به سه آبشار متمایز آن اشاره کرد. به طوری که علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند در کافه‌های مشرف به آبشارها نشسته و از منظره خیره‌کننده آن لذت ببرند.

  • آدرس: Yıl Mahallesi, 104. Sk. No:1, 06590 Çankaya/Ankara, Turkey

 

۵. سرزمین عجایب در آنکارا  (Wonderland Garden)

باغ عجایب با نام ترکی Harikalar Diyarı یکی از معروف‌ترین پارک‌های آنکارا است. همچنین این مکان یکی از بزرگترین باغ‌های اروپا با مساحت ۱۳.۲ میلیون متر مربع محسوب می‌شود. سرزمین عجایب به مناطق وسیعی از محوطه‌های زیبا و چشم انداز جذاب تقسیم شده و دارای حکاکی‌های زیادی از شخصیت‌های کارتونی معروف است که فضا را برای جوانان جذاب‌تر کرده است. به دلیل وجود درختان زیبا و فضاهای سبزی که بیننده را مسحور خود می‌کند، می توانید در اطراف باغ قدم بزنید و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. همچنین در این باغ فرصت بازدید از دریاچه مصنوعی و رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های حاشیه آن را خواهید. علاوه بر تمامی موارد فوق اگر قصد تجربه کمی هیجان را دارید می‌توانید به شهربازی پارک رفته و در پیست اسکیت روی یخ به اسکی بپردازید.

 

معرفی ۷ تفریح رایگان در آنکارا

 

۶. پارک کوگولو در آنکارا (Kuğulu Park)

پارک کوگولو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است که در آنکارا قرار دارد. بنابراین از دلایل سفر به این شهر زیبا می‌‌توان به وجود پارک کوگولو اشاره کرد. این مکان یکی از بهترین پارک‌های عمومی آنکارا در منطقه چانکایا است. این پارک بیش از هر چیزی به در بر داشتن پرنده قو بزرگی معروف است که به همراه قوها، غازها و اردک‌هایی که روی سطح حوضچه درون پارک شناورند، قرار گرفته و به نماد آنکارا تبدیل شده است. از جمله تفریحات و سرگرمی‌های پارک کوگولو می‌توان به پیاده‌روی در محوطه آن و تماشای زیبایی‌های طبیعت اشاره کرد. همچنین فرصت این را خواهید داشت تا کمی در کنار برکه‌ای باشکوه نشسته و قوهای زیبا را تماشا کنید و با آنها عکس بگیرید.

  • آدرس: Çankaya Mahallesi، Kuğulu Park، Çankaya/Ankara

 

۷. پارک آب‌ب آنکا در آنکارا (ABB-ANKA Park)

رفتن به پارک‌های سرسبز جز بهترین فعالیت‌ها در آنکارا از دید توریست‌ها هستند. بنابراین جای تعجب نیست اگر دلیل دیگر سفر به آنکارا بازدید از پارک ABB باشد. این مکان یکی از بزرگترین پارک‌های تفریحی جهان با مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰۰۰۰ متر مربع است. این پارک دارای ورودی تاریخی از معماری عثمانی، تپه رودخانه‌ای، بازی‌های تفریحی و باغ وحش بزرگ سافاری است. در آنکا پارک این شانس را خواهید داشت که از دیدن منظره ورودی باغ با  معماری عثمانی لذت برده و غرق در چشم انداز و طبیعت زیبای پارک شوید. همچنین به دلیل مساحت بزرگ آن این پارک دارای شهر بازی با وسیله‌های تفریحی متنوع و هیجان‌انگیز هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان است که قطعا با رفتن به سمت آن لحظات خوشی را برای خود رقم خواهید زد.

 

برترین هتل‌های ۴ ستاره آنکارا

  • آدرس: Gazi Mahallesi، Yenimahalle

 

۸. موزه حمام رومی در آنکارا (The Roman Bath Museum)

بعد از سپری کردن اوقات خوش و به یادماندنی در پارک‌های آنکارا از دیگر دلایل سفر به این شهر، موزه‌های دیدنی آنکارا خواهند بود. موزه حمام رومی یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر آنکارا است. در این موزه ویرانه‌های مجموعه حمام رومی، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی آنکارا به نمایش گذاشته شده است. برای بازدید از این موزه باید به سمت منطقه اولوس آنکارا بروید. موزه حمام رومی که توسط امپراتور روم کاراکالا در قرن سوم پس از میلاد ساخته شد، دارای یک اتاق آب گرم و یک اتاق آب سرد است. همچنین دارای مکانی برای ورزش و تربیت بدنی، پیست کشتی و استخر است که فرصت بازدید از تک تک آن‌ها را خواهید داشت.

 

۹. موزه ملی زیارتگاه آتاتورک در آنکارا (Ataturk Shrine National Museum)

موزه ملی زیارتگاه آتاتورک که با نام آنیت‌کبیر (Anıtkabir) در بین مردم محلی شناخته می‌شود یک موزه ملی واقع در شهر آنکارا است. این مکان در اصل آرامگاه کمال آتاتورک، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه است. این موزه در زمینی به مساحت ۷۵۰۰۰۰ متر مربع واقع شده که شامل چهار بخش جاده سیاه، میدان جشن‌ها، تالار افتخار حاوی مقبره آتاتورک و پارک صلح است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند چند مورد از ماشین‌های رسمی کمال آتاتورک را در آن بازدید کنند که از جاذبه‌های گردشگری معروف آنکارا به حساب می‌آید.

 

اقامت در هتل‌های لوکس آنکارا

آدرس: Yücetepe, Akdeniz Cd. No:31, 06570 Çankaya/Ankara, Turkey

منبع

۲۳ شهریور ۱۴۰۱