۱۰ شهر توریستی و مشهور ترکیه را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۱۰ شهر توریستی و مشهور ترکیه را بشناسید

همه‌ی ما ترکیه را می‌شناسیم. کشوری زیبا که مقاصد گردشگری متنوعی داشته و در هر گوشه‌اش یک زیبایی بی‌بدیل را پهنان کرده است. اگر بخواهید به یکی از زیباترین شهرهای جهان با دنیایی از جاذبه‌های تاریخی بروید، می‌توانید به استانبول سفر کنید، مقاصد ساحلی بی‌نظیری در این کشور پیدا خواهید کرد و حتی از جاهایی مثل کاپادوکیا یا پاموکاله می‌توانید دیدن نمایید که تنها چند نمونه از چنین مکان‌هایی در این کره‌ی خاکی وجود دارد. تعداد بی‌شماری گردشگر در طول سال به ترکیه سفر می‌کند و ۱۰ مقصدی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، توریستی‌ترین شهرهای تور ترکیه به شمار می‌آیند.

 

استانبول

زمانی استانبول پایتخت امپراطوری‌های عثمانی و بیزانتین بود اما حالا اگر چه دیگر پایتخت نیست اما پربازدیدترین شهر ترکیه به حساب می‌آید و جزو ۱۰ شهر پربازدید گردشگران در دنیا به حساب می‌آید. استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده و تنها کشوری است که هر بخشش، به یک قاره اختصاص دارد و همین موضوع در جاذبه‌های تاریخی متعدد، ابنیه فوق‌العاده زیبا، تنگه‌ی زیبای بسفور و خیلی چیزهای دیگر، تور استانبول را به چنین مقصد گردشگری محبوبی بدل کرده است.

این شهر در کنار مساجد بزرگش، برج‌های تاریخی که دارد و بنادری که در آن‌ها می‌توانید سوار کشتی شده و به گردش‌های آبی بپردازید، دارای تفریحات شبانه متنوع، مراکز خرید بزرگ و لوکس، بازارهای پرتعداد و خیلی چیزهای دیگر هم هست که باعث می‌شود، هر چند بار که به تور استانبول بروید، باز هم دلتان بخواهد که یک بار دیگر به این شهر سفر کنید.

کاپادوکیا

کاپادوکیا در مرکز منطقه‌ی آناتولی ترکیه واقع شده و مردم جهان آن را به منظره‌های رویایی از کوه‌هایی با فرم‌های عجیب و خانه‌های غاری‌اش می‌شناسند. در سفر با تور کاپادوکیا به هر طرفی نگاه کنید، صخره‌هایی را خواهید دید که طی قرن‌ها به شکلی عجیب سیقل خورده و برخی شبیه به دودکش هستند، برخی شبیه به مخروط و حتی برخی شبیه قارچ شکل گرفته‌اند.

در گذشته‌های دور، مردم در خانه‌های غاری کاپادوکیا زندگی می‌کرده‌اند اما حالا این غارها به صورت هتل‌های لوکس و زیبا تغییر پیدا کرده و شما می‌توانید، اقامت خود را در دل یک غار باستانی گذرانده و روزها به گردش و تفریح در طبیعت بی‌نظیر کاپادوکیا بپردازید. فراموش نکنید که در سفر به کاپادوکیا، حتما بالن سواری را امتحان کنید و از آن بالا به زیبایی‌های فوق‌العاده‌ی این منطقه از ترکیه نگاه بندازید.

 

تفریحات شبانه در بهترین مناطق استانبول

افسوس

افسوس یک مقصد گردشگری اصلی به شمار نمی‌آید و آن‌هایی که سفر به آنتالیا را انتخاب کرده‌اند یا به تور کوش آداسی یا شهرهای اطراف می‌روند، در سفر خود می‌توانند از این منطقه‌ی تاریخی بسیار مهم بازدید کنند. برخی از بناهای تاریخی افسوس که به دوری رومیان در این منطقه بر می‌گردد، متعلق به قرن اول قبل از میلاد مسیح هستند و به خوبی آن زندگی تاریخی و خاص را برایتان به تصویر می‌کشند.

بازدید از شهری باستانی و تماشای معبد آرتمیس، ویرانه‌های شهری، کتابخانه سلسیوس، سالن بزرگ تئاتر و خیلی چیزهای دیگر هستند که جمعیت زیادی را هر ساله به این بخش از کشور می‌کشاند. افسوس زمانی با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، جزو مهم‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آمد و مردم از جاهای مختلف جهان به وسیله‌ی بندرگاه، خود را برای داد و ستد به آن‌جا می‌رسانند.

آنتالیا

قبل از هر مقصد ساحلی دیگری در ترکیه، اسم آنتالیا است که برای یک تور تابستانی به گوش می‌رسد. شهری بسیار محبوب در این کشور که با داشتن امکانات بسیار عالی، هتل‌های متنوع و البته سواحل جذابش، هر ساله گردشگران خیلی زیادی را به خود می‌بیند. اگر اهل شنا و آبتنی باشید، همه چیز در تور آنتالیا برای شما فراهم خواهد بود. از سواحل شهری و شلوغ با انبوهی از تفریحات آبی و امکانات رفاهی تا سواحلی دنج در خارج از شهر که با فضای دلچشب خود، مامنی آرامش بخش برایتان خواهند بود، هم جور انتخابی برای شما فراهم خواهد بود.

البته همه چیز در آنتالیا به سواحل این شهر ختم نمی‌شود و جذا از جاذبه‌های تاریخی، این شهر دارای چندین مرکز خرید بزرگ و بازارهای متعدد بوده، تفریحات شبانه‌ی آن بین گردشگران معروف است و دارای چند پارک تفریحی، پارک‌های آبی، باغ وحش، آکواریوم بزرگ و خیلی چیزهای دیگر نیز هست. آنتالیا از هر نظر مقصدی عالی برای سفر به حساب می‌آید و به همین دلیل است که خیلی از ماه‌های سال که آب به اندازه‌ی کافی برای آبتنی گرم نیست، با توجه به هوای بهاری زمستان‌هایش هم، گردشگران به این شهر سفر کرده و از دیگر امکانات تفریحی این شهر بهره می‌برند.

 

بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا

بدروم

بدروم که در استان موگلا واقع شده، یکی دیگر از مهم‌ترین مقاصد ساحلی ترکیه به حساب می‌آید که به زیبایی منحصر به فرد خود و البته جاذبه‌های تاریخی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جاذبه‌های تاریخی همچون معابد باستانی، مقبره‌های و ... که البته بسیاری از یافته‌ها از این منطقه، حالا در موزه‌های ترکیه و دیگر کشورهای جهان نگهداری می‌شوند.

تور بدروم که زمانی تنها یک دهکده ماهیگیری بود، حالا با هتل‌ها و ریزورت‌های با شکوه خود، سواحل متعدد و زیبا، امکانات عالی برای تجربه انواع بازی‌های آبی، پارک‌های آبی جذاب و البته تفریحات شبانه فوق‌العاده، یک مقصد گردشگری عالی برای سفر به ترکیه و لذت بردن از سواحل دریای اژه خواهد بود.

سیده

بندر بزرگ منطقه‌ی باستانی پامفیلیه که در قرن چهارم قبل از میلاد مسیح به دست اسکندر مقدونی فتح شد، حالا آنقدر جاذبه‌های گردشگری دارد که یکی از مقاصد گردشگری مهم در ترکیه به حساب می‌آید. این شهر دارای چندین ساحل بسیار عالی و تعداد بیشماری ریزورت‌های ساحلی زیبا است و وقتی که از مراکز باستانی آن همچون تئاتر بزرگ سیده بازدید می‌کنید، منظره‌ی پیش روی شما، تصیوری خیاب انگیز از دریا خواهد بود که زیبایی همه چیز را دو چندان می‌کند.

ابنیه متعددی متعلق به دوران هلنی و زمان حضور رومیان در سیده باقی مانده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معبد آپولو و ستون‌های مرمری معابد دیگر اشاره کرد. همچنین اگر اهل تفریحات هیجان انگیز باشید، می‌توانید به رودخانه مانگاوات در همان نزدیکی رفته و قایق سواری در آب‌های خروشان این رودخانه را نیز تجربه کنید. در مجموع، اطراف سیده هم دیدنی‌های زیادی دارد و خود می‌تواند، دلیلی برای سفر به این شهر باشند.

قونیه

قونیه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای فعال در جهان بوده و بیشتر به دو چیز معروف است که یکی از آن‌ها بناهای زیبا با معماری دوران سلجوک بوده و دیگری درویش‌های سفید پوشی هستند که رقص‌های معروف خود را در آن‌جا به نمایش می‌گذارند. قونیه در طول سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند اما در روزهای بزرگداشت مولانا، تمامی تورهای قونیه پر شده و این شهر مملو از گردشگرانی می‌شود که برای تماشای نمایش‌ها و شرکت در برنامه‌های فرهنگی به این شهر می‌آیند.

قونیه منزلگاه "جلال‌الدین محمد رومی" ملقب به مولانا بوده و با توجه به ارجی که مردم ترکیه برای این شاعر پارسی قائلند، بزرگداشت این مرد، هر ساله به شکلی با شکوه در قونیه برگزار می‌شود. همانطور که گفتیم، قونیه دارای بانیه تاریخی زیبایی است، پارک‌های سرسبز زیادی دارد و در اطراف این شهر، چندین جاذبه‌ی طبیعی زیبا، آبشارهای دیدنی و برکه‌های زیبا را پیدا خواهید کرد.

 

بهترین زمان برای سفر به مارماریس

مارماریس

یکی دیگر از شهرهای محبوب ساحلی در ترکیه مارماریس نام دارد که اگر چه شهری کوچک است اما آنقدر زیباست که انبوهی از عکس‌های فوق‌العاده را در این سفر برایتان به همراه خواهد داشت. شهری با خانه‌های رنگارنگ، سواحل فوق‌العاده زیبا و البته بعضی مراکز تاریخی که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. مارماریس در جنوب غربی ترکیه واقع شده و یکی از بنادر مهم برای کروزهای تفریحی به حساب می‌آید و با توجه به امکانات خیلی خوبی که در آن‌جا تعبیه شده، امکان انجام انواع تفریحات آبی و ساحلی را نیز در آن‌جا خواهید داشت.

تور مارماریس به چیزهای زیادی معروف است، از باغ‌های متعددی که اطراف این شهر می‌بینید تا جنگل‌‌های درختان کاج که باعث می‌شوند سافاری‌های جیپ سواری، یکی از تفریحات رایج برای گردشگران در این شهر باشد. تفریحات شبانه، پارک‌های آبی، بازارهای خیابانی، غذاهای محلی و دریایی و خیلی ویژگی‌های دیگر است که مارماریس را به این چنین مقصد محبوبی بدل کرده است.

آنکارا

جای پایتخت سیاسی آنکارا نیز نباید در لیست ما خالی باشد. شهری که شاید جاذبه‌های گردشگری استانبول را نداشته باشد اما با این حال، آنقدر از نظر جاذبه‌های تاریخی و همچنین مراکز تفریحی و خرید خوب هست که مسافران زیادی سالانه از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

در بخش قدیمی شهر شما بناهای تاریخی متعددی از زمان یونان باستان و رم تا زمان اوج عثمانی‌ها را مشاهده می‌کنید. دیدن معبد آگوستوس در یک طرف و کمی دورتر، تماشای یک مجسد چند صد ساله، کنتراست کم‌نظیری است که تنها در جاهایی همچون تور آنکارا قابل مشاهده هستند. آنکارا برای خود مردم ترکیه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، وجود مقبره آتاتورک -اولین رییس جمهور این کشور- بوده که در میان مردم ترکیه بسیار محبوب است.

کوش آداسی

تور کوش آداسی، همیشه جزو محبوب‌ترین سفرهای تابستانه برای ایرانیانی به شمار می‌رود که می‌خواهند در این فصل به ترکیه سفر کنند. کوش آداسی با داشتن سواحل زیبا، ریزورت‌های عالی و امکانات تفریحی متعدد، همه‌ی چیزهایی که یک مقصد ساحلی ایده‌آل باید داشته باشد را داراست و از طرفی، نسبت به هزینه‌های سفر به آنتایا، هزینه‌های کم‌تری را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

جاذبه‌های تاریخی زیادی در خود کوش آداسی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها قلعه‌ای است که در جزیره‌ی کبوتر وجود داشته و می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید اما نزدیکی به افسوس خود یک ویژگی‌ مهم است که باعث می‌شود در سفر به کوش آداسی، خیلی راحت بتوانید به آن منطقه‌ی تاریخی مهم نیز سری بزنید. در کنار تمامی تفریحات آبی و سفرهای دریایی، امکان رفتن به سافاری‌های مختلف طبیعت گردی و همچنین سر زدن به شهرهای تاریخی دیگر مثل پرین را نیز خواهید داشت. کوش آداسی همچنین به شب‌های شلوغ و جشن‌های جذابش نیز معروف بوده و از جمله جاهایی در ترکیه است که می‌توانید، انواع غذاهای دریایی محلی را در آن‌جا میل کنید.

 

برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

۲۳ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران